Auteur Topic: The Matrix Reloaded !!! Spoilers inside !!!*  (gelezen 4092 keer)

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
The Matrix Reloaded !!! Spoilers inside !!!*
« Reactie #50 Gepost op: mei 16, 2003, 03:06:26 am »
Dus dit is de beste film van de triologie....was het niet een beetje deel1 maar dan anders?
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: mei 16, 2003, 08:12:02 am »

quote:

op 16 May 2003 02:59:49 schreef nitpicker:

- tussen al die gave scene's hebben ze nu ook wat 'diepere' scene's, iig 1 duurde er voor mijn gevoel te lang, maar dat is dan ook het enige negatieve... ohw nee, dr zat nu ook een sex-achtige scene in... (die te lang duurde) jammer hoor.
Is die sex-scene met Monica Bellucci?
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

nitpicker

• uNF
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: mei 16, 2003, 11:23:05 am »
Ik wil er eigenlijk niets over kwijt... Je moet hem gewoon zèlf zien O-)

The Matrix was (omdat het zo nieuw was) gewoon van begin tot eind op het puntje van de stoel. Nu, in Reloaded, zijn ze nog verder gegaan in de effecten, vecht scene's, stunts, achtervolgingen, noem maar op, dan in The Matrix.
Maar.. er zijn een aantal (misschien soms net te lange) scene's tussen die nog meer de bedoeling, het ontstaan en het mogelijke einde van The Matrix & Zion uitleggen.
En omdat het nòg spectaculairder is dan The Matrix, wordt Reloaded ook nog meer op het zo goed als onmogelijke af.. al worden er dingen gezegd die we in het dagelijks leven meemaken, of ervaren, die dus op het bestaan van een Matrix wijzen....
Dus als je een beetje vatbaar bent...

Ook bij deze is het goed hem minstens 2x te kijken omdat er zoveel in zit.. kleine details, de verhaallijn.. en de humor! Regelmatig maakt bv. Link (the operator of the ship) een aantal sterke en zeer droge opmerkingen. :)

En Reloaded is dus zoals gezegd iets* meer seksueel getint, wat ik eigenlijk jammer vind, want in The Matrix kwam dat niet voor, en was het tòch een goeie film.. (dus het kan wel) Tegenwoordig zie je dat niet meer.. omdat alles om de sex moet draaien.

* Ik zeg niet met wie de sex scene was.. en met dat iets bedoel ik ook echt iets meer..  want de meesten zullen het niet eens meer opvallen dat er "iets" te zien is wat maar op seksueel getintheid lijkt... (nu wordt het vaag.. kga maar stoppen :P )

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: mei 16, 2003, 11:34:02 am »

quote:

op 16 May 2003 11:23:05 schreef nitpicker:
Nu, in Reloaded, zijn ze nog verder gegaan in de effecten, vecht scene's, stunts, achtervolgingen, noem maar op, dan in The Matrix.
Nou, ik hoor het al weer, waardeloze pokkefilm dus, nog erger dan deel 1. :)

nitpicker

• uNF
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: mei 16, 2003, 12:48:34 pm »
Jij hebt geen oog voor art ;)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: mei 16, 2003, 06:07:01 pm »

quote:

op 16 May 2003 11:23:05 schreef nitpicker:
* Ik zeg niet met wie de sex scene was.. en met dat iets bedoel ik ook echt iets meer..  want de meesten zullen het niet eens meer opvallen dat er "iets" te zien is wat maar op seksueel getintheid lijkt... (nu wordt het vaag.. kga maar stoppen :P )

Ik weet al met wie de sex-scene was en ik was knap teleurgesteld.... :| Nee hoor, geintje, al is het wel zo dat ik iets meer zin in deze film kreeg toen ik las dat Monica erin meespeelt.

Overigens is de voornaamste reden dat ik zo nieuwsgierig ben naar Reloaded dat ik 'The Matrix' niet in de bios gezien heb. Verder ben ik me ervan bewust dat achter films als LOTR en The Matrix een enorme commerciele machine zit en dat je wordt geintroctineerd bij het leven, maar in deze gevallen vind ik dat niet zo erg.

