Auteur Topic: Gadgets en hebbedingen  (gelezen 10966 keer)

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Gepost op: oktober 18, 2010, 11:41:59 pm »
Zijn er hier ook mensen die hebbedingen bezitten?
Ik ben een tijd geleden gezwicht voor een macbook nadat ik zakelijk een I-mac heb aangeschaft.
Daarnaast de mobiel....
Eigenlijk wilde ik een i-phone maar de mogelijkheden van de HTC Wildfire waren zo aantrekkelijk dat ik mijn telefoon (na drie jaren trouwe dienst) heb verkocht en de eerder genoemde HTC heb gekocht.
Gadgets, hebbedingen.
Ik heb er niets mee maar toch blijk ik ze te hebben.
Ben ik de enige malloot hier?

(Ps.: ik wil geen gadgets die zinloos zijn dus een USB verwarmer voor mijn koffie is niet gekocht :) )
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2010, 11:42:26 pm door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

St. Ignatius

• Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 19, 2010, 05:00:49 am »
Hmm tot mijn schande moet ik bekennen dat ik er ook een zwak voor heb.  :X

Ik heb sinds een aantal maanden een Ereader, de Sony PRS-600. Erg handig, want het scheelt me 60 kilo aan boeken meeslepen. Die zijn nu allemaal lekker te uploaden op een (vrij ruim) geheugenkaartje.

Ik zit nu al te denken of ik een Ipad zal gaan kopen, want lijkt me wel handig. Dat maakt mijn ereader weer overbodig dan, dus die gaat tzt op marktplaats.

De Iphone vind ik ook leuk, vooral de apps! Maar ik heb hem niet, omdat ik nog een abbo heb tot begin volgend jaar en ik ga hem niet los kopen. Dus moet het nog even doen met mijn 'ouwe' Samsung.
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

bloem

• Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #2 Gepost op: oktober 19, 2010, 06:47:34 am »
ik heb niet eens een mobiel,
 B) , en ik hoéf hem ook(nog) niet.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #3 Gepost op: oktober 19, 2010, 08:24:49 am »
ik heb een netbook, een ipod shuffle, een symbian-smartphone en een outdoor-gps. Verder hebben we nog een ereader in huis (sony PRS-500), een tomtom, glasvezel digitale tv (behoorlijk uitgebreid pakket) en natuurlijk mijn digitale spiegelreflexcamera. Je zou dus gerust kunnen zeggen dat ik heel wat gadgets en hebbedingetjes heb. En natuurlijk kan ik nog wel meer leuke dingen verzinnen die ik wel graag zou willen hebben ;) (zoals een nog betere outdoor-gps met nog meer mogelijkheden, een ipad of een iphone, een hd-camera en ga zo nog maar even door)
computerfout: een vreemde een in de byte

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #4 Gepost op: oktober 19, 2010, 09:25:24 am »
Je vergeet de breedbeeld TV, maar misschien is dat meer Wybo's gadget. :P

Waar houdt gadget zijn op en waar begint functionaliteit? Een tomtom in de auto is wellicht overbodig wanneer je een bijrijder hebt en is daarom als gadget te kwalificeren. Een garmin voor de motor is al functioneler, omdat je geen bijrijder hebt en het in de regen zo'n geklooi is met een kaart.

Hoe oud mag iets zijn? Wij hebben veel plezier van een aftandse beamer-met-vlekjes. Maar 't is i.p. overbodige luxe, dus een gadget, denk ik.
Hoe verantwoord mag iets zijn? Een plat computerscherm kost veel minder energie dan een CRT. Toch zie ik een plat scherm meer als hebbeding dan als milieuverantwoord.

