Auteur Topic: vertel je blunders  (gelezen 5064 keer)

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
vertel je blunders
« Gepost op: februari 08, 2009, 02:02:07 pm »
Het is heerlijk om elkaar je blunders te vertellen.
Wie doet er mee?

De blunders waar om gelachen kan worden vertellen het makkelijkst, dus daar begin ik maar mee.

Ik heb ooit een brommer gehad. Vanwege de kou in de winter kreeg ik de tip om een krant onder je jas te doen. Dat houdt heel goed de wind tegen. Zo ging ik op een dag naar de bibliotheek om de krant te lezen. (Ik denk dat ik moest solliciteren in die tijd, het was geen gewoonte van me) Ik zat daar aan een tafel dus de krant te lezen en kreeg het op een gegeven moment warm. Daarom deed ik de rits van mijn jas wat open. De ontstelde blik van de man die tegenover me de krant zat te lezen toen hij opkeek, verbaasde mij eerst en maakte mij er toen van bewust dat ik waarschijnlijk aangezien werd als iemand die op deze manier aan gratis kranten probeerde te komen.
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
vertel je blunders
« Reactie #1 Gepost op: februari 08, 2009, 10:59:43 pm »
De grootste blunder is te veronderstellen dat wanneer men als van geboorte ongelovige vanaf de straat God leert kennen en in een kerk/ gemeente instroomt meent te kunnen veronderstellen dat dit de enige ware kerk is en andere gemeenschappen meent de maat te moeten nemen.

Evenzo is het de grootste blunder te veronderstellen dat wanneer men als kind van een gelovige God leert kennen in zijn kerk/ gemeenteen meent te kunnen veronderstellen dat dit de enige ware kerk is en geen moeite neemt eerst eens naar de ander te luisteren.

Een nog grotere blunder is God los te laten en tegen alles wat kerk is aan te schoppen.

Mijn grootste blunders zijn:

Dat ik christenen die onder het eerste vallen minder goed kan verdragen omdat ik ze eigenlijk kortzichtigheid verweet.

Dat ik christenen die onder het tweede vallen minder goed kan verdragen omdat ik uit zo'n denominatie kom en ze eigenlijk kortzichtigheid verweet.

Dat ik christenen die onder het derde vallen goed kan begrijpen omdat ik stevig geschopt heb en bijna alles wat God had verboden.

Maar ondanks mijn blunders hield God me vast, mocht is Zijn genade ervaren omdat ik mijn zondige IK leerde kennen en wil ik de ander lief hebben in verscheidenheid. Omdat ik weet "dat de volledige waarheid in pacht menen te hebben" de grootste blunder is die een christen kan overkomen en de HG ons daarin ook nederigheid leert.
« Laatst bewerkt op: februari 08, 2009, 11:01:24 pm door grondig christelijk »

ruben1989

• Bekijk profiel
vertel je blunders
« Reactie #2 Gepost op: februari 09, 2009, 01:08:32 pm »
Een nog grotere blunder is God los te laten;subjectief

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
vertel je blunders
« Reactie #3 Gepost op: februari 12, 2009, 10:03:31 am »
Ik wil nog een blunder delen
we zijn hier met zo velen
en wil de topicstarter eens een luchtig topic
dan schrijf ik
weer eens met mijn serieus geneuzel en gedoe
over de stijl van christen zijn en hoe,
dus vertel vanaf nu hier elke blunder
en glunder
met een glimlach
om elkaar
behalve op de zondag

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
vertel je blunders
« Reactie #4 Gepost op: februari 12, 2009, 04:09:02 pm »
dank grondig christelijk, voor het delen van je blunders.

