quote:
Aslanning schreef op 15 augustus 2009 om 20:33:[...]
Wat voor aantoonbare bewijzen verwacht je dan? Er zijn denk ik heel wat biebmeters aan dei vraag gewijd..... Valt niet even heel kort samen te vatten. Hoe zou RKK dan op Rubens vraag reageren?
Ik had een steekhoudend antwoord verwacht uit je eigen mond (en dat had geen eens uitgebreid gehoeven) in plaats van een promotie videotje van 5 minuten waar eigenlijk enkel wat gebakken lucht verkocht wordt.
Hoe de katholieke Kerk over dit onderwerp denkt zou ik niet weten, althans niet precies.
quote:
[...]
Ja, mensen die niet zoekend zijn, maar alleen maar willen discussiëren om de ander onderuit te halen, zullen mogelijk menen dit direkt onderuit te kunnen halen. De vraag is natuurlijk of ze dat dan echt doen of alleen volgens hun eigen achterban... (Dawkins & Co). In gesprekken met hen ben ik evenwel niet geïnteresseerd .... (geen parels ....) Trouwens McGrath heeft een aardige reactie op Dawkins boek geschreven. Wat mij betreft voldoende samen met de Lewis-verwijzingen die al eerder gaf.
Elk geloof wat niet bestand is tegen kritische vragen heeft geen al te best fundament. Interne consistentie is essentieel voor een volwassen geloof. We zijn hier voor discussies of getuigenissen, en dit is overduidelijk een discussietopic. Ik vind het een beetje jammer dat je nu een beetje verdekt modder zit te gooien omdat je simpelweg geen antwoord hebt op een vraag. Je zou ook gewoon kunnen bekennen dat je daar nu nog geen antwoord op hebt, dat had iedereen geaccepteerd en gerespecteerd.
quote:
[...]
Ja, Amerikanen plegen Europa ook te doen in 3 dagen ....

dus dan wordt de Bijbelboeken kennelijk ook op één hoop geveegd ... en ja die 66 boeken, daar kan ik wel in meegaan ....

" class="smiley" />
Toepasselijke vergelijking. Amerikanen die serieus denken dat dat kan zijn cultuurbarbaren, evangelische leidsmannen die denken dat de Bijbel op soortgelijke wijze denken dat alle bijbelboeken op een hoop geveegd kunnen worden zijn.. (ik kan zo even geen term uit de mouw schudden)
quote:
[...]
Ik had al niet de indruk dat jij gauw onder de indruk van iets was... en wat Ruben betreft mag hij zijn eigen zegje doen....
Prima. Overigens ben ik wel vrij snel onder de indruk van iets, en dat kunnen hele simpele dingen zijn. Maar in dit geval niet, voor zo'n man die toch een vooraanstaande positie heeft had ik een inhoudelijk kloppend en diepgaand verhaal verwacht.