Auteur Topic: bevrijd van demonen  (gelezen 18522 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #50 Gepost op: december 30, 2009, 08:39:26 pm »
Ik geloof dat er meer is tussen hemel en aarde, voor mij lijkt het zien van dit soort dingen minder vreemd dan het kunnen leven van levende wezens. en toch zie ik dagelijks levende wezens om me heen, wat dwars tegen mijn eigen logica in gaat, dat me namelijk vertelt dat levende wezens eigenlijk helemaal niet kunnen leven.
Een nieuwe start is een nieuw begin

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #51 Gepost op: december 30, 2009, 10:56:42 pm »

quote:

gaitema schreef op 30 december 2009 om 20:39:
Ik geloof dat er meer is tussen hemel en aarde, voor mij lijkt het zien van dit soort dingen minder vreemd dan het kunnen leven van levende wezens. en toch zie ik dagelijks levende wezens om me heen, wat dwars tegen mijn eigen logica in gaat, dat me namelijk vertelt dat levende wezens eigenlijk helemaal niet kunnen leven.
Jij ziet dus dit soort dingen?

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #52 Gepost op: januari 16, 2010, 07:27:14 am »
Vrolijke, deze wezens zijn slechts geestelijk waar te nemen, maar hun `daden` hebben heel zichtbare gevolgen - kijk`s naar Haiti nu, waar zelfs de elementen protesteerden tegen zo`n samenleving van voodoo, misbruik van elkaar en corruptie;
Je hebt groot gelijk ze te mijden.
Je mijdt ze echter alleen als je daadwerkelijk bezig bent met het bouwen van God`s Koninkrijk gericht op ware liefde en harmonie; dat kan nu ..

ruben1989

• Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #53 Gepost op: januari 16, 2010, 12:43:22 pm »
Harmoniezoeker, vind je het heel erg dat ik jou god walgelijk vind wanneer hij voor straf vanwege wanbeleid 50.000 mensen dood maakt.
En zou de aardbeving niets te maken kunnen hebben met het feit dat Haiti echt precies boven op een breuklijn is gepleurd. God zag het wanbeleid dus al heel lang aankomen en dacht: ''aah daar moet een breuklijn onder.''

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #54 Gepost op: januari 16, 2010, 01:25:57 pm »

quote:

vrolijke schreef op 30 december 2009 om 22:56:
[...]

Jij ziet dus dit soort dingen?

Ik zie dagelijks bloemen, planten, dieren en mensen onder andere die leven, wat volgens mijn logica eigenlijk niet kan. Hoe kan iemand nu in vredesnaam leven?

Vandaar denk ik dat het zien van geesten (wat mij nooit is overkomen) niet zo veel anders is dan het zien van levende wezens (van planten, dieren en mensen.). Het is net zo bijzonder.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #55 Gepost op: januari 16, 2010, 01:34:53 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 16 januari 2010 om 07:27:
Vrolijke, deze wezens zijn slechts geestelijk waar te nemen, maar hun `daden` hebben heel zichtbare gevolgen - kijk`s naar Haiti nu, waar zelfs de elementen protesteerden tegen zo`n samenleving van voodoo, misbruik van elkaar en corruptie;
Je hebt groot gelijk ze te mijden.
Je mijdt ze echter alleen als je daadwerkelijk bezig bent met het bouwen van God`s Koninkrijk gericht op ware liefde en harmonie; dat kan nu ..
Los Angeles heeft steviger gebouwen. Het zou ook puur daarmee kunnen te maken hebben dat Haïti dit meemaken moeten. Daarnaast geloof ik wel in geestelijke redenen waarom ze lijden daar, net als het lijden elders. Maar precies kan ik dan niet zeggen, dan te zeggen dat het eens met de zondeval van de mensen is begonnen.
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2010, 01:35:14 pm door gaitema »

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #56 Gepost op: januari 16, 2010, 08:01:43 pm »

quote:

gaitema schreef op 15 december 2009 om 20:37:
[...]

