Auteur Topic: Gabriël vertraagd naar Daniël  (gelezen 2027 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Gabriël vertraagd naar Daniël
« Gepost op: december 18, 2009, 12:44:34 am »
Ik lees op dit moment de visioenen van Daniël en ben bij een visioen onder de indruk. Het gaat over een verlate aankomst van de engel Gabriël bij Daniël, omdat Gabriël langs de machtige vorst van de Persen moest vechten om bij Daniël te komen. Hierdoor heeft het contact tussen Daniël en Gabriël dus een beste vertraging opgelopen. Ook toen Gabriël terug ging naar de hemel moest hij weer langs de vorst van de Persen vechten.

Ik vraag me af hoe het met ons gaat. Moeten onze engelen ook niet machtige vorsten overwinnen om bij ons te komen? Wat een verklaring zou kunnen zijn voor de uitspraak van Jezus: "het is voor een kameel makkelijker om door het oog van de naald te kunnen kruipen..."

Al de landen met het grote geld en hun vorsten. Wat is het moeilijk ze te berijken.

Wat denken jullie, zou Gods legermacht niet een erg zware strijd voeren om ons te berijken langs de grote vorsten?
« Laatst bewerkt op: december 18, 2009, 12:52:29 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: december 18, 2009, 01:03:03 pm »
Of engelen een grote strijd voeren om ons te bereiken weet ik niet. Ik heb me nooit zo verdiept in de angelologie. Helaas, ik zou er best een seen goed boek over willen lezen.

Wel heb ik enige devotie voor Michaël de aanvoerder der engelen. Ik geloof wel dat engelen strijd leveren.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: december 18, 2009, 03:12:35 pm »
Je zou dit ook in verband kunnen brengen met Efeze 6: de strijd die we hebben te voeren in de hemelse gewesten.Die strijd is niet tegen vlees en bloed.
Je zou het zo kunnen zeggen dat alles wat hier op aarde gebeurt, te herleiden is tot een strijd die gevoerd wordt om mensen - en wel in de hemelse gewesten...
En zo had Gabriel strijd te leveren voordat hij bij Daniel aankwam nadat Daniel had gebeden.

Vandaar dat gebed heel belangrijk is om in te volharden en het niet vreemd is dat je niet onmiddellijk verhoord wordt, of direct een antwoord krijgt.....
Maar: De Heer zit niet stil - Hij talmt niet, nu wij nog. :)
Wij geven wel op als we niet snel resusltaat zien van gebeden bv.
Daarom worden we in allerlei toonaarden ertoe opgeroepen om te volharden in het gebed - zeker als het gebed naar Zijn wil is....
« Laatst bewerkt op: december 18, 2009, 03:13:31 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: december 18, 2009, 05:10:59 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 18 december 2009 om 13:03:
Of engelen een grote strijd voeren om ons te bereiken weet ik niet. Ik heb me nooit zo verdiept in de angelologie. Helaas, ik zou er best een seen goed boek over willen lezen.

Wel heb ik enige devotie voor Michaël de aanvoerder der engelen. Ik geloof wel dat engelen strijd leveren.

hebr 1 vers 13

13 Tegen wie van de engelen heeft hij ooit gezegd: ‘Neem plaats aan mijn rechterhand, tot ik van je vijanden een bank voor je voeten heb gemaakt’? 14 Zijn zij niet allen dienende geesten, uitgezonden om hen bij te staan die deel zullen krijgen aan de redding?

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: december 18, 2009, 05:13:54 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 18 december 2009 om 17:10:
[...]

hebr 1 vers 13

13 Tegen wie van de engelen heeft hij ooit gezegd: ‘Neem plaats aan mijn rechterhand, tot ik van je vijanden een bank voor je voeten heb gemaakt’? 14 Zijn zij niet allen dienende geesten, uitgezonden om hen bij te staan die deel zullen krijgen aan de redding?

Allereerst, welkom terug.
Zou je misschien even uit willen leggen wat je nu wil zeggen/vragen?

