quote:
pyro schreef op 15 april 2011 om 10:57:Matth: 16:27 de Zoon des mensen zal komen in de heerlijkheid Zijns Vaders, met Zijn engelen, en alsdan zal Hij een iegelijk vergelden naar zijn doen.
Ik wijs je erop dat jij verdeeldheid zaait door van Christelijke organisaties te zeggen dat zij babylon, een werktuig van de antichrist, zijn.
Je kunt dit doen met de beste bedoelingen, natuurlijk, in goed vertrouwen in het WTG die je leert zo te handelen.
Het is echter wel je eigen verantwoordelijkheid zelf te blijven denken en te toetsen of de dingen die het WTG je leert, waarheid van God zijn.
Met name Nunc heeft je hiertoe handvaten aangereikt. Lees deze draad er nog eens op na.
wanneer mensen beweren Christen te zijn, doden zij elkaar niet in naam van God.
Ook zullen zij geen alliantie aangaan met afgoderij. Het maakt mij persoonlijk helemaal niets uit dat ze het toch blijven doen. Ik wijs alleen op de gevolgen van die keuze.
Matt
heüs 16:27 Want de Zoon des mensen zal stellig komen in de heerlijkheid van zijn Vader met zijn engelen, en dan zal hij een ieder vergelden naar zijn gedrag.
Jezus zei dat 10 dagen na transfiguratie tegen zijn volgelingen. Maar hij zij nog meer in dat verband.
Mattheüs 25:31 Wanneer de Zoon des mensen gekomen zal zijn in zijn heerlijkheid, en alle engelen met hem, dan zal hij op zijn glorierijke troon plaats nemen.
32 En alle natiën zullen vóór hem vergaderd worden, en hij zal de mensen van elkaar scheiden, zoals een herder de schapen van de bokken scheidt.
33 En de schapen zal hij aan zijn rechterhand zetten, maar de bokken aan zijn linkerhand.
34 Dan zal de koning tot die aan zijn rechterhand zeggen: ’Komt, GIJ op wie de zegen van mijn Vader rust, beërft het koninkrijk dat sedert de grondlegging der wereld voor U is bereid.
Hier staan enkele stappen, die hij neemt. Wat gebeurt er als eerste, wanneer hij op zijn troon plaats neemt? Dit:
Openbaring 12:7 En er brak oorlog uit in de hemel: Mi̱chaël en zijn engelen streden tegen de draak, en de draak en zijn engelen streden,
8 maar hij zegevierde niet, en ook werd er voor hen geen plaats meer gevonden in de hemel.
9 Neergeslingerd werd daarom de grote draak, de oorspronkelijke slang, die Duivel en Satan wordt genoemd, die de gehele bewoonde aarde misleidt; neergeslingerd werd hij naar de aarde, en zijn engelen werden met hem neergeslingerd.
De scheiding van de schapen en bokken (zachtmoedige respectiefelijk opstandige mensen) gebeurt d.m.v. verkondiging van het goede nieuws.
Mattheüs 24:14 En dit goede nieuws van het koninkrijk zal op de gehele bewoonde aarde worden gepredikt tot een getuigenis voor alle natiën, en dan zal het einde komen.
De zachtmoedigen deraarde mogen eeuwig op arde leven. Ps 347:11, 29.
Hoe kan IK nu verdeeldheid zaaien in de hopeloos verdeelde Christenheid? Meer dan 300 beweren met tegengestelde leringen, dat ZIJ Christen zijn.
Ik heb gezegd dat degenen die sporen van het oude Babylon in zich hebben, de Bijbel hen tot Babylon de grote rekent. Nergens heb ik gezegd dat zij de antichrist zijn.
quote:
Jij verkondigt de WTG doctrine, al kan het zijn dat je zelf denkt van niet. En ja, je gebruikt bijbelteksten dus kan je het 'bijbelse leer' noemen. Het citaat van 2 Timotheüs 4:3 laat meteen zien hoe je 'bijbelse leer' in elkaar zit. Niets toetsen, maar alles bij voorbaat afdoen met de drogreden dat mensen je WTG doctrine ontmaskeren de gezonde leer niet verdragen. Bijbelteksten zo gebruiken is misleiding, dat heeft niets met gezonde leer te maken.
