Auteur Topic: Een nieuwe poging, wereldvrede  (gelezen 5827 keer)

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Een nieuwe poging, wereldvrede
« Gepost op: januari 16, 2010, 07:41:09 am »
In dit nieuwe jaar wil ik graag weer de Verenigingbeweging aan de orde brengen.  Iedereen een gelukkig jaar toegewenst trouwens.
Ik las zelfs over een mogelijke scheuring binnen de GKV.
Dit zou een herhaling zijn de scheidingen van resp. de Gereformeerden, Hervormden, Katholieken, en het het Jodendom en ..... in het allereerst begin van God door het overtreden van God`s gebod om van de vrucht te eten (lees: een voortijdige sexuele relatie, zonder God`s zegen en goedkeuring)
In deze tijd kan dit proces worden tegengegaan door een absoluut standpunt in te nemen t.a.v. een meer toegewijd Godsdienstig leven van `geven`, zelfopofferende liefde, dienstbaarheid en een puur leven m.b.t.  sexualiteit.
Google maar`s naar Goddelijke Beginselen van Reverend Moon, bestudeer ze, neem de tijd, bidt erover en combineer het met vasten, zo mogelijk.
Jezus zei al: "Wees daarom volmaakt, zoals uw Hemelse Vader volmaakt is`

RestlessReformed

• Nu alweer terug?
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: januari 16, 2010, 09:57:28 am »
:D hehe
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2010, 09:57:44 am door RestlessReformed »
Laat uw ja een ja zijn.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 16, 2010, 10:29:53 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 16 januari 2010 om 07:41:
In dit nieuwe jaar wil ik graag weer de Verenigingbeweging aan de orde brengen.  Iedereen een gelukkig jaar toegewenst trouwens.
Een gelukkig nieuwjaar HZ. Zolang je het hele Moon gebeuren maar in levensbeschouwing laat vind ik het allemaal wel best. In het forum onderdeel 'christelijk leven' zal ik het bestrijden.

quote:

Ik las zelfs over een mogelijke scheuring binnen de GKV.
Dit zou een herhaling zijn de scheidingen van resp. de Gereformeerden, Hervormden, Katholieken, en het het Jodendom en ..... in het allereerst begin van God door het overtreden van God`s gebod om van de vrucht te eten (lees: een voortijdige sexuele relatie, zonder God`s zegen en goedkeuring)
Ik kan je aanraden om je eens te verdiepen in al die scheuringen die je opnoemt. Dan besef je wel dat a; het geen herhaling is b; andere scheuringen ook geen herhaling waren en c; het allemaal niets van doen heeft met waar jij het aan wil koppelen.

quote:

In deze tijd kan dit proces worden tegengegaan door een absoluut standpunt in te nemen t.a.v. een meer toegewijd Godsdienstig leven van `geven`, zelfopofferende liefde, dienstbaarheid en een puur leven m.b.t.  sexualiteit.
Google maar`s naar Goddelijke Beginselen van Reverend Moon, bestudeer ze, neem de tijd, bidt erover en combineer het met vasten, zo mogelijk.
Jezus zei al: "Wees daarom volmaakt, zoals uw Hemelse Vader volmaakt is`

Ik heb ze al bestudeerd en het komt op mij over als apenootjes, gefabriceerde onzin. Maar goed, je bent in het forum onderdeel 'levensbeschouwing' vrij om te doen en laten wat je wil. Veel succes dus. Ik verwacht echter dat het net zoals al je voorgaande pogingen geen enkele vrucht zal dragen.

Maar om maar eens in te gaan op je topictitel. Hoe denk jij dat wereldvrede te bereiken is?
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2010, 10:35:47 am door Thorgrem »

Knoalster

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 16, 2010, 11:12:43 am »

quote:

Maar om maar eens in te gaan op je topictitel. Hoe denk jij dat wereldvrede te bereiken is?

ja idd, nobel streven maar je denkt toch niet dat dat haalbaar is?
er is maar 1 die dat kan bereiken

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 16, 2010, 11:19:20 am »

quote:

Knoalster schreef op 16 januari 2010 om 11:12:
[...]

ja idd, nobel streven maar je denkt toch niet dat dat haalbaar is?
er is maar 1 die dat kan bereiken

Iets anders gezegd;

Er is maar één weg naar vrede.
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2010, 11:19:33 am door Doarsie »

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 16, 2010, 01:13:30 pm »
Thorgrem, alles begint bij individuen, maar vooral bij echtparen, want van daaruit komen nieuwe mensen voort ... als we die echtparen nu `s voor elkaar konden krijgen dus;
nu, dat is ons werk .. we hebben goede mensen nodig om een goede fundering te maken met dat werk, een basis voor wereldvrede!

