Auteur Topic: denk je is in  (gelezen 13584 keer)

rkdiak

• Bekijk profiel
denk je is in
« Reactie #50 Gepost op: mei 12, 2009, 11:52:39 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 12 mei 2009 om 15:36:
[...]

Zou je misschien wat meer informatie willen geven over zo'n staatsvorm? Wat ik begrepen heb van theocratieƫn is dat het idd goed werkzaam is, maar alsnog een staatsvorm is. (wat de term anarchie in de context zoals hier gebruikt tegenspreekt?)
Geen idee, voorzover ik weet ben ik de enige aanhanger van dit model in de wereld. Ik ben dus niet bekend met enige theorievorming terzake :+
So sue me!

rkdiak

• Bekijk profiel
denk je is in
« Reactie #51 Gepost op: mei 12, 2009, 11:55:24 pm »

quote:

Anemino schreef op 12 mei 2009 om 15:37:
[...]
Hoe stel je je dat voor?

als compleet onuitvoerbaar en onrealistisch. Ik ben dan ook alleen theoretisch voorstander.

Maar om het toch enig smoel te geven: afschaffing van het wereldlijk gezag, herstel van het kerkelijk gezag. Mensen leven zoals het hen goeddunkt, de Kerk vervult haar oude taken op het gebied van administratie, rechtspraak, diaconie, en daar laten we het bij. Wie niet mee wil doen, doet fijn niet mee.
So sue me!

rkdiak

• Bekijk profiel
denk je is in
« Reactie #52 Gepost op: mei 12, 2009, 11:57:17 pm »

quote:

RestlessReformed schreef op 12 mei 2009 om 15:45:
[...]

Klopt, wellicht ging ik ook wat kort door de bocht, maar ook de situatie voor de opkomst van de natiestaat zou ik niet als Anarchistisch willen betitelen.
zeker niet! Ik noemde het slechts om aan te tonen dat "landen" minder noodzakelijk zijn dan het soms lijkt.

quote:

En wellicht krijgen we, als de westerse beschaving instort, op kleine schaal anarchistische initiatieven die werken, dat doen ze op kleine schaal wel vaker. Maar niet op grote schaal.
Ik ben een groot voorstander van schaalverkleining.
So sue me!

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
denk je is in
« Reactie #53 Gepost op: mei 13, 2009, 12:13:43 am »

quote:

ruben1989 schreef op 12 mei 2009 om 14:34:
[...]

Omdat jij het zegt?
Dan is het aan mij om te zeggen: Luther en Calvijn waren niet goed snik.
waarom weet ik niet.

Luther: verdiep je eens in zijn theorie over de wisselkinderen.
Calvijn: wist je dat die man een zeer uitgebreide kledingkast scheen te hebben met slechts twee setjes identieke kleding? En dat de beste man toch erg ijdel scheen te zijn?

Genoeg reden om twijfel te hebben.
Vooral twijfelen aan alles wat je ziet, leest en ervaart.
Stel je voor dat jij er eens niet was.
gewoon om het even anders te benaderen?
Wat dan................?
Mail me maar als je wat wilt weten

ruben1989

• Bekijk profiel
denk je is in
« Reactie #54 Gepost op: mei 15, 2009, 04:21:47 pm »
als ik er niet was , had de wereld er weinig anders uit gezien vermoed ik, maar wie weet heb ik ooit met een of andere daad een butterfly effect in werking gezet.