Dit vind ik wel mooie teasers trouwens:

http://imagecache2.allposters.com/images/152/matrixNEOTRINITYRAIN.jpg  http://imagecache2.allposters.com/images/152/501501.jpg

http://imagecache2.allposters.com/images/152/matrixTRINITYGLASSES.jpg  http://imagecache2.allposters.com/images/152/matrixSMITHMOTION.jpg
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: mei 16, 2003, 07:22:31 pm »
in een woord GEWELDIG this movie kicks ass
kga hem zeker nog een paar keer kijken
http://whatisthematrix.warnerbros.com/rl_img/newfront_group.jpg
http://whatisthematrix.warnerbros.com/rl_img/reloaded_15.jpg
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: mei 18, 2003, 01:34:51 am »
Ik kom net terug uit Rotterdam en heb Reloaded gezien. Ik vond hem minder dan deel 1. Er zat gewoon minder verhaal en diepgang in dan in het eerste deel. De akties maakten het wel weer goed. Mooie scenes, waar vooral de snelwegscene echt geweldig is. De muziek vond ik ook erg goed. Ook geen gebrek aan mooie vrouwen.

http://www.thezreview.co.uk/images/matrixreloaded07.jpg
http://image.pathfinder.com/time/daily/2002/0205/matrix0504.jpg
« Laatst bewerkt op: mei 18, 2003, 01:39:09 am door Santaarnpaal »
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: mei 18, 2003, 02:03:23 am »
Vanavond dan 'The Matrix Reloaded' gezien. Kan me wel vinden in de meeste recensies die ik in diverse kranten heb gelezen. Reloaded is een geslaagde sequel en bevat een aantal adembenemende actiescenes. De snelwegscene is hiervan het hoogtepunt, maar ook de bliksemsnelle kung-fu/martial-arts-achtige gevechten mogen er wezen. Heel knap, die choreografie. De beelden worden ondersteund door een lekker pompende soundtrack. Ook een mooi stuk vond ik de massale "tribal dance" in Zion. Heel opzwepend. Het intro met de groene dataflow vond ik ook kick.

Met de 'ellenlange' filosofische dialogen vond ik het wel meevallen. Ze namen minder tijd in beslag dan ik had verwacht en ik vond ze niet storend of onbegrijpelijk. Ook bepaald niet storend vond ik Persephone. Zelden zo'n sensuele actrice gezien, Monica Bellucci is adembenemend mooi. Jammer dat ze maar vrij kort in beeld was was. Hopelijk komt ze in deel 3 terug. Ook geslaagd vond ik de personages Niobe, Link (zorgde idd voor wat humor) en de "evil" Twins. En natuurlijk de grappige 'Keymaker'.

Minpuntjes aan Reloaded waren er ook natuurlijk. Ik vond de stad Zion niet zo goed uitgewerkt. Een stad duizenden meters onder de grond met 250.000 inwoners... dat lijkt me niet echt leuk wonen. Er worden helemaal geen details gegeven over deze onderaardse samenleving. Verder zorgt de vele actie ervoor dat het verhaal minder aandacht krijgt.  Enkele personages zijn niet meer dan karikaturen, zoals je die je bijvoorbeeld ook aantreft in James Bond. Ook van de superman-act van Neo ben ik niet zo kapot. Wanneer hij in The Matrix is, is hij wel erg onverslaanbaar en da's eigenlijk een beetje saai. Maar je kan niet alles hebben en de duizelingwekkende actie vergoedt een hoop.

De gekloonde Agent Smiths vond ik wel grappig, maar ik snap niet wat hun functie is. Misschien staan ze symbool voor de gedachte "groter + meer = beter", die zo vaak ten grondslag ligt aan sequels. Hetzelfde geldt voor The Two Towers. Zowel bij de TTT en Reloaded vond ik de nadruk op het bombastische geslaagd, maar er zijn zat voorbeelden te verzinnen van sequels die de mist ingingen.