RestlessReformed

• Nu alweer terug?
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: januari 16, 2010, 01:55:48 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 16 januari 2010 om 13:13:
Thorgrem, alles begint bij individuen, maar vooral bij echtparen, want van daaruit komen nieuwe mensen voort ... als we die echtparen nu `s voor elkaar konden krijgen dus;
nu, dat is ons werk .. we hebben goede mensen nodig om een goede fundering te maken met dat werk, een basis voor wereldvrede!
Ook zonder dhr. Moon en zijn gearrangeerde huwelijken komen mensen bij elkaar en treden in het huwelijk.
Laat uw ja een ja zijn.

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: januari 16, 2010, 03:02:59 pm »

quote:

er was eens een klein mannetje met een klein snorretje die ook dergelijke mensen zocht en er mee wilde fokken.
Mail me maar als je wat wilt weten

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: januari 16, 2010, 03:05:42 pm »
Okidoki, deze man werd gedreven door haat, wrok en zijn doel was slechts voor 1 volk meer `lebensraum`te realiseren.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: januari 16, 2010, 09:42:04 pm »

quote:

Ja prima. Jij en ik hechten dus veel waarde aan traditionele gezinnen bestaande uit man en vrouw het liefst met kinderen. Waarvan man en vrouw elkaar trouw zijn tot aan de dood. Dat ik daarnaast geloof dat niet iedereen door God tot een huwelijk geroepen is zullen we even buiten beschouwing laten.

Maar nu even concreet graag over wereldvrede. Heb je misschien een soort stappenplan? Graag een die enigszins realistisch en haalbaar is.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: januari 16, 2010, 10:07:48 pm »
Tot nu toe ben ik door medische redenen vooral vrijgezel, is er ook voor ons een taak weggelegd volgens de gedachtengang van Moon?
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: januari 17, 2010, 12:07:29 am »

quote:

gaitema schreef op 16 januari 2010 om 22:07:
Tot nu toe ben ik door medische redenen vooral vrijgezel, is er ook voor ons een taak weggelegd volgens de gedachtengang van Moon?

Die is sterk :) Medische grondslag voor het alleengaande zijn.
De gedachtengang van Moon is dat we met een selectie aan mensen in de vorm van man en vrouw een fokprogramma kunnen starten om de wereldvrede te bewerkstelligen.
Allemaal kindjes die Moon aanvaarden natuurlijk.
Het laat zich raden hoe men om zal gaan met de ongelovigen en de niet navolgers van Moon.
In alles lees ik de sterke drang om de ubermensch te fokken. En daar heb ik het niet mee op.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: januari 17, 2010, 12:10:03 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 16 januari 2010 om 15:05:
Okidoki, deze man werd gedreven door haat, wrok en zijn doel was slechts voor 1 volk meer `lebensraum`te realiseren.

dan heb je zijn theorie niet begrepen.
Hij was niet gedreven door haat en wrok maar wenste een totale vrede en eenduidigheid op de wereld: het derde rijk.
daarin was geen plaats voor zwakkeren en deshalve kwamen er ideeën om mensen te gaan fokken op uiterlijke kenmerken.
In zijn visie was het ene volk uitverkoren.
In de visie van Moon dan?
erkend Moon na de wereldvrede ook dat er moslims zijn? Dat er gereformeerden zijn en atheisten?
die passen totaal niet in het systeem immers?