Ik heb een leuke videokaart zodat ik domme zware spelletjes kan spelen (en in april komt HoMMVI uit, dus moet ik een nieuwe computer).
Het verbouwen van mijn keuken voelde als 'gadget': 't is nou eenmaal erg leuk om gasten te kunnen vergasten op een uitgebreid maal zonder ze in de woonkamer in de wacht te zetten.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #5 Gepost op: oktober 19, 2010, 12:13:21 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 19 oktober 2010 om 08:24:
ik heb een netbook, een ipod shuffle, een symbian-smartphone en een outdoor-gps. Verder hebben we nog een ereader in huis (sony PRS-500), een tomtom, glasvezel digitale tv (behoorlijk uitgebreid pakket) en natuurlijk mijn digitale spiegelreflexcamera. Je zou dus gerust kunnen zeggen dat ik heel wat gadgets en hebbedingetjes heb. En natuurlijk kan ik nog wel meer leuke dingen verzinnen die ik wel graag zou willen hebben ;) (zoals een nog betere outdoor-gps met nog meer mogelijkheden, een ipad of een iphone, een hd-camera en ga zo nog maar even door)
Een camera zie ik niet als gadget of hebbeding.
Gewoon een noodzakelijk iets voor een hobbyfotograaf.
Bij de camera (Nikon) heb ik we de meest vreemde zaken verzameld inmiddels: een ministudio voor objectfotografie, meerdere studiolampen, achterwand, statieven (stuk of 5), flitsters (2 stuks) en andere handigheden.

bloem

• Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #6 Gepost op: oktober 19, 2010, 12:26:23 pm »
@ Riemer,
even een kleinigheidje : in je ondertekst moet volgens mij de e eruit gelaten worden,anders krijg je de site niet te voorschijn. ;)
mooie site trouwens !

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #7 Gepost op: oktober 19, 2010, 12:36:31 pm »

quote:

bloem schreef op 19 oktober 2010 om 12:26:
@ Riemer,
even een kleinigheidje : in je ondertekst moet volgens mij de e eruit gelaten worden,anders krijg je de site niet te voorschijn. ;)
mooie site trouwens !
Done that. Dank voor de opmerkzaamheid!

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #8 Gepost op: oktober 19, 2010, 05:26:16 pm »
e-reader of ipod weg, boeken weg  ;)

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #9 Gepost op: oktober 19, 2010, 06:22:56 pm »

quote:

BOEKEN OVER???
Zitten er bij toeval kinderbijbels bij mail me dan even.

Een i-pod twijfel ik over. Een boek op schoot is toch ook wel weer lekker.

St. Ignatius

• Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #10 Gepost op: oktober 19, 2010, 06:59:45 pm »

quote:

elle schreef op 19 oktober 2010 om 09:25:... Waar houdt gadget zijn op en waar begint functionaliteit? ...

Goeie vraag, daarom noemde ik mijn LCD tv niet, want dat lijkt me niet meer echt onder gadget vallen... zelfs mn ipod-vid vind ik eigenlijk al geen gadget meer.

Ik heb wel een PSP, dat is waarschijnlijk weer wél een gadget. Alhoewel ik er nooit spelletjes op speel, alleen films kijk. Dat vind ik op een PSP toch prettiger dan op een ipod.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #11 Gepost op: oktober 19, 2010, 11:57:21 pm »
tja, gadget, hebbedingetje....
Als ik een bepaald programma WIL voor mijn camera is dat een hebbeding, maar een gadget? Geen idee, wie bepaalt de grens daarin?
Mogelijk dat Wiki de oplossing heeft:
Een hebbeding, gadget of gizmo is een vernieuwend en slim ontworpen artikel, vaak binnen de consumentenelektronica. De gebruikte technologie of het ontwerp is vaak zo vernuftig en vernieuwend in de ogen van de geïnteresseerde of wordt als zodanig gepresenteerd dat het voor consumenten aantrekkelijk wordt gemaakt om het aan te schaffen. Soms gaat het om iets hoogtechnologisch dat door een zogenaamde trendsetter aangekocht wordt als statussymbool. Ook de aanwezigheid van speciale functies ("snufjes") verhoogt de aantrekkelijkheid. De term gadget wordt ook gebruikt om kleine softwareapplicaties met een bepaalde functie mee aan te duiden. Dure auto's zoals Ferrari's of Porsches, of andere zaken die een modale werknemer niet kan betalen worden, hoewel ze begerenswaardig zijn meestal niet als hebbeding bestempeld, ook omdat het begrip een begrenzing van het formaat in zich draagt.(Dank aan Wikipedia)

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #12 Gepost op: oktober 19, 2010, 11:58:05 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 19 oktober 2010 om 18:59:
[...]

Goeie vraag, daarom noemde ik mijn LCD tv niet, want dat lijkt me niet meer echt onder gadget vallen... zelfs mn ipod-vid vind ik eigenlijk al geen gadget meer.

Ik heb wel een PSP, dat is waarschijnlijk weer wél een gadget. Alhoewel ik er nooit spelletjes op speel, alleen films kijk. Dat vind ik op een PSP toch prettiger dan op een ipod.
Is een led tv dan wel een gadget? een TV is toch gewoon een TV?????