De verdeelde Christenheid slaat wat dit betreft de handen ineen.
Het komt steeds hier op neer, De Christenheid heeft gelijk, JG zitten er naast.
Is gezonde leer de vermenging van Bijbelse met heidense leer?.
2 Timotheüs 4:3 Want er zal een tijdsperiode komen dat zij de gezonde leer niet zullen verdragen, maar zich overeenkomstig hun eigen begeerten tal van leraren zullen bijeenbrengen om hun oren te laten kittelen;
Paulus laat echter nog meer aspecten zien.
Handelingen 20:29 Ik weet dat er na mijn heengaan onderdrukkende wolven bij U zullen binnendringen, die de kudde niet teder zullen behandelen,
30 en uit UW eigen midden zullen mannen opstaan die verdraaide dingen zullen spreken om de discipelen achter zich aan te trekken.
Paulus laat dus zien, dat zij
uit het midden van gelovigen zullen opstaan. Het komt dus niet van buiten, maar van binnenuit. Tijdens zijn leven gebeurde dat ook al, maar hij bestreed dat.
Jg toetsen dus wel degelijk en kijken wat verder dan hun neus lang is.
JG hebben dus geen enkele baat bij om mensen te misleiden, daarom dopen ZIJ beslist geen onwetenden of zelfs kleine kinderen.
Mensen ontvangen eerst een nauwkeurige kennis, overeenkomstig Gods wens en dan pas kunnen zij gedoopt worden, waarbij getoetst word of men het wel begrijpt.
De verdeelde Christenheid verdeelt zich steeds verder, vaak op basis van ruzie. Incidenteel worden kerken verenigd, maar dat is meestal op basis van economische motieven. Zolang de christenheid de leer van hemel, hel en vagevuur onderwijst, overgenomen heidense leer dus, dan zitten zij er gewoon naast. Deze leer komt niet in de Bijbel voor.
quote:
In algemene zin is dat niet correct. De kerken bevorderen bijbelkennis.
Wishfull Thinking.
Ik zelf heb het tegendeel ervaren en ervaar dat nog steeds, dat de meeste mensen geen enkele notie hebben van wat de Bijbel echt leert.
Er is verschil tussen wat de Bijbel leert en wat kerken leren.
Een Bijbels bewijs geef ik hier: het m.i. willens en wetens Epignosis niet correct vertalen.
Het Grieks heeft een duidelijk onderscheid tussen gewone kennis, gno′sis (1Ti 6:20), en grondige of diepgaande kennis, epignosis (1Ti 2:4),
1 Timotheüs 6:20 O Timo̱theüs, behoed wat u is toevertrouwd en keer u af van de holle klanken waardoor wat heilig is geweld wordt aangedaan, en van de tegenstrijdigheden der valselijk zo genoemde „kennis”. [Gnosis] NWV. [Deze vals genoemde kennis is de Griekse filosofie, ook wel wijsbegeerte genoemd.]
6:20 O Timotheüs, bewaar het u toevertrouwde pand, wend u af van onheilige, inhoudsloze praat en tegenstellingen van de ten onrechte zo genoemde kennis. HSV
6:20 Timoteüs, bewaar wat u is toevertrouwd, en keer u af van het banaal en leeg geredeneer en de opwerpingen van de zogenaamde gnosis. WV
2:4 wiens wil het is dat alle soorten van mensen worden gered en tot een nauwkeurige kennis van de waarheid komen.[Epignosis] NWV
2:4 Die wil dat alle mensen zalig worden en tot kennis van de waarheid komen HSV
2:4 die wil dat alle mensen gered worden en tot de kennis van de waarheid komen. WV
quote:
Jezus riep zondaars, tot bekering. Zij kwamen tot de erkenning dat Jezus Messias hun Heer en God is, net als de bekeerde zondaars in onze dagen. Ook waren er toen, net als nu, door hoogmoed verblinde mensen die niet tot erkenning kunnen komen dat Jezus hun God is. .
