Auteur Topic: De 'duistere' kanten van Led Zeppelin  (gelezen 4045 keer)

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
De 'duistere' kanten van Led Zeppelin
« Gepost op: mei 04, 2003, 07:32:41 pm »
Toch is popmuziek niet altijd zo onschuldig als het lijkt. Neem bijvoorbeeld Led Zeppelin, een groep waarvan een aantal groepsleden duidelijk een hang had naar het occulte. Met name Jame Page raakt geheel geïnteresseerd in de werken van de engelse schrijver Aleister Crowley (1875 - 1947) een magiër die zichzelf graag "The Beast" noemde en door anderen The Wickedest Man On Earth. Deze Crowley was de grondlegger van het Satanisme. Een ander bandlid Robert Plant haalde zijn ideeën voor songteksten vooral uit de Lord Of The Rings triologie. Op deze manier waren de teksten van Led Zeppelin nauwelijks te doorgronden. Maar in een uitloopgroef Led Zeppelin III staat de regel Do What Thou Wilt geschreven. Deze tekst is een verwijzing naar de eerste wet van Crowley: 'Do What Thou Wilt Shall Be The Whole Of The Law. Concerten van Led Zeppelin liepen dan ook regelmatig uit in rituelen erediensten. Ook de andere twee zaken die vaak met popmuziek te maken hebben sex en drugs gingen aan Led Zeppelin niet voorbij. Op beide gebieden wordt flink geexperimenteerd waarvan we de details maar niet op dit forum zullen bespreken.
Op 25 september 1980 stikt John Bonham in zijn eigen kots en Led Zeppelin wordt opgeheven. Toch heeft Led Zeppelin nog altijd veel invloed in de hedendaagse popmuziek met name de oerriffs van de eerste albums en het monolithische drumwerk van Bonham zijn nog een inspiratie voor veel rockbands. Samples van Led Zeppelin worden nog steeds gebruikt door 'hip hoppers' denk aan Schooly D. en Puff Daddy.

Na het einde van Led Zeppelin is eigenlijk alleen Robert Plant nog een succesvolle artiest gebleven.

Op 27 mei 2003 verschijnt er een set van Led Zeppelin bestaande uit 2 DVD's en 3 CD's.

Bron o.a. Reload
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: mei 04, 2003, 08:01:14 pm »

quote:

op 04 May 2003 19:32:41 schreef Jan W:
Toch is popmuziek niet altijd zo onschuldig als het lijkt. Neem bijvoorbeeld Led Zeppelin, een groep waarvan een aantal groepsleden duidelijk een hang had naar het occulte. Met name Jame Page raakt geheel geïnteresseerd in de werken van de engelse schrijver Aleister Crowley (1875 - 1947) een magiër die zichzelf graag "The Beast" noemde en door anderen The Wickedest Man On Earth. Deze Crowley was de grondlegger van het Satanisme. Een ander bandlid Robert Plant haalde zijn ideeën voor songteksten vooral uit de Lord Of The Rings triologie. Op deze manier waren de teksten van Led Zeppelin nauwelijks te doorgronden. Maar in een uitloopgroef Led Zeppelin III staat de regel Do What Thou Wilt geschreven. Deze tekst is een verwijzing naar de eerste wet van Crowley: 'Do What Thou Wilt Shall Be The Whole Of The Law. Concerten van Led Zeppelin liepen dan ook regelmatig uit in rituelen erediensten. Ook de andere twee zaken die vaak met popmuziek te maken hebben sex en drugs gingen aan Led Zeppelin niet voorbij. Op beide gebieden wordt flink geexperimenteerd waarvan we de details maar niet op dit forum zullen bespreken.
Goed informatief stuk Jan. Led Zeppelin is ook een van de bands die ik noemde in de wat vinden wij van popmuziek?-topic. In de jaren '70 had het satanisme grote invloed in de popmuziek. Een ander door mij al genoemd voorbeeld zijn The Eagles. Op de hoes van hun cd 'Hotel California' is dezelfde Alistair Crowley te zien (dus niet Sandor LaVey) en de teksten van het album zijn occult.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

phantom_lord

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 11, 2004, 01:45:34 am »
fout, Crowley was ijnet de grondlegger van het satanisme. dat was anton LaVey.
Ga eens naar www.satanisme.nl voor goede info over satanisme.

Greetz

Bart

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 11, 2004, 01:55:23 am »

quote:

op 11 Jan 2004 01:45:34 schreef phantom_lord:

Greetz

Bart

Nee Aleister Crowley was de grondlegger en LaVey is verder gegaan en heeft de satansbijbel geschreven.
Pinkeltjefan

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 11, 2004, 11:20:50 am »
Fout. Satan is de grondlegger van het satanisme.
Live vanuit de luie stoel

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 11, 2004, 11:50:06 am »

quote:

op 11 Jan 2004 01:45:34 schreef phantom_lord:

Greetz

Bart

SPAM!!!  :X
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

gavin_niall

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: maart 02, 2004, 09:18:52 pm »
Aleister Crowley was zeker geen satanist maar lid van de hermetische orde van de gouden dageraad. Zijn eigen orde die hij daarna oprichte had qua standpunten misschien vele raakvlakken met het satanisme maar de echte grondlegger van het moderne satanisme is nog altijd Anton Szandor Lavey. Oprichter van the Church of Satan.

