Auteur Topic: Nieuw april 2003: Ilse Delange "Clean Up"  (gelezen 1585 keer)

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Nieuw april 2003: Ilse Delange "Clean Up"
« Gepost op: april 24, 2003, 10:18:28 pm »
http://www.planet.nl/upload_mm/6/b/b/1961880343_1999998461_ilse456.jpg

Titel :Clean Up      
Artiest :Ilse Delange
Releasedatum :april 2003
Genre: Pop
Meer info: http://www.ilsedelange.com

Volgens de luisteraars van Radio 2 is “World of Hurt” van Ilse Delange het beste nederpopalbum ooit dat is uitgebracht. Persoonlijk denk ik dat andere albums nog wel beter zijn. Maar het in 1998 verschenen “World of Hurt” was wel een bijzonder album, met veel invloeden uit de countrymuziek dat in totaal 138 weken in de album top 100 heeft gestaan. Daarna maakte Ilse een klein uitstapje naar de blues met het album “Dear John”, gevolgd door een album dat al veel meer beïnvloedt was door de traditionele popmuziek “Livin’ on Love”.

Onlangs verscheen het album “Clean Up” waarmee Ilse definitief afrekent met haar verleden. Het album is minder toegangelijk dan haar vorige albums, maar is duidelijk veel volwassener. Het is ook het eerste album waarop Ilse zelfgeschreven nummers ten gehore brengt, het album is voor een groot deel in Amerika geschreven en Ilse heeft zelf aangegeven dat ze dat ook een heel plezierige periode heeft gevonden. Op sommige momenten neigt het album zelfs naar de “singer/songwriter” kant en daar heeft deze recensent sowieso een zwak voor. Het album staat vol met schitterende nummers waarvan vooral de nummers “New beginning” en “Heavenless” echte beauty’s zijn.

New Beginning
Got a new state of mind
I left that other world behind me
It’s been a long hard climb
But on this mountaintop is where you’ll find me
….
New beginning
I’m thankful for the chance to start again

It’s not the end it’s a
New beginning

In mei en juni geeft ze concerttour door Nederland en doet ze ook nog pinkpop aan. Op 14 mei is de try-out in Hedon in Zwolle, ik heb al een kaartje.

Van deze cd is ook een limited edition te koop met een speciale DVD die tevens toegang geeft tot een speciaal gedeelte van de site. Daarvoor heb je trouwens ook nog een persoonlijke code nodig die bijgeleverd wordt bij het tekstboekje.
« Laatst bewerkt op: april 24, 2003, 10:43:01 pm door Jan W »
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: april 28, 2003, 01:31:14 pm »
Ilse deLange heeft wel een goede stem. Lijkt me ook een leuke meid, ik zag pas een interview met haar op tv en daarin kwam ze heel normaal/spontaan over. N.a.v. haar nieuwe cd las ik in het AD onlangs ook een aardig interview met haar.

Wat ik voorheen trouwens niet wist: Ilse heeft een paar flaporen waar je u tegen zegt  :|
« Laatst bewerkt op: april 28, 2003, 01:36:29 pm door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 30, 2003, 10:16:48 pm »
Ze kan tenminste vliegen :P
Live vanuit de luie stoel