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #13 Gepost op: oktober 20, 2010, 12:45:47 am »
Ik heb niks met dingetjes.

[edit]  Overigens ben ik wel ven plan een e-reader aan te schaffen.
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2010, 01:03:08 am door Doarsie »

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #14 Gepost op: oktober 20, 2010, 09:35:46 am »
Neu, een TV is niet per se altijd zomaar een TV. Een groot breedbeeld LCD scherm is geen gewone TV meer.
Overigens laat die definitie van wikipedia ruimte over voor subjectiviteit ('vernieuwend in de ogen van de geïnteresseerde'). Wat voor de een normaal is, is voor de ander een gadget.

Misschien moeten we als norm stellen: spullen, vooral technisch/electronisch, waar anderen jaloers op kunnen worden. Dan heeft Doarsie vast ook gadgets.
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2010, 09:37:01 am door elle »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #15 Gepost op: oktober 20, 2010, 12:08:16 pm »

quote:

Doarsie schreef op 20 oktober 2010 om 00:45:edit:  Overigens ben ik wel ven plan een e-reader aan te schaffen.
Dus toch een hebbeding? :)

Mellon

• Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #16 Gepost op: oktober 20, 2010, 02:28:56 pm »
Een Gameboy Advance SP, telt dat ook?  :P

Ik wil graag en smartphone en hoop die over een paar maanden te kunnen aanschaffen.
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2010, 02:29:18 pm door Mellon »

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #17 Gepost op: oktober 20, 2010, 04:34:24 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 18 oktober 2010 om 23:41:
Ik ben een tijd geleden gezwicht voor een macbook nadat ik zakelijk een I-mac heb aangeschaft.
een macbook is natuurlijk geen gadget, het is gewoon een teken dat je smaak hebt  B)

dingo

• Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #18 Gepost op: oktober 20, 2010, 05:42:47 pm »

quote:

Nunc schreef op 20 oktober 2010 om 16:34:
[...]

een macbook is natuurlijk geen gadget, het is gewoon een teken dat je smaak hebt  B)
En geld te veel! :P

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #19 Gepost op: oktober 20, 2010, 05:50:26 pm »

quote:

hmm ja. Ik heb de mijne tweedehands, en had 'm hard nodig voor m'n onderzoek. Duurt nog wel een tijdje voordat ik er eentje nieuw kan/zal kopen, vrees ik.

St. Ignatius

• Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #20 Gepost op: oktober 20, 2010, 06:45:05 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 19 oktober 2010 om 23:58:

Is een led tv dan wel een gadget? een TV is toch gewoon een TV?????
Nee ook niet. Voor mijn gevoel is een TV een TV. Net zoals een stereo-installatie m.i. ook niet onder een gadget valt... Maar ja dan heb je natuurlijk altijd mensen die een uitgebreide surroundsound system in huis hebben. (Ik niet, want dan wordt ik vermoord door mijn buren)... maar de grenzen van 'gadget' zijn nogal vaag iig.

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #21 Gepost op: oktober 20, 2010, 07:59:37 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 20 oktober 2010 om 18:45:
[...]

Nee ook niet. Voor mijn gevoel is een TV een TV. Net zoals een stereo-installatie m.i. ook niet onder een gadget valt... Maar ja dan heb je natuurlijk altijd mensen die een uitgebreide surroundsound system in huis hebben. (Ik niet, want dan wordt ik vermoord door mijn buren)... maar de grenzen van 'gadget' zijn nogal vaag iig.

Dan heb ik ze niet, althans geen elektronische.  metMijn mobiel kan ik alleen maar bellen en sms.
Wel kocht ik ooit omdat ik het zo mooi vond een glas in lood raamhanger met daarin het wapen van Delfshaven
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

St. Ignatius

• Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #22 Gepost op: oktober 20, 2010, 09:28:59 pm »

quote:

Antonius schreef op 20 oktober 2010 om 19:59:

Dan heb ik ze niet, althans geen elektronische.  metMijn mobiel kan ik alleen maar bellen en sms.
Wel kocht ik ooit omdat ik het zo mooi vond een glas in lood raamhanger met daarin het wapen van Delfshaven

Top! Dat vind ik zelf eigenlijk ook wel onder gadget vallen... Zeker als je er zelf veel waarde aan hecht. Ik heb een aantal hele oude getekende kaarten van Het Romeinse Rijk, de stad Rome en het oude Griekenland.