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: januari 17, 2010, 02:19:42 am »
Thorgrem, het doet me oprecht goed dat we tot een punt zijn gekomen om redelijk te kunnen praten.
Wereldvrede, denk ik begint echt om ons heen, in ons leven.
Nu is er Haiti; we kunnen E100 opsturen, maar het blijft ver van ons bed, tot het moment we besluiten daarheen te gaan.  Voor de meesten is dat onhaalbaar, en hetzelfde geldt voor Afghanistan.
Dan blijft de `frontlijn` thuis dus over.  Hoe kunnen we vrede creeeren om ons heen?
Op een individueel vlak betekent dat de uitdagende taak van zelf-discipline op velerlei gebied.
Een stap verder, is om de `oorlog` tussen man en vrouw op te lossen binnen een huwelijk, gebaseerd op de `rots` van een oprecht geestelijk leven.  Dat man en vrouw zich tot elkaar aangetrokken worden helpt wel in dit proces - zo heeft God het gemaakt!!!
Gaitema, dit geldt dus ook voor jou;  ondanks gezondheidsredenen heeft God ook voor jou een partner voorbereid!
Een volgende stap is om dit verder te brengen op buurt/gemeenschap/familie, nationaal en wereld niveau - ik zeg niet dat het gemakkelijk is, maar het is het wel waard!
Okidoki, we hebben allmaal onze zwakheden - er zijn Gereformeerden, Moslims, etc. inderdaad.  Er zijn vele gemeenschappelijke dingen echter; bijv. Abraham als geloofsVader.
Feit is dat iedereen verder moet groeien en ontwikkelen.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: januari 17, 2010, 10:22:49 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 17 januari 2010 om 02:19:
Thorgrem, het doet me oprecht goed dat we tot een punt zijn gekomen om redelijk te kunnen praten.
Wereldvrede, denk ik begint echt om ons heen, in ons leven.
Nu denk ik wel dat zo'n 90% van de mensen ongeacht geloofsovertuiging of levensbeschouwing zijn/haar best doet om van zijn/haar omgeving een aangename plaats te maken. Toch heeft dat nog nooit geleid tot wereldvrede.

quote:

Nu is er Haiti; we kunnen E100 opsturen, maar het blijft ver van ons bed, tot het moment we besluiten daarheen te gaan.  Voor de meesten is dat onhaalbaar, en hetzelfde geldt voor Afghanistan.

Onze regering heeft toch een afvaardiging gestuurd in de vorm van bepaalde teams om slachtoffers te vinden en te bevrijden onder het puin en een marine schip met militairen om de veiligheidssituatie beter te maken.
Stel dat zo'n 10.000 Nederlanders er wel heen gaan, wat dan? Is er dan wereldvrede? En wat te denken van Afghanistan, zou de wereldvrede ook maar een centimeter dichterbij komen als gewone Nederlanders daar langs komen?

quote:

Dan blijft de `frontlijn` thuis dus over.  Hoe kunnen we vrede creeeren om ons heen?
Op een individueel vlak betekent dat de uitdagende taak van zelf-discipline op velerlei gebied.
Veruit de meeste mensen op deze wereld zullen hun uiterste best doen om tot een aangename leefomgeving te komen.

quote:

Een stap verder, is om de `oorlog` tussen man en vrouw op te lossen binnen een huwelijk, gebaseerd op de `rots` van een oprecht geestelijk leven.  Dat man en vrouw zich tot elkaar aangetrokken worden helpt wel in dit proces - zo heeft God het gemaakt!!!

Er is geen oorlog tussen man en vrouw. En ook in traditionelere tijden waar er veel meer huwelijken met veel meer kinderen en veel minder (of haast geen) scheidingen waren was er absoluut geen wereldvrede.

Daarnaast ga je even volkomen voorbij aan het feit dat niet iedereen tot een huwelijk geroepen is door God. En zeker geen gearrangeerd huwelijk!

Kortom, je model voor wereldvrede lijkt mij er een die op kinderlijke wijze bedacht is. Niet dat dat slecht is, maar het getuigd wel van weinig niveau. Ik had wat meer verwacht en als dit het grote plan is dan ben ik vrij teleurgesteld.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: januari 17, 2010, 11:06:18 am »

quote:

okidoki schreef op 17 januari 2010 om 00:07:
[...]

