Thorgrem, het doet me oprecht goed dat we tot een punt zijn gekomen om redelijk te kunnen praten.
Wereldvrede, denk ik begint echt om ons heen, in ons leven.
Nu is er Haiti; we kunnen E100 opsturen, maar het blijft ver van ons bed, tot het moment we besluiten daarheen te gaan. Voor de meesten is dat onhaalbaar, en hetzelfde geldt voor Afghanistan.
Dan blijft de `frontlijn` thuis dus over. Hoe kunnen we vrede creeeren om ons heen?
Op een individueel vlak betekent dat de uitdagende taak van zelf-discipline op velerlei gebied.
Een stap verder, is om de `oorlog` tussen man en vrouw op te lossen binnen een huwelijk, gebaseerd op de `rots` van een oprecht geestelijk leven. Dat man en vrouw zich tot elkaar aangetrokken worden helpt wel in dit proces - zo heeft God het gemaakt!!!
Gaitema, dit geldt dus ook voor jou; ondanks gezondheidsredenen heeft God ook voor jou een partner voorbereid!
Een volgende stap is om dit verder te brengen op buurt/gemeenschap/familie, nationaal en wereld niveau - ik zeg niet dat het gemakkelijk is, maar het is het wel waard!
Okidoki, we hebben allmaal onze zwakheden - er zijn Gereformeerden, Moslims, etc. inderdaad. Er zijn vele gemeenschappelijke dingen echter; bijv. Abraham als geloofsVader.
Feit is dat iedereen verder moet groeien en ontwikkelen.