quote:
Ik lees dat vaker bij je, ooit hulp gevraagd om dat iets te verminderen (sorry, beroepsdevotie

)
quote:
Vrouwen in het ambt, ik heb er geen enkel bezwaar tegen en ik lees hier in dit topic alleen maar weer de gebruikelijke ‘regeltjes’ uit de Bijbel.
Daar heb ik moeite mee,
Dat kan en dat mag maar feit is dat er kennelijk mensen zijn die er wel moeite mee hebben. Dat zou ik willen respecteren en hun motieven willen weten.
quote:
het lijkt een soort modetrend geworden: “Bijbels verantwoord” leven en alles wat daar niet aan voldoet wordt beoordeeld, véroordeeld zelfs.
Is het Bijbels te verantwoord dat, in dit geval een vrouw preekleest. Is het Bijbels te verantwoorden dat....een legio aan dagelijkse praktische gebeurtenissen kan ik zo invullen.
Als mensen daar gelukkig mee zijn, welk probleem is er dan voor jou?
quote:
Dit geeft de indruk dat er 'veilige haventjes' bestaan van waaruit je Bijbels verantwoord kunt leven, welnu die zijn er niet!!
Zodra we zelf maar in dat veilige haventje zitten met onze eigen Bijbelse regeltjes, dan kunnen we van daaruit ons oordeel vellen over anderen. Daar heb ik moeite mee.
Het feit dat jij van mening bent dat er geen veilige havens zijn op grond van de bijbel is al een mening natuurlijk.
Prima dat jij er moeite mee hebt maar er is hier niemand die daar problemen mee heeft denk ik.
quote:
Ik lees het hier een beetje terug en vandaar mijn opmerking. We leven geen 2000 jaar terug, maar in 2010! Wake up!!
Ja, 2010.
Het jaar waarin blijkt dat de RK redelijk de mist in ging met kinderen, waarin de PKN alle kritieken op de NBV negeert, het jaar waarin...
Een jaartal zegt eigenlijk niet zoveel.
Er zijn mensen die op grond van de Bijbel menen dat vrouwen niet mogen stemmen en geen preek mogen lezen.
Dat is voor hun een belangrijk punt in de wijze waarop ze God dienen.
dat punt blijkt ook nog te onderbouwen zijn op grond van de Bijbel.
Lastig maar wel waar.
Ik heb totaal geen moeite met de vrouw als ambtsdrager maar heb wel respect voor de andere gedachtengang.
Met simpe; "ja hee, het is 2010" kom je er niet denk ik.
quote:
Ik ben blij dat ik uit een PKN gemeente kom waar vrouwen ook ambtsdragers zijn. Waar ze niet moreel worden veroordeeld, waar ze evenveel verantwoording dragen als mannen en dat nog goed kunnen ook!
Zo ben ik blij dat ik hier lokaal niet in een enkele PKN lid ben omdat ik moeite heb met de prediking.
Ook de naam van een kerk zegt dus niets.
Daarnaast is er geen moreel oordeel over de vrouw gesteld als het gaat om niet in het ambt maar (volgens hen) een goddelijk oordeel.
Hier en daar valt mij op dat je soms erg "fel" reageert en dat is jammer omdat je verhaal dan zo moeilijk uit de verf komt.
En dat is niet persoonlijk maar procesmatig bedoeld.
Vrouw in het ambt in de GKV?
Ja, graag.
vrouwen hebben nogal eens gaven die mannen niet hebben.
Een goede balans zou goed zijn voor de zorg over de gemeente.