Auteur Topic: Hij zal de harten doen keren-MALEACHI 4:5-6.  (gelezen 2623 keer)

Pelgrim-Marc

• Bekijk profiel
Hij zal de harten doen keren-MALEACHI 4:5-6.
« Gepost op: maart 11, 2009, 02:10:12 pm »
Hij zal de harten doen keren………

MALACHI 4:5-6. (WV 3:23-24)

Zie Ik ga u de profeet Elia zenden voordat de dag van de HEER komt, de grote, vreeswekkende dag.

En hij zal het hart van de vaders naar de zonen keren en het hart van de zonen naar de vaders keren, zodat Ik niet hoef te komen om het land aan vernietiging te wijden.

Er zijn vele mogelijke interpretaties te geven aangaande deze tekst. Vele daarvan zullen een deel van Gods waarheid weergeven. Ik zeg dit om duidelijk te maken dat wat ik hier schrijf niet uniek is, of de enige waarheid, verre van dat het is een deel van een groter geheel.

Wel hoop ik dat het zal aanzetten tot nadenken, en dat het je zal bemoedigen.

De vaders en de zonen

( de kinderen volgens de Engels NIV vertaling)

In deze interpretatie staan de vaders en de kinderen voor bewegingen door de eeuwen heen. Bewegingen in denominaties, groepen en organisaties in het wereldwijde Lichaam van Christus. We zien vele generaties van bewegingen, dus zouden we ook nog over grootvaders, overgrootvaders etc. kunnen spreken.

We zien een constante beweging van Gods Geest door de kerk historie, een beweging die mensen door de eeuwen en kerkelijke structuren inspireert. Hij inspireert ze tot het vinden of herontdekken van een waarheid van God. Zo wordt een kind geboren uit een oude kerkelijke structuur. In de loop van de tijd groeit het verschil tussen de vader en het kind. En het kind wordt een tiener die zich gaat afzetten tegen de vader. Dit zich afzetten veroorzaakt spanningen. En ja hoor de argumenten vliegen al snel over en weer.

De vaders willen dat de kinderen wandelen zoals ze zelf wandelden, en de kinderen willen hun weg gaan. Vaak zien we dat ze de oude structuur verlaten en een nieuwe beweging starten, nog geen structuur maar een beweging, het kind is op zichzelf, enthousiast met het gevoel van vrijheid om dieper en dieper in de nieuw gevonden waarheid te gaan. Maar ook deze beweging wordt ouder en veranderd op een gegeven moment ook weer in een structuur. Een structuur gebaseerd op de erfenis van de vader en de eens gevonden nieuwe waarheid. Na verloop van tijd zien we dat uit deze structuur óók weer een kind geboren wordt.

Dit door een opwekking, een helpen van de armen, door een zendingsgerichte beweging.

Dit proces is al eeuwen gaande.

Het verdrietige is dat er weinig vrede is tussen de vaderen en hun kinderen en tussen de kinderen en hun vaders. Ze geloven beide nog dat ze enige complete waarheid in handen hebben.

We zien een vicieuze cirkel kinderen die starten in de kracht van 2Cor. 3:17 de kracht van de Geest van vrijheid, maar eindigend als vele vaders

zoals beschreven staat in Johannes 5 die vol overgave het woord bestuderen maar niet het leven en de kracht erkennen.

Maar de Heer is aan het werk om de harten te keren….

ELIA

Het lijkt er langzaam aan op dat God een Elia generatie van profeten en apostelen aan het oprichten is, die opnieuw de kracht van de beweging van de vaders jeugd in de kerkgeschiedenis zullen ontdekken, evenals de kracht van de kinderen.

Ik zie dat ze om de structuren, die de vaders geworden zijn, heen zullen gaan en opnieuw het fundament van hun zijn zullen laten zien. Met dit zullen ze de kinderen inspireren om hun vaders weer te respecteren en lief te hebben, om de schat van hun erfenis te zien.

Ze zullen de vaders helpen om hun kinderen niet alleen als rebellerende tieners te zien, maar als hun nazaten met hun genetische kenmerken ze zullen zien dat er vanaf het begin zaad voor deze kinderen verborgen was in hun beweging en structuur.

Waarom richt God deze Elia generatie op…

DE VLOEK OP HET LAND

We leven in een tijd met kenmerken van de eindtijd, of het werkelijk al de eindtijd is blijft in nevelen gehuld, de grote oogst van zielen lijkt klaar om geoogst te worden, maar… deze zielen willen niet geoogst worden door de onderlinge strijd in de kerk.

Deze zielen kunnen niet volledig Christus accepteren als de gestorven en opgestane redder, de losprijs voor hun ziel, vanwege de agressie tussen de vaders en de kinderen.

