quote:
Piebe schreef op 10 augustus 2010 om 20:02:[...]
Lees nog maar eens met me mee:
Eerst schiep God hemel en aarde (Gen 1,1) de aarde was woest en leeg en
duisternis (Gen 1,2) lag op de vloed. Daarna schiep God het licht pas.
'En God zeide:
Er zij licht; en er was licht. 4 En God zag, dat het licht goed was, en God maakte scheiding tussen het licht en de duisternis.' (Gen 1,3)
Zoals je ziet klopt je redenatie niet, want God heeft namelijk wel degelijk de duisternis geschapen, alleen eerder als het licht.
Hoor je wat je zegt? God was er, maar er is geen Licht?
Je zei eerder nog dat God Licht is en dat er in Hem geen spoor van duisternis is.
Verder is het verhaal Genesis geen begin van de schepping. Het gaat over een vervallen woesternij die er al was. God ging er naar toe, die zelf het Licht is en ging ermee aan de slag. De bijbel begint dus niet eens bij het allereerste begin. Bovendien is Genesis een visioen waarscheinlijk die Mozus had gekregen, gezien de beeldende taal.
Verder zie ik nergens in genesis staan dat de duisternis die er in het begin was door God geschapen is. Als dat er al zou staan, dan handteren we nog de uitleg die we je gegeven hadden. Namelijk dat van de fietsband dat slijt als je het wanneer het zacht is niet oppompt. Zo ontstaat duisternis wanneer God geen licht geeft aan de schepping.
God gaf in het begin nog geen Licht, dus was het duister. Daar begint het verhaal.
[...]
quote:
Nee hoor, ik zeg niet dat Jezus een gevallen engel is, maar ik beweer wel dat hij de morgenster is, want dat leert de Bijbel ((2 Petr 1:19; Op 2:28) mij.
'Ik, Jezus, heb Mijn engel gezonden om u deze dingen te betuigen in de gemeenten. Ik ben de Wortel en het geslacht van David,
de blinkende Morgenster. (Op 22:16)
Maar wij hadden het niet over deze Morgenster, je dwaalde af, maar die van Jesaja 14 om je te laten zien dat het over satan gaat die niet als slecht, maar als zuiver het evenbeeld van God (net als de mensen) geschapen is:
Jesaja 14: 3 -15
3 Dan, op die dag, zal de HEER jullie vrede geven en een eind maken aan jullie zwoegen, jullie ellende, jullie slavendienst. 4 En jullie zullen het volgende spotlied op de koning van Babylonië aanheffen:
‘Het is gedaan met die slavendrijver,
gedaan met zijn dwingelandij. Noot [sluiten]
(14:4) zijn dwingelandij – Volgens een Qumran-handschrift. Betekenis MT onzeker.5 De HEER heeft de stok van de goddelozen gebroken,
de scepter van de heersers,
6 die de volken sloeg met woedende slagen, zonder eind,
die hen belaagde met zijn toorn, zonder maat.
7
Overal op aarde is rust en vrede,
vrolijk gejubel weerklinkt. 8 Op de Libanon heerst zelfs vreugde
onder de ceders en de cipressen:
“Nu jij geveld bent, komt niemand ons meer vellen.”
9 Het dodenrijk beneden is in rep en roer
om jou een ontvangst te bereiden:
het wekt de schimmen voor je op
van alle leiders van de aarde,
het laat de vorsten van vreemde volken
voor jou opstaan van hun troon.
10 Hoor hoe zij je onthalen:
“Nu ben jij even zwak als wij,
je bent echt een van ons. 11 Je pracht en praal, en de klank van je harpen,
ze worden dit dodenrijk binnengebracht.
Wormen zijn je bed, maden je deken.”
12
O morgenster, zoon van de dageraad,
hoe diep ben je uit de hemel gevallen. Overwinnaar van alle volken, hoe smadelijk lig je daar geveld.
13
Je zei bij jezelf: Ik stijg op naar de hemel,
boven Gods sterren plaats ik mijn troon. Ik zetel op de toppen van de Safon,
de berg waar de goden bijeenkomen. 14
Ik stijg op tot boven de wolken,
ik evenaar de Allerhoogste. 15
Nee! Je daalt af in het dodenrijk,
in de allerdiepste put. De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
Dit is overduidelijk niet Jezus en gezien dat het over de koning van Babal gaat heeft het een diepe betekenis. We strijden immers tegen Babilon. Babilon is onze vijand, waarvan in Openbaringen ons gewaarschuwd wordt: "trek weg uit Babilon, want gevallen is Babilon, ga opweg naar Jeruzalem." De koning van Babilon is satan en dat val te herkennen aan het getal 666 (getal van het beest is aan het getal van de mens gelijk) en aan de vet gedrukte delen wat helder over de ster van de dageraad gaat, zonder dat het Jezus is.
Mee eens?
Er is er maar één die God dacht te evenaren zoals in de laatste vers staat": satan. Hij is de morgenster die gevallen is.
Jezus is een morgenster die nimmer gevallen is.