Auteur Topic: 2012, de klok tikt?  (gelezen 7350 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Gepost op: november 15, 2009, 01:42:52 am »
Wel, ik was op zoek op het internet naar een ervaring van een oude bekende bezoeker hier, door iemand die me naar visioenen vroeg om het vanuit  atheïstische en wetenschappelijk oogpunt te willen weerleggen. Ik vond bij het zoeken het volgende, das niet niks of niet dan? :

http://www.geloofjijindebijbel.nl/noors_visioen.htm

Want dunkt jullie?
« Laatst bewerkt op: november 15, 2009, 01:43:39 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #1 Gepost op: november 15, 2009, 08:42:01 am »

quote:

gaitema schreef op 15 november 2009 om 01:42:
Wel, ik was op zoek op het internet naar een ervaring van een oude bekende bezoeker hier, door iemand die me naar visioenen vroeg om het vanuit  atheïstische en wetenschappelijk oogpunt te willen weerleggen. Ik vond bij het zoeken het volgende, das niet niks of niet dan? :

Want dunkt jullie?

Ik zie niet de link met 2012, maar de rest wel. Zoals er staat in de laatste regels.
"Maar als die tijd komt, moet je moed verzamelen en het vertellen.  Niets hiervan spreekt tegen wat de Bijbel vertelt. Maar diegene die hun zonden vergeven gekregen hebben en Jezus als Verlosser en Heer hebben, zijn veilig."
« Laatst bewerkt op: november 15, 2009, 08:43:21 am door grondig christelijk »

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #2 Gepost op: november 15, 2009, 10:19:01 am »
Ik denk dat er zo ongelofelijk veel visioenen en profetieën ronddolen in de evangelische hoek dat ik maar besloten heb er voorlopig geen één meer serieus te nemen...

En om op de topictitel te reageren: de klok tikt altijd natuurlijk...
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Thorgrem

• Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #3 Gepost op: november 15, 2009, 10:35:16 am »

quote:

Zwever schreef op 15 november 2009 om 10:19:
Ik denk dat er zo ongelofelijk veel visioenen en profetieën ronddolen in de evangelische hoek dat ik maar besloten heb er voorlopig geen één meer serieus te nemen...
Idd. Als je er maar genoeg de lucht in slingert zal er altijd wel 1 voor een deeltje uitkomen. Al deze visionen en profetieen kun je eigenlijk net zoals de wekelijkse sterrenbeelden in de Story (of een ander blad) lezen. Daarnaast wordt er nogal gesjoemelt met dit soort dingen uitspraken worden aangepast om het beter te laten kloppen. Althans, dat komt voor over dit afzonderlijke geval weet ik dat niet.

quote:

En om op de topictitel te reageren: de klok tikt altijd natuurlijk...
Ja, elke dag opnieuw is bekering nodig. En met elke hartslag elke ademlating die wij krijgen, krijgen wij de mogelijkheid om ons te beteren.

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #4 Gepost op: november 15, 2009, 10:42:23 am »
Is het al 2012, ja? Zie je wel gewoon weer een jaar, niks meer en niks minder! ;)
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #5 Gepost op: november 15, 2009, 11:40:48 am »

quote:

gaitema schreef op 15 november 2009 om 01:42:

Vanuit wetenschappelijk oogpunt kan ik helemaal niks met dit verhaal. Er staat geen datum bij, maar als ik het goed begrijp, is het 'visioen' onlangs bekend gemaakt. Dat iemand dan beweert dat het 'visioen' al ergens in 1968 heeft plaatsgevonden: het zal wel, maar hoe kan ik dat ooit controleren? Als het nou in 1968 was gepubliceerd, dan was het misschien bijzonder geweest (al zijn de meeste voorspellingen niet echt 'opzienbarend', maar passen ze bijzonder goed in het plaatje van die tijd.)
« Laatst bewerkt op: november 15, 2009, 11:40:58 am door Pooh »

dingo

• Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #6 Gepost op: november 15, 2009, 12:25:27 pm »
Inderdaad als hij er toen waarde aan gehecht had hij een kopie van het verhaal kunnen laten legaliseren bij een notaris oid. Verder hoef je Openbaringen er maar op na te lezen om te zien wat er allemaal zal gebeuren voordat het op een einde loopt.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #7 Gepost op: november 15, 2009, 01:12:57 pm »
Wat het hele verhaal nog veel ongeloofwaardiger maakt is het volgende:

quote:

Minos vertelde ons dat hij, toen hij de inhoud van het visioen voor het eerst te horen kreeg, het zo ongeloofwaardig vond, dat hij het opborg in een kast en er niets van wilde weten. "Ik dacht bij mezelf: Als ik dit tegen andere mensen vertel, verklaren ze me voor gek. Ik durfde het niet aan om dit openbaar te maken." Maar nu, meer dan 35 jaar later, is Minos tot de conclusie gekomen dat veel van wat destijds onbegrijpelijk leek, inmiddels heel 'normaal' is en dat de inhoud van het visioen nu veel logischer lijkt. "Ik vond dat ik het niet meer voor mezelf kon houden."

Zoiets valt misschien te geloven voor de jaren '60 en '70 (al betwijfel ik dat), maar vanaf de eind van de jaren '80 was alles wat dit visioen 'voorspelde' al in volle gang. De koude oorlog eindigde, kerken liepen leeg, moreel verval in samenleving en in de media, begin van de problematiek rond gastarbeiders en asielzoekers.

Nu staat er nog steeds geen datum bij, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit 'recent' gepubliceerd is. Waarom nog 20 jaar gewacht?

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #8 Gepost op: november 15, 2009, 04:16:19 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 15 november 2009 om 08:42:
[...]

Ik zie niet de link met 2012, maar de rest wel. Zoals er staat in de laatste regels.
"Maar als die tijd komt, moet je moed verzamelen en het vertellen.  Niets hiervan spreekt tegen wat de Bijbel vertelt. Maar diegene die hun zonden vergeven gekregen hebben en Jezus als Verlosser en Heer hebben, zijn veilig."
2012 haalde ik ook aan vanwege de film in de bioscoop. Deze visioen noemt geen datum. Ik geloof dit zeker, omdat de westerse wereld zichtbaar zich tegen Jezus verzet en Hem al hebben afgeschreven als verlosser van hun zonden. Het wordt als maar gekker en gekker. Het kan niet meer de goede kant opgaan.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #9 Gepost op: november 15, 2009, 04:19:38 pm »

quote:

Piebe schreef op 15 november 2009 om 10:42:
Is het al 2012, ja? Zie je wel gewoon weer een jaar, niks meer en niks minder! ;)
2012 komt niet uit deze visioen hoor, het noemt geen datum. Maar omdat 2012 een onderwerp is in de media leek het me wel mooi om dat als thema te nemen en vervolgen een christelijke inplaats van een Maja visioen bij te zetten.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #10 Gepost op: november 15, 2009, 04:24:33 pm »

quote:

Pooh schreef op 15 november 2009 om 11:40:
[...]

Vanuit wetenschappelijk oogpunt kan ik helemaal niks met dit verhaal. Er staat geen datum bij, maar als ik het goed begrijp, is het 'visioen' onlangs bekend gemaakt. Dat iemand dan beweert dat het 'visioen' al ergens in 1968 heeft plaatsgevonden: het zal wel, maar hoe kan ik dat ooit controleren? Als het nou in 1968 was gepubliceerd, dan was het misschien bijzonder geweest (al zijn de meeste voorspellingen niet echt 'opzienbarend', maar passen ze bijzonder goed in het plaatje van die tijd.)