Die met hun gebrek aan eenheid een vloek op het land brengen een vloek die veroorzaakt dat mensen Christus niet (volledig) kunnen accepteren.

God houd in en vooral door Zijn genade en ontzagwekkende krachtige geduldige liefde, de volledige kracht van deze vloek nog tegen, maar de strijd in de hemelse gewesten wordt meer en meer intens.

En herinner je dat het oordeel zal beginnen bij het huis, de familie, van God, zoals staat in 1Petrus 4:17-18

Om te zien hoe belangrijk eenheid is lees Johannes 17:20-26. Om het belang van eenheid in de hemelse gewesten te zien lees Efeze 3:10

Vaders zijn nodig in het lichaam van Christus zegt het woord in 1Cor 4:14, maar vaders hebben ook de kinderen nodig, ze hebben verschillende gaven en kwaliteiten die samen het evangelie van Christus krachtig maken op de aarde en in de hemelse gewesten….

DE KRACHT VAN DE VADERS EN DE KINDEREN

We zien drie leeftijd niveaus in de generaties, met drie verschillende types van kracht, samen reflecteren ze de kracht van het evangelie.

Kijk met mij naar 1Johannes 2:12-14

De kinderen;

Ik schrijf u, kinderen, dat uw zonden vergeven zijn ter wille van zijn naam.

Kinderen ik schrijf u dat u de Vader kent

Kinderen zijn zich wel bewust van hun redding ze zijn net begonnen aan de relatie met de Vader en willen die delen. Zij zijn vaak de evangelisten die de wereld ingaan met de boodschap van bekering. Maar ze missen de ervaring om de mensen na hun bekering te helpen. Ze hebben nog niet de kennis om te zien wat er gaande is in de hemelse gewesten.

De jonge mannen (en vrouwen);

Ik schrijf u jonge mannen dat u de boze overwonnen hebt.

Ik schrijf u jonge mannen dat u sterk bent. Gods woord woont in u en u hebt de boze overwonnen.

Dit zijn de tieners die een diepe waarheid van God ontdekt of herontdekt hebben, die hun vaders verloren hadden of waar satan een bedekking over geplaatst had. Zij zijn degene die nieuwe beweging en waarheid in de kerk brengen. Zij zijn degenen die satan een vuistslag geven.

De vaders;

Ik schrijf u vaders, dat u Hem kent die er was vanaf het begin.

Ik schrijf u vaders, dat u Hem kent die er was vanaf het begin.

De vaders zijn de bewaarders van de schriften ze kunnen de bewegingen van hun kinderen toetsen aan het woord vanuit hun relatie met de Vader. Zij hebben de wijsheid om een meer compleet beeld van de Vader te zien, zij kennen hem als degene die er was vanaf het begin.

(Triest genoeg kijken veel vaders nu vanuit religie en traditie hun manier van denken, in plaats van te kijken naar de Vader en zijn woord. Ze veroordelen vaak de beweging van hun kinderen terwijl het woord dat niet doet.)

Ik adviseer je het boek Joël te lezen in het licht van de vaders en de kinderen en het oordeel in de familie van God en de vloek op het land.

Er gaat een roep uit…

DE ROEP

God lijkt de Elia generatie op te roepen om te luisteren naar de Geest van waarheid, om de schatten van de vaders op te graven om ze aan de kinderen te laten zien. Om de kracht van de kinderen te laten zien aan de vaders. God roept de kinderen om niet rebels te zijn, maar om door te gaan met respect voor hun vaders, maar om ook vast te houden aan de God gegeven waarheid die ze gevonden hebben

God roept de vaders om hun kinderen lief te hebben, om te accepteren dat ze anders zijn, maar wel hun genetische kenmerken dragen, dat ze nog steeds de door de Schepper, gegeven nazaten zijn

Vaders en kinderen luister naar de Elia's, luister naar elkaar, voer geen competitie strijd maar werk samen. Om de oogst binnen te halen voor de dag des Heren komt

Laat liefde en eenheid zien voor de dag van het oordeel over het huis van God komt.

Laat liefde en eenheid zien zodat de vloek niet over het land komt.
There is no goal or specific place you'll end up on this earth - our joy and purpose is in the journey.

Thorgrem

• Bekijk profiel
Hij zal de harten doen keren-MALEACHI 4:5-6.
« Reactie #1 Gepost op: maart 11, 2009, 02:13:53 pm »
Dat is leuk, Elia is ook een belangrijk figuur binnen de spiritualiteit van de orde der Karmelieten. :)
« Laatst bewerkt op: maart 11, 2009, 02:14:18 pm door Thorgrem »