Volgens mij heb ik deze allebei al eens eerder verteld, maar kan ze niet weer vinden

Ik had eens aardappels, groente en vlees gekookt en er was nog een laag vette jus over in de braadpan. Omdat ik dat niet door de gootsteen wilde spoelen besloot ik het in de WC te gooien. WC-water is echter koud dus de jus stolde onmiddellijk en de hele WC zat bedekt onder een laag vette meuk. Geen nood, dacht ik, gewoon een keteltje warm water erop en de zaak goed schoonmaken. Helaas kon de WC-borstel daar niet tegen - ik had alleen nog maar een kaal stokje in mijn hand en de hele pot was één grote knoeiboel van half vloeibare jus en gesmolten plastic. Heeft lang geduurd voor het weer schoon was...
Ik heb een half jaar gewerkt op de spoedopvang van een groot ziekenhuis. Ze hebben in dat ziekenhuis twee soorten piepers: de afdeling interne werkt met een type dat afgaat, dan verschijnt er een nummer in beeld, degene die jou heeft gepiept heeft inmiddels zijn telefoon neergelegd, je belt het nummer, de telefoon gaat over en degene die jou gepiept heeft, neemt op. Bij de chirurgie hebben ze een andere variant - de pieper gaat, er staat een nummer in beeld, degene die jou piept blijft hangen, je belt het nummer, en je hebt degene die jou heeft opgepiept DIREKT aan de lijn. Ik werkte eerst bij de interne en daarna bij de chirurgie, dus je voelt het al aankomen. Ik was bij een oude dame met verstopping bezig en mijn pieper gaat af. Ik loop naar de telefoon, bel het nummer, wacht op de beltoon en brul intussen naar de verpleegkundige "mevrouw L. heeft goed gepoept hoor!". Hoor ik aan de andere kant van de lijn een droge stem: "Dat is heel mooi! U spreekt met collega X, huisarts, ik wil graag mevrouw P. insturen..."