quote:
Annet schreef op 08 april 2010 om 14:40:Ik wil geen man-vrouw discussie aanwakkeren; het zal ongetwijfeld waar zijn wat je zegt m.b.t. alcoholdrinkende- en vreemdgaande vrouwen. Prima!
Dat zegt
niets over mijn vertrouwen in mannen en het feit dat ze
wel een eigen wil hebben. Toch, blijf ik bij mijn mening over twee soorten mannen.
Nu kunnen we wel massaal in de verdediging schieten, maar zeg nou eerlijk: welke man (!) heeft zich er nooit eens schuldig aan gemaakt? Ik denk niet dat ze op dit forum te vinden zijn.
Dat klinkt al anders. Je doet voorkomen alsof elke man zijn leven lang er schuldig aan maakt. Dat ieder man in de pubertijd dergelijke dingen gedaan zou kunnen hebben om te weten wat het is, tja, het zou zo kunnen zijn. Onzin trouwens om daar over te moeten liegen, want wat gaat een ander het uberhaupt aan? Daar hoef je helemaal niet over te praten. Wie gooit er nu zijn hele ziel en zaligheid voor andermans schenen?
Dan nog geloof ik niet dat iedere man hier op internet daar schuldig aan maakt. Ik was 12 toen voor het eerst de computer in de woonkamer kwam. Mijn ouders hadden vroeger nog niet eens tv in het begin. Waar zou die troep dan vandaan komen in de pubertijd? toen nog niet. Toen moest je het toch in levende lijve meemaken. Niks geen virtuele onzin.
Maar dat is wat anders dan je hele leven aan vast hangen. Dat klinkt in mijn oren als: alle marrokanen zijn criminelen. Echt, je kan mij niet wijs maken dat iemand als Andries Knevel of Arie Boomsma zich daar nu schuldig aan maken, om maar enkelen te noemen. Die hebben dat niet nodig, net als Jan Zeilstra, Jan Peter Balkendende en Wouter Bosch zie ik dat niet echt zo nodig hebben. Sterker nog, als het puntje bij paaltje komt is het gewoon niet nodig.
quote:
Zodra het een verslaving wordt dan is er sprake van een probleem, maar daarvoor moeten we dus eerst vaststellen vanaf
welk moment het als verslaving gezien moet worden. Is er al sprake van verslaving als je er één keer per week schuldig aan maakt, twee keer, drie keer?
Verslaaft ben je aan alles waar je van af wilt, maar er niet van af kan komen. Net als roken. Dan praat je ook niet over aantallen. Deze jongen wil er van af, dus is het voor hem zeker een verslaving.
Hij is oud en wijs genoeg om dat te bepalen. Daar heeft hij onze mening niet voor nodig.
quote:
Daar kan iemand onnodig schuldgevoelens aan over houden en dat is ongepast.
Ik kan je het volgende vertellen, dat het nog steeds van deze tijd is dat Jezus ooit had gezegt dat er in de laatste dagen van de eindtijd er vele verleidingen zullen zijn en dat een ieder die een kind van God van het rechte pad af brengt beter met een molensteen om de nek in diep water kan worden gegooid, zo zwaar zal de bestraffing van God volgens Hem worden. Troep is er overal te vinden inderdaad. De mensen die dat troep veroorzaken hebben heel wat mannen het behoorlijk moeilijk gemaakt inderdaad. Stel je een wereld voor van allemaal meiden/vrouwen die zich niet naakt op het beeldscherm of in bladen willen laten verschijnen, dan hadden heel wat mannen deze problemen niet gekend. Tja, dan hoor je eens van een stel dat gedwongen moeten trouwen of samenwonen. Ach ja, als dat uit pure liefde zo gekomen is loopt dat zonder kleerscheuren alleen maar mooi af. Veel mannen die niet met zijn ziel onder de armen hoeft te lopen of met zijn eigen gevoelens loopt te vechten.
Ik weet het zeker: mijn vader kende die problemen vroeger niet op zijn boerderij waar ze slechts een radio hadden en later zwartwit tv met maar een paar zenders, wat hij gebruikt om voetbal te kunnen volgen.
Ergens is het toch ernstig dat deze jongen zomaar vanuit huis die wereld in kan duiken via internet. En ik weet het verzeker: moeder, zus, oma, tante, vrienden, vriendinnen kunnen er zomaar achter komen en dan hang je als knul zijnde. Een hoop vertrouwen stort in elkaar, wat overigens wel herstelt kan worden, maar dat kan een beste gevecht zijn. Zo'n schuldgevoel lijkt me vrij normaal. En ik vindt deze jongen dapper, dat hij het deelt en verstandig. Hij geeft zelf aan hulpt te zoeken. Wel, ik vindt het een verstandige keus. Wat zijn leeftijd betreft: het is een mooi moment om dergelijke keuzes te maken. Beter dan er last mee te krijgen als hij een relatie aan wil gaan en zich vertroebeld voelt door alles op latere leeftijd, wat ik ook wel eens hoorde van iemand.
Wat dat betreft, ik heb respect voor hem.