Het is jammer en zuur voor de kerken die achter blijven. Zo zie je dat probleem in alle tijden. Ons dorp is nog geen 200 jaar oud. Toen het ontstond door een textielfabriek die er gevestigd werd kwamen er van uit heel Nederland arbeiders om te werken in de fabrieken en gingen erbij wonen. Zo ontstond Nijverdal. Maar de mensen maakten lange dagen voor weinig geld die ze voor een groot deel in de kroeg opdronken. Zondag sliepen ze uit en namen de moeite niet om de hervormde en katholieke kerk in Hellendoorn te bezoeken. Ze stonden bekent als een horde wilden. Nijverdal werd letterlijk het dal dat woest en ledig was genoemd, en daarmee bedoelde men niet enkel de natuur (woest veen gebied in een dal), maar vooral de bewoners.

Een evangelist van het leger des Heils is er naar toe gegaan om het evangelie in de kroegen te brengen. Het Leger des Heils richte de eerste kerk in Nijverdal op. Een zendingsgemeente. Niet lang daarna kwam een zeer gedreven christelijk gereformeerde evangelist uit Ermelo naar het dorp toe en stichte ook een zendingsgemeente op de plek waar onze kerk nu staat. Hij was zeer getalenteerd. Hij deed het in alles beter dan het Leger des Heils het al deed. De mensen liepen als snel in grote getale over naar deze christelijk gereformeerde zendingskerk die later met de afgescheiden gemeente van Hellendoorn fuseerde tot de synodaal gereformeerde kerk van Nijverdal/Hellendoorn.  De voorloper van de huidige gereformeerde kerk van Nijverdal en  de gereformeerde kerk van Hellendoorn die nu is opgegaan in de Protestantse kerk Hellendoorn.

Het was zuur voor het Leger des Heils toen de tijd. Zij waren het die het licht brachten, maar de gereformeerden gingen ermee vandoor. Later kwamen de vrij evangelischen, hervormden en katholieken er ook bij. Tot voor een kleine tien jaar terug was onze plaatselijke vrij evangelische gemeente de grootste van heel Nederland. Ook deze gemeente heeft nu last van de vergrijzing. Op dit moment doen de vrijgemaakten, nederlands gereformeerden en PKN de kruidenwijk het nog goed, onze doet het redelijk, maar het beste loopt de evangelisch molukse gemeente, de vrije babtisten en de vol evangelische gemeente. De laatste is in het afgelopen 10 jaar van 250 naar 400 leden gegroeid.
De vrije baptisten focussen ontzettend op een goed gevoel meegeven aan de kerkbezoeker. En dat houdt in de praktijk in dat bepaalde verzen gecentreerd en anderen genegeerd worden, wat in mijn beleving een verkapte vorm van liegen is. Doch is er bij elke gemeente wel wat, maar de vrije baptisten spannen wat mij betreft de kroon met hun feelgood evangelie.
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2010, 08:02:23 pm door Piebe »
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #57 Gepost op: januari 16, 2010, 08:21:20 pm »

quote:

Piebe schreef op 16 januari 2010 om 20:01:
[...]

De vrije baptisten focussen ontzettend op een goed gevoel meegeven aan de kerkbezoeker. En dat houdt in de praktijk in dat bepaalde verzen gecentreerd en anderen genegeerd worden, wat in mijn beleving een verkapte vorm van liegen is. Doch is er bij elke gemeente wel wat, maar de vrije baptisten spannen wat mij betreft de kroon met hun feelgood evangelie.
wat een gelul...

Thorgrem

• Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #58 Gepost op: januari 16, 2010, 08:29:18 pm »

quote:

Wellicht dat Piebe een wat uitgebreider antwoord kan geven.

Wat ik begrepen heb van enkele (voormalig) baptisten is dat het zeer zeker niet enkel een feel-good geloof was maar dat er soms best pittige dingen aan bod kwamen.

Ursa

• Tota Scriptura!
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #59 Gepost op: januari 16, 2010, 09:00:07 pm »

quote:

ruben1989 schreef op 16 januari 2010 om 12:43:
Harmoniezoeker, vind je het heel erg dat ik jou god walgelijk vind wanneer hij voor straf vanwege wanbeleid 50.000 mensen dood maakt.
En zou de aardbeving niets te maken kunnen hebben met het feit dat Haiti echt precies boven op een breuklijn is gepleurd. God zag het wanbeleid dus al heel lang aankomen en dacht: ''aah daar moet een breuklijn onder.''

