Auteur Topic: Scheppingsfolder  (gelezen 3377 keer)

rtfm08

• Bekijk profiel
Scheppingsfolder
« Gepost op: februari 24, 2009, 12:27:04 pm »
Hierbij wil ik iedereen op dit forum uitnodigen om eens wat tegenwicht te geven aan de soms wel heel felle,hondse en schofterige reactie´s die op verschillende site´s te lezen zijn.

http://www.nu.nl/internet...gen-scheppingsfolder.html

Belerende reactie´s zit ik niet op te wachten,wel wat meer van sprekende christenen  :)

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Scheppingsfolder
« Reactie #1 Gepost op: februari 24, 2009, 12:56:54 pm »
Boeiend probleem. Hoewel ik weinig met creationisme heb, en die hele folderactie erg vervelend vind omdat het het christelijk geluid meer schade toebrengt dan goed doet (christenen worden voor de zoveelste keer neergezet als naieve creationisten, domweg omdat die kleine groep weer eens doet alsof ze 'het christelijk geluid' zijn), toch intrigeert de storm van protest om zo'n folder me.  Ik heb een nee-nee sticker, dus ben gevrijwaard van zulke onzin, maar als ik die niet zou hebben, werd ik overstelpt door reclame voor allerlei meuk, die soms wel, maar even zo vaak niet interessant is. Waarom een reclamefolder voor naief jonge-aarde-creationisme dan ineens een probleem is ontgaat me.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Scheppingsfolder
« Reactie #2 Gepost op: februari 24, 2009, 01:03:30 pm »
Of alle heisa om een onwijs kwetsend en schokkend plastic poppetje, puur omdat 't een anti-abortus actie betreft.

http://afdeling.js.nl/~jsnlgroningen/plaatje.php?bekijk=70
Bombus terrestris Reginae

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Scheppingsfolder
« Reactie #3 Gepost op: februari 24, 2009, 01:52:00 pm »
Doodsbedreigingen zijn ook nogal over the top. Het is maar een folder hoor. :)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Thorgrem

• Bekijk profiel
Scheppingsfolder
« Reactie #4 Gepost op: februari 24, 2009, 02:16:58 pm »
Ik heb er nog geen een, maar goed ik heb dan ook een nee-ja sticker op de brievenbus. Bewust overigens omdat ik maar weinig zin heb in bulten oud papier terwijl het merendeel van de folders mij toch niet interesseert.
En indien deze folder wel op de deurmat valt dan zal ik hem netjes in de papierbak deponeren, of wellicht dat mijn vrienden het is eens wil lezen. Ikzelf ben het niet eens met de inhoud van de folder.

Alle ophef vind ik zo ontzettend overdreven. Vanochtend een man (schijnbaar bekend) op een internet filmpje die het toch echt veel te ver vond gaan dat hij in zijn eigen huis last kreeg van de evangelisatie drang. Dan overdrijf je echt veel te veel en heb je je iets te veel bezig gehouden met borrelpraat mijn inziens. Dat je het niet leuk vind, prima, gooi het dan gewoon weg net zoals je die kilo's aan andere folders ook wekelijks bij het oud papier doet. Maar om als een grote huilbaby je verhaal te doen in de media om een simpel foldertje, jongens jongens dan heb je waarschijnlijk geen leven indien je geen nee-nee/nee-ja sticker op de brievenbus hebt. Dan zul je waarschijnlijk ook wekelijks bijzonder geïrriteerd zijn dat je weer een Jumbo folder door de deur krijgt, terwijl je enkel bij de AH boodschappen doet...

Ik heb overigens geen behoefte om bij Nu.nl te gaan reageren op reacties van mensen. Inhoudelijk wordt het toch niet en men leest toch over je reacties heen.
« Laatst bewerkt op: februari 24, 2009, 02:18:30 pm door Thorgrem »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Scheppingsfolder
« Reactie #5 Gepost op: februari 24, 2009, 02:52:41 pm »
Bij ons heb ik laatst een folder van een babtistengemeente in de brievenbus ontvangen, ik neem aan dat daar meer mensen mee geconfronteerd werden. Ik zie niet het probleem van zoiets in. Inderdaad: als het ze niet aanstaan, dan gooien ze die folder toch gewoon weg.  Waar mensen zich toch wel niet druk om kunnen maken.
Een nieuwe start is een nieuw begin

rtfm08

• Bekijk profiel
Scheppingsfolder
« Reactie #6 Gepost op: februari 24, 2009, 04:59:08 pm »
Nu kun je goed zien hoe het in NL is gesteld,dus tijd voor actie !

http://www.omroepbrabant.nl/anp.aspx?mode=bin&id=240209227
« Laatst bewerkt op: februari 24, 2009, 06:31:46 pm door rtfm08 »

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Scheppingsfolder
« Reactie #7 Gepost op: februari 24, 2009, 05:00:09 pm »
Actie 1? Wat bedoel je precies?

