Hallo lieve mensen,
Nu al kan ik door tijdgebrek helaas niet meer écht deelnemen aan discussies. Dus, wat ik schrijf zal het meest resoneren bij mensen die mij vanuit het verleden kennen.
Want wat is het geval? Per 13 december zal ik intreden in de abdij van Egmond, alwaar ik monnik hoop te worden.
Ik denk dat de rol die dit forum heeft gespeeld in het geschenk wat mij door Hem is toegeworpen, maar moeilijk in woorden valt te vatten.
Laat ik toch een poging doen; toen ik, in mijn zoektocht naar de waarheid, opzich geraakt was door Hem, maar wel naar argumenten zocht (want iedereen kan wel een mooi verhaal verzinnen) kwam ik hier terecht, en wel meer specifiek door de postings van Nunc, en in mindere mate ook diak2b, hoever wij ook later verwijdert zijn helaas.
Dat is het begin geweest van de beweging die mij gebracht heeft naar en plaats, een staat-van-zijn die ik noiit eerder had kunnen vermoeden.
Dit is dus niet echt een afscheidstopic, maar reken maar dat je als monnik nóg minder tijd hebt om online te verwijlen.

Dus daarom; een welgemeend bedankt aan Elle, Eline, Pooh, Nunc, P&A, Iggi, Heidi, Liudger, Thorgrem, St. Ignatius, Oki Riemer Doki, ZijnKind, de familie AveMavee-enz, Porcupine, Laura (nickname weet ik even niet meer) en eenieder die ik vergeet.
Mijn core-biusness is straks bidden.

Dus, als julie intenties hebben, stuur ze gerust naar de abdij van Egmond onder vermelding van mijn naam (A.P.Ruijtenbeek, dat is immers onderhand toch 'public knowledge'

) en ik zal meer dan gelukkig zijn om mij daarover te ontfermen.
Ga met God lieve mensen, Hij heeft mij ook zoveel gedaan