Evenals een 18e eeuwse rozenkrans van een vermoorde non, die opkwam voor de indianen in Brazilie tegen de grootgrondbezitters. Die hebben haar uiteindelijk laten ombrengen en via via heb ik haar rozenkrans kunnen krijgen. Dat is eigenlijk wel mijn topgadget! En een Mariabeeld uit een kerk in Salland, waar ik zelf gedoopt ben, evenals mijn moeder, mijn opa en oma, overgrootvader-en moeder. Die liggen er ook begraven trouwens. Dus dat is mijn 2e topgadget! Het hoeft niet persee electronica te zijn, wat mij betreft...

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #23 Gepost op: oktober 21, 2010, 12:32:07 am »
Als je "gadget" wat ruimer trekt:
Ik heb de trouwring die mijn vader aan mijn moeder gaf voor hun huwelijk.
De ring is door een bevriende goudsmid veranderd in datgene wat mij en mijn vader het meeste bond: het geloof. Dus: een kruis.
http://www.familielap.eu/wp-content/uploads/2010/10/730838855_6_IMiH-199x300.jpg

Ik draag dit elke dag.
En ben er heel erg aan gehecht omdat het zo mooi symboliseert wat mijn vader mij heeft geleerd over mijn Vader.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #24 Gepost op: oktober 21, 2010, 12:40:55 am »

quote:

Nunc schreef op 20 oktober 2010 om 16:34:
[...]

Daaaaaaank _O_
De Macbook is aangeschaft omdat ik op mijn kantoor ook Mac draai en een Macserver etc. heb.
Qua telefoon heb ik dan weer geen Iphone omdat die gewoon te duur is. Een HTC Wildfire voldoet prima, is compatible met Mac dus wat wil de mens nog meer.

@ de prijs: een Mac vergelijken met een Windows PC is appels met peren vergelijken.
OP beide kun je typen maar voor fotobewerking kom je al snel bij Mac uit.
Wij hebben zakelijk gekozen voor Mac omdat de stabiliteit veel hoger is.
Elke uitval is omzetverlies en die uitval hebben we al zeker 1 1/2 jaar niet meer.
Overigens heb je een macmini voor nog geen ¤600 euro.
Valt aardig mee.
En een werkbaar macbook is er ook wel betaalbaar te vinden, kwestie van onderhandelen met de leverancier :)

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #25 Gepost op: oktober 21, 2010, 09:14:56 am »
Ow wacht, zal ik even heel feminien doen?

Ik heb jurken die duur zijn en die ik nog maar 1x gedragen heb. Ze zijn gewoon te mooi/stijlvol om naar een willekeurig feest of receptie (prive zeker, maar zakelijk net zo) aan te doen.
Maar goed, elke vrouw heeft zo'n jurk, ik heb er gewoon nog een paar (die het overigens nog lang niet bij die prijs halen).

Marloes

• Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #26 Gepost op: oktober 21, 2010, 10:26:13 am »
Ik ben geen vrouw dus? :)

Gadgets... ik denk dat m'n nieuwe gsm wel meetelt (samsung galaxy s), laptop niet, tv zeker niet, iphone is al te gedateerd. :) Een beamer misschien wel, en digitale tv met recorder misschien ook nog. 't Is ook maar net aan wie je het vraagt, sommige mensen vinden een senseo al een gadget, en voor mij is iets als een Jura dat eerder. :)
[Prediker 7:29]

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #27 Gepost op: oktober 21, 2010, 09:18:00 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 21 oktober 2010 om 00:32:
Als je "gadget" wat ruimer trekt:
Ik heb de trouwring die mijn vader aan mijn moeder gaf voor hun huwelijk.
De ring is door een bevriende goudsmid veranderd in datgene wat mij en mijn vader het meeste bond: het geloof. Dus: een kruis.
[afbeelding]

Ik draag dit elke dag.
En ben er heel erg aan gehecht omdat het zo mooi symboliseert wat mijn vader mij heeft geleerd over mijn Vader.
wat mooi. Dit noem ik geen gadget.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #28 Gepost op: oktober 21, 2010, 09:30:57 pm »

quote:

Marloes schreef op 21 oktober 2010 om 10:26:
 en voor mij is iets als een Jura dat eerder. :)
Een Jura is geen gadget maar een kwalitatief goede koffiezetter.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #29 Gepost op: oktober 21, 2010, 10:02:00 pm »
Kom nou Riemer, nog even en noemt een lexus ook geen gadget omdat je 'm voor woon-werkverkeer kunt gebruiken. :+

Volgens mij is het handig om de definitie ruimer te nemen. Het algemeen welbevinden stijgt volgens mij bij het hebben van meer gadgets, dus blijf ik mijn DeLonghi als gadget zien. Nouja, op zijn minst als luxe (goeie koffie is hier van levensbelang).
« Laatst bewerkt op: oktober 21, 2010, 10:02:27 pm door elle »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #30 Gepost op: oktober 21, 2010, 10:11:28 pm »

quote:

elle schreef op 21 oktober 2010 om 22:02:
Kom nou Riemer, nog even en noemt een lexus ook geen gadget omdat je 'm voor woon-werkverkeer kunt gebruiken. :+

Volgens mij is het handig om de definitie ruimer te nemen. Het algemeen welbevinden stijgt volgens mij bij het hebben van meer gadgets, dus blijf ik mijn DeLonghi als gadget zien. Nouja, op zijn minst als luxe (goeie koffie is hier van levensbelang).

En toch is een Jura in aanleg geen gadget :(
Aangezien ik er sinds kort een heb kan ik het weten :)

Kijk, als het een koffiezetter naast je andere koffiezetter en je doordruppelmetpapierenfilterapparaat is DAN is het een gadget.
Voor mij is het gewoon een koffiemachine :)

En een lexus is geen gadget, het is gewoon een lelijke auto....
« Laatst bewerkt op: oktober 21, 2010, 10:12:03 pm door Riemer Lap »

Marloes

• Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #31 Gepost op: oktober 21, 2010, 10:42:55 pm »
't is luxer, nieuwer, duurder, hipper en je kunt er over opscheppen.. een gadget dus ;)
[Prediker 7:29]

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #32 Gepost op: oktober 21, 2010, 10:50:21 pm »

quote:

Marloes schreef op 21 oktober 2010 om 22:42:
't is luxer, nieuwer, duurder, hipper en je kunt er over opscheppen.. een gadget dus ;)
Bij een goede koffiemachine hoef je niet meer te scheppen.....
Overigens zijn er wel duurdere en betere apparaten dan het merk Jura.
Als je wat rondneust in die wereld ontdek je espressoapparaten die duizenden euro's kosten.
Ook is er nogal kwaliteitsverschil.
Bosch en Siemens zijn wel goedkoper (scheelt ongeveer 300 euro) maar maken weer erg veel herrie en moeten vaker servicebeurten draaien. En ook dan maken ze weer erg veel herrie gedurende een uur.
Daarnaast is onze ervaring dat bij veelgebruik een Bosch wel erg vaak stuk gaat :( en dat is ook niet bepaald gratis te noemen.
Dan is een monteur een echte gadget :)

Als laatste: het is natuurlijk mogelijk om koffie te zetten op de ouderwetse manier maar dan heb je het over een totaal andere smaak van koffie.
Idem dito Senseo: leuk voor op de camping maar elke dag? Liever niet.

Als laatste: bij een regulier koffiezetapparaat zet je altijd teveel en gooi je regelmatig koffie weg. Dat is op meerdere gronden dom om te doen.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #33 Gepost op: oktober 21, 2010, 10:51:42 pm »
Overigens wel geinig om te zien dat iets wat de één een "normaal"  iets noemt door de ander als gadget wordt gezien.

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #34 Gepost op: oktober 22, 2010, 07:09:40 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 21 oktober 2010 om 22:51:
Overigens wel geinig om te zien dat iets wat de één een "normaal"  iets noemt door de ander als gadget wordt gezien.
In vond een filmpje met een bijzondere kijk op een notebookhier kun je het bekijken.

M@rgreet

• Niet moeten, maar willen.
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #35 Gepost op: oktober 22, 2010, 07:38:05 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 18 oktober 2010 om 23:41:
Daarnaast de mobiel....
Eigenlijk wilde ik een i-phone maar de mogelijkheden van de HTC Wildfire waren zo aantrekkelijk dat ik mijn telefoon (na drie jaren trouwe dienst) heb verkocht en de eerder genoemde HTC heb gekocht.
Gadgets, hebbedingen.
Ik heb er niets mee maar toch blijk ik ze te hebben.
Ben ik de enige malloot hier?