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: december 18, 2009, 05:22:45 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 18 december 2009 om 17:13:
[...]

Allereerst, welkom terug.
Zou je misschien even uit willen leggen wat je nu wil zeggen/vragen?
ik denk dat engelen voor gelovigen dienende geesten zijn die ook strijd voeren tegen de trawanten van de andere kant. De onzichtbare strijd op verschillende niveau´s en terreinen.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: december 19, 2009, 02:56:02 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 18 december 2009 om 15:12:
Je zou dit ook in verband kunnen brengen met Efeze 6: de strijd die we hebben te voeren in de hemelse gewesten.Die strijd is niet tegen vlees en bloed.
Je zou het zo kunnen zeggen dat alles wat hier op aarde gebeurt, te herleiden is tot een strijd die gevoerd wordt om mensen - en wel in de hemelse gewesten...
En zo had Gabriel strijd te leveren voordat hij bij Daniel aankwam nadat Daniel had gebeden.

Vandaar dat gebed heel belangrijk is om in te volharden en het niet vreemd is dat je niet onmiddellijk verhoord wordt, of direct een antwoord krijgt.....
Maar: De Heer zit niet stil - Hij talmt niet, nu wij nog. :)
Wij geven wel op als we niet snel resusltaat zien van gebeden bv.
Daarom worden we in allerlei toonaarden ertoe opgeroepen om te volharden in het gebed - zeker als het gebed naar Zijn wil is....
Ik geloof niet zo in het streverige, maar eerder in de oprechtheid. Als je veel bid om het vele bidden, dan vermoed ik dat God daar minder van onder de indruk is dan het gepieker van een mens die streeft naar gerechtigheid in deze tranendal.
« Laatst bewerkt op: december 19, 2009, 02:56:38 am door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: december 19, 2009, 03:06:17 am »

quote:

Thorgrem schreef op 18 december 2009 om 13:03:

Als we spreken over mystiek, dan is dit denk ik zo'n onderwerp. De verhalen van bekeringen tot het christendom over de wereld roept bij mij  dikwels ook vragen op, want waarom in de tweede en derde wereldlanden zo veel meer dan hier in Nederland? Waarom een arm mens die bevoorrecht genoemd mag worden wel en een mens in het rijke westen voor wie het moeilijker is om God te vinden, dan voor een kameel om door een naald te kruipen niet? Maar ook, waarom wij dan weer wel?

Eigenlijk snap ik het niet. Waarom die opwekkingen tot de vele kerken en gemeenschappen in Azië en Afrika onder andere, terwijl hun voorouders die genade niet toebedeeld kregen?

Waarom lijkt nu het christendom hiet uit te doven op een klein pitje na, terwijl Paulus in Rome een beweging zag van honderden, zo niet duizenden bekeerlingen? Eén man ging met een broeder Europa in en bracht het licht in Europa, maar velen slagen er nu niet in om slechts één mens tot de Heiland te wenden.

Bij het lezen van de vorst van de Perzen vrees ik dat dit een belangrijke reden is. De weg naar het licht is verspert door de duisternis in o zo vele harten in deze tijd.
« Laatst bewerkt op: december 19, 2009, 03:09:16 am door gaitema »

pyro

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: december 19, 2009, 07:22:22 pm »

quote:

gaitema schreef op 18 december 2009 om 00:44:
Ik lees op dit moment de visioenen van Daniël (...)

Ik vraag me af hoe het met ons gaat. Moeten onze engelen ook niet machtige vorsten overwinnen om bij ons te komen?

De engelen strijden voor ons, daarvan ben ik overtuigd.
Daarbij is er wel een verschil, in proportie, tussen een aartsengel die het verloop van geschiedenis op wereldschaal komt openbaren zoals in het visioen van Daniel gebeurde, en de plaats die engelen in iemands individuele leven innemen.

quote:

Wat een verklaring zou kunnen zijn voor de uitspraak van Jezus: "het is voor een kameel makkelijker om door het oog van de naald te kunnen kruipen..."