Al met al ben ik zeer te spreken over Reloaded. Het ultieme voorbeeld van een film die het beste tot zijn recht komt in de bioscoop. 't is een bombardement op je zintuigen. Ben nu al benieuwd naar het laatste deel van de trilogie: Matrix Revolutions. The Oracle zal dan niet meer van de partij zijn. Kort na de opnames overleed de actrice die haar speelde.

http://images.killermovies.com/m/thematrixreloaded/gallery/matrix2_12.jpg
« Laatst bewerkt op: mei 18, 2003, 06:42:18 pm door Pleun »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: mei 18, 2003, 02:04:57 am »

quote:

op 18 May 2003 02:03:23 schreef Pleun:
Vanavond dan 'The Matrix Reloaded' gezien. Kan me wel vinden in de meeste recensies die ik heb gelezen. Reloaded bevat een aantal adembenemende actiescenes. De snelwegscene is hiervan het hoogtepunt, maar ook de bliksemsnelle kung-fu/martial-arts-achtige gevechten mogen er wezen. Heel knap, die choreografie. De beelden worden ondersteund door een lekker pompende soundtrack. Ook een mooi stuk vond ik de massale "tribal dance" in Zion. Heel opzwepend. Het intro met de groene dataflow vond ik ook mooi.

Met de 'ellenlange' filosofische dialogen vond ik het wel meevallen. Ze namen minder tijd in beslag dan ik had verwacht en ik vond ze niet storend. Ook bepaald niet storend vond ik Persephone. Zelden zo'n sensuele actrice gezien. Jammer dat ze maar vrij kort in beeld was was. Hopelijk komt ze in deel 3 terug. Ook geslaagd vond ik de personages Niobe, Link (zorgde idd voor wat humor) en de "evil" Twins.

Minpuntjes aan Reloaded waren er ook natuurlijk. Ik vond de stad Zion niet zo goed uitgewerkt. Een stad duizenden meters onder de grond met 250.000 inwoners... dat lijkt me niet echt leuk wonen. Er worden helemaal geen details gegeven over deze onderaardse samenleving. Verder zorgt de vele actie ervoor dat het verhaal minder aandacht krijgt.  Enkele personages zijn niet meer dan karikaturen, die je bijvoorbeeld ook aantreft in James Bond.

Ook van de superman-act van Neo ben ik niet zo kapot. Wanneer hij in The Matrix is, is hij wel erg onverslaanbaar en da's eigenlijk een beetje saai. De gekloonde Agent Smiths vond ik wel grappig, maar ik snap niet wat hun functie is. Misschien staan ze symbool voor de gedachte "groter + meer = beter", die zo vaak ten grondslag ligt aan sequels. Hetzelfde geldt voor The Two Towers.

Al met al ben ik zeer te spreken over Reloaded. Het ultieme voorbeeld van een film die het beste tot zijn recht komt in de bioscoop. 't is een bombardement op je zintuigen.

http://images.killermovies.com/m/thematrixreloaded/gallery/matrix2_12.jpg

Zacharov

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: mei 18, 2003, 03:26:30 am »
Ik heb het vermoeden zeker na het zien van het eindev an de film dat er in de derde film een matrix in een matrix komt

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: mei 18, 2003, 12:43:05 pm »
http://www.heineken.nl/heineken.asp kan je nog leuke grapjes uithalen als je wil ;)
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: mei 18, 2003, 06:06:59 pm »
Nog een plaatje om het af te leren.  :9~

http://i.imdb.com/Photos/Ss/0234215/MX2CT-3215R.jpg

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: mei 24, 2003, 01:09:50 pm »
Ik ben gisteravond ook geweest. Zonder iets van deze topic te lezen ga ik eerst ff laten weten wat ik er van vond ;)

Reloaded heeft mij positief verbaasd, ik had verwacht dat het verhaal helemaal naar de achtergrond zou verdwijnen, maar dat is niet gebeurd. De eerste 30 minuten dacht ik wel.. shit, zeker met die party in Zion.

