In een andere discussie voerde iemand een uitspraak van P. ten tonele die interessant is om eens even verder over door te denken, vooral wat het practisch betekent in je dagelijks leven. Het gaat om de uitspraak van P. waar hij zegt:
" Vrij als ik ben ten opzichte van iedereen, ben ik de slaaf van iedereen geworden om zo veel mogelijk mensen te winnen. 20 Voor de Joden ben ik als een Jood geworden om hen te winnen. Ikzelf sta niet onder de Joodse wet, maar toch heb ik me eraan onderworpen om hen die er wel onder staan te winnen. 21 En voor hen die niet onder de Joodse wet staan, ben ik als iemand geworden die de wet niet heeft, om hen te winnen. Dit betekent niet dat ik de wet van God heb losgelaten, maar dat ik mij heb onderworpen aan de wet van Christus. 22 Voor de zwakken ben ik zwak geworden om hen te winnen. Ik ben voor iedereen wel íets geworden, om in elke situatie althans enkelen te redden. 23 Ik doe alles voor het evangelie om ook zelf aan de beloften ervan deel te krijgen."
Was dit iets wat speciaal voor P. van toepassing was (speciale opdracht van hem) of geldt het voor iedere christen en zo ja, nee waarom (niet) en hoe vul je dat dan in.... ?