Thorgrem

• Bekijk profiel
Scheppingsfolder
« Reactie #8 Gepost op: februari 24, 2009, 05:06:27 pm »
B100 hier aan de baron, we gaan over op actie 1, ik herhaal, we gaan over op actie 1.

http://www.adriaan-homepage.nl/foto_nieuw/112_b100_gr.jpg

;)

rtfm08

• Bekijk profiel
Scheppingsfolder
« Reactie #9 Gepost op: februari 24, 2009, 06:32:35 pm »
Ja lachen B100 het moest een ! zijn ipv een 1 (dat heb je soms met die keyboarden)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Scheppingsfolder
« Reactie #10 Gepost op: februari 24, 2009, 08:24:49 pm »
Sterk plan: wij willen ook het vrije woord! Dat is immers in vandaag, toch?
Een nieuwe start is een nieuw begin

Adinomis

• Bekijk profiel
Scheppingsfolder
« Reactie #11 Gepost op: februari 28, 2009, 10:38:52 pm »
Hebben jullie vanavond "Rondom tien" gezien over dit onderwerp?
Ik vond de bijdrage van die vrouw die zo graag over Jezus sprak zo verfrissend. Dat gaat uit boven alle strijdvragen. We verkondigen Jezus, en die gekruisigd. De bijbel is Gods woord en de wetenschap is de wetenschap. Klaar!
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Scheppingsfolder
« Reactie #12 Gepost op: februari 28, 2009, 10:50:30 pm »
Heb de folder van de week eens doorgelezen bij mn schoonouders. Vond het geen sterk verhaal wat ze neerzetten. Beetje jammer. Doet zo idd afbreuk aan het toch al niet zo beste imago dat christenen en met name creationisten hebben
computerfout: een vreemde een in de byte

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Scheppingsfolder
« Reactie #13 Gepost op: februari 28, 2009, 11:01:29 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 28 februari 2009 om 22:50:
Heb de folder van de week eens doorgelezen bij mn schoonouders. Vond het geen sterk verhaal wat ze neerzetten. Beetje jammer. Doet zo idd afbreuk aan het toch al niet zo beste imago dat christenen en met name creationisten hebben

Wat vond je dan bv ' zwak'? Of: op wat voor manier vond je het zwak?
Ik heb trouwens ook rondom 10 gezien.... Er waren wel duidelijk verschillende ' groepen' te zien. Ieder met een eigen invalshoek..
« Laatst bewerkt op: maart 01, 2009, 04:26:19 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Scheppingsfolder
« Reactie #14 Gepost op: februari 28, 2009, 11:40:15 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 28 februari 2009 om 23:01:
[...]
Ik heb trouwens ook rondom 10 gezien.... Er waren wel duidelijk verschillende ' groepen' te zien. Oeder met een eigen invalshoek..
Ja. En?

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Scheppingsfolder
« Reactie #15 Gepost op: maart 01, 2009, 07:29:41 pm »

quote:

Het was wel interessant om te zien hoe de mensen met verschillende invalshoeken 'uit de hoek kwamen'...

rtfm08

• Bekijk profiel
Scheppingsfolder
« Reactie #16 Gepost op: maart 01, 2009, 08:48:12 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 28 februari 2009 om 22:50:
 Doet zo idd afbreuk aan het toch al niet zo beste imago dat christenen en met name creationisten hebben

Laat jij je een imago aanpraten of aansmeren door mensen die niet normaal met argumenten kunnen discussieren ? Niet te hopen voor jou,want het is uiteindelijk niet bepalend wat al die anderen denken of van christenen vinden.
Het is misschien niet inhoudelijk sterk,maar er wordt wel over de schepping gesproken in een periode waar ook de meeste christenen de kaken stijf op elkaar houden en lekker meewaaien met alle winden.

