Auteur Topic: antichrist  (gelezen 1587 keer)

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
antichrist
« Gepost op: mei 07, 2003, 10:08:57 am »
stelling:
de joden verwachten de eerste komst van de messias
de christenen de tweede komst
ook is er de verwachting van de komst van de antichrist

deze laatste zou wel eens gebruik kunnen maken van de eerste twee soorten
verwachtingen op zijn eigen wijze

http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=343

en de vraag zijn de mensen wel in staat om het onderscheid te zien, want hij zal zich
natuurlijk als een wereldverbeteraar voordoen?

http://oase.uci.kun.nl/~m...pf-d/opstel/opstel_7.html
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2003, 10:23:41 am door cheese »
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
antichrist
« Reactie #1 Gepost op: mei 07, 2003, 10:19:14 am »

quote:

op 07 May 2003 10:08:57 schreef cheese:
en de vraag zijn de mensen wel in staat om het onderscheid te zien, want hij zal zich
natuurlijk als een wereldverbeteraar voordoen?
Zou er daarom in Hosea 4:6 staan dat Gods volk te gronde gaat door gebrek aan kennis?

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
antichrist
« Reactie #2 Gepost op: mei 07, 2003, 09:24:39 pm »
ok ik probeer het nog een keer want het is mischien toch wel belangrijk, nou ja er wordt gespeculeerd dat er binnenkort de nieuwe messias zou komen, deze bestaat al genaamd: Maitreya, zelf heb ik hier even een stukje van een club geplakt

Ik heb op het internet informatie gevonden over een boedistische goeroe genaamd Maitreya. Op een (bijbelse) homepage van Hetnet, waarvan ik de link heb toegevoegd bij de links van deze club, (met plaatje ichtus/kruis) wordt hij de valse profeet genoemd.

Ik heb zijn website bezocht en heb daar vast kunnen stellen dat het een valse christus betreft. Mijn vraag is nu: is hij de valse profeet of mogelijk de antichrist zelf?

Voordat jullie zijn website bezoeken wil ik waarschuwen voor de inhoud. Deze man is een door satan geinspireerde verleider en is dus verleidelijk! Hier volgt de url:

http://www.shareintl.org/maitreya/Ma_main.htm

Ik wil jullie hierbij vragen het profiel van deze man naast de bijbelse profetien over de antichrist en zijn valse profeet te leggen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie conclusies.

Als kan worden vastgesteld dat deze man de antichrist is of zijn valse profeet, is het volgens mij van belang dat we onze broeders en zusters voor hem waarschuwen.

Ik wens jullie verlichting van de Heilige Geest bij het vergelijken van deze man met de profetien.

Groet,
Meriad (bron http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=12525)

nou wat ik laatst dus ok hoorde dat deze man binnenkort over de hele wereld te horen zou zijn en dat hij aankondigd dat hij de nieuwe messias is als dat zo is zou dit de anti-christ moeten zijn!!! kijk eens op die site in het geplakte bericht hier nog even extra: http://www.shareintl.org/maitreya/Ma_main.htm

Groetjes Harro
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
antichrist
« Reactie #3 Gepost op: mei 07, 2003, 09:56:51 pm »
Zijn er al niet velen geweest die beweerd hebben dat ze de Messias zijn? En ik denk dat er ook nog velen zullen komen.
Sekteleiders te over die met grote woorden vertellen dat ze over de hele wereld te horen zullen zijn en dat ze een tijd van vrede zullen begeleiden. Charlantans zijn het, niet meer en niet minder. Ik geloof niet dat zij de antichrist zijn.

Of de antichrist een persoon is of een containerbegrip van allen die de Christenen pogen bij Christus vandaan te trekken is weet ik niet echt. Ik vind de bijbel daar niet superduidelijk over. Als ik de steeds verdere globalisering aanschouw denk ik dat we zeker niet kunnen uitschakelen dat er een wereldheerschappij komt. En zoals bij de torenbouw van babel en later het babelonische rijk en vele profetiƫn ziet het er dan niet rooskleurig uit.
Na ruim 1000 jaar in een (in naam) christelijke maatschappij geleefd te hebben is het sinds de verlichting rap achteruit gegaan. Steeds meer mensen hebben Hem verlaten. Velen die Hem nog zeggen te eren zijn eerder humanistisch ingesteld dan Christelijk.