Het concept van de Matrix is niet nieuw meer, dat was het probleem. Maar toch vond ik er nog hele gave elementen in het verhaal zitten. Zeker de ontknoping in de source vond ik fantastisch.

De actie was zeker cool, maar daar had iedereen natuurlijk op gerekend ;)

November weer :)
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: mei 24, 2003, 01:29:14 pm »
Zie Tave... ik denk er precies zo over :)

Alleen beetje facked dat we 4 man op achterbank hadden, ook de laatste  keer dak dat doe.. believe me...
Live vanuit de luie stoel

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: mei 24, 2003, 05:10:16 pm »
Beetje fake dat ook de lichten van de auto's uitgingen toen die centrale ontplofte... :P

Was overal compleet donker...
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: mei 28, 2003, 08:57:27 pm »

quote:

op 24 May 2003 13:29:14 schreef Does:
Alleen beetje facked dat we 4 man op achterbank hadden, ook de laatste  keer dak dat doe.. believe me...
Als ik maar wel weer mee mag  :> naar Matrix III
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

vaneccles

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: juni 01, 2003, 02:53:30 pm »
Heb 'Reloaded' nu ook bekeken en het bevestigde mijn vermoedens.
Behalve 'meer van hetzelfde',zou ik er aan toe willen voegen:totaal onchristelijke
inhoud.Waarom wordt daar nu net geen aandacht aan geschonken?Op nota bene
het GKV-forum!!

Iemand schreef ('k dacht Harm): "er zijn wel aanknopingspunten met het christen-
dom."
Dat nu,viel mij ook op.Dat,en de oosterse,de Griekse en de Westerse filosofie die
er op een lepe wijze ingesmeed zijn.Het hele maakbaarheidsideaal dat in de film
verkondigd word,de ontmoeting van Neo met de maker van de Matrix,het opwek-
ken van de doden (!!),de hele foute hedendaagse psychologie..enz.
Ga er  maar lekker aan voorbij..

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: juni 01, 2003, 05:21:34 pm »

quote:

op 01 Jun 2003 14:53:30 schreef vaneccles:
Heb 'Reloaded' nu ook bekeken en het bevestigde mijn vermoedens.
Behalve 'meer van hetzelfde',zou ik er aan toe willen voegen:totaal onchristelijke
inhoud.Waarom wordt daar nu net geen aandacht aan geschonken?Op nota bene
het GKV-forum!!
Was het niet Paulus die zei (vrij hertaald): "Onderzoek alles en behoudt het goede." Als we er maar over praten kunnen we samen verder komen naar een mening. Op die manier kunnen we zien of het daadwerkelijk 'fout' is of niet.

quote:

op 01 Jun 2003 14:53:30 schreef vaneccles:
Iemand schreef ('k dacht Harm): "er zijn wel aanknopingspunten met het christen-
dom."
Dat nu,viel mij ook op.Dat,en de oosterse,de Griekse en de Westerse filosofie die
er op een lepe wijze ingesmeed zijn.Het hele maakbaarheidsideaal dat in de film
verkondigd word,de ontmoeting van Neo met de maker van de Matrix,het opwek-
ken van de doden (!!),de hele foute hedendaagse psychologie..enz.
Ga er  maar lekker aan voorbij..

