quote:
gaitema schreef op 19 november 2009 om 17:44:Nee, toen had Jezus de dood overwonnen. Pinksteren begon met dat Jezus zijn plaatsvervanger gestuurd heeft, zoals Jezus het toen tegen zijn leerlingen vertelde: "ik zal mijn plaatsvervanger sturen, Hij zal je alles leren, in Mijn naam zul je dan tot de Vader bidden."
Handelingen hebben we het over toch? Pak je Bijbel er eens bij jonge, ik wacht wel even.

Heb je 'm? Mooizo, laten we bladeren naar hoofdstuk 2 en de eerste passage hardop lezen:
Handelingen 21 Toen de dag van het Pinksterfeest aanbrak waren ze allen bij elkaar. 2 Plotseling klonk er uit de hemel een geluid als van een hevige windvlaag, dat het huis waar ze zich bevonden geheel vulde. 3 Er verschenen aan hen een soort vlammen, die zich als vuurtongen verspreidden en zich op ieder van hen neerzetten, 4 en allen werden vervuld van de heilige Geest en begonnen op luide toon te spreken in vreemde talen, zoals hun door de Geest werd ingegeven.
Overigens bestond het Pinksterfeest toen al (2 Makk 12,32) het heeft nu slechts een andere betekenis gekregen.
quote:
Jezus is de Vertegenwoordiger van de Vader, het Woord van de Vader, Hij is mijn Koning, mijn Heer en mijn Broeder. Hij is ook God die mens is geworden. Maar dat zijn allemaal titels die niet ten volle kunnen omschrijven wie Hij is, want Hij is wie Hij is.
Ja dat snap ik Gait, maar de vraag was, is Jezus jouw Vader? Als jij een kind van God bent en je zegt terecht dat Christus God is, waarom zou je dan Jezus Christus niet 'abba' oftewel pappa noemen? Wij noemen de paus niet onze vader, maar de katholieken hebben wel goed gezien dat wij een vader hebben en ik zal je nu middels de Bijbel bewijzen Wie onze vader is Gait.
'Een kind is ons geboren,
een zoon is ons gegeven;
de heerschappij rust op zijn schouders.
Deze namen zal hij dragen: Wonderbare raadsman,
Goddelijke held,
Eeuwige vader, Vredevorst.' (Jes 9,5)
Jezus Christus is onze Eeuwige vader Gait op Wie wij onze hoop gevestigd hebben. Echter kunnen wij Hem beter Zelf horen.
Johannes 148 Filippus zeide tot Hem: Heere,
toon ons de Vader, en het is ons genoeg.
9 Jezus zeide tot hem: Ben Ik zo lange tijd met ulieden, en
hebt gij Mij niet gekend, Filippus?
Die Mij gezien heeft, die heeft de Vader gezien; en hoe zegt gij: Toon ons de Vader?
10
Gelooft gij niet, dat Ik in de Vader ben, en de Vader in Mij is? De woorden die Ik tot u spreek, spreek Ik van Mijzelf niet, maar de Vader, Die in Mij blijft, Die doet de werken.
Denk hier eens goed en diep over na Gait, Filippus geloofde ook niet dat Jezus de Vader was en werd er om berispt door Hem.
quote:
De eerste hemel is er nog steeds en de eerste hemel is er ook nog. Nergens lees ik dat de eerste hemel en de eerste aarde van het oude verbond is.
Als dat zo is, denk je niet dat Petrus dat zou hebben geweten? Herinner je je nog dat Jezus tegen de apostelen had gezegd hen de Trooster te sturen die hen indachtig zou maken in alles? Lees maar eens wat apostel Petrus zei onder invloed van diezelfde Heilige Geest.
2 Petr 3,5Ze gaan er dan willens en wetens aan voorbij dat er in het begin al eens een hemel is geweest en een aarde die door Gods woord gevormd was uit water en door middel van water,
Nu, we weten dat de letterlijke hemel en aarde NIET zijn vergaan door de zondvloed, dus bedoelde Petrus daarmee iets anders.
quote:
Je gaat zelf voorbij aan wat je citeerde uit de bijbel: "het zichtbare is tijdelijk en het onzichtbare voor eeuwig."Wel ik heb het over het tijdelijke zichtbare en het eeuwige onzichtbare en daarom zeg ik "de zichtbare wereld om ons heen gaat verloren en als God niet ingrijpt dan brengt niemand het er levend van af."
Waarom gaat dat over het heden?
quote:
Ik heb nergens gezegt dat Hij weg is, sterker nog: Hij woont in ons. Als Jezus in een visioen aan Paulus verschijnt en daarna o zo vaak in visioenen en dromen van andere mensen, dan betekend het niet dat Zijn Geest niet onder ons is. Dat is te menselijk gericht denken. Jezus komt terug om ons te halen en te gelijk leeft Hij door de Geest in ons. Jezus komt terug om satan het zwijgen op te leggen.
Waarop wacht hij dan nog?
quote:
Je leeft nu in het tijdelijke, daarvan moet je ook gebruik maken. Geld is volgens de bijbel een middel waarmee de Mammon vereerd wordt, maar te gelijk draagt God ons op om van het geld gebruikt te maken om het geestelijke te berijken. Je helpt iemand in nood, dan zeg je ook niet: "sorry, maar dat is het zichtbare en je geeft hem daarom geen geld als hij ermee geholpen kan worden tot eer van God."
Ik begrijp je niet helemaal, wil je je iets verduidelijken?
quote:
We maken dus gebruk van het zichtbare. We eten, we drinken en geven uit. We verzorgen ons lichaam goed en gebruiken een zichtbaar ding als de bijbel en ook het internet.
en Jezus zegt dus van het tijdelijke: het gaat verloren. Een paradijs zal er eens zijn. Dan zullen we leven in het Nieuw Jeruzalem.
Dat is zo en ik denk ook absoluut niet dat het zichtbare verkeerd is! Maar, een zichtbare wederkomst zou betekenen dat het een vergankelijke is en daar geloof ik gewoon niet in.