Auteur Topic: Hulp nodig: zoektocht bijbeltekst voor troost na miskraam  (gelezen 9163 keer)

MIR

• Bekijk profiel
Hulp nodig: zoektocht bijbeltekst voor troost na miskraam
« Gepost op: februari 13, 2009, 02:15:05 pm »
Ik weet niet goed in welk subforum ik mijn vraag moet zetten, ik hoop dat ie hier goed staat.

Afgelopen week heeft mijn schoonzus een (vroege) miskraam gehad, ze was bijna 12 weken zwanger en heel blij met deze zwangerschap. Zelf ben ik nu zo'n 7 maanden zwanger, dus zo'n bericht komt dan toch wel hard aan. Ik ben al mijn moed aan het verzamelen en ben van plan vanavond even bij haar langs te gaan. Misschien komt het er helemaal niet van om samen met haar een stukje uit de bijbel te lezen, maar misschien ook wel. Ik ben niet zo goed in dit soort dingen en zoek me rot naar een bijbeltekst die ik eventueel met haar zou kunnen lezen. Heeft iemand een tip voor me?

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: februari 13, 2009, 02:26:45 pm »
Psalm 23 - cliché, maar toch.

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 13, 2009, 03:15:13 pm »
Ik vraag me een beetje af (om te helpen hoor, het is geen kritiek) of je dat wel moet doen. Je moet niet krampachtig iets gaan doen waarin je niet goed bent omdat je denkt dat dat moet. Ik denk dat als ze weet dat je meeleeft en dat ze zich misschien kan uiten bij jou dat dat dan net zo goed is.
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

MIR

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 13, 2009, 03:20:16 pm »

quote:

mirt schreef op 13 februari 2009 om 15:15:
Ik vraag me een beetje af (om te helpen hoor, het is geen kritiek) of je dat wel moet doen. Je moet niet krampachtig iets gaan doen waarin je niet goed bent omdat je denkt dat dat moet. Ik denk dat als ze weet dat je meeleeft en dat ze zich misschien kan uiten bij jou dat dat dan net zo goed is.

Het is ook niet mijn bedoeling om persé een tekst te lezen. Alleen als het er van komt en als zij dat wil en ik me daar ook op mijn gemak bij voel op dat moment. Als alleen maar daar zijn genoeg is, is dat goed. Maar mocht er toch behoefte zijn aan het lezen van een tekst, zou ik daar op voorbereid willen zijn.

Psalm 23 is idd een beetje cliché  maar zelfs daar was ik nog niet opgekomen  ;)

Psalm 121 kan eigenlijk ook wel altijd, toch?

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: februari 13, 2009, 03:27:30 pm »
psalm 139

16 uw ogen zagen mijn vormeloos begin;
in uw boek waren zij alle opgeschreven,
de dagen, die geformeerd zouden worden,
toen nog geen daarvan bestond. ..................
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: februari 13, 2009, 05:29:43 pm »
uit hebr. 12 en wellicht een beperkte troost;

22 Nee, u staat voor de Sionsberg, voor de stad van de levende God, het hemelse Jeruzalem, en voor duizenden engelen die in vreugde bijeen zijn, 23 voor de gemeenschap van eerstgeborenen, die in de hemel ingeschreven zijn, voor God, de rechter van allen, en voor de geesten van de rechtvaardigen, die tot volmaaktheid gekomen zijn, 24 voor de bemiddelaar van een nieuw verbond, Jezus, en voor het gesprenkelde bloed dat krachtiger spreekt dan dat van Abel.

socrates

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: februari 13, 2009, 05:39:04 pm »
1 petrus 5:7 U mag uw zorgen op hem afwentelen, want u ligt hem na aan het hart.
'het enige dat ik weet, is dat ik niets weet'

HenkG

• De hulp is in de naam van JHWH
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: februari 13, 2009, 07:25:57 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 13 februari 2009 om 15:27:
psalm 139

16 uw ogen zagen mijn vormeloos begin;
in uw boek waren zij alle opgeschreven,
de dagen, die geformeerd zouden worden,
toen nog geen daarvan bestond. ..................
Deze tekst combineert mooi met:

quote:

1 Timotheüs 4
4  Want alles wat God geschapen heeft, is goed en niets daarvan is verwerpelijk, als het met dankzegging aanvaard wordt:
5  want het wordt geheiligd door het woord Gods en door gebed.
« Laatst bewerkt op: februari 13, 2009, 07:27:58 pm door HenkG »
JHWH = Ik ben

ik ben Henk, Gods beeltenis