Albertus schreef op 31 juli 2009 om 07:32:[...]
@Gait Voor jou maakt het niks uit hoe Gods naam wordt uitgesproken,maar het gaat juist om de naam van God.Satan de duivel heeft gezegd en zegt nog dat Jehovah een leugenaar is.
Satan wil de naam van God doen vergeten,is het niet vreselijk dat ik hier deze heilige naam moet verdedigen tegen mensen die zeggen God lief te hebben.
Jullie bidden in jullie kerk het onze vader het gebed van dat Jezus uitsprak.
"onze vader (Jehovah) die in de hemelen zijt,Uw naam (Jehovah)worde geheiligd.
Ik heb medelijden met jullie dat jullie zo iets eenvoudigs als wat de naam van God is niet kunnen her en erkennen.
Maar het is ook niet vreemd alleen Gods volk mag deze naam gebruiken.
Handelingen 15: Jako̱bus en zei: „Mannen, broeders, hoort mij. 14 Si̱meon heeft uitvoerig verhaald hoe God voor de eerste maal zijn aandacht op de natiën heeft gericht om uit hen een volk voor zijn naam te nemen.
Hoe zou Gods volk te herkennen zijn wel aan de liefde onderling,aan het van huis tot huis prediken,aan het onderhouden van Gods geboden.
Door het niet meer leren van oorlogen,dat is de vereiste voor het volk dat de naam van de allerhoogste mag dragen.
Zo zit dat Gait we moeten overeenkomstig die naam Leven als je de naam van God uit de bijbel haalt en die vervangt voor een menselijke gedachte dan moet je uit die religie gaan.
Door deze naam worden Gods getuigen ook herkend en ze zullen vanwege dat getuigenis gehaat worden.
Dat merk je duidelijk ik heb hier al twee keer een waarschuwing gehad terwijl anderen alles tegen mij mogen zeggen,maar ik ben er blij om.
Als oud Christelijk gereformeerde had ik gedacht dat men blij zou zijn om te weten dat God een naam heeft maar helaas.
Jesaja 43:10 „GIJ zijt mijn getuigen,” is de uitspraak van Jehovah, „ja, mijn knecht die ik verkozen heb, opdat GIJ [het] weet en geloof in mij hebt, en opdat GIJ begrijpt dat ik Dezelfde ben. Vóór mij werd er geen God geformeerd, en na mij bleef het zo dat er geen was. 11 Ik — ik ben Jehovah, en buiten mij is er geen redder.”