Er stond ook een intervieuw met hem in visie, en daarin zei de man dat hij het eerst niet kon geloven, omdat het toen juist nog zo onmogelijk leek. De kerken waren immers nog vol en de koude oorlog was in volle gang. Het zette het toen ook uit zijn hoofd. Al deze dingen gingen pas later leven, nu lijkt het me verstandig om te onthouden wat nog niet is uitgekomen. Namelijk dat de natuur zo vervuild is dat we niet meer wat kunnen kweken op onze gronden en we dus naar het zuiden vluchten. En er onverwacht een derde wereld oorlog uitbreekt. Dat moet er volgend de visioen nog gebeuren.

De tijd zal het leren, zoals het ook de man aan het denken heeft gezet. Het was immers niet zijn visioen en hij vertelt het ons. Als het zover is, kan je er aan terug denken en weet je dat Jezus in aantocht is.
« Laatst bewerkt op: november 15, 2009, 04:38:29 pm door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #11 Gepost op: november 15, 2009, 04:28:07 pm »

quote:

dingo schreef op 15 november 2009 om 12:25:
Inderdaad als hij er toen waarde aan gehecht had hij een kopie van het verhaal kunnen laten legaliseren bij een notaris oid. Verder hoef je Openbaringen er maar op na te lezen om te zien wat er allemaal zal gebeuren voordat het op een einde loopt.
Maar hij hechte er toen nog niet zo'n waarde aan.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #12 Gepost op: november 15, 2009, 05:07:03 pm »
Trouwens, God voorspelt ook in Openbaringen van Johannes zijn wederkomst niet om ons te verontrusten, maar om ons klaar te maken voor de komst van Jezus die komt als een dief in de nacht.  We moeten ons inspannen om naar de wil van God te leven. Dat is Zijn bedoeling met elke waarschuwing tegen het einde, omdat je dan wel aan Jezus' kant staat en niet voor zijn komst hoeft bang te zijn.

Ursa

• Tota Scriptura!
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #13 Gepost op: november 15, 2009, 07:24:00 pm »
2012 is een pauperfilm.
'Als u begrijpt wat ik bedoel' (O. B. Bommel)

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #14 Gepost op: november 15, 2009, 09:09:37 pm »
2012 is achterhaald toch?

Onderzoekers in het blad Natuurwetenschap en Techniek hebben in ieder geval een rekenfout gevonden, de datum ligt zo'n 200 jaar verder. Volgens de Mayakalender dan en zonder die rekenfout. Dat was tenminste een berichtje uit het NOS nieuws, wat trouwens sommige aanhangers van bepaalde ideeën deed verzuchten: nooit komt 2012 in het nieuws, ze willen er niks van weten en op het moment dat er een rekenfout ontdekt schijnt te zijn, is het ineens wel nieuws...
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #15 Gepost op: november 15, 2009, 11:11:06 pm »
De film ga ik voor de aardigheid vrijdag kijken. Het moet heerlijk overdreven zijn, dus die ga ik volgen :)

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #16 Gepost op: november 16, 2009, 12:14:47 am »

quote:

mirt schreef op 15 november 2009 om 21:09:

Onderzoekers in het blad Natuurwetenschap en Techniek hebben in ieder geval een rekenfout gevonden, de datum ligt zo'n 200 jaar verder. Volgens de Mayakalender dan en zonder die rekenfout. Dat was tenminste een berichtje uit het NOS nieuws, wat trouwens sommige aanhangers van bepaalde ideeën deed verzuchten: nooit komt 2012 in het nieuws, ze willen er niks van weten en op het moment dat er een rekenfout ontdekt schijnt te zijn, is het ineens wel nieuws...
ik moest onmiddelijk aan de maya's denken. echter zij waarschuwen voor de ondergang van de wereld als gevolg van mileu rampen. Overigens ook wer knap van zo'n volk, dat ze wisten dat aarde eens op zal zijn.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #17 Gepost op: november 16, 2009, 12:14:48 am »

quote:

mirt schreef op 15 november 2009 om 21:09:

ik moest onmiddelijk aan de maya's denken. echter zij waarschuwen voor de ondergang van de wereld als gevolg van mileu rampen. Overigens ook wer knap van zo'n volk, dat ze wisten dat aarde eens op zal zijn.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

socrates

• Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #18 Gepost op: november 16, 2009, 08:52:12 am »

quote:

gaitema schreef op 15 november 2009 om 16:16:
[...]

2012 haalde ik ook aan vanwege de film in de bioscoop. Deze visioen noemt geen datum. Ik geloof dit zeker, omdat de westerse wereld zichtbaar zich tegen Jezus verzet en Hem al hebben afgeschreven als verlosser van hun zonden. Het wordt als maar gekker en gekker. Het kan niet meer de goede kant opgaan.
Ach ja, Paulus schrijft in Romeinen 8 dat de aarde zucht in al haar barensweeën, en nu ben ik geen deskundige, zal ik het ook nooit aan den lijve ondervinden, of er moeten al heel vreemde dingen gaan gebeuren (dingen waarmee ik zeker Oprha ga halen zeg maar), maar ik heb mij laten vertellen dat het geen pretje is ;)
'het enige dat ik weet, is dat ik niets weet'

grompie

• Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #19 Gepost op: november 16, 2009, 08:13:27 pm »
2012 is zo 2008
geheelonthouder

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #20 Gepost op: november 16, 2009, 11:04:24 pm »

quote:

socrates schreef op 16 november 2009 om 08:52:
[...]

Ach ja, Paulus schrijft in Romeinen 8 dat de aarde zucht in al haar barensweeën, en nu ben ik geen deskundige, zal ik het ook nooit aan den lijve ondervinden, of er moeten al heel vreemde dingen gaan gebeuren (dingen waarmee ik zeker Oprha ga halen zeg maar), maar ik heb mij laten vertellen dat het geen pretje is ;)
Een wijze opmerking. Ik weet nog dat me als kind werd verteld dat ik moest leven alsof Jezus morgen terug zou komen, altijd er voor klaar voor moest zijn, want het kan zo maar gebeuren dat Jezus morgen al terug komt. Dat is me altijd wel blijven hangen. Al zegt mijn gevoel "dat duurt nog wel even", de realiteit is dat het op een dag toch echt de laatste is, en dat kan zomaar als Hij het wil morgen zijn. Dus, laten we vandaag bezig zijn met zijn koninkrijk. Laten we vandaag de armen uit de mouwen steken en in Gods tuin aan de slag gaan.

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #21 Gepost op: november 17, 2009, 12:31:51 pm »

quote:

gaitema schreef op 15 november 2009 om 17:07:
Trouwens, God voorspelt ook in Openbaringen van Johannes zijn wederkomst niet om ons te verontrusten, maar om ons klaar te maken voor de komst van Jezus die komt als een dief in de nacht.

Bin i nou een echte refo? ;)

Sta me toe je de volgende wijsheid van Paulus voorzichtig op het hart te drukken, zoals jij de wijsheid van Salomo op de mijne drukte.