Ik heb er nu inderdaad nog wat meer over gelezen en ik wil nog meer gaan lezen om de filosofie achter de film ook te begrijpen. Wat me nu echter al opgevallen is, is dat er in de film niet alleen naar het christelijke gedachtegoed verwezen wordt, maar ook naar dat van andere religies. Dat komt samen in een mix die men The Matrix heeft genoemd. Misschien kun je wel zeggen dat The Matrix een soort 'einde'/samenvatting (dat is het niet want er komt nog veel meer) is van alle hedendaagse religies en gedachten. Daarmee is het dus een afbeelding van de religiousiteit van de hele mensheid.
Dit zou voor mij ook verklaren waarom zoveel vreselijk veel mensen die film willen zien. Het is namelijk niet een film zoals alle andere omdat er zoveel filosofie ook in aanwezig is. Ik kan dus niet begrijpen waarom men dat wil zien en waarom het zo aantrekkelijk is. Behalve dan als men in de film iets van de eigen missende religiousiteit zou missen oid.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

2ndReality

• Liever eigenwijs dan een ja-kn
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: juli 04, 2003, 03:27:26 am »
In een ander topic heb ik ook over deze film gesproken..
Hoofdletter P van Prutfilm..
Architect scene was ok.. de rest heeft geen verhaal en volkomen onzinnige scenes..
een 5.5 krijgt ie van mij..
Ik ben de knuppel in het hoenderhok !

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: augustus 05, 2003, 08:55:04 pm »
Ik bedenk me net dat ik gisteravond voor de tweede keer naar The Matrix Reloaded ben geweest :P. Opnieuw een zeer interessante film, al blijven sommige gesprekken (met bijvoorbeeld de Architect) even vaag als eerst. Maar wie weet geeft deel 3 daar wel meer informatie en antwoorden over. Although I think that The Matrix Revolutions will answer many questions :/. Volgens mij houd je na dat deel meer vragen over dan antwoorden.

Ennieweejs, een week of twee à drie had ik op een verjaardagsfeestje een gesprek hierover met een aantal mensen en daar kwam best wel een interessante vraag, cq. conclusie uit naar boven. The Matrix-trilogie geeft perfect aan hoe de huidige wereld nu in elkaar zit. Alles bestaat uit chaos, al doen dingen zich wel voor als zijnde niet-chaos. Alles draait om de mens zelf. De religie en denkbeelden van deze tijd zijn beïnvloed door vanalles en nog wat (christendom, oosterse religies etcetera) en dat zie je goed terug in de film IMHO. De vraag is dan, of de Wachowski Brothers (de producers en bedenkers van de film en het verhaal) niet geprobeerd hebben om voor de filosoof te spelen die het huidige wereldbeeld samenvatten; net zoals oude filosoven dat deden.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

naomi

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: augustus 07, 2003, 03:02:17 pm »
ik heb alleen het eerste deel van the matrix gezien en was benieuwd naar alle reacties, van christenen, over de matrix reloaded!!
erg jammer dat er alleen gekeken wordt naar een gave film, met veel actie, sensuele vrouwen enz enz.
kijken we ook nog naar onze achtergrond. is het de wil van God dat je naar zo'n film gaat. waarin de bijbel misbruikt wordt, samengepropt wordt met allerlei andere religies!!
erg jammer dat daar weinig over nagedacht of gepraat wordt.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: augustus 07, 2003, 06:54:33 pm »
Interessante reactie. Ik had toch wel het gevoel dat ik in een paar van mijn reacties juist had aangegeven dat er in de film een zeer hedendaagse mix van allerlei religies neergezet wordt. Ik ben daar niet direct kritisch over in mijn teksten, dat laat ik over aan de lezer zelf.

IMHO is het trouwens wel gevaarlijk. Zeker voor mensen die weinig van doen hebben met een religie en zich sowieso al ondergedompelt hadden in het hedendaagse en wereldse leven. Zij hebben zich al opengesteld voor allerlei invloeden en dat wordt door deze filmcyclus alleen nog maar benadrukt denk ik. Dat is niet goed. Voor een christen die vertrouwt op God denk ik dat deze film juist goed is. Je krijgt namelijk IMO best wel een goed kijkje in de keuken van de denkwereld die veel niet-christenen erop na houden. Daar kun je denk ik je voordeel wel mee doen :).