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: maart 21, 2004, 12:43:21 pm »

quote:

op 11 Jan 2004 11:20:50 schreef Does:
Fout satanisten geloven niet in satan!!!!

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: maart 23, 2004, 11:41:46 pm »

quote:

op 21 Mar 2004 12:43:21 schreef bart1984:
[...]

Euhm Satanisme is geen goed iets dus is Satan daar de grondlegger van.
Dus het gegeven dat satanisten niet in satan geloven doet er helemaal niet toe!
Live vanuit de luie stoel

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: maart 24, 2004, 08:29:14 am »

quote:

op 21 Mar 2004 12:43:21 schreef bart1984:
[...]

hehe lol kunnen ze t beter ff anders noemen  |:(
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: april 02, 2004, 10:16:14 pm »

quote:

farao schreef op 24 maart 2004 @ 08:29:
[...]

hehe lol kunnen ze t beter ff anders noemen  |:(
Satan betekend jezelf in het latijn!!!

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: april 02, 2004, 10:24:19 pm »

quote:

bart1984 schreef op 02 april 2004 @ 22:16:
[...]

Dat is vreemd, satan is namelijk helemaal geen latijn, het is hebreeuws.... en het betekent "tegenstander".
Pinkeltjefan

Vivine

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: april 06, 2004, 11:03:18 pm »

quote:

Does schreef op 11 januari 2004 om 11:20:
Lekker droog :)
« Laatst bewerkt op: april 06, 2004, 11:06:39 pm door Vivine »

Vivine

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: april 06, 2004, 11:06:22 pm »
quote:
bart1984 schreef op 02 april 2004 @ 22:16:
[...]

quote:

Alfredt schreef op 02 april 2004 om 22:24:

[...]

Dat is vreemd, satan is namelijk helemaal geen latijn, het is hebreeuws.... en het betekent "tegenstander".
verwarrend :S

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: april 06, 2004, 11:33:31 pm »

quote:

hou mijn versie maar aan, die klopt taalkundig gewoon. Ik denk dat je geen Latinist kunt vinden die wat anderes beweert ;)
Pinkeltjefan

Huk

• May U live 2 see the Dawn
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: oktober 11, 2004, 05:24:21 pm »
Het backmasking hebben we al een keer gehad, en zonder schriftelijke text erbij hoor ik er helemaal niets van. Als je de tekst erbij leest en nog 500x luistert, dan zou je die woorden er eventueel misschien uit kunnen halen, maar komop zeg.......
There are no saviours, there are no kings, the power lies in your head.....

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: augustus 04, 2005, 07:38:52 pm »
Backwards masking is inderdaad onzin. Je hersenen slaan geen informatie achterstevoren op, dus al was het zo dat er inderdaad boodschappen achterstevoren afgespeeld zouden worden, dan zijn je hersenen niet in staat om die boodschap eruit te halen.

Voor informatie over encodering door hersenen kun een willekeurig boek cognitieve psychologie dat over het geheugen gaat open slaan.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: augustus 04, 2005, 08:12:19 pm »
Wellicht kun je achterstevoren gesproken woorden en zinnen wel verstaan als je oefent, maar het 'per ongeluk' verstaan lijkt inderdaad me sterk (ook al zou dat in je onderbewuste gebeuren). Je hoort wel welke taal het is, het bevat dezelfde klanken. Enigma heeft div. dingen achterstevoren op hun CDs staan, zo ook Laïs (een klein stukje) en je hoort gelijk of het Latijn, Engels of Nederlands is :)

Zelf achterstevoren proberen te praten is ook wel grappig, zeker als je het kunt opnemen en achterstevoren afspelen om te checken. Als gaat mij in spiegelbeeld schrijven een stuk beter af ;)

(: koo taag nepyt nerovetsretchA
« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2005, 08:19:59 pm door wateengedoe2 »

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: augustus 04, 2005, 08:16:43 pm »

quote:

Alfredt schreef op 06 april 2004 om 23:33:

[...]

hou mijn versie maar aan, die klopt taalkundig gewoon. Ik denk dat je geen Latinist kunt vinden die wat anderes beweert ;)
Jup, deze versie klopt. Ipse (of ipsa voor vrouwen) is zelf in het Latijn, heeft dus echt niks met het woord satan te maken :)

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: augustus 04, 2005, 08:38:51 pm »
Roodkapje heeft ineens tijd over om oude topics door te lezen geloof ik.