Vandaag kwam er nog één in mijn herinnering,

Een jaar of 10 geleden was ik op vakantie in Cairo. Het was mijn eerste vliegvakantie en ik ging alleen, hoe stoer. Maar een Soedanese vriendin in Nederland had voor mij een logeeradres geregeld. Ik kwam terecht op een kamer waar nog 3 Soedanese meiden van een jaar of 16 logeerden. Zij waren niet gewend aan een blanke bij hen in huis en deden wat giechelig. Ik was wel aan donkere mensen gewend, maar ik was niet aan koffers gewend. Ik zie me daar nog zitten. Ik had de koffer op de grond gelegd en probeerde hem te openen. De drie meiden zaten naast elkaar op een bed toe te kijken. En terwijl ik daar aan het stuntelen was begonnen ze met me te praten. Ik deed heel erg mijn best ze te laten merken dat ik een woordje arabisch sprak, maar we kwamen er niet echt uit. Ondertussen bleef ik bezig met de koffer, maar had m'n aandacht er niet echt bij, want ik moest en zou ze laten  merken dat ik toch echt wel wat arabisch kon. Uiteindelijk bleek dat wat ze mij maar probeerde duidelijk te maken was dat ik de koffer verkeerd om op de grond had gelegd, met de deksel naar beneden en ik probeerde de bodem op te tillen...

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
vertel je blunders
« Reactie #5 Gepost op: februari 12, 2009, 08:28:09 pm »
Ik kreeg een keer een tip.

Ik was verkouden en mij werd verteld dat het leggen van een halve ui op mijn nachtkastje heilzaam zou kunnen werken.
Midden in de nacht kreeg ik honger...

Dat was niet echt "fris ontwaken".
« Laatst bewerkt op: februari 12, 2009, 08:28:26 pm door Doarsie »

Mellon

• Bekijk profiel
vertel je blunders
« Reactie #6 Gepost op: februari 16, 2009, 10:01:31 am »
Ik ben al op jonge leeftijd begonnen met muziek maken. Tijdens een kerstviering mocht ik een stukje voorspelen op de blokfluit. Ik was een jaar of 10 ofzo. Dus ik sta daar, geheel alleen met mijn blokfluit en het wordt stil. Ik wil beginnen maar er komt geen geluid uit de fluit.. Hoe kan dat?

Ik kijk een goed naar m'n fluit, blijkt dat ik het schoonmaakborsteltje erin heb laten zitten!

Dus ik haal het borsteltje eruit en iedereen begint te lachen  :+  Het leek inderdaad meer op een goochelact dan op een muzikaal intermezzo op dat moment  O-)
« Laatst bewerkt op: februari 16, 2009, 10:02:09 am door Mellon »

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
vertel je blunders
« Reactie #7 Gepost op: februari 19, 2009, 09:59:38 pm »
Kon je zelf ook lachen? Dat maakt het altijd een heel eind goed he..

Ik heb me er nog één herinnerd. Ik ben steeds bang dat als ik mij blunders probeer te herinneren dat ik dan stuit op blunders die ik eigenlijk graag wilde vergeten, maar ik denk dat het me gelukt is die te vergeten, want tot nog toe herinner ik mij alleen blunders die ik wel wil vertellen.

Ik heb een klein tijdje les gegeven op een middelbare school in Meppel. Ik moest daar met de trein heen en was best bang te laat te komen. Het was in de winter en ik werd toen een keer wakker en keek op mijn horloge. Ik schrok me naar en vloog uit bed omdat het volgens mijn horloge half 8 was. Dat zou ik nooit meer kunnen halen. Ik dacht: het moet toch en belde een taxi. De stem van de taxi chauffeur klonk wel heel slaperig en ondertussen realiseerde ik me dat het voor half 8 'smorgens ook wel heel stil was op straat. Het eerste wat ik de man vroeg was toen: eh eh, mag ik even vragen hoe laat het is? Twee uur, zei de man verbaasd en moet gedacht hebben dat ik dronken was. Ja, als je je horloge op z'n kop houdt is twee uur 'snachts half 8...
« Laatst bewerkt op: februari 19, 2009, 10:00:22 pm door mirt »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
vertel je blunders
« Reactie #8 Gepost op: februari 24, 2009, 09:24:31 am »
We zullen het hier maar niet actualiseren he Mirt? :D
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Adinomis

• Bekijk profiel
vertel je blunders
« Reactie #9 Gepost op: februari 24, 2009, 11:45:25 am »

quote:

mirt schreef op 19 februari 2009 om 21:59:

Ik heb een klein tijdje les gegeven op een middelbare school in Meppel. Ik moest daar met de trein heen en was best bang te laat te komen. Het was in de winter en ik werd toen een keer wakker en keek op mijn horloge. Ik schrok me naar en vloog uit bed omdat het volgens mijn horloge half 8 was. Dat zou ik nooit meer kunnen halen. Ik dacht: het moet toch en belde een taxi. De stem van de taxi chauffeur klonk wel heel slaperig en ondertussen realiseerde ik me dat het voor half 8 'smorgens ook wel heel stil was op straat. Het eerste wat ik de man vroeg was toen: eh eh, mag ik even vragen hoe laat het is? Twee uur, zei de man verbaasd en moet gedacht hebben dat ik dronken was. Ja, als je je horloge op z'n kop houdt is twee uur 'snachts half 8...