Die is sterk :) Medische grondslag voor het alleengaande zijn.
Ja, het is me wat. Pdd-nos is echt een belemmering hierin.

quote:

De gedachtengang van Moon is dat we met een selectie aan mensen in de vorm van man en vrouw een fokprogramma kunnen starten om de wereldvrede te bewerkstelligen.
Allemaal kindjes die Moon aanvaarden natuurlijk.
Het laat zich raden hoe men om zal gaan met de ongelovigen en de niet navolgers van Moon.
In alles lees ik de sterke drang om de ubermensch te fokken. En daar heb ik het niet mee op.
Ik heb het niet gelezen wat ze precies denken en willen, behalve dat wat Harmoniezoeker ons liet weten, maar als dit zo is zoals je het hier schrijft, dan is dat niet best.
« Laatst bewerkt op: januari 17, 2010, 11:15:43 am door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: januari 17, 2010, 11:22:11 am »

quote:

Gaitema, dit geldt dus ook voor jou;  ondanks gezondheidsredenen heeft God ook voor jou een partner voorbereid!

Nou, dat betwijvel ik. Maar als God het wil is niets onmogelijk.
Veel mensen ondervinden wel hinder in een handicap bijvoorbeeld. Iemand die echt autist is of verstandelijk gehandicapt zal meestal alleen blijven. Ik heb een hele lichte vorm van autisme, pdd-nos en dat is lastig in het leggen van contacten, en ook nog altijd hindelijk in het kunnen vinden van vrienden en een vriendin. Ik ben al blij met de  3 vrienden die ik heb, die ik kan vertrouwen door dik en dun  :)

Jezus zei op aarde (staat ergens in de evangeliën): niet iedereen kan trouwen. Ik meen dat hij ook zei dat een handicap onder andere een reden kan zijn (maar dan in andere woorden). Ook een reden kan wezen dat je voor God alleen blijft, om aan Hem toegeweid te kunnen zijn.

Ik kan het me beiden wel voorstellen.
« Laatst bewerkt op: januari 17, 2010, 11:23:47 am door gaitema »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: januari 18, 2010, 12:04:51 am »

quote:

Door Christus, niet door Moon

quote:

Welke oorlog tussen man en vrouw heb je het over?
Ik ervaar geen oorlog in mijn relatie, ook niet in mijn praktijk voor relatiecounseling.
oorlog?
Neuh dus...

quote:

Ow, jij kent Gods agenda voor de mens?
Vertel en ik denk dat Gait graag ook het telefoonnummer van de partner wil :(

quote:

Okidoki, we hebben allmaal onze zwakheden - er zijn Gereformeerden, Moslims, etc. inderdaad.  Er zijn vele gemeenschappelijke dingen echter; bijv. Abraham als geloofsVader.
Feit is dat iedereen verder moet groeien en ontwikkelen.

Ga niet roepen dat we ook maar een drolletje aan eenheid hebben omdat we beide Abram kennen.
Mijn geloofsvader is niet Abram maar GOD de Vader.
Ik vrees dat we daarin fors verschillen...

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: januari 18, 2010, 11:55:11 am »
Met de `frontlijn`tussen man en vrouw bedoel ik de lange strijd tussen de man en vrouw sinds de val van de mens.
Tot voor kort was de man de sterkste van wege zijn fysiek, en het feit dat men altijd veronderstelde dat de vrouw de hoofdverantwoordelijke was voor de val.
Met de sexuele revolutie, vrouwenemancipatie en he feminisme, gepaard gaande met het zwak worden van de man in het westen, die zich vooral voor voetbal, patat, bier en sex ging intresseren, veranderde dat alles, en nu heeft de vrouw vaak de overhand.
Helaas leidt dit vaak tot echtscheidingen.
Door nieuwe huwelijken kan dit alles veranderen - natuurlijk spottende, twijfelende mensen zijn geen kandidaten, helaas.
Nederige mensen kunnen weer openstaan voor het oorspronkelijke doel van God`s schepping, en komen dan tot de realistie dat God wenst dat iedereen een partner heeft - een sexueel leven past immers alleen binnen een Godgezegend huwelijk?