Waarom kijk je God aan op HZ's illusies? Dat HZ iets denkt over een oorzaak-gevolg relatie tussen menselijk gedrag en de aardbeving zegt toch niets over God? Ik ben het niet eens met HZ, ik denk niet dat jedat  zo op een één-op-één relatie kunt stellen. Waarom God dit heeft laten gebeuren weet ik niet. En ik denk niet dat we het ooit te weten komen. Daarnaast denk ik dat het nog te vroeg is om dingen te zeggen over steden bouwen op breuklijnen enzovoort.

Ik vind het wel van weinig respect getuigen om de slachtoffers van deze ramp ook nog eens een schuldgevoel aan te smeren. Het schijnt dat lui als Pat Robertson meteen hun oordeel klaar hebben. Ik denk dat we meer van Jezus kunnen leren in dit verband:

Er waren op dat moment ook enkele mensen aanwezig die hem vertelden over de Galileeërs van wie Pilatus het bloed vermengd had met hun offers. Hij zei tegen hen: ‘Denken jullie dat die Galileeërs grotere zondaars waren dan alle andere Galileeërs, omdat ze dat ondergaan hebben? Zeker niet, zeg ik jullie, maar als jullie niet tot inkeer komen, zul je allemaal op dezelfde wijze omkomen. Of die achttien die stierven doordat de Siloamtoren op hen viel – denken jullie dat zij schuldiger waren dan alle andere mensen die in Jeruzalem wonen? Zeker niet, zeg ik jullie, maar als jullie niet tot inkeer komen, zul je allemaal net zo sterven als zij.’ (Lucas 13:1-5 NBG)
'Als u begrijpt wat ik bedoel' (O. B. Bommel)

ruben1989

• Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #60 Gepost op: januari 16, 2010, 09:07:17 pm »
ik had jou ook met een een w moeten schrijven zo dat er benadrukt werd dat het ging om de god waar HZ in gelooft. Alle goden zijn immers anders, het is maar net wat jij gelooft.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #61 Gepost op: januari 16, 2010, 09:47:05 pm »

quote:

Piebe schreef op 16 januari 2010 om 20:01:
[...]

Lastig onderwerp. Volgens mij heeft dit beeld veel te maken met onze klimaat in Nederland. In de generatie van mijn grootouders leek het er op dat emoties niet zo snel getoond konden worden. Je moest je vooral groot houden, niet piepen en door gaan. Dan lijkt een gemeeente waarin makkelijker je emoties getoond zou kunnen worden al snel hyper voor Hollandse begrippen. Om eerlijk te zijn denk ik dan eerder aan kerken in Afrika en afro-amerikaanse kerken. Daarbij is elk evangelische, babtistische, charismatische of pinksterse gemeente in nederland in vergelijking maar nuchter en calvanistisch van karakter ten op zichte van hen.

De inhoud kent men in elke degelijke gemeente als het goed is. al zal de theologie verschillend kunnen zijn. Mij werd vertelt dat babtisten vooral iets tussen gereformeerd en pinksters in is.

Ursa

• Tota Scriptura!
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #62 Gepost op: januari 16, 2010, 10:07:47 pm »

quote:

ruben1989 schreef op 16 januari 2010 om 21:07:
ik had jou ook met een een w moeten schrijven zo dat er benadrukt werd dat het ging om de god waar HZ in gelooft. Alle goden zijn immers anders, het is maar net wat jij gelooft.

Mooi verhaal, maar nu mis je wel mijn punt. Ik denk namelijk dat HZ en ik allebei iets over dezelfde God willen zeggen. Daarbij, God is geen idee (volgens sommigen misschien) maar een Persoon met een mening, die Hij ook laat horen...

Dat iedereen zijn eigen contructie (godsbeeld) maakt wil nog niet zeggen dat er geen God is.
'Als u begrijpt wat ik bedoel' (O. B. Bommel)

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #63 Gepost op: januari 17, 2010, 12:12:17 am »

quote:

vrolijke schreef op 08 december 2009 om 11:20:
[...]