'Maar gij, broeders, zijt niet in de duisternis, zodat die dag u als een dief overvallen zou: want gij zijt allen kinderen des lichts en kinderen des dags. Wij behoren niet aan nacht of duisternis toe' (1 Thes 5,4-5)

Beste Gait, luister, i bent niet in de duisternis toch? De dag des Heeren zou i nooit overvallen als een dief in de nacht, want i bent in het licht!

quote:

We moeten ons inspannen om naar de wil van God te leven. Dat is Zijn bedoeling met elke waarschuwing tegen het einde, omdat je dan wel aan Jezus' kant staat en niet voor zijn komst hoeft bang te zijn.

Amen Gait en dat Hij komt is een vaststaand feit. Wanneer wij onze laatste adem uitblazen zullen we Hem zien en geen tel eerder. Af en toe is het moeilijk om Jezus op zijn woord te geloven, maar als we dat doen hoeven we inderdaad niet te vrezen.

Joh 5,24    
Waarachtig, ik verzeker u: wie luistert naar wat ik zeg en hem gelooft die mij gezonden heeft, heeft eeuwig leven; over hem wordt geen oordeel uitgesproken, hij is van de dood overgegaan naar het leven.

Nu, ik hoop dat we kunnen geloven dat Jezus ons niet als een dief in de nacht zal verrassen!
« Laatst bewerkt op: november 17, 2009, 12:32:19 pm door Piebe »
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #22 Gepost op: november 17, 2009, 12:36:24 pm »

quote:

gaitema schreef op 16 november 2009 om 23:04:
[...]

Een wijze opmerking. Ik weet nog dat me als kind werd verteld dat ik moest leven alsof Jezus morgen terug zou komen, altijd er voor klaar voor moest zijn, want het kan zo maar gebeuren dat Jezus morgen al terug komt. Dat is me altijd wel blijven hangen. Al zegt mijn gevoel "dat duurt nog wel even", de realiteit is dat het op een dag toch echt de laatste is, en dat kan zomaar als Hij het wil morgen zijn. Dus, laten we vandaag bezig zijn met zijn koninkrijk. Laten we vandaag de armen uit de mouwen steken en in Gods tuin aan de slag gaan.

Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd, maar je geeft me een beetje de indruk dat je vooral goed wilt leven omdat je bang bent dat Jezus misschien morgen terugkomt. Is angst wel een goede raadgever?

1 Joh 4,18
De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #23 Gepost op: november 17, 2009, 02:11:16 pm »

quote:

Piebe schreef op 17 november 2009 om 12:36:
[...]

Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd, maar je geeft me een beetje de indruk dat je vooral goed wilt leven omdat je bang bent dat Jezus misschien morgen terugkomt. Is angst wel een goede raadgever?

1 Joh 4,18
De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.
ik denk dat je je vergist

socrates

• Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #24 Gepost op: november 17, 2009, 02:32:51 pm »

Harold-2

• Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #25 Gepost op: november 17, 2009, 11:09:45 pm »
Een paar week geleden kreeg ik opeens een ingeving: De tekenen voorafgaand aan de wederkomst zullen steeds duidelijker worden voor degene die gelooft.

Wij zullen ze op den duur onmisbaar moeten kunnen herkennen, maar om ons heen zullen we voor gek verklaard worden. Zowel door kerkelijken als onkerkelijken.

Dat deed me opeens denken aan de tijd van Noach: Noach heeft ruim honderd jaar over de bouw van de Ark gedaan, en de mensen om hem heen zagen het, maar wilden niet luisteren naar zijn woord om zich te bekeren, en ze verklaarden hem voor gek...

De parallel van Noch schoot me gewoon te binnen.
Dit was op een zaterdagavond.

De volgende ochtend had de voorganger een preek over Mattheus: Zal Jezus nog geloof vinden als Hij terugkomt?

En tijdens zijn preek bladerde hij een paar hoofdstukken terug naar Matth. 24:37-39

quote:

En zoals het ging in de tijd van Noach, zo zal het ook gaan wanneer de Mensenzoon komt. Want in de tijd voor de grote vloed gingen de mensen rustig door met eten en drinken en trouwen tot de dag dat Noach aan boord ging van de ark, en zij begrepen niet wat er aan de hand was, totdat de grote vloed losbrak die iedereen wegspoelde. Zo zal het ook gaan bij de komst van de Mensenzoon.
Ik had nog nooit van deze tekst gehoord, maar vond het wel erg toevallig deze bevestiging een paar uur later.....
« Laatst bewerkt op: november 17, 2009, 11:13:37 pm door Harold-2 »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #26 Gepost op: november 17, 2009, 11:11:13 pm »

quote:

Piebe schreef op 17 november 2009 om 12:36:
[...]

1 Joh 4,18

Dat is een tekst die voor jaren terug me gericht heeft op mijn eigen probleem waar ik toen mee worstelde, leuk dat je hem er bij haalt. Want toen was ik veel met mijn geloof bezig en bang dat ik niet gelovig genoeg zou zijn. Tot dat ik onder ander door deze tekst geholpen werd om in die angst de oorzaak te zoeken. Want je kan geloven wat je wil, maar zonder de liefde ben je niets. Ik heb toen geleerd dat geloof gevoed moet worden door de liefde.

Maar te gelijkertijd is het in heel veel levens van christenen zo dat we toch druk zijn met al onze plannen. Plannen die gericht zijn op huis, tuin en keuken. Helemaal niets mis mee, maar als de gedachte dat Jezus terug zou komen ons uitstellen van het zetten van stappen in Gods richting stopt, dan is dat een winstmiddel voor God.

Jezus zei op aarde:  "Bekeer u, want het Koninkrijk der hemelen is nabij gekomen."

Ik beken eerlijk gezegt bij me zelf dat ik wel dingen van me af kan schuiven en verval in gemakzucht soms. Dan ben ik niet echt gericht op God. Het lezen van de bijbel en het bidden is slapjes en mijn inzet om mijn leven te vullen met een christenlijke levensstijl is slapjes. Ik denk dat veel christenen dat wel in zichzelf herkennen.

En als ik bang ben dat Jezus morgen terug zal komen, dan klopt er toch iets niet? Als Jezus morgen zou terug komen, zou jij dan bang zijn?
Het moet zo zijn dat we dan juist een gat in de lucht springen van geluk.

Dus, ja, op sommige dagen denk ik "o God, wat heb ik een probleem als U nu terug zou komen."

Maar om eerlijk te zijn, vandaag mag Hij gerust komen. Ik hoop dat het morgen ook zo zal zijn.
« Laatst bewerkt op: november 17, 2009, 11:18:32 pm door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #27 Gepost op: november 17, 2009, 11:25:59 pm »

quote:

Harold-2 schreef op 17 november 2009 om 23:09:

En tijdens zijn preek bladerde hij een paar hoofdstukken terug naar Matth. 24:37-39

Ik had nog nooit van deze tekst gehoord, maar vond het wel erg toevallig deze bevestiging een paar uur later.....
Ik geloof ook dat we in de stilte voor de storm zitten. Veel mensen hebben afstand gedaan van Jezus en leven ongestoort verder. Maar op een dag is de beker vol, zoals Openbaringen het omschrijft.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #28 Gepost op: november 17, 2009, 11:42:49 pm »
Geloven julie er maar op aan hoor!
De aarde stoort zich daaraan niet in het geringste.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #29 Gepost op: november 18, 2009, 07:12:38 am »
En dat zeiden de mensen in de tijd van Noach dus ook.

socrates

• Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #30 Gepost op: november 18, 2009, 10:07:01 am »

quote:

vrolijke schreef op 17 november 2009 om 23:42:
Geloven julie er maar op aan hoor!
De aarde stoort zich daaraan niet in het geringste.