Silvarin

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: augustus 07, 2003, 07:54:53 pm »
Kom op, mensen. De Matrix is tenminste een film met inhoud. Zit er een keer een beetje filosofie in, wordt ie afgekraakt omdat de bijbel misbruikt wordt. Hoe wordt de bijbel dan misbruikt, dat zou ik graag willen weten. Wat de sensuele vrouwen betreft, ik heb het wel eens erger gezien.
En Harm, van jou wil ik wel eens weten over wat voor invloed jij hier precies aan het praten bent. Ik snap namelijk helemaal niet waar jij op doelt. Er is trouwens niks hedendaags aan de films. Alle kwesties die aan de orde komen zijn al zo oud als de mens zelf.
Naomi, dit is een film-subforum, dus is het logisch dat hier filmliefhebbers discussieren. En als je de Matrix een onchristelijke film vind, vrees ik dat er bij jou niet veel films door de keuring komen. Bovendien doe je het voorkomen of de filmmakers ons een nieuw soort religie willen voorspiegelen, geplukt uit alle bestaande religies. Als je dat echt denkt, heb je het hele idee van de film denk ik niet begrepen. De film biedt geen wereldbeeld aan, de film roept op om na te denken over de wereld.
Ik krijg een beetje de kriebels van mensen die overal en altijd gevaren zien. Mensen, dit is qua diepgang een vreselijk briljante film, maar je moet je er wel voor openstellen.
Could you believe in heaven if heaven was all you had? -SP-

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: augustus 07, 2003, 08:38:11 pm »

quote:

op 07 Aug 2003 19:54:53 schreef Silvarin:
En Harm, van jou wil ik wel eens weten over wat voor invloed jij hier precies aan het praten bent. Ik snap namelijk helemaal niet waar jij op doelt. Er is trouwens niks hedendaags aan de films. Alle kwesties die aan de orde komen zijn al zo oud als de mens zelf.

Klopt, alles is al zo oud als de wereld zelf. En? De hedendaagse mensvisie met al zijn facetten en ideeën ook. Dus dat spreekt elkaar toch niet tegen? De praktische invulling is anders geworden (dat is ook duidelijk te zien in de film omdat deze speelt in een niet-bestaande fantasiewereld) in de vele jaren dat de mens bestaat, maar de basisideeën zijn volgens mij weinig veranderd. Nog steeds draait het om de mens en hoe die _zelf_ dingen kan bereiken. Hoe die zichzelf kan verlossen of tot een hoger doel/iets kan komen. Dat probeerden de oude Grieken al, de Israëlieten ten tijde van Mozes al, en mensen uit deze tijd weer. Geen verandering dus.

Waar ik trouwens vooral op doel is het hedendaagse gevoel dat alles samen tot iets leidt. Je gooit alle religies op een hoop en plukt daar dingen uit die je aanspreken. Dat zie ik en dat hoor ik van mensen die niet christen zijn. Dat zie ik weldegelijk duidelijk terugkomen in de film. Allerlei ideeën over een verlosser (alleen al de namen van Neo en Trinity zeggen genoeg) die de mensheid (Zion; let op: weer een bekende naam voor bijbelkenners) moet redden. Meng dat met wat Oosterse ideeën over filosofie en haal wat andere dingen uit een heel aantal culturen en 'ages' (wat is daar een mooi Nederlands woord voor? eeuwen ofzo?) doorheen en je hebt The Matrix.

In feite is The Matrix niets nieuws. Het vat alleen maar samen hoe mensen op dit moment vaak denken en doen.

naomi

• Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: augustus 07, 2003, 11:10:54 pm »
ik ben zelf een absolute film liefhebber, ga vaak naar de bios toe. ik ben misschien erg kritisch over wat kan en wat niet kan, maar ik ben liever te kritisch dan niet kritisch genoeg. tuurlijk zit de film en het hele verhaal goed in elkaar.
ik vind het alleen altijd jammer dat er zoveel uit de bijbel gebruikt moet worden. tot en met namen toe. ik denk niet dat dat het doel van de bijbel is.

gesp

• Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: oktober 03, 2003, 11:15:34 am »
Zoals gewoonlijk loop ik wat achter de meute aan... Ik heb net The Matrix (deel 1) voor de 1e keer gezien, en er zijn allerlei dingen die ik niet snap. Omdat ik geen discussies hierover gezien heb, zal ik m'n vragen hier eens posten. Misschien kunnen de fans me verder helpen.