Bij die van Mirt komt er ook ineens één boven van lang geleden. Ik ging iedere morgen met de bus naar mijn kantoor. Ik zette de radio 's morgens aan en als het nieuws om half 8 begon vertrok ik. Dan was ik op tijd bij de bus.
Op een morgen, tijdens het gewone ritueel zette ik bij het ontbijt de radio aan. Toen..... geen uitzending. Ik dacht "de radio doet het niet".
Bij de bushalte gekomen stonden er andere mensen dan die ik er gewoonlijk zag. Er ging toch nog geen lichtje branden.
Bij kantoor aangekomen, zat het gebouw nog op slot. Eindelijk keek ik op mijn horloge en zag dat ik een uur te vroeg was.

-o-o-o-o-o-o-o-o-o-

Op hetzelfde kantoor, waar ik als secretaresse werkte, was de hond van mijn baas voor de deur gaan liggen. Het was een vervaarlijk dier, waarvoor ik ook al eens gewaarschuwd was. Ik durfde de deur niet uit want als ik bij de hond kwam begon hij te grommen. Tenslotte was het allang tijd om naar huis te gaan en ben ik het raam uit geklommen.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
vertel je blunders
« Reactie #10 Gepost op: februari 24, 2009, 12:49:53 pm »
Adonimus, rkdiak denkt dat je een man bent, maar je bent een vrouw toch?
Mannen vertellen niet zo snel blunders en al helemaal niet dat ze om een hond het raam uit klimmen. Het schijnt een eigenschap te zijn van vrouwen om elkaar te 'steunen' door tegenover de ene blunder de andere van henzelf te zetten. Dank daarvoor! en leuk om voor te stellen hoe je daar het raam uitklom omdat je naar huis wilde...

P&A, inderdaad, afspraken voor de tandarts vergeten zijn gewoon geen leuke blunders en daar wil ik jullie niet mee vermaken. Ik moet nog bellen, ik hoop dat ik niks hoef te betalen...

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
vertel je blunders
« Reactie #11 Gepost op: februari 24, 2009, 01:32:25 pm »

quote:

mirt schreef op 24 februari 2009 om 12:49:

P&A, inderdaad, afspraken voor de tandarts vergeten zijn gewoon geen leuke blunders en daar wil ik jullie niet mee vermaken. Ik moet nog bellen, ik hoop dat ik niks hoef te betalen...

En ik zat helemaal klaar compleet met een pot thee, lekkere koekjes en speelgoed ' op maat'... :P
' Hoe ziet die mevrouw eruit, gaan we even kijken of ze er al aankomt'  (kids)
'Dan doe ik m'n clownsvoorstelling maar voor jou mama' (jongste dochter)
Doen we de volgende keer gewoon nog een keer. :)
« Laatst bewerkt op: februari 24, 2009, 01:33:01 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
vertel je blunders
« Reactie #12 Gepost op: februari 24, 2009, 01:35:11 pm »
O wat erg P&A, nu schaam ik me echt heel erg...
Zeg maar tegen je kindertjes dat ik mijn kindertjes vertel dat we de als we bij de komende afspraak naar de tandarts gaan, ze daarna een clownvoorstelling krijgen en dat ze dat vast heel leuk vinden.

Mellon

• Bekijk profiel
vertel je blunders
« Reactie #13 Gepost op: februari 24, 2009, 01:35:20 pm »

quote:

mirt schreef op 19 februari 2009 om 21:59:
Kon je zelf ook lachen? Dat maakt het altijd een heel eind goed he..
Iedereen begon zo hartelijk te lachen dat ik er zelf ook wel om moest lachen. Het was gewoon komisch  :)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
vertel je blunders
« Reactie #14 Gepost op: februari 24, 2009, 01:40:37 pm »

quote:

mirt schreef op 24 februari 2009 om 13:35:
O wat erg P&A, nu schaam ik me echt heel erg...
Zeg maar tegen je kindertjes dat ik mijn kindertjes vertel dat we de als we bij de komende afspraak naar de tandarts gaan, ze daarna een clownvoorstelling krijgen en dat ze dat vast heel leuk vinden.