Jezus riep de Joden op tot bekering! De Joodse wet was zo gemaakt , dat zij deze nooit konden houden en zo werd hun zonde blootgelegd. Verblind door de schriftgeleerden erkenden de Joden niet, dat Jezus hun Messias was.
Ook de hedendaagse schriftgeleerden erkennen niet, dat niemand tot God kan komen dan door bemiddeling van zijn zoon Jezus. Jezus is door hen tot dezelfde persoon gebombardeerd als JHWH God. Helaas is Jezus iemand anders dan JHWH, el Sjaddai
Immers was het Jezus
zelf, die exact duidelijk maakte, dat hij niet JHWH God was.
Hij zei:
Joh 20: 17 Jezus zei tot haar: „Klem u niet langer aan mij vast. Want ik ben nog niet naar de Vader opgestegen. Maar ga naar mijn broeders en zeg hun: ’Ik stijg op naar
mijn Vader en UW Vader en naar
mijn God en UW God.’”
quote:
Christus is de weg, de waarheid en het leven van elke ware Christen. Er is onder de Christenen veel eenheid in de Geest (en die ook Paulus vermaning opvolgen om het spoor te houden). Ik denk dat jij dat niet onderkent omdat verdeeldheid een centraal argument is in de WTG doctrine. Ik ontken trouwens niet dat er ook verdeeldheid is. Paulus had het er al over, dus die Christelijke eenheid uit de eerste eeuw ('ieder zijn eigen leus' ...) is hetzelfde als de Christelijke eenheid van nu. Er is wat dat betreft niets veranderd.
Jammer, dat je die vermeende tekst niet geeft.
Paulus bestreed heel duidelijk de opkomende verdeeldheid en er was toen nog geen vermenging met heidense leer.
1 Korinthiërs 1:12 Ik bedoel dit, dat een ieder van U zegt: „Ik behoor bij Paulus”, „Maar ik bij Apollos”, „Maar ik bij Cefas”, „Maar ik bij Christus.”
Dàt veroorzaakte twisten, net als bij de christenheid.
1 Korinthiërs 3:1 En daarom, broeders, kon ik niet tot U spreken als tot geestelijke mensen, maar als tot vleselijke mensen, als tot kleine kinderen in Christus.
2 Ik heb U met melk gevoed, niet met iets om te eten, want GIJ waart nog niet sterk genoeg. Ja, ook nu zijt GIJ nog niet sterk genoeg,
3 want GIJ zijt nog vleselijk. Want aangezien er jaloezie en twist onder U is, zijt GIJ dan niet vleselijk en wandelt GIJ niet als mensen?
4 Want wanneer de een zegt: „Ik behoor bij Paulus”, maar een ander zegt: „Ik bij Apollos”, zijt GIJ dan niet louter mensen?
1 Korinthiërs 3:18 Laat niemand zichzelf misleiden: Indien iemand onder U meent wijs te zijn in dit samenstel van dingen, hij worde een dwaas, opdat hij wijs moge worden.
quote:
"[Beepee schreef:] Wanneer het Joodse geloof door God was goedgekeurd, dan had Jezus geen nieuw geloof gesticht."
Jezus is gekomen om te vervullen. In dat verband zag Paulus het.
Ik heb je gewezen op de foute gedachte van het WTG dat Christelijke organisaties babylon, dus een werktuig van de antichrist, zijn.
Jij meent dat Babylon een grote gedachtenfout is.
Het is juist een grote fout, dat te ontkennen en/of te bagatelliseren.
Babylon de grote omvat ALLE religies,niet alleen de Christenheid, die sporen van het oude Babylon bevat.