1) Mensen kunnen toch niet gebruikt worden om elektrische energie op te wekken? Want ze gebruiken daarvoor voedsel: organische stoffen, die groeien dmv. zonlicht.
2) Waarom geen kern-energie gebruikt voor electrische energie? Of biomassa?
3) Waarom zouden mensen een animatie voorgeschoteld moeten krijgen, als het alleen maar gaat om de elektriciteit die ze opwekken. De hersenen verbruiken 25% van de energie: verspilling, ze zouden beter in coma gehouden kunnen worden.
4) Waarom zijn er 'agents' nodig om afvallige personen op te sporen (front-end). Ze weten toch waar die mensen fysiek gelocaliseerd zijn (van buiten, back-end), waarom zou je daarvoor personages binnen in de matrix moeten hebben?
5) Waarom krijgt Neo een zender geimplanteerd, al zijn signalen zijn toch sowieso al af te tappen? (Gewoon controleren welke data er in en uit z'n fysieke lichaam gaat).
6) Waarom kan er alleen maar gehackt worden door mensen illegaal in The Matrix te laten (front-end), waarom wordt er niet back-end gehacked, of fysiek in het computersysteem dat de animatie produceert?
7) Als Zion de laatste normaal menselijke stad is, waarom zou de mainframe dan zo'n geweldig doel zijn? Het is makkelijk genoeg om die fysiek af te scheiden van de buitenwereld (dus hacken onmogelijk te maken). Of om de stad gewoon fysiek te vernietigen.
8) Het is onduidelijk waarom sommige natuurwetten wel gelden in The Matrix en andere niet. Als de wereld virtual reality is, zijn alle regels toevallig en dus te buigen. Als dat afhangt van de geest van het subject, zou je gewoon een aantal baby's moeten bevrijden uit de Matrix, en ze in de trainingsruimte moeten laten wennen aan het feit dat alle regels flexibel zijn.
9) Waarom zou er 1 verlosser zijn, en hoe kan iemand dat weten - zeker iemand die binnenin de Matrix is gelocaliseerd.

Oftewel: the Matrix roept veel vragen op, maar slechts vragen die de geloofwaardigheid van de film betreffen. Geen voor-mij wezenlijke vragen.
as blunt as Ockham's razor

ric0

• xhuman.net
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: oktober 03, 2003, 11:44:16 am »

quote:

op 03 Oct 2003 11:15:34 schreef gesp:
Zoals gewoonlijk loop ik wat achter de meute aan... Ik heb net The Matrix (deel 1) voor de 1e keer gezien, en er zijn allerlei dingen die ik niet snap. Omdat ik geen discussies hierover gezien heb, zal ik m'n vragen hier eens posten. Misschien kunnen de fans me verder helpen.

Oftewel: the Matrix roept veel vragen op, maar slechts vragen die de geloofwaardigheid van de film betreffen. Geen voor-mij wezenlijke vragen.

De categorie is Science Fiction... met de nadruk in dit geval op Fiction. Als je "realistische" Science Fiction wil moet je meer bij Star Trek en het werk van Arthur C. Clarke (2001 - A Space Odyssee) zijn.

Overigens... wat mij betreft kun je Reloaded beter laten zitten dan. Die film heeft geen verhaal.
Es gibt keine Tatsache, nur Meinungen - Nietzsche

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: oktober 13, 2003, 05:33:05 pm »
http://www.nozzman.nl/ha-ha/images/edities/126.gif

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: oktober 16, 2003, 02:51:04 pm »
Gisteren "The Matrix Reloaded" gekeken.

Ik werd wakker van de muziek bij de aftiteling.

Zo te lezen was-ie best aardig. Ga 'm nog maar een keertje huren denk ik...
Bombus terrestris Reginae