Dat schriftgedeelte gaat over het omgaan met aardse rijkdom. Dat is natuurlijk een verleiding, maar die te weerstaan is een strijd die we zelf mogen voeren. Niet zozeer de engelen.
Verder ken je neem ik aan de uitleg van de uitspraak die je noemt; dat in Jeruzalem de Naaldpoort bestond. Die was zo laag dat als je er met een beladen kameel door de stad binnen wilde gaan, er maar één manier was. De lading moest eraf, en de kameel moest op z'n knieën door die poort.
Een aansprekende beeldspraak dus.

quote:

Al de landen met het grote geld en hun vorsten. Wat is het moeilijk ze te bereiken.

Ja, de satan bood het allemaal aan Jezus aan als Hij voor hem zou buigen. Want het was aan hem gegeven. Welvaart komt met verleiding.

quote:

Wat denken jullie, zou Gods legermacht niet een erg zware strijd voeren om ons te bereiken langs de grote vorsten?
Ik denk dat engelen en mensen samen mogen strijden voor God, waarbij elk een eigen deel is toegewezen.

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: december 19, 2009, 08:31:50 pm »

quote:

gaitema schreef op 19 december 2009 om 02:56:

Ik geloof niet zo in het streverige, maar eerder in de oprechtheid. Als je veel bid om het vele bidden, dan vermoed ik dat God daar minder van onder de indruk is dan het gepieker van een mens die streeft naar gerechtigheid in deze tranendal.

Wat bedoel je met "streverige"? Vind je mensen die bidden "streverig"? Het is wel een bijbelse opdracht. In de psalmen wordt heel veel gebeden. In 1 Thess. 5:17 staat: "bidt zonder ophouden". Ik denk dat het oprechte gebed het krachtigste wapen is dat God ons heeft gegeven.

Je denkt dat God meer onder de indruk is van "het gepieker" van mensen die ook al "streverig" zijn naar gerechtigheid. Je bedoelt waarschijnlijk mensen die hongerig zijn naar gerechtigheid waar Jezus het in de Bergrede over had. Hongeren naar gerechtigheid is: verlangen naar gerechtigheid, omdat je een afkeer hebt van het kwade, dat je ook in jezelf vindt. In dezelfde Bergrede wordt ook opgeroepen tot gebed.  Met piekeren bereik je niets. We mogen onze zorgen in gebed aan God geven.

Ik begrijp dat je moedeloos wordt van alle wantoestanden in de wereld. Van alle ongerechtigheid. Van ontwikkelingshulp die niet op z'n plaats komt en in wapens wordt omgezet. Van kinderen die gedwongen in de prostitutie terecht komen. Maar weet dat het komt omdat de wereld onder heerschappij van de Satan staat. De wedergeboren gelovigen zijn uit dat koninkrijk van Satan gestapt en het koninkrijk van Jezus binnengegaan.

Geloof me, Satan is geen partij voor ons. Uit onszelf kunnen we daar niet tegenop. Je inzet voor gerechtigheid loopt heel vaak op een teleurstelling uit. Daarom is het nodig dat we biddend onze weg gaan en ons door Jezus laten leiden.

De overste van deze wereld, heeft veel trawanten. Er is een heel hemels legermacht aan het vechten met jou en mij als inzet. Net zoals de vorst van de Perzen de engel Gabriël tegen hield.

In Ex. 14:14 staat: "de Here zal voor u strijden en gij zult stil zijn." In het Nieuwe testament weten we dat de overwinning al is behaald. Maar net zo als in de WOII ging de oorlog nog in hevigheid door, nadat de capitulatie getekend was. De vijand gaat door "wetende dat hij weinig tijd heeft" (Op.12:12)

In Efeze 6 wordt ons geleerd hoe onze wapenrusting er uit moet zien om stand te kunnen houden in de strijd tegen de wereldbeheersers der duisternis. Daaraan wordt toegevoegd: "En bidt daarbij met aanhoudend bidden en smeken bij elke gelegenheid in de Geest".
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.