Stoort de aarde zich er niet aan, of de mensen die er op wonen? Ik ben persoonlijk geen christen die heel erg bezig is met de eindtijd, in die zin dat ik niet elke dag erbij stil staat dat het zomaar eens zover kan zijn. Ik probeer elke dag, met meer en minder succes, wel God te betrekken in mijn leven.
Maar ik kan me voorstellen dat als je bewust nadenkt over de status van de wereld, dat je verlangt naar een oplossing. De duizenden doden elke dag door gebrek aan welvaart, het totaal verloren gaan van natuur en milieu, de eenzaamheid, de verering van de ego. Allemaal dingen die niet impliceren dat het nu erger is dan anders, want ik denk dat dit al van alle tijden is, maar evengoed kan ik me voorstellen dat bij deze manier van kijken men hoopt/denkt dat Jezus wel spoedig terug zal keren.

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #31 Gepost op: november 18, 2009, 12:29:08 pm »

quote:

gaitema schreef op 17 november 2009 om 23:11:
[...]

Dat is een tekst die voor jaren terug me gericht heeft op mijn eigen probleem waar ik toen mee worstelde, leuk dat je hem er bij haalt. Want toen was ik veel met mijn geloof bezig en bang dat ik niet gelovig genoeg zou zijn. Tot dat ik onder ander door deze tekst geholpen werd om in die angst de oorzaak te zoeken. Want je kan geloven wat je wil, maar zonder de liefde ben je niets. Ik heb toen geleerd dat geloof gevoed moet worden door de liefde.

Het is een vers die mij ook elke keer weer voor het blok plaatst en me dwingt tot zelfkritiek. Doch dienen we het vers in de hele context van de eenheid der apostelen te verstaan denk ik, want we lezen ook dat Christus zichtbaar wordt in zwakte.

'...Zo zal ik dan veel liever roemen in mijn zwakheden, opdat de kracht van Christus in mij wone.' (2 Kor 12,9b)

quote:

Maar te gelijkertijd is het in heel veel levens van christenen zo dat we toch druk zijn met al onze plannen. Plannen die gericht zijn op huis, tuin en keuken. Helemaal niets mis mee, maar als de gedachte dat Jezus terug zou komen ons uitstellen van het zetten van stappen in Gods richting stopt, dan is dat een winstmiddel voor God.

Inderdaad. Ik herken dat bij mezelf ook dat ik me enorm druk kan maken over dagelijkse dingen en zelfs over de toekomst. Niemand houdt van fouten maken en op een forum kun je je fouten bewerken. ;)
Wat mij echter tegenstaat aan de gedachte over de wederkomst is het idee dat God weg is. Dat dachten de vaderen vroeger ook en dat werd ze niet in dank afgenomen.  

'Het land is vol bloed, de stad vol onrecht, want ze denken bij zichzelf: De HEER heeft het land verlaten, de HEER ziet ons niet. Ik zal dan ook geen medelijden tonen, ik zal geen medelijden kennen; ik zal hen voor hun daden laten boeten.' (Eze 8,9b-10)

Jezus tartte de natuurwetten en liep over het water, daarmee liet Hij zijn apostelen zien wat een ongelooflijke kracht er schuilt in het geloof. Zouden wij niet tegen alle natuurwetten in moeten trachten te geloven dat God nooit weg is? Beste Gait, laten we bidden of we het volgende vers van Paulus tot in het diepst van ons wezen begrijpen mogen.

2 Kor 4,18    
Wij richten ons niet op de zichtbare dingen maar op de onzichtbare, want de zichtbare dingen zijn tijdelijk, de onzichtbare eeuwig.

quote:

Jezus zei op aarde:  "Bekeer u, want het Koninkrijk der hemelen is nabij gekomen."

Ik beken eerlijk gezegt bij me zelf dat ik wel dingen van me af kan schuiven en verval in gemakzucht soms. Dan ben ik niet echt gericht op God. Het lezen van de bijbel en het bidden is slapjes en mijn inzet om mijn leven te vullen met een christenlijke levensstijl is slapjes. Ik denk dat veel christenen dat wel in zichzelf herkennen.
Ja absoluut. Doch denk ik dat denken aan God ook bidden is en dat God als het ware sowieso meekijkt met wat er allemaal omgaat in die hoofden. Daarom denk ik niet dat het noodzaak is om fysiek te knielen alvorens God wat wilt vragen. Zoek maar eens op 'bid' en bidden in de SV77 en je zal zien dat het in essentie vragen betekent en we knielen toch ook niet bij elk verzoek wat we indienen? Dus of we wel genoeg bidden is één van de weinige dingen waar ik me niet druk over maak! ;)

quote:

En als ik bang ben dat Jezus morgen terug zal komen, dan klopt er toch iets niet? Als Jezus morgen zou terug komen, zou jij dan bang zijn?
Ik geloof dat Jezus er al is in het onzichtbare, maar ben ergens wel bang om dit leven te verliezen en voor Hem te verschijnen.

quote:

Het moet zo zijn dat we dan juist een gat in de lucht springen van geluk.
Of dat zo moet zijn weet ik niet, sprongen de apostelen gaten in de lucht? ;)

quote:

Dus, ja, op sommige dagen denk ik "o God, wat heb ik een probleem als U nu terug zou komen."
Hahaha ja ik ken dat.

quote:

Maar om eerlijk te zijn, vandaag mag Hij gerust komen. Ik hoop dat het morgen ook zo zal zijn.

Ik hoop oprecht dat je de fysieke wederkomst in het juiste perspectief weet te plaatsen en de woorden van Paulus goed ter harte neemt. Daarom citeer ik nogmaals het vers wat ik je eerder ook toonde, niet om het je in te wrijven, maar omdat ik hoop dat je er eens lang en diep over nadenkt.

2 Kor 4,18    
Wij richten ons niet op de zichtbare dingen maar op de onzichtbare, want de zichtbare dingen zijn tijdelijk, de onzichtbare eeuwig.

De wederkomst zoals ons die wordt voorgehouden is zichtbaar en daarom horen wij ons daar als bijbelgetrouwe christenen niet op te richten. Wij moeten ons richten op het onzichtbare, niet op het tijdelijke, maar het eeuwige.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #32 Gepost op: november 18, 2009, 11:08:55 pm »

quote:

socrates schreef op 18 november 2009 om 10:07:
[...]

Stoort de aarde zich er niet aan, of de mensen die er op wonen? Ik ben persoonlijk geen christen die heel erg bezig is met de eindtijd, in die zin dat ik niet elke dag erbij stil staat dat het zomaar eens zover kan zijn. Ik probeer elke dag, met meer en minder succes, wel God te betrekken in mijn leven.
Maar ik kan me voorstellen dat als je bewust nadenkt over de status van de wereld, dat je verlangt naar een oplossing. De duizenden doden elke dag door gebrek aan welvaart, het totaal verloren gaan van natuur en milieu, de eenzaamheid, de verering van de ego. Allemaal dingen die niet impliceren dat het nu erger is dan anders, want ik denk dat dit al van alle tijden is, maar evengoed kan ik me voorstellen dat bij deze manier van kijken men hoopt/denkt dat Jezus wel spoedig terug zal keren.
Hoe spoedig weet niemand, het gaat me vooral om de houding. Dat we niet in slaap sukkelen, maar waakzaam blijven.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #33 Gepost op: november 18, 2009, 11:16:03 pm »

quote:

Piebe schreef op 18 november 2009 om 12:29:
Ik geloof dat Jezus er al is in het onzichtbare, maar ben ergens wel bang om dit leven te verliezen en voor Hem te verschijnen.

