Ik kan niet lezen om te ontspannen, misschien vandaar dat thrillers of fantasy mij niet boeien. Ontspannen doe ik alleen in mijn slaap. Tv kijken hou ik ook niet van, al helemaal niet als ontspanning, al die bullshit die verkondigt wordt, doen schrijvers dus ook en vind ik niet bepaald ontspannend. Kost alleen maar energie om het allemaal te filteren als je bewust leest, waardoor het niet meer ontspannend is.
Wel lees ik graag christelijke boeken. Theologie. Meestal doe ik best lang over een boek, omdat als ik iets lees er lang over nadenk.
Soms lees ik ook christelijke boeken om puur en alleen kennis op te doen, zoals het boek over de katholieke kerk. Maar toen ik op de helft was, en allerlei inzichten kreeg over de kerken, werd ik zo enthousiast en hoogmoedig, dat ik maar gestopt ben met lezen en de bijbel gepakt heb. Dat laatste is nu het enige wat ik lees samen met een alphacursus boekje van Nicky Gumbel die uitpuilt van teksten uit het nieuwe testament.
Vroeger las ik trouwens wel ongelooflijk veel fictie, maarja als je jong bent en niet op havo of vwo zit, kom je niet in aanraking met fatsoenlijke literatuur, daardoor las ik vaak flutboeken en het er idd maar om dat er een bep emotie opgeroepen werd. het liefst melancholie, maar ook hield (en hou ik nog steeds trouwens) k van schrijvers met zelfspot of die een beetje sarcastisch zijn over dingen, cynische kijk op het leven en toch humor houden. Dan is het wel leuk om te lezen. Of juist superdramatisch, maar dat zou me alleen in die periode geraakt hebben, net als bovenstaande replyer vertelt, hij hield van melanholische boeken omdat hij toen depressief was. Zo werkt het ook gewoon, het houdt daardoor wel bepaalde emoties in stand. Of je moet tot bep. inzichten komen.. hmz
Lezen is volgens mij wel altijd mijn grootste hobbie geweest, vroeger toen ik een kleine uk was deed ik dat het liefst, en was er het best in op school. Het is hetgeen wat ik me goed herrinner (toen ik zo graag wou leren lezen maar op school waren ze er nog niet mee bezig, en daardoor mocht ik in de bieb boekjes lezen van mama). Ik denk hierover na omdat Pleun het heeft ove rtijdschriften, en die lees ik ook best vaak, niet voor de lol maar gewoon om te lezen. Tijdens reizen moet ik altijd een boek bij hebben, en de krant lees ik ook wel graag, afgezien van de absurde artikelen die er soms instaan. Dan is de intentie gewoon zo fout! (sensatie) "arts onthoofd" Wat er gebeurde las ik gisteren in de krant, iets waar ik absoluut niet op zit te wachten, en het schokt me dat men er zo ongevoelig voor blijkt te zijn. Misschien vandaar dat er zulke heftige dingen in kranten staan, vaak verblijden we ons ook nog om andermans leed, onbewust. Verschrikkelijk. bah
(pff langste reply in maanden)