Verkeerde vraag.
Niemand moet bewijzen, dat er geen groene dwergen bestaan.
blijft mijn verzoek tot uitleg bestaan :)
Mail me maar als je wat wilt weten

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #64 Gepost op: januari 17, 2010, 07:07:23 pm »

quote:

okidoki schreef op 17 januari 2010 om 00:12:
[...]

blijft mijn verzoek tot uitleg bestaan :)

Het ging toch over bovennatuurlijke verschijningen die niet kloppen met physikalische wetten?

hier kun je terrecht, als je het tegendeel kunt bewijzen:

http://nl.wikipedia.org/w...di_Educational_Foundation

Nou even vlug je millioen afhalen.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #65 Gepost op: januari 19, 2010, 03:05:05 am »
Ruben ik geloof niet in een God die doodmaakt, maar in een God die leven geeft.
Als mensen zich echter afkeren van God, en zich gruwelijk gaan misdragen m.b.t. elkaar, kwade geesten oproepen op grote schaal etc. kunnen we slechts het ergste verwachten.
NL is ook niet gevrijwaard met de wijdverspreide ontucht - het vergt slechts een hoogtij, gecombineerd met stromvloed en een degelijke depressie, en er blijft weinig over van ons landje met mooie dure huizen ... , tenzij er berouw is natuurlijk.

ruben1989

• Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #66 Gepost op: januari 20, 2010, 01:41:23 am »

quote:

Ursa schreef op 16 januari 2010 om 22:07:
[...]

Mooi verhaal, maar nu mis je wel mijn punt. Ik denk namelijk dat HZ en ik allebei iets over dezelfde God willen zeggen. Daarbij, God is geen idee (volgens sommigen misschien) maar een Persoon met een mening, die Hij ook laat horen...

Dat iedereen zijn eigen contructie (godsbeeld) maakt wil nog niet zeggen dat er geen God is.

Dat wil het inderdaad niet zeggen, maar ik vind het aantal godsbeelden op de wereld vreemd. Een God zou best kunnen er is namelijk simpelweg niets dat dat ontkracht, maar de bijbel, de koran, de tora en de geschriften van het hindoeisme hebben het niet bij het juiste eind, dat is inmiddels wel wetenschappelijk aangetoond. Ik kan dus niet ontkennen dat God wellicht een persoon is die wellicht een mening heeft die hij, op vrij omslachtige wijze (ik zou het moeder natuur noemen),duidelijk maakt. Jullie geloven dus beide in God dat kan dezelfde zijn, maar jullie hebben geen flauw idee of dat wat jullie denken dat hij van jullie verlangt ook het juiste is.

quote:

Ruben ik geloof niet in een God die doodmaakt, maar in een God die leven geeft.
Als mensen zich echter afkeren van God, en zich gruwelijk gaan misdragen m.b.t. elkaar, kwade geesten oproepen op grote schaal etc. kunnen we slechts het ergste verwachten.
NL is ook niet gevrijwaard met de wijdverspreide ontucht - het vergt slechts een hoogtij, gecombineerd met stromvloed en een degelijke depressie, en er blijft weinig over van ons landje met mooie dure huizen ... , tenzij er berouw is natuurlijk.
dus wanneer 10 procent zich bezighoud met kwade geesten, dit lijkt me een zwaar overdreven schatting, besluit God dat iedereen daar voor moet boeten. Wat is God in jouw ogen toch slap en krachteloos, hij gaat zo snel over tot moord en doodslag en doet niet aan barmhartigheid. Wanneer gaat God al die Afrikaanse stammen is afmaken die zich bezighouden met 'zwarte' magie?

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #67 Gepost op: januari 20, 2010, 01:55:50 am »
Ruben, het is niet God die mensen doodmaakt, maar ze maken elkaar dood onder invloed van Satanische krachten en demonen, bijv.

Je hebt een vriend, je helpt hem, je troost hem, je staat hem bij, maar in jouw afwezigheid geeft hij zich stiekum over aan de drugs en sterft - wil dat zeggen dat jij slap was?  
Natuurlijk niet, je vriend kon niet tot een punt van zelfdiscipline komen vanwege gebrek aan een goed geestelijk leven van gebed, dienstbaarheid en studie van God`s woord ...