De wederkomst zoals ons die wordt voorgehouden is zichtbaar en daarom horen wij ons daar als bijbelgetrouwe christenen niet op te richten. Wij moeten ons richten op het onzichtbare, niet op het tijdelijke, maar het eeuwige.
Het eerst werpt de vraag op waarom, het tweede een nog grotere

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #34 Gepost op: november 18, 2009, 11:36:31 pm »

quote:

Piebe schreef op 18 november 2009 om 12:29:

Het is een vers die mij ook elke keer weer voor het blok plaatst en me dwingt tot zelfkritiek. Doch dienen we het vers in de hele context van de eenheid der apostelen te verstaan denk ik, want we lezen ook dat Christus zichtbaar wordt in zwakte.

'...Zo zal ik dan veel liever roemen in mijn zwakheden, opdat de kracht van Christus in mij wone.' (2 Kor 12,9b)

Ja, dat is een houding van overgave en vertrouwen op Jezus. Dat brengt ook rust in je leven, die er niet is als je het helemaal alleen moet doen. Je doet het samen en tot eer van Jezus, niet tot die van onszelf.

quote:

Inderdaad. Ik herken dat bij mezelf ook dat ik me enorm druk kan maken over dagelijkse dingen en zelfs over de toekomst. Niemand houdt van fouten maken en op een forum kun je je fouten bewerken. ;)
Wat mij echter tegenstaat aan de gedachte over de wederkomst is het idee dat God weg is. Dat dachten de vaderen vroeger ook en dat werd ze niet in dank afgenomen.  

'Het land is vol bloed, de stad vol onrecht, want ze denken bij zichzelf: De HEER heeft het land verlaten, de HEER ziet ons niet. Ik zal dan ook geen medelijden tonen, ik zal geen medelijden kennen; ik zal hen voor hun daden laten boeten.' (Eze 8,9b-10)

Jezus tartte de natuurwetten en liep over het water, daarmee liet Hij zijn apostelen zien wat een ongelooflijke kracht er schuilt in het geloof. Zouden wij niet tegen alle natuurwetten in moeten trachten te geloven dat God nooit weg is? Beste Gait, laten we bidden of we het volgende vers van Paulus tot in het diepst van ons wezen begrijpen mogen.

2 Kor 4,18    

God is niet weg, want Hij leeft in zijn tempel. En zijn tempel zijn wij. Het is als ik de oud testamentische geschriften goed begrijp de tijd waarin God zijn wetten in de harten van Zijn kinderen gegrift heeft (pinksteren).

quote:

Ja absoluut. Doch denk ik dat denken aan God ook bidden is en dat God als het ware sowieso meekijkt met wat er allemaal omgaat in die hoofden. Daarom denk ik niet dat het noodzaak is om fysiek te knielen alvorens God wat wilt vragen. Zoek maar eens op 'bid' en bidden in de SV77 en je zal zien dat het in essentie vragen betekent en we knielen toch ook niet bij elk verzoek wat we indienen? Dus of we wel genoeg bidden is één van de weinige dingen waar ik me niet druk over maak! ;)

Ik pieker veel en dat is in mijn voordeel denk ik, maar des al niet te min ken ik van mezelf mijn zwakken, en dat is meer een houding, niet zoveer wat ik doe. Dat maakt mij dan ook wel weer klein en God des te groter. Des te afhankelijker ben ik van zijn genade. Toch ben ik hier op aarde wel als een kind die van Zijn Vader leert hoe me volwassen te gedragen.

quote:

Komt op het zelfde neer. De één zal Hem zien na een sterven hier op aarde, de ander wordt als Elia opgehaald. In de bijbel staat het letterlijk dat Jezus komt om een nieuwe hemel en een nieuwe aarde te maken. Want de eerste hemel en de eerste aarde is voorbij gegaan. Eens was de aarde zoals God het bedoelt heeft en eens zal het weer zo zijn en ik geloof dat het er dan is zoals nu in de hemel. Hoe het in de hemel is, weten we niet. Behalve dat het er geweldig is.

quote:

Of dat zo moet zijn weet ik niet, sprongen de apostelen gaten in de lucht? ;)

In dat geval deden ze dat boven de zuidpool :D

quote:

Ik hoop oprecht dat je de fysieke wederkomst in het juiste perspectief weet te plaatsen en de woorden van Paulus goed ter harte neemt. Daarom citeer ik nogmaals het vers wat ik je eerder ook toonde, niet om het je in te wrijven, maar omdat ik hoop dat je er eens lang en diep over nadenkt.

2 Kor 4,18    

In dit geval schetst voor mij de drie beelden van God me wel voor een helderheid waar ik van overtuigt ben:

1. De onzichtbare Vader die overal is, de schepper van het heelal.
2. De zichtbare Zoon, Jezus Christus, God is vlees geworden
3. De Heilige Geest gaat van hen uit en is met pinksteren over Gods kinderen uitgegoten. Als Gods adem woont hij in ons en is onze levenskracht.

Het zichbare is tijdelijk. In het zichbare ondergaan we een opleiding waarin we leren om onze naaste lief te hebben als ons zelf en God boven alles met geheel onze hart, geheel onze verstand en al wat in onze vermogen ligt.

God daalde af in Jezus om ons in Hem te redden. Hij zal weer naar de aarde in Jezus komen om ons op te halen.
Ik geloof om eerlijk te zijn dat het geen fysieke wederkomst is, maar zoals sommige mensen die ook engelen kunnen zien. Wie zien Hem komen op de wolken en ook de joden zullen Hem zien komen op de wolken.

Deze wereld kan niet zo blijven, daarom neemt de Koning het over. Deze tijdelijke aardse zal voorbij gaan, maar Gods woorden blijven bestaan. De oudtestamentische schriften voorspellen ook dat de zichtbare wereld zal verdwijnen, door dat de mensen hun aarde hebben kapot gemaakt. Het leven zal er niet meer mogelijk blijken te zijn.

