Voor een juist begrip:
- Er bestaat een
Gebruiksrechtovereenkomst die instemming vereist tijdens installatie.
- En er zijn nog andere teksten die
niet deel uitmaken van de Gebruiksrechtovereenkomst ( en die ook geen instemming vereisen). Een voorbeeld hiervan is de “Introductiebrief” ( het eerste gedeelte van die introductiebrief noemt Beepee het ‘voorwoord’)
INTRODUCTIEBRIEFOnderstaande citaten komen uit een brief waarboven staat “INTRODUCTIEBRIEF”
quote:
Beepee. Citaat:
”Lees deze brief voordat u verder gaat.”
Tijdens de installatie heb ik die brief niet hoeven lezen ( en
heb ik toen ook niet gelezen). Ook heb ik niet hoeven te verklaren dat ik
die brief heb gelezen.
quote:
Beepee. Citaat:
“Geliefde broeders en zusters,
Deze editie van Watchtower Library is nu in 31 talen verkrijgbaar. Watchtower Library is alleen bedoeld voor Jehovah’s Getuigen”
Er is nu een citaat, althans een citaat uit de
introductiebrief.
Alvorens de citaat te bespreken ( want ik betwist dat het datgene zegt wat jij denkt dat het impliceert
1) is de noodzakelijke vraag of de inhoud van deze brief bindend is voor mij.
Want om je beschuldiging van illegaal gebruik te onderbouwen is het
verplicht dat je bewijst dat deze brief bindend zou zijn voor mij.
quote:
Beepee schreef:
De tekst zegt dat deze voor JG is bedoeld en niet voor publiek of instellingen.
Door deze te installeren zeg je hiermee in te stemmen..
Nee, ik heb NIET hoeven instemmen met de introductiebrief. En die ik heb ik ook geenszins voor akkoord geaccepteerd (Net zoals dit geldt voor zoveel tekst van de Watchtower library).
quote:
Beepee schreef:
Het voorwoord is een onderdeel van de gebruiksvoorwaarden
Nee, het voorwoord is NIET onderdeel van de Gebruiksrechtovereenkomst. Citeer maar de hele Gebruiksrechtovereenkomst en je zult zien dat het er niet in staat. En indien je het voorwoord veronderstelt als zijnde ook wettelijk onderdeel daarvan, dan dien je het wettelijk bewijs daarvan te geven.
Gebruiksrechtovereenkomst quote:
Beepee schreef:
De juridische gebruiksovereenkomst geeft aan dat de Library auteursrechtelijk is beschermd. De uitgever bepaald dus de voorwaarden voor gebruik
Nee, de uitgever heeft niet ongelimiteerd recht. Maar geldig is dat:
1)De uitgever heeft een recht op de zaken die geregeld zijn in de
auteurswet.
Dus als je meent dat er iets in deze categorie valt dan kun je het wettelijke artikel citeren en aangeven waarom dat toepasbaar is hier.
Concreet: welk artikel van het wettelijk auteursrecht zou ik hebben geschonden?
2) Daarnaast heeft de uitgever een recht op de zaken die geregeld zijn in een tweezijdige overeenkomst, waarbij alleen datgene wat in de overeenkomst staat betrekking heeft op de overeenkomst. Dit betreft de “Gebruiksrechtovereenkomst”. Citeer maar het artikel hieruit wat je meent van toepassing te zijn.
Curieus: Je hebt nog helemaal
NIETS geciteerd uit de Gebruiksrechtovereenkomst.
quote:
Beepee schreef:
Daar staat: dat je door het in gebruik nemen van deze software geacht wordt de voorwaarden, (…), te aanvaarden.
Hoe bedoel je “daar staat”. Wat staat waar? Citeer je hier een wettelijke artikel of een artikel uit de Gebruiksrechtovereenkomst? Graag een letterlijk citaat met daarbij aangeven waar het uit komt.
quote:
Beepee schreef:
Daar staat: dat je door het in gebruik nemen van deze software geacht wordt de voorwaarden, dus niet voor derden of voor instellingen, te aanvaarden.
Hoezo “dus”?? het stukje “niet voor derden of voor instellingen” is je parafrase uit de
introductiebrief en NIET uit de Gebruiksrechtovereenkomst.
Je klaarblijkelijke aanname dat de introductiebrief zou vallen onder de wettelijke voorwaarden die bindend zou zijn voor mij, heb je nog niet bewezen.
Onderwerp wijzigen?Het onderwerp is jouw herhaalde beschuldiging dat ik illegaal/onwettig gebruik zou maken van de Watchtower Library CD.
Je bent vrij om op elk moment het onderwerp te
wijzigen. Graag hoor ik dat dan ook expliciet als dat het geval zou zijn. Maar
alvorens hiertoe over te kunnen gaan, dien je deze beschuldiging,
of eerst te bewijzen,
of eerst terug te nemen.
quote:
Beepee schreef:
Waar het eigenlijk om draait is dit:
Lukas 16:10 Wie getrouw is in het geringste, is ook getrouw in veel, en wie onrechtvaardig is in het geringste, is ook onrechtvaardig in veel.
Een beginsel, dus.
We beschouwen allebei de Bijbeltekst als Heilig. Spreek me in die gezindheid gerust aan op datgene waarvan je meent dat het van toepassing is op mij.
Met dien verstande, zolang het maar valt onder ons huidig onderwerp. En anders sluit graag eerst het huidige onderwerp netjes af, voordat we overgaan naar het volgende.
quote:
Beepee schreef:
Ik heb er al veel over geschreven. Het is gewoon een moraliteits kwestie
Als je nu spreekt over een moraliteits kwestie, bedoel je dan andere aspecten dan ons onderwerp betreffende de beschuldiging dat ik illegaal/onwettig gebruik zou maken van de Watchtower Library CD ??
Zo ja, dan is het prima om daar over door te spreken, maar
alvorens hiertoe over te kunnen gaan, dien je de gedane beschuldiging,
of eerst te bewijzen,
of eerst terug te nemen.
SlotNota bene(!) : Ik heb RECHT om de Watchtower Library te gebruiken volgens de gebruiksrechtovereenkomst:
“2. VERLENING VAN HET GEBRUIKSRECHT. De Watch Tower
verleent je het recht om de SOFTWARE en DATA persoonlijk te gebruiken.”
Noot
1) Veel valt hier aan toe te voegen. Maar communicatie op dat punt schort ik op tot het principieel aan de orde komt, of nadat onderhavige beschuldiging van tafel is.