Een mogenlijke antichrist zal hier ongetwijfeld gebruik van proberen te maken. Ik denk echter niet dat het gevaar uit het oosten of midden oosten komt. Ik kan me namelijk niet vorstellen dat zulke types hier echt zullen aanspreken. Veeleer gaat het om een of meer mensen die zich Christen noemen en het werk van de satan zullen uitvoeren.

(Sowieos zullen er maar weinig echte Joden/Christenen/Moslims geloven dat we dezelfde verlosser verwachten. Dat is een typische oosterse gedachte, die verder alleen bij 'totaal oecomenischen' leeft....)
Pinkeltjefan

farao

• Bekijk profiel
antichrist
« Reactie #4 Gepost op: mei 07, 2003, 10:12:12 pm »
nou het kan ook een van de vele antichristen zijn, maar ik denk dat het er wel aan zit te komen. maar ja de anti-christ zal in ieder geval een charmate man zijn die dingen goed brengt maar deze zal ook bezetten zijn door de duivel die hem zulke kracht zal geven.
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
antichrist
« Reactie #5 Gepost op: mei 08, 2003, 10:23:05 am »
Groet,
Meriad (bron http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=12525)

nou wat ik laatst dus ok hoorde dat deze man binnenkort over de hele wereld te
horen zou zijn en dat hij aankondigd dat hij de nieuwe messias is als dat zo is zou
dit de anti-christ moeten zijn!!! kijk eens op die site in het geplakte bericht hier nog
 even extra: http://www.shareintl.org/maitreya/Ma_main.htm

Groetjes Harro[/quote]

hier de nederlandse url http://www.sharenl.org/,
de man op de foto is nog door niemand gezien, dus of deze echt bestaat in dit ambt
is maar de vraag, dus ik denk deze fotoman is niet de echte antichrist, wel is het zo
dat Benjamin Creme, degene die deze Maitreya aan het proclameren is (al in de jaren
80 van vorige eeuw) een soort valse profeet is omdat hij hoopt dat er zo'n persoon
werkelijk zal komen...dus hij is meer de boodschapper....
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
antichrist
« Reactie #6 Gepost op: mei 08, 2003, 11:50:50 am »
Zijn opmars, sinds 1977, is toch wat minder snel dan die van Carpathia uit de laatste bazuin ;).
Maar ik weet niet wat ik van de antichrist moet denken. Ik denk wel dat er een leiderfiguur gaat opstaan in de eindtijd, die niet gezond is voor Christenen. Maar of dat nu deze goeroe gaat zijn, weet ik niet.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Pulpeet

• Bekijk profiel
antichrist
« Reactie #7 Gepost op: mei 08, 2003, 11:52:18 am »
Sommige protestanten hebben heel lang volgehouden dat de paus de antichrist is...

edit:
nog steeds dus

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
antichrist
« Reactie #8 Gepost op: mei 08, 2003, 12:09:46 pm »

quote:

op 08 May 2003 11:52:18 schreef Pulpeet:
Sommige protestanten hebben heel lang volgehouden dat de paus de antichrist is...

Geriebels.... Eeeks... En dat terwijl er (in Nederland) niet zoveel roomsen meer zijn die iets van transsubstantiatie of vagevuur geloven.. De gronden waarop de Paus tot antichrist wordt veklaard, zijn juist de gronden die door volgelingen in twijfel worden getrokken.
Neu, dan scoort die goeroe wat mij betreft meer punten (Maarja, de antichrist is lastig te herkennen, vermoed ik. In de bijbel wordt immers gezegd dat de satan zelf zich voor doet als een engel des lichts (2 kor 11:14)...)
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

farao

• Bekijk profiel
antichrist
« Reactie #9 Gepost op: mei 08, 2003, 04:48:48 pm »
Nou ja die gene die hem proferteerd dan kan altijd zijn profeet zijn want de anti-christ, het beest dus waar over gesprokken wordt in openbaringen heeft ook een profeet.... dus wie weet

Groetjes Harro