Maar God belooft een hele nieuwe wereld, zoals het er in de hemel is.
« Laatst bewerkt op: november 18, 2009, 11:43:36 pm door gaitema »

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #35 Gepost op: november 19, 2009, 10:39:54 am »

quote:

gaitema schreef op 18 november 2009 om 23:36:
God is niet weg, want Hij leeft in zijn tempel. En zijn tempel zijn wij. Het is als ik de oud testamentische geschriften goed begrijp de tijd waarin God zijn wetten in de harten van Zijn kinderen gegrift heeft (pinksteren).
Als we de handelingen van de apostelen lezen zien we dat pinkster is begonnen nadat Jezus was opgestaan.

quote:

Ik pieker veel en dat is in mijn voordeel denk ik, maar des al niet te min ken ik van mezelf mijn zwakken, en dat is meer een houding, niet zoveer wat ik doe. Dat maakt mij dan ook wel weer klein en God des te groter. Des te afhankelijker ben ik van zijn genade. Toch ben ik hier op aarde wel als een kind die van Zijn Vader leert hoe me volwassen te gedragen.
Als de Vader je Vader is, is Jezus dan je broeder?

quote:

Komt op het zelfde neer. De één zal Hem zien na een sterven hier op aarde, de ander wordt als Elia opgehaald. In de bijbel staat het letterlijk dat Jezus komt om een nieuwe hemel en een nieuwe aarde te maken. Want de eerste hemel en de eerste aarde is voorbij gegaan. Eens was de aarde zoals God het bedoelt heeft en eens zal het weer zo zijn en ik geloof dat het er dan is zoals nu in de hemel. Hoe het in de hemel is, weten we niet. Behalve dat het er geweldig is.
De eerste hemel en aarde stonden voor het oude verbond (Jes 1,1-2) en zouden de nieuwe hemel en aarde niet voor het nieuwe verbond staan?

quote:

In dit geval schetst voor mij de drie beelden van God me wel voor een helderheid waar ik van overtuigt ben:

1. De onzichtbare Vader die overal is, de schepper van het heelal.
2. De zichtbare Zoon, Jezus Christus, God is vlees geworden
3. De Heilige Geest gaat van hen uit en is met pinksteren over Gods kinderen uitgegoten. Als Gods adem woont hij in ons en is onze levenskracht.

Hoe rijm je de zichtbare Zoon met wat Paulus schreef?

2 Kor 5,16    
Zo dan, wij kennen van nu aan niemand naar het vlees; en indien wij ook Christus naar het vlees gekend hebben, nochtans kennen wij Hem nu niet meer naar het vlees.

quote:

Het zichbare is tijdelijk. In het zichbare ondergaan we een opleiding waarin we leren om onze naaste lief te hebben als ons zelf en God boven alles met geheel onze hart, geheel onze verstand en al wat in onze vermogen ligt.

God daalde af in Jezus om ons in Hem te redden. Hij zal weer naar de aarde in Jezus komen om ons op te halen.
Dus God is toch weg van de aarde? Je begint me nu ietwat te verwarren moet ik zeggen!

quote:

Ik geloof om eerlijk te zijn dat het geen fysieke wederkomst is, maar zoals sommige mensen die ook engelen kunnen zien. Wie zien Hem komen op de wolken en ook de joden zullen Hem zien komen op de wolken.

Deze wereld kan niet zo blijven, daarom neemt de Koning het over. Deze tijdelijke aardse zal voorbij gaan, maar Gods woorden blijven bestaan. De oudtestamentische schriften voorspellen ook dat de zichtbare wereld zal verdwijnen, door dat de mensen hun aarde hebben kapot gemaakt. Het leven zal er niet meer mogelijk blijken te zijn.

Maar God belooft een hele nieuwe wereld, zoals het er in de hemel is.
Paulus schreef dat we ons niet op het zichtbare moeten richten en daar probeer ik naar te leven, desnoods als een van de laatsten der Mohikanen.
« Laatst bewerkt op: november 19, 2009, 10:40:42 am door Piebe »

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #36 Gepost op: november 19, 2009, 12:24:43 pm »

quote:

gaitema schreef op 18 november 2009 om 07:12:
En dat zeiden de mensen in de tijd van Noach dus ook.
Je bedoelt toch niet dat afgeschreven verhaal waar Ziusudra in overleefde?

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #37 Gepost op: november 19, 2009, 05:18:25 pm »
Voor mij is het verhaal een overleveringsverhaal. Wat Ziusudra er over wist en doorgaf weet ik niet, maar waar het hier op aankomt zijn dus twee bewegingen:
1. De wereld is in Gods hand
2. de Wereld is in de handen van de mensen

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #38 Gepost op: november 19, 2009, 05:44:04 pm »

quote:

Piebe schreef op 19 november 2009 om 10:39:

Als we de handelingen van de apostelen lezen zien we dat pinkster is begonnen nadat Jezus was opgestaan.

Nee, toen had Jezus de dood overwonnen. Pinksteren begon met dat Jezus zijn plaatsvervanger gestuurd heeft, zoals Jezus het toen tegen zijn leerlingen vertelde: "ik zal mijn plaatsvervanger sturen, Hij zal je alles leren, in Mijn naam zul je dan tot de Vader bidden."

quote:

Als de Vader je Vader is, is Jezus dan je broeder?

Jezus is de Vertegenwoordiger van de Vader, het Woord van de Vader, Hij is mijn Koning, mijn Heer en mijn Broeder. Hij is ook God die mens is geworden. Maar dat zijn allemaal titels die niet ten volle kunnen omschrijven wie Hij is, want Hij is wie Hij is.

quote:

De eerste hemel en aarde stonden voor het oude verbond (Jes 1,1-2) en zouden de nieuwe hemel en aarde niet voor het nieuwe verbond staan?

De eerste hemel is er nog steeds en de eerste hemel is er ook nog. Nergens lees ik dat de eerste hemel en de eerste aarde van het oude verbond is.

Je bedoelt het Koninkrijk der hemelen. Dat is in ballingschap onder ons aanwezig, satan de god van deze wereld is nog steeds de god van deze wereld. Er komt een dag dat deze van zijn troon gestoten wordt. Voorlopig is hij dodelijk gewond aan het strijden tegen de Koning in ballingschap en het rijk in ballingschap, zijn eigen ondergang te gemoed. We leven wel in de wereld, maar zijn niet van de wereld.

quote:

Hoe rijm je de zichtbare Zoon met wat Paulus schreef?

2 Kor 5,16    
Zo dan, wij kennen van nu aan niemand naar het vlees; en indien wij ook Christus naar het vlees gekend hebben, nochtans kennen wij Hem nu niet meer naar het vlees .

Je gaat zelf voorbij aan wat je citeerde uit de bijbel: "het zichtbare is tijdelijk en het onzichtbare voor eeuwig."Wel ik heb het over het tijdelijke zichtbare en het eeuwige onzichtbare en daarom zeg ik "de zichtbare wereld om ons heen gaat verloren en als God niet ingrijpt dan brengt niemand het er levend van af."

quote:

Dus God is toch weg van de aarde? Je begint me nu ietwat te verwarren moet ik zeggen!.

Ik heb nergens gezegt dat Hij weg is, sterker nog: Hij woont in ons. Als Jezus in een visioen aan Paulus verschijnt en daarna o zo vaak in visioenen en dromen van andere mensen, dan betekend het niet dat Zijn Geest niet onder ons is. Dat is te menselijk gericht denken. Jezus komt terug om ons te halen en te gelijk leeft Hij door de Geest in ons. Jezus komt terug om satan het zwijgen op te leggen.

quote:

Paulus schreef dat we ons niet op het zichtbare moeten richten en daar probeer ik naar te leven, desnoods als een van de laatsten der Mohikanen.

Je leeft nu in het tijdelijke, daarvan moet je ook gebruik maken. Geld is volgens de bijbel een middel waarmee de Mammon vereerd wordt, maar te gelijk draagt God ons op om van het geld gebruikt te maken om het geestelijke te berijken. Je helpt iemand in nood, dan zeg je ook niet: "sorry, maar dat is het zichtbare en je geeft hem daarom geen geld als hij ermee geholpen kan worden tot eer van God."