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: januari 19, 2010, 03:12:38 am »
Thorgrem, inderdaad kunnen we niet allemaal naar rampgebieden (al zouden 10.000 goed gemotiveerde Nederlanders nu heel wat goede werken doen in Haiti) dus zullen we dingen in onze eigen omgeving moeten overwinnen.

Ik weet niet of je getrouwd bent of niet, maar na de eerste verliefdheids periode komt er vaak een lange periode van het echt naar elkaar groeien;  vaak lukt dat echter niet, en komen er gewonden in die `strijd`.

Goede bedoelingen zijn dan vaak niet goed genoeg - het is daar waar de filosofie van Rev. Moon binnen komt.

Toeschouwer

• Mijn achternaam is een erfenis
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: februari 08, 2010, 01:59:34 pm »
Zullen we vrij aan het begin van dit jaar elkaar beloven elkaar met respect op dit forum te behandelen.

Ik ben van plan om ook eens vaker maar genuanceerder te reageren.

Ik vetrouw op jullie.
Een discussie is als een boot

Mellon

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: februari 08, 2010, 03:22:31 pm »

quote:

okidoki schreef op 18 januari 2010 om 00:04:
[...] Welke oorlog tussen man en vrouw heb je het over?
Ik ervaar geen oorlog in mijn relatie, ook niet in mijn praktijk voor relatiecounseling.
oorlog?
Neuh dus...

Oorlog vind ik een te sterk woord, maar van tweedracht is zeker sprake. Het is ook bijbels, zie Genesis 3 vers 16b.

Hoeveel 'goede' huwelijken er ook zullen worden geïnitieerd, deze tweedracht zal niet verdwijnen voor God 'm zelf opheft.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: februari 09, 2010, 01:22:21 am »
Mellon, Hij is er nu mee bezig - meer nog, je kan er nu ook deel aanhebben!!!

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: februari 09, 2010, 09:05:25 am »
Ik hou er heel sterk rekening mee dat deze tweedracht IN CHRISTUS allang is opgeheven!!! Zie Paulus, Galaten 3:28 Er zijn geen Joden of Grieken meer, slaven of vrijen, mannen of vrouwen – u bent allen één in Christus Jezus.
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Mellon

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: februari 09, 2010, 10:10:26 am »

quote:

Hendrik-NG schreef op 09 februari 2010 om 09:05:
Ik hou er heel sterk rekening mee dat deze tweedracht IN CHRISTUS allang is opgeheven!!! Zie Paulus, Galaten 3:28 Er zijn geen Joden of Grieken meer, slaven of vrijen, mannen of vrouwen – u bent allen één in Christus Jezus.
Waarom zijn er dan zoveel scheidingen, of is er vrouwenmishandeling, ook in christelijke gezinnen? Ik noem maar wat...

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: februari 09, 2010, 10:26:17 am »

quote:

Mellon schreef op 09 februari 2010 om 10:10:
[...]

Waarom zijn er dan zoveel scheidingen, of is er vrouwenmishandeling, ook in christelijke gezinnen? Ik noem maar wat...
Ik zeg ook niet dat iedereen meteen een onbekeerd leven leidt... Wij leven nog steeds in een "gebroken wereld" maar "door Christus heen" mogen we al vooruitkijken naar betere tijden... Een "voorschot" krijgen we al. En we hoeven echt niet te leven alsof dat NIET het geval is... (Maar ook niet onze kop in het zand te steken voor het onrecht om ons heen, zeg ook ik er nuchter bij...)

Mellon

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: februari 09, 2010, 10:52:04 am »

quote:

Hendrik-NG schreef op 09 februari 2010 om 10:26:
[...]

Ik zeg ook niet dat iedereen meteen een onbekeerd leven leidt... Wij leven nog steeds in een "gebroken wereld" maar "door Christus heen" mogen we al vooruitkijken naar betere tijden... Een "voorschot" krijgen we al. En we hoeven echt niet te leven alsof dat NIET het geval is... (Maar ook niet onze kop in het zand te steken voor het onrecht om ons heen, zeg ook ik er nuchter bij...)

