Dit forum heeft een quote knop waarmee je geweldig makkelijk kunt quoten, dan wordt het voor iedereen overzichtelijker.
quote:
ruben1989 schreef op 23 januari 2009 om 17:33:Hoe kan je nou aantonen dat god niet bestaat, jij kan net zo min aan tonen dat pipi langkous niet echt bestaat. het bewijzen dat iets er niet is is onmogelijk het wordt in deze wereld van rede echter wel van je verwacht dat je als je beweert dat iets er wel is je er in dat geval wel bewijzen voor hebt.
Niet, dat is dan ook het hele eiereten he. Je kunt niet bewijzen dat God bestaat, noch kun je bewijzen dat God niet bestaat. Zowel atheïsten als theïsten gaan uit van een niet te bewijzen basis. En als beide partijen dat nou eens zouden erkennen zou dat wellicht prettigere gesprekken betekenen.
quote:
Ik maak hier uit op dat jij daadwerkelijke onthouding prevereert boven bescherming, deze onthouding dient echter van boven op gelegd te worden want als je mensen, maar lekker laat, dan krijgen ze allemaal aids. Walgelijke gedachte die je hier uit, sorry dat ik het zeg, maar goed ik ben het met de VN eens dat er iets moet gebeuren dus verplicht bescherming maar.
Ja, het spijt me zeer, feiten kunnen soms walgelijk zijn. Ik prefereer echter om de feiten alsnog aan te nemen ook al stuiten mij die tegen de borst en bezorgen die mij geen goed en geweten sussend gevoel.
Zowel het Vaticaan alsmede de VN onderschrijven het ABC plan, maar goed dan moet je je wat meer als oppervlakkig erin verdiept hebben. De VN komt overigens steeds meer tot de conclusie dat condooms geen constructieve oplossing meer bieden. Maar goed, dat zet jij dus even makkelijk weg als walgelijk.
quote:
Het VN staat omschreven als een interstatelijke organisatie, maar aangezien er dusdanig veel staten lid zijn, waar ook staten bij zonder scheiding van kerk en staat gaat hier idd deze vergelijking niet op.
Ik maak geen eens een vergelijking. Ik schrijf slechts enkele feiten neer.
quote:
Jij hebt t hier echt over permanente waarnemer, maar adviseurs van het vaticaan zijn altijd actief en zeker als het gaat om zaken als geboorte beperking, je kan wel zeggen bekijk de feiten beter voordat je je ergens op basseert, gelovigen doen dat ook niet, ze hebben immers geen feiten.
Het Vaticaan adviseert een ieder die het maar wil horen. Dat recht heeft iedereen, en dat gebeurd uit eigen vrije beweging. De VN zou het Vaticaan ook kunnen weigeren, dat doen ze echter niet. Ik zie niet in waarom het Vaticaan niet net zo'n adviserende rol kan hebben als elke andere staat.
En dat gelovigen zich niet baseren op feiten, ach ja, sla nog wat meer wild om je heen, echt indruk maakt het niet. Theïsten gebruiken net zo goed feiten als atheïsten.
quote:
en daarnaast is het bestuderen van alle jurispudentie van de VN voor je een berichtje mag posten ook geen pretje, dus dat kan je hem op zijn minst vergeven, en wie zegt mij trouwens dat het Vaticaan geen dikke vinger in de pap had bij het naar buiten brengen van deze uitlatingen.
Ja, zo kun je natuurlijk alles wel wegschuiven. Dat kan hoor, maar het spijt me dan zeer dat ik je niet meer serieus kan nemen.
quote:
En ik ben het met je eens dat dit weinig meer van doen heeft met Obama, die volgens mij nog altijd totaal niet de moeite hoeft te nemen om zijn verantwoording hoeft af te leggen aan een god, hoewel ik boeddha nog wel een goeie grap had gevonden, bij het jodendom, christendom en de Islam is de lol er namelijk een beetje vanaf.
En daar geef je het mooi weer. Je hebt totaal geen empathie voor de ander (in dit geval Obama en zijn geloofsovertuiging alsmede de Amerikaanse cultuur), ziet het allemaal slechts als lolletje en voelt jezelf zwaar superieur. Dat kan hoor, maar daar heb je mijn reacties denk ik niet bij nodig.
Tot nu toe heb je in dit door jou geopende topic nog geen deuk in een pakje boter kunnen slaan en dat vind ik spijtig. Ik verwacht namelijk vrij veel van uitgesproken atheïsten, helaas wordt die verwachting keer op keer de grond in geboord (op enkele uitzonderingen na).