quote:
op 17 May 2003 14:52:34 schreef Zacharov:
het gaat echt veel verder dan een symbolische getallenduiding, want als je in de scheikunde het elementaire systeem studeert, zul je zien, dat in de opbouw van de elementen het getal 7 verborgen/ingeschapen zit en als het vervolgens in de regenboog en toonladder ook terugkomt, dan is dat een soort wetmatigheid, die ook in de dagen van de week tot uiting komen
Het is mij iets te simpel om te zeggen dat die getallen behoren bij een natuurlijke wetmatigheid. Bijvoorbeeld:
De opbouw van het periodiek systeem der elementen heeft niet zo heel veel te maken met het getal zeven (ik zou het nog maar eens goed bestuderen), het ligt echt "iets" ingewikkelder. (en volgens mij heeft de toonladder meer iets met acht, tenminste de westerse toonladders)
1-do-8
2-re-9
3-mi-10
4-fa
5-so
6-la
7-ti
8-?
juist dus de achste is de herhaling op hoger plan van de eerste
Ik krijg een beetje het idee dat er maar even ergens een getal voorkomt dat veel genoemd wordt in de Bijbel dat direct als bijzonder beschouwd wordt. Ik snap dat niet, alles bij elkaar genomen hebben bijvoorbeeld de 1 en de 0 veel meer bijzondere eigenschappen.
Ik weet dat ze vroeger in zuid-amerika een 60-tallig stelsel gebruikten
Ch; zie mijn opmerkingen ivm tijdrekening onder
ipv van een tientallig stelsel, nu weet ik niet of ze een dergelijk systeem ooit in het midden-oosten gebruikt hebben, maar een 60-(of 6-) tallig stelsel verklaart direct waarom de getallen 2,3,6,7,12,10,60 en in mindere mate 4,40 zo bijzonder zijn.
60 is deelbaar door 2,3,4,5,6,10,12,15,30 (heel makkelijk rekenen dus),waarbij sommige van die getallen weer deelbaar zijn door andere getallen uit dat rijtje. Alleen de 7 is het eerste moeilijk voor de mens te vatten getal en het is niet deelbaar door een ander getal.
Ch; dan zou ik me maar eens gann verdiepen in de getallen die met onze tijdrekening zo verbonden zijn, voor ik de term symbolisch zou gebruiken,
wat versta je eigenlijk onder symbolisch?
Ik denk niet dat dit verhaal enig verband heeft met het gebruik van getallen in de Bijbel, maar het kwam zo bij me op om dat te combineren. Dat geeft wel aan dat het niet zo moeilijk is om als je ergens een wetmatigheid in ziet daar de argumenten bij te zoeken, maar zo werkt het niet. In de Bijbel hebben getallen vaak een symbolische betekenis, maar dat wil niet zeggen dat de getallen die betekenis van zichzelf hebben.
dan wil ik de volgende getalsvragen stellen:
hoe lang duurt het dat de aarde precies 1x om zijn as draait?
en in welke 2 perioden kun je dat scheiden?
in hoeveel stukjes heeft men dat verdeeld?
hoe lang duurt het voordat de maan 1x om de aarde heen gedraaid is?
hoe lang duurt het dat de aarde een keer om de zon heen gedraaid is?
hoeveel maal draait de maan om de aarde terwijl de aarde een keer om de zon heendraait?
hoeveel minuten heeft een uur?
hoeveel sekonden heeft een minuut?
heeft de maan te maken met de vruchtbaarheid van de vrouw?
hoeveel weken zitten er in een maand?
uit hoeveel dagen bestaat een week?
en nogmaals op volgorde
sekonde
minuut
uur
dag
nacht
week
maand
jaar
welke getalswetmatigheden komen daar te voorschijn?
alles symbolisch?
en dan nog voor de hardcore(

de zon doorloopt de gehele dierenriem in 25920 jaar,
dus elk teken apart in 2160 jaar gemiddeld (25920/12)
dan heeft de mens een ademhaling
18x per minuut
18x60=1080 per uur
24*1080=25920 per dag
de mens leeft gemiddeld 71-72 jaar (patriarchenleefdtijd)
~71*~365= ~25920
nu kun je dit alles inlegkunde noemen en symbolisch, en er voor ijveren om minuten van 100 sekonden en uren van 100 minuten en jaren van 400 dagen te krijgen, maar kennelijk is er toch overeenstemming tussen de schepping buiten de mens en in de mens, alleen je moet er wel open ogen en oren voor hebben om het te kunnen zien en horen