Het met smart kinderen baren (zelfde vers) is overigens ook nog niet opgeheven, voor zover ik weet  :+  

Overigens, zoals ik al zei komen misstanden tussen mannen en vrouwen ook in christelijke gezinnen voor. Hoe kan dat dan als zulke christenen bekeerd menen te zijn?

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: februari 10, 2010, 01:12:15 pm »

quote:

Mellon schreef op 09 februari 2010 om 10:52:
[...]

Het met smart kinderen baren (zelfde vers) is overigens ook nog niet opgeheven, voor zover ik weet  :+  

Overigens, zoals ik al zei komen misstanden tussen mannen en vrouwen ook in christelijke gezinnen voor. Hoe kan dat dan als zulke christenen bekeerd menen te zijn?

In veel gevallen kan het "met smart kinderen baren" aardig worden beperkt door het tijdig plaatsen van een epiduraalcatheter door een anesthesist. Al gebeurd dit in de praktijk vaak niet omdat de vrouw dat niet wil omdat de bevalling dan "vermeend onnatuurlijk" zou zijn - of uit angst, of onbekendheid met het fenomeen (of omdat de anesthesist niet bij nacht en ontij wil komen opdraven om zo'n ding te plaatsen...).

Over het kunnen voorkomen van misstanden binnen christelijke gezinnen geef je zelf al het antwoord: als je meent bekeerd te zijn maar intussen niet in de spiegel kijkt en je gedrag niet aanpast ben je "vermeend bekeerd". Maar dat is ook precies wat ik zei: Ik zeg ook niet dat iedereen meteen een onbekeerd leven leidt... Wij leven nog steeds in een "gebroken wereld"

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: februari 11, 2010, 12:24:12 am »

quote:

Hendrik-NG schreef op 10 februari 2010 om 13:12:
[...]

In veel gevallen kan het "met smart kinderen baren" aardig worden beperkt door het tijdig plaatsen van een epiduraalcatheter door een anesthesist. Al gebeurd dit in de praktijk vaak niet omdat de vrouw dat niet wil omdat de bevalling dan "vermeend onnatuurlijk" zou zijn - of uit angst, of onbekendheid met het fenomeen (of omdat de anesthesist niet bij nacht en ontij wil komen opdraven om zo'n ding te plaatsen...).

Over het kunnen voorkomen van misstanden binnen christelijke gezinnen geef je zelf al het antwoord: als je meent bekeerd te zijn maar intussen niet in de spiegel kijkt en je gedrag niet aanpast ben je "vermeend bekeerd". Maar dat is ook precies wat ik zei: Ik zeg ook niet dat iedereen meteen een onbekeerd leven leidt... Wij leven nog steeds in een "gebroken wereld"
Hoe dan ook hebben we het over een fokprogramma vlgs. Moon en niet meer over liefde, relatie en dat soort dingen.
Domweg doorfokken met heilige kenmerken en dan komt het kennelijk wel goed.
Alsof we daar als mensen ook maar een $%^&* in te zeggen hebben.
Denk ook gerust aan al die kinderen met een beperking die er zijn / komen.
die zijn kennelijk ongewenst of zo, niet passend in het beeld van het fokprogramma van Moon in ieder geval.
Schandalige vorm van ubermensch kweken waar  Hitler ook al mee bezig was.
Kortom: walgelijk.

pyro

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: februari 17, 2010, 10:14:29 am »

quote:

okidoki schreef op 11 februari 2010 om 00:24:
[...]
Hoe dan ook hebben we het over een fokprogramma vlgs. Moon en niet meer over liefde, relatie en dat soort dingen.
Domweg doorfokken met heilige kenmerken en dan komt het kennelijk wel goed.
Alsof we daar als mensen ook maar een $%^&* in te zeggen hebben.
Denk ook gerust aan al die kinderen met een beperking die er zijn / komen.
die zijn kennelijk ongewenst of zo, niet passend in het beeld van het fokprogramma van Moon in ieder geval.
Schandalige vorm van ubermensch kweken waar  Hitler ook al mee bezig was.
Kortom: walgelijk.
De zonde uit het ras fokken? Misschien iets voor wie niet in erfzonde gelooft?