We maken dus gebruk van het zichtbare. We eten, we drinken en geven uit. We verzorgen ons lichaam goed en gebruiken een zichtbaar ding als de bijbel en ook het internet.

en Jezus zegt dus van het tijdelijke: het gaat verloren. Een paradijs zal er eens zijn. Dan zullen we leven in het Nieuw Jeruzalem.

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #39 Gepost op: november 20, 2009, 05:19:35 pm »

quote:

gaitema schreef op 19 november 2009 om 17:44:
Nee, toen had Jezus de dood overwonnen. Pinksteren begon met dat Jezus zijn plaatsvervanger gestuurd heeft, zoals Jezus het toen tegen zijn leerlingen vertelde: "ik zal mijn plaatsvervanger sturen, Hij zal je alles leren, in Mijn naam zul je dan tot de Vader bidden."

Handelingen hebben we het over toch? Pak je Bijbel er eens bij jonge, ik wacht wel even. ;)

Heb je 'm? Mooizo, laten we bladeren naar hoofdstuk 2 en de eerste passage hardop lezen:

Handelingen 2
1 Toen de dag van het Pinksterfeest aanbrak waren ze allen bij elkaar. 2 Plotseling klonk er uit de hemel een geluid als van een hevige windvlaag, dat het huis waar ze zich bevonden geheel vulde. 3 Er verschenen aan hen een soort vlammen, die zich als vuurtongen verspreidden en zich op ieder van hen neerzetten, 4 en allen werden vervuld van de heilige Geest en begonnen op luide toon te spreken in vreemde talen, zoals hun door de Geest werd ingegeven.

Overigens bestond het Pinksterfeest toen al (2 Makk 12,32) het heeft nu slechts een andere betekenis gekregen.

quote:

Jezus is de Vertegenwoordiger van de Vader, het Woord van de Vader, Hij is mijn Koning, mijn Heer en mijn Broeder. Hij is ook God die mens is geworden. Maar dat zijn allemaal titels die niet ten volle kunnen omschrijven wie Hij is, want Hij is wie Hij is.

Ja dat snap ik Gait, maar de vraag was, is Jezus jouw Vader? Als jij een kind van God bent en je zegt terecht dat Christus God is, waarom zou je dan Jezus Christus niet 'abba' oftewel pappa noemen? Wij noemen de paus niet onze vader, maar de katholieken hebben wel goed gezien dat wij een vader hebben en ik zal je nu middels de Bijbel bewijzen Wie onze vader is Gait.

'Een kind is ons geboren,
een zoon is ons gegeven;
de heerschappij rust op zijn schouders.
Deze namen zal hij dragen: Wonderbare raadsman,
Goddelijke held, Eeuwige vader, Vredevorst.' (Jes 9,5)

Jezus Christus is onze Eeuwige vader Gait op Wie wij onze hoop gevestigd hebben. Echter kunnen wij Hem beter Zelf horen.

Johannes 14
8 Filippus zeide tot Hem: Heere, toon ons de Vader, en het is ons genoeg.
9 Jezus zeide tot hem: Ben Ik zo lange tijd met ulieden, en hebt gij Mij niet gekend, Filippus? Die Mij gezien heeft, die heeft de Vader gezien; en hoe zegt gij: Toon ons de Vader?
10 Gelooft gij niet, dat Ik in de Vader ben, en de Vader in Mij is? De woorden die Ik tot u spreek, spreek Ik van Mijzelf niet, maar de Vader, Die in Mij blijft, Die doet de werken.

Denk hier eens goed en diep over na Gait, Filippus geloofde ook niet dat Jezus de Vader was en werd er om berispt door Hem.

quote:

De eerste hemel is er nog steeds en de eerste hemel is er ook nog. Nergens lees ik dat de eerste hemel en de eerste aarde van het oude verbond is.

Als dat zo is, denk je niet dat Petrus dat zou hebben geweten? Herinner je je nog dat Jezus tegen de apostelen had gezegd hen de Trooster te sturen die hen indachtig zou maken in alles? Lees maar eens wat apostel Petrus zei onder invloed van diezelfde Heilige Geest.

2 Petr 3,5
Ze gaan er dan willens en wetens aan voorbij dat er in het begin al eens een hemel is geweest en een aarde die door Gods woord gevormd was uit water en door middel van water,

Nu, we weten dat de letterlijke hemel en aarde NIET zijn vergaan door de zondvloed, dus bedoelde Petrus daarmee iets anders.

quote:

Je gaat zelf voorbij aan wat je citeerde uit de bijbel: "het zichtbare is tijdelijk en het onzichtbare voor eeuwig."Wel ik heb het over het tijdelijke zichtbare en het eeuwige onzichtbare en daarom zeg ik "de zichtbare wereld om ons heen gaat verloren en als God niet ingrijpt dan brengt niemand het er levend van af."
Waarom gaat dat over het heden?

quote:

Ik heb nergens gezegt dat Hij weg is, sterker nog: Hij woont in ons. Als Jezus in een visioen aan Paulus verschijnt en daarna o zo vaak in visioenen en dromen van andere mensen, dan betekend het niet dat Zijn Geest niet onder ons is. Dat is te menselijk gericht denken. Jezus komt terug om ons te halen en te gelijk leeft Hij door de Geest in ons. Jezus komt terug om satan het zwijgen op te leggen.
Waarop wacht hij dan nog?

quote:

Je leeft nu in het tijdelijke, daarvan moet je ook gebruik maken. Geld is volgens de bijbel een middel waarmee de Mammon vereerd wordt, maar te gelijk draagt God ons op om van het geld gebruikt te maken om het geestelijke te berijken. Je helpt iemand in nood, dan zeg je ook niet: "sorry, maar dat is het zichtbare en je geeft hem daarom geen geld als hij ermee geholpen kan worden tot eer van God."
Ik begrijp je niet helemaal, wil je je iets verduidelijken?

quote:

We maken dus gebruk van het zichtbare. We eten, we drinken en geven uit. We verzorgen ons lichaam goed en gebruiken een zichtbaar ding als de bijbel en ook het internet.

en Jezus zegt dus van het tijdelijke: het gaat verloren. Een paradijs zal er eens zijn. Dan zullen we leven in het Nieuw Jeruzalem.
Dat is zo en ik denk ook absoluut niet dat het zichtbare verkeerd is! Maar, een zichtbare wederkomst zou betekenen dat het een vergankelijke is en daar geloof ik gewoon niet in.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #40 Gepost op: november 20, 2009, 06:48:30 pm »

quote:

Piebe schreef op 20 november 2009 om 17:19:

Handelingen hebben we het over toch? Pak je Bijbel er eens bij jonge, ik wacht wel even. ;)

Heb je 'm? Mooizo, laten we bladeren naar hoofdstuk 2 en de eerste passage hardop lezen:

Handelingen 2
1 Toen de dag van het Pinksterfeest aanbrak waren ze allen bij elkaar. 2 Plotseling klonk er uit de hemel een geluid als van een hevige windvlaag, dat het huis waar ze zich bevonden geheel vulde. 3 Er verschenen aan hen een soort vlammen, die zich als vuurtongen verspreidden en zich op ieder van hen neerzetten, 4 en allen werden vervuld van de heilige Geest en begonnen op luide toon te spreken in vreemde talen, zoals hun door de Geest werd ingegeven.

