Van mij mag iemand best tere christelijke zieltjes proberen te beschadigen. Dat wil zeggen: zolang de toon respectvol blijft en God niet gelasterd wordt, en iemand bereid is om uit te leggen waarom hij/zij dat nodig vindt.
Daarnaast vind ik het logisch dat een groep christenen zich af wil zonderen om onderling een gesprek te voeren. Buitenstaanders moeten niet raar opkijken wanneer zo'n groep zich stoort aan een ongenuanceerde baude opmerking.
Dit forum is openbaar, alle discussies zijn voor iedereen te lezen. Maar er zijn wel plekken die beperkingen kennen tav de inhoud van de bijdragen, omdat sommigen er waarde aan hechten om een discussie in kleine kring te voeren.
In theorie is het daardoor mogelijk dat een onderwerp parallel bediscussieerd wordt en er diverse uitkomsten zijn. Neem als voorbeeld homoseksualiteit: best kans dat de uitkomst verschillend is wanneer dat zowel in GL, CL, CZDP als LB bediscussieerd wordt. Die ruimte is er. Maar je moet niet verwachten dat LB-argumenten even veel waard zijn in GL en andersom. Of verwachten dat het in dank wordt afgenomen wanneer iemand in GL roept dat een visie belachelijk is omdat dat in LB normaal is. Daarop wordt idd gemodereerd.
Dat zijn de regels van het forum, na te lezen in de FAQ, met extra policy-uitleg in de diverse subfora. Take it or leave it, zou ik zeggen.