Ik denk altijd maar zo:stel iedreen gaat zo tekeer tegen je beste vriend,vriendin,man vrouw of kind.Dan hou je toch ook je mond niet dicht ?

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Scheppingsfolder
« Reactie #17 Gepost op: maart 01, 2009, 08:52:06 pm »
Waar zeg ik dat ik me een imago laat aanpraten of aansmeren? Een imago heb je of je hebt het niet. Trek ik me verder niet zo veel van aan. Alleen loop je aan tegen mensen die vooroordelen over christenen en creationisten hebben en ik vrees dat die door deze folder eerder bevestigd worden in hun vooroordelen dan dat ze ze kwijtraken. Dat bedoelde ik te zeggen
computerfout: een vreemde een in de byte

rtfm08

• Bekijk profiel
Scheppingsfolder
« Reactie #18 Gepost op: maart 02, 2009, 08:58:01 am »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 01 maart 2009 om 20:52:
Waar zeg ik dat ik me een imago laat aanpraten of aansmeren? Een imago heb je of je hebt het niet. Trek ik me verder niet zo veel van aan. Alleen loop je aan tegen mensen die vooroordelen over christenen en creationisten hebben en ik vrees dat die door deze folder eerder bevestigd worden in hun vooroordelen dan dat ze ze kwijtraken. Dat bedoelde ik te zeggen
De vraag is dan waar de vooroordelen op zijn gebaseerd.JE slaat de spijker precies op zijn kop namelijk vooroordeel.

ruben1989

• Bekijk profiel
Scheppingsfolder
« Reactie #19 Gepost op: maart 02, 2009, 09:40:59 am »
er wordt hier nu de hele tijd over vooroordelen gepraat zonder dat het benoemd wordt, welke 'vooroordelen' denken jullie (rfm en fotogravinnetje) dat er zijn over christenen en creationisten.

rkdiak

• Bekijk profiel
Scheppingsfolder
« Reactie #20 Gepost op: maart 02, 2009, 11:14:49 am »
Het vooroordeel dat de meeste christenen creationist zijn vind ik persoonlijk vrij vervelend.
So sue me!

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Scheppingsfolder
« Reactie #21 Gepost op: maart 02, 2009, 12:40:56 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 01 maart 2009 om 20:52:

en dan kunnen sommigen (dus niet per definitie FG hoor) dat weer met enige schaamte en gevoelens van ongemak uitleggen aan al oprecht vragende of wellicht soms andere meesmuilende niet-christenen...

1 petrus 4

14 Als u gehoond wordt omdat u de naam van Christus draagt, prijs u dan gelukkig, want dat betekent dat de Geest van God in al zijn luister op u rust.

de vraag is nu of christenen die geen creationist zijn EN christenen die ruimhartiger zijn in opvatting en overtuiging allen de naam van Christus dragen of dat er een onderscheid is.
Naar mijn overtuiging is er vast en waarachtig geen onderscheidt zolang zijn God erkennen als Schepper van het al.

Maar zo'n gesprek met oprecht vragende of wellicht soms juist meesmuilende niet-christenen over dit onderwerp is een prachtig moment om te getuigen van je geloof en de kern waar het om gaat. Dit is nu typisch zo'n moment van gevraagd of ongevraagd verkondigen, waarmee bedoeld wordt door jou als christen verwacht of onverwacht. Het gevraagd en ongevraagd gaat dus uit van de activiteit van degene die vraagt en niet van degene die meent op elk gewenst moment te moeten getuigen.

Daarnaast wil ik hierin al mijn broeders en zusters met de tong verdedigen en niet afvallen. Ik wil hen daarmee zegenen en niet kwaad spreken.
Dit kan ook door meesmuilende vragen te pareren door het negatieve doel van de vraagstelling te negeren en te getuigen van de scheppende God.

Overigens wie heeft het darwinjaar uitgeroepen? Was dat een uitroepen vanuit christenperspectief of een seculier initiatief.

Als het eerste aan de orde is is dit gevraagd en ongevraagd vanuit de christen en moet je nog eens nadenken of de vorm van de folder een passende is.
Is het tweede aan de orde is dit onderwerp gevraagd en ongevraagd vanuit de seculiere kant ter tafel en heeft een deel van de christenen het recht mee te doen in het debat en het creationistische perspectief breed te delen.

Maar zo kijk ik er tegen aan...
« Laatst bewerkt op: maart 02, 2009, 12:45:06 pm door grondig christelijk »