Overigens bestond het Pinksterfeest toen al (2 Makk 12,32) het heeft nu slechts een andere betekenis gekregen.

Daarmee zeg je het zelfde als ik ;) , het leek er eerst op dat je wat anders bedoelde. Bedankt voor de opheldering. Ik heb het idee namelijk dat je wat langs me heen aan het praten bent, omdat je een ander punt aan snijd. Je negeerd het aardse en richt je enkel op het geestelijke, maar Jezus sprak juist tot de mensen die gevangen waren in het aardse om hen te wijzen op de vergankelijkheid ervan, om daardoor hen te laten richten op het geestelijke.

quote:

Ja dat snap ik Gait, maar de vraag was, is Jezus jouw Vader? Als jij een kind van God bent en je zegt terecht dat Christus God is, waarom zou je dan Jezus Christus niet 'abba' oftewel pappa noemen? Wij noemen de paus niet onze vader, maar de katholieken hebben wel goed gezien dat wij een vader hebben en ik zal je nu middels de Bijbel bewijzen Wie onze vader is Gait.

'Een kind is ons geboren,
een zoon is ons gegeven;
de heerschappij rust op zijn schouders.
Deze namen zal hij dragen: Wonderbare raadsman,
Goddelijke held, Eeuwige vader, Vredevorst.' (Jes 9,5)

Jezus Christus is onze Eeuwige vader Gait op Wie wij onze hoop gevestigd hebben. Echter kunnen wij Hem beter Zelf horen.

Johannes 14
8 Filippus zeide tot Hem: Heere, toon ons de Vader, en het is ons genoeg.
9 Jezus zeide tot hem: Ben Ik zo lange tijd met ulieden, en hebt gij Mij niet gekend, Filippus? Die Mij gezien heeft, die heeft de Vader gezien; en hoe zegt gij: Toon ons de Vader?
10 Gelooft gij niet, dat Ik in de Vader ben, en de Vader in Mij is? De woorden die Ik tot u spreek, spreek Ik van Mijzelf niet, maar de Vader, Die in Mij blijft, Die doet de werken.

Denk hier eens goed en diep over na Gait, Filippus geloofde ook niet dat Jezus de Vader was en werd er om berispt door Hem.

Ik weet dat wie Hem gezien heeft, de Vader gezien heeft. Hij is immers een eenheid met zijn Vader. De Vader en de Zoon laten zich niet scheiden en zo is Jezus inderdaad ook de Vader van ons.

quote:

Als dat zo is, denk je niet dat Petrus dat zou hebben geweten? Herinner je je nog dat Jezus tegen de apostelen had gezegd hen de Trooster te sturen die hen indachtig zou maken in alles? Lees maar eens wat apostel Petrus zei onder invloed van diezelfde Heilige Geest.

Dat zei ik toch? :P

quote:

2 Petr 3,5
Ze gaan er dan willens en wetens aan voorbij dat er in het begin al eens een hemel is geweest en een aarde die door Gods woord gevormd was uit water en door middel van water,

Nu, we weten dat de letterlijke hemel en aarde NIET zijn vergaan door de zondvloed, dus bedoelde Petrus daarmee iets anders.

Hij heeft het er over dat er toen al een wereld en de hemelen waren en heeft het vervolgens over de hemelen en de aarde vandaag de dag en dat naar aanleiding van de opmerkingen van de spotters van vandaag "in de laatste dagen" zoals het er voor geschreven staat. Het gaat over de huidige situatie waarin mensen spotten: "waar blijft Jezus nou, Hij is al zooo lang weg, wel 2000 jaar, zal Hij jullie nog wel komen halen? Hij is jullie vast vergeten!"

We leven nog steeds in de wereld met spottende mensen in de laatste der dagen en nu 2000 jaar na Jezus' kruiziging is dat zeer sprekend over deze tijd.

quote:

Waarom gaat dat over het heden?

Een iets te grote stroomschok je kan doden. Wel, het is dan duidelijk dat je leeft in het tijdelijke. Het eeuwige is er in de geest, maar het tijdelijke is er in het vlees. Satan zal je nog steeds vleselijk aanvallen, maar geestelijk doden zal niet gaan.

quote:

Waarop wacht hij dan nog?

Op de val van Babilon na de zeven schalen van gramsschap en de zeven plagen (openbaringen 15 t/m 19) en op het binnen halen van de oogst. (openbaringen 14

Je weet ook wel dat God wacht totdat het getal van Gods kinderen volledig zijn Koninkrijk zijn binnen gegaan. Hij wacht zo lang, omdat Hij zoveel geduld met ons heeft en niet wil dat er ook maar één verloren gaat.

quote:

Ik begrijp je niet helemaal, wil je je iets verduidelijken?

Zolang je handen en voeten hebt, zal je gebruik moeten maken van het tijdelijke, ondanks je gerichtheid op het geestelijke.  En zolang we gebruik maken van het tijdelijke, kunnen we ook zeggen dat dat tijdelijke dus vergankelijk is, of je het nu over ons persoonlijke levensduur hebt of over die van de aarde en de zon. Alles heeft zijn tijd.

quote:

Dat is zo en ik denk ook absoluut niet dat het zichtbare verkeerd is! Maar, een zichtbare wederkomst zou betekenen dat het een vergankelijke is en daar geloof ik gewoon niet in.

Dat is juist het punt: ik geloof dat het paradijs dat eeuwig is nog moet komen. Dit wat je om je heen ziet is tijdelijk, niet alleen voor ons, maar ook voor de levensduur van de aarde. De aarde zit tegen haar houdbaarheidsdatum aan als het ware, als je kijkt naar hoe de mensen hard op weg zijn Gods schepping om zeep te helpen. En weet je: ik geloof dat de huidige schepping dat we kunnen zien het gevolg is van de zondeval. We leven niet in het hof van Eden. God schiep het om ons een nieuwe kans te geven naar Hem terug te keren via Jezus Christus' verlossingswerk.

Ik geloof ook dat de wederkomst van Jezus die ons op komt halen niet lichamelijk kan zijn, omdat de hemelwezens ook niet lichamelijk zijn, maar als engelen die een onvergankelijke gedaante hebben.

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #41 Gepost op: november 21, 2009, 11:46:52 am »

quote:

Jezus inderdaad ook de Vader van ons.
Amen broer!
« Laatst bewerkt op: november 21, 2009, 11:47:11 am door Piebe »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #42 Gepost op: november 21, 2009, 01:01:17 pm »
Wel, daar zijn we dan over uit ;)

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #43 Gepost op: november 21, 2009, 01:29:26 pm »

quote:

gaitema schreef op 21 november 2009 om 13:01:
Wel, daar zijn we dan over uit ;)
Ja zo denk ik er ook over, laten we maar kijken naar de overeenkomsten en dit is volgens mij het belangrijkste, beseffen dat Jezus onze eeuwige Vader is.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #44 Gepost op: december 05, 2009, 04:49:01 pm »
Bij we wij thuis kunnen komen als we alles verloren hebben en dan bedenken dat het bij Hem thuis goed was ;)

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
2012, de klok tikt?
« Reactie #45 Gepost op: december 08, 2009, 12:36:39 pm »
Modbreak:

wat berichten verwijderd die een goede discussie in de weg staan
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn