quote:
HenkG schreef op 20 januari 2010 om 22:04:[...]
Dat kan in mijn ogen ook gewoon betekenen dat Gods Reddingsoperatie in principe voldoende is voor iedereen, maar dat het enkel werkelijk tot ontplooiing komt bij aanname van Jezus. Zie ook elders in dezelfde brief:
Wat we natuurlijk doen als christenen is om het naast andere teksten in de bijbel te leggen om een toelichting te krijgen. Ook ik bekijk het met een bepaalde kennis van de bijbel, zo'n tekst.
Ik heb deze tekst heel bewust niet dit keer met een koppeling aan uitleggen en andere teksten gegeven om op allerlei interpreties uit te komen die misschien weer voorkomen vanuit mogelijk verwarring of onwetendheid een verkeerde draai aan deze tekst geven.
Letterlijk staat er dat God de redder is van alle mensen en het meest van hen die trouw zijn in geloof. Wat ik uit mijn hoofd dreunde was zo ongeveer wat er in Het Boek staat, in dit geval komt de Naardense vertaling het betrouwbaarste over.
Als ik mag reageren op jou reactie dan denk ik dat ik het dichtste bij jou gedachte kom door te stellen: "Gods plan kennen we niet, maar Jezus zei dat hij de weg, de waarheid en het leven is, niemand komt tot de Vader dan door Hem

"