Het stelde niet veel voor hoor. Ze had net make-up gekregen van haar vriendiinnetje die niet op haar verjaardagsfeestje was geweest. Dus natuurlijk direct de boel volkalken..
Daar hoorde dan natuurlijk ook een clownspak bij en een zgn voorstelling van gekke bekken trekken en grappig doen.
(Geen geheel in het groots opgezette voorstelling hoor, meer van: kijk ik wil wel wat aandacht. :) )
« Laatst bewerkt op: februari 24, 2009, 01:41:24 pm door Priscilla en Aquila »

Adinomis

• Bekijk profiel
vertel je blunders
« Reactie #15 Gepost op: februari 24, 2009, 01:46:03 pm »

quote:

mirt schreef op 24 februari 2009 om 12:49:
Adonimus, rkdiak denkt dat je een man bent, maar je bent een vrouw toch?

Ja Mirt, ik ben een vrouw en zelfs een oma. Ach, het is niet zo erg als anderen de zaken verkeerd inschatten .  :z
Ik heb zelf ook "blunders" gemaakt.  :*)
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Adinomis

• Bekijk profiel
vertel je blunders
« Reactie #16 Gepost op: februari 24, 2009, 02:29:26 pm »

quote:

Mellon schreef op 16 februari 2009 om 10:01:
Ik kijk een goed naar m'n fluit, blijkt dat ik het schoonmaakborsteltje erin heb laten zitten!

Dus ik haal het borsteltje eruit en iedereen begint te lachen  :+  Het leek inderdaad meer op een goochelact dan op een muzikaal intermezzo op dat moment  O-)

Maar tegenwoordig zijn het mooie muzikale intermezzo's!! Daar kan ik over meepraten. Misschien dat, in de toekomst, dat borsteltje in mijn gedachten schiet. Dus kijk me maar niet aan als je begint te spelen.
 :w

ruben1989

• Bekijk profiel
vertel je blunders
« Reactie #17 Gepost op: februari 24, 2009, 02:45:06 pm »
Mirt op welke school in meppel heb je lesgegeven, ik woonde zelf namelijk in meppel en heb daar dus vanzelfsprekend ook mijn middelbare school, in 7 jaar tijd:P, afgerond.

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
vertel je blunders
« Reactie #18 Gepost op: februari 24, 2009, 04:33:26 pm »
Het was de gereformeerde middelbare school. Zo'n beetje net voor de eeuwwisseling geloof ik. En maar voor een klein tijdje. Er is denk ik weinig kans dat ik jou in de klas had.

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
vertel je blunders
« Reactie #19 Gepost op: februari 24, 2009, 04:55:10 pm »
Blunders?
Een midweek in Kampen zitten, bedenken dat er ook "ergens de bieb van de TU moet staan", het adres niet kunnen bedenken nog vinden (en te lui voor lang zoeken) en daarna ontdekken dat het appartement waar je in zit naast het Linneweeversgildehuys zit..

Krijg je als je alle dagen bij de voordeur rechtsaf gaat en die ene ochtend voor vertrek met de auto de andere kant uit gaat  :o
Mail me maar als je wat wilt weten

ruben1989

• Bekijk profiel
vertel je blunders
« Reactie #20 Gepost op: februari 24, 2009, 10:17:40 pm »
een gereformeerde middelbare school in meppel, behalve greydanus, en dat is een enge school, heb ik nog nooit van gehoord.

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
vertel je blunders
« Reactie #21 Gepost op: maart 02, 2009, 04:36:30 pm »
Sommige blunders zijn niet leuk of niet erg genoeg om te vertellen, maar als je ze op een rijtje zet, weer wel. Tenminste ik schrok er zelf van toen ik bedacht hoe vaak ik ergens op de verkeerde plek heb gezeten bij wijze van spreken.

De eerste keer dat ik mij kan herinneren op de kleuterschool. Ik ging altijd zelf naar huis, maar soms zei m'n moeder: kom maar uit school naar het bejaardenhuis, ik ben bij je oma. Dat was vlak naast de school. Maar dan stepte (we gingen op de step naar school) ik toch naar huis en vond daar niemand...

Uit mijn lagere schooltijd herinner ik me dat ik met schoolreisje bij het vertrek uit de dierentuin in de verkeerde bus zat. Ik zat daar maar een beetje tegen kinderen aan te kijken die ik op de heenreis niet had gezien en had eerst niet door waarom er toch elke keer weer geteld werd. Ze hadden een kind teveel...

Op de middelbare school, de eerste dag na de vakantie zat ik in de verkeerde economieles. Je had economie 1 en 2 en ik zat dus verkeerd. De leraar las de lijst met leerlingen voor en kwam er bij mij niet uit. Maar ik was er nog beduusd van dat ik economie had op zich en kon hem ook niet verder helpen. Dus ben ik die les maar gewoon blijven zitten.

Dan zijn er nog verkeerde treinen waar ik in gestapt ben en verkeerde winkelkarretjes waarmee ik verder gewinkeld ben in de supermarkt.

Ook heb ik wel eens de verkeerde jas meegenomen na een bruiloft, ben ik na een dans tijdens een bruiloft in m'n man z'n dorp (waar iedereen naar me keek om te zien hoe iemand uit Europa danst en omdat ik zo lang ben, zeker vergeleken bij hen) aan de verkeerde tafel gaan zitten. En laatst zat ik op een verkeerd forum.

Pff... wat ga ik in mijn leven nog meemaken...
« Laatst bewerkt op: maart 02, 2009, 04:37:43 pm door mirt »

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
vertel je blunders
« Reactie #22 Gepost op: april 05, 2009, 11:13:15 pm »

quote:

mirt schreef op 02 maart 2009 om 16:36:
Sommige blunders zijn niet leuk of niet erg genoeg om te vertellen, maar als je ze op een rijtje zet, weer wel. Tenminste ik schrok er zelf van toen ik bedacht hoe vaak ik ergens op de verkeerde plek heb gezeten bij wijze van spreken.

De eerste keer dat ik mij kan herinneren op de kleuterschool. Ik ging altijd zelf naar huis, maar soms zei m'n moeder: kom maar uit school naar het bejaardenhuis, ik ben bij je oma. Dat was vlak naast de school. Maar dan stepte (we gingen op de step naar school) ik toch naar huis en vond daar niemand...

Uit mijn lagere schooltijd herinner ik me dat ik met schoolreisje bij het vertrek uit de dierentuin in de verkeerde bus zat. Ik zat daar maar een beetje tegen kinderen aan te kijken die ik op de heenreis niet had gezien en had eerst niet door waarom er toch elke keer weer geteld werd. Ze hadden een kind teveel...

Op de middelbare school, de eerste dag na de vakantie zat ik in de verkeerde economieles. Je had economie 1 en 2 en ik zat dus verkeerd. De leraar las de lijst met leerlingen voor en kwam er bij mij niet uit. Maar ik was er nog beduusd van dat ik economie had op zich en kon hem ook niet verder helpen. Dus ben ik die les maar gewoon blijven zitten.

Dan zijn er nog verkeerde treinen waar ik in gestapt ben en verkeerde winkelkarretjes waarmee ik verder gewinkeld ben in de supermarkt.

Ook heb ik wel eens de verkeerde jas meegenomen na een bruiloft, ben ik na een dans tijdens een bruiloft in m'n man z'n dorp (waar iedereen naar me keek om te zien hoe iemand uit Europa danst en omdat ik zo lang ben, zeker vergeleken bij hen) aan de verkeerde tafel gaan zitten. En laatst zat ik op een verkeerd forum.

Pff... wat ga ik in mijn leven nog meemaken...

Wat een vrijmoedigheid. Wat je nog meer gaat mee maken.

Wat ik laatste mee maakte, Ik heb er ooit twee uur over gedaan om een printer aante sluiten. Met hulp van de HP helpdesk nog wel. De beste man vroeg steeds maar of de printer wel was aan gesloten op de PC.
Ik was er van overtuigd dat dat zo was. Op een gegeven moment, gaf de ze man het op hij wist het ook niet meer, mijn printer weigerde nog steeds dienst. Toen ik nog een s dcontroleerde of de printer juist was aangesloten, bleek dat de usb kabel van de telefoon in de printter zat en de usb kabel van de printer, wel in de juiste poort van de pc zat...
tja doen doet het niet...

