Ik vertel wat mij opviel in deze film. Maar voor ieder die de film zelf nog wil zien ... de clou van de film moet ik dan weggeven.
Even wat lege ruimte, zodat mensen kunnen wegzappen.
En dan nu het thema. Het verhaal beschrijft het einde van wereld vanuit de ogen van een natuurwetenschapper en diens zoon. De natuurwetenschapper loopt tegen een document aan waarin (uiteraard na onderzoek) een opsomming van rampen vermeld staat met de locatie. Er moeten nog 3 rampen komen, die inderdaad komen, maar door hem niet voorkomen kunnen worden. Bij de laatste ramp staat geen locatie in het document, alleen EE, wat later blijkt te betekenen "Everyone Else". Zijn zoon blijkt evenals een ander meisje in de film stemmen te horen. Verder zijn lopen er in de omgeving van hun huis geheimzinnige mannen rond, die uiteindelijk zowel de zoon als het meisje ontvoeren. Wanneer de vader hen traceert landt er een soort ruimteschip, die de twee kinderen (zoals ze zelf zeggen: de uitverkorenen), na een ontroerend afscheid van de zoon met zijn vader, meenemen.
Uiteindelijk vergaat de wereld door een enorme uitbarsting van een zonnevlam, waarin iedereen omkomt. De kinderen worden op een andere planeet geplaatst waar zij verder kunnen leven. In laatste shot hollen de kinderen naar een enorme grote boom toe.