Wat dacht je van deze, ik stond ooit eens op het verkeerde perron, omdat ik het spoor van aankomst op het volgende station had aangezien voor het spoor van vertrek uit mijn woonplaats.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Ursa

• Tota Scriptura!
    • Bekijk profiel
vertel je blunders
« Reactie #23 Gepost op: april 06, 2009, 06:04:08 pm »
Ik ben wel eens wat verstrooid en dat kan leiden tot allerlei plezante of minder plezante blunders. Gelukkig raak ik niet snel in paniek!

Sleutels zijn een favoriet onderwerp. Eens kwam ik boven bij mijn voordeur (ik woon op de vijfde) en kon m'n sleutels niet vinden. Bleek dat ze nog in het postvakje zaten. Een andere keer werd ik na een avondje soos wakker en zocht mijn sleutels. Bleken ze in het sleutelgat van mijn voordeur te zitten (!). Last but not least, toen ik eens naar de kerk wilde gaan liet ik mijn sleutelbos in de liftschacht vallen... daar sta je dan, op een koude zondagmiddag.

En zo vele meer. Ach, houdt wat variatie in je leven. En een stukje bescheidenheid en zelfspot...
'Als u begrijpt wat ik bedoel' (O. B. Bommel)

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
vertel je blunders
« Reactie #24 Gepost op: april 14, 2009, 08:50:12 pm »
Volgens mij heb ik deze allebei al eens eerder verteld, maar kan ze niet weer vinden  :)

Ik had eens aardappels, groente en vlees gekookt en er was nog een laag vette jus over in de braadpan. Omdat ik dat niet door de gootsteen wilde spoelen besloot ik het in de WC te gooien. WC-water is echter koud dus de jus stolde onmiddellijk en de hele WC zat bedekt onder een laag vette meuk. Geen nood, dacht ik, gewoon een keteltje warm water erop en de zaak goed schoonmaken. Helaas kon de WC-borstel daar niet tegen - ik had alleen nog maar een kaal stokje in mijn hand en de hele pot was één grote knoeiboel van half vloeibare jus en gesmolten plastic. Heeft lang geduurd voor het weer schoon was...

Ik heb een half jaar gewerkt op de spoedopvang van een groot ziekenhuis. Ze hebben in dat ziekenhuis twee soorten piepers: de afdeling interne werkt met een type dat afgaat, dan verschijnt er een nummer in beeld, degene die jou heeft gepiept heeft inmiddels zijn telefoon neergelegd, je belt het nummer, de telefoon gaat over en degene die jou gepiept heeft, neemt op. Bij de chirurgie hebben ze een andere variant - de pieper gaat, er staat een nummer in beeld, degene die jou piept blijft hangen, je belt het nummer, en je hebt degene die jou heeft opgepiept DIREKT aan de lijn. Ik werkte eerst bij de interne en daarna bij de chirurgie, dus je voelt het al aankomen. Ik was bij een oude dame met verstopping bezig en mijn pieper gaat af. Ik loop naar de telefoon, bel het nummer, wacht op de beltoon en brul intussen naar de verpleegkundige "mevrouw L. heeft goed gepoept hoor!". Hoor ik aan de andere kant van de lijn een droge stem: "Dat is heel mooi! U spreekt met collega X, huisarts, ik wil graag mevrouw P. insturen..."
« Laatst bewerkt op: april 14, 2009, 08:52:09 pm door Bumblebee »
Bombus terrestris Reginae

gesp

• Bekijk profiel
vertel je blunders
« Reactie #25 Gepost op: april 16, 2009, 09:46:40 pm »
Fiets in het fietsenrek. Maar fietsen zijn roofgoed in de grote stad, dus het ros moet goed vastgemaakt worden; hij wordt met een ketting aan het fietsenrek verankerd...
Na het winkelen kom ik terug. Gelukkig, m'n fiets staat er nog. Maar mijn slot zit om de fiets ernaast; blijkbaar had ik de fiets van iemand anders op slot gezet.
as blunt as Ockham's razor