(Ps.: ik wil geen gadgets die zinloos zijn dus een USB verwarmer voor mijn koffie is niet gekocht :) )

Als ik je website (die je steeds onderaan je berichten noemt) lees, dan staat daar een blog 'Gogo’s, Dungans en andere zaken' en citeer ik je:
'We moeten niet gericht zijn op zaken van deze aarde maar op zaken van de Nieuwe Aarde waar dan ook de Nieuwe Waarde geld:
Alles om niet, gratis, zonder betaling.'

Toch ben je in het bezit van een aantal gadgets waar je dan ook nog over zegt: ik heb er niets mee, maar toch blijk ik ze te bezitten.

Ben ik heel benieuwd hoe je dit met elkaar rijmt.
Je wilt niet gericht zijn op kopen kopen kopen?
"Alles heeft Hij voortreffelijk gemaakt op Zijn tijd"

M@rgreet

• Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #36 Gepost op: oktober 22, 2010, 07:50:22 pm »
PS: nice om te zien dat je hier nog rondwaart....(voor zover je nog herinnert wie ik ben LOL)

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #37 Gepost op: oktober 22, 2010, 10:17:26 pm »

quote:

M@rgreet schreef op 22 oktober 2010 om 19:38:

Toch ben je in het bezit van een aantal gadgets waar je dan ook nog over zegt: ik heb er niets mee, maar toch blijk ik ze te bezitten.

Ben ik heel benieuwd hoe je dit met elkaar rijmt.
Je wilt niet gericht zijn op kopen kopen kopen?

Een telefoon is voor een ondernemer die veel ambulant werkt een noodzakelijk kwaad.
Dat dit dan een telefoon is die volgens anderen onder "gadget" valt zal allicht maar ik ervaar het niet als hebbedingen.
En een I-phone is domweg stervensduur voor wat dat ding kan.
HTC heeft prima alternatieven voor veel minder geld.
(even ter info: een HTC kost ongeveer 60% minder dan een i-phone. Voor wat je dan overhoud kun je bijvoorbeeld denken aan www.stichtingmirre.nl (zie Doboj) of www.1procentclub.nl .)
Idem dito voor een kwalitatief goede koffiezetter.

En daar waar anderen meerdere keren per jaar op vakantie gaan, naar het buitenland vliegen of weet ik veel wat doen, besteed ik gelden aan zaken in mijn keuken waar ik elke dag voor de club sta te koken en waar elke dag andermans kind zijn maaltijd uit krijgt.
Allicht zullen mensen hier ook keukenapparatuur van het merk Kenwood Pro als gadget beschouwen.
goeddoen betekent niet dat je jezelf alles moet ontzeggen.
Als je die blog goed hebt gelezen snap je ook dat ik niet bij de Lidl boodschappen doe.

En die naam van je, waar ken ik die ook al weer van????
« Laatst bewerkt op: oktober 22, 2010, 10:20:52 pm door Riemer Lap »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #38 Gepost op: oktober 22, 2010, 10:21:36 pm »

quote:

M@rgreet schreef op 22 oktober 2010 om 19:50:
PS: nice om te zien dat je hier nog rondwaart....(voor zover je nog herinnert wie ik ben LOL)
Even denken. Harderwijk, tegenover het KDC toevallig???

M@rgreet

• Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #39 Gepost op: oktober 22, 2010, 10:40:00 pm »
Ik bedoel het niet als aanval overigens, maar meer uit nieuwsgierigheid.
Ik heb juist helemaal niets met gadgets oid. Een auto is een auto, een mobiel is een mobiel. Heb er ook de financiën voor, dat scheelt:)
Gevoelsmatig stond het 1 tegenover het ander, vandaar mijn vraag.

En met Harderwijk zit je oké, maar wat KDC is, geen idee?
Maar als ik het goed heb, dan is jouw broer, de zwager van mijn schoonzus.
Dacht ik.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #40 Gepost op: oktober 22, 2010, 10:44:08 pm »

quote:

M@rgreet schreef op 22 oktober 2010 om 22:40:
Ik bedoel het niet als aanval overigens, maar meer uit nieuwsgierigheid.
Ik heb juist helemaal niets met gadgets oid. Een auto is een auto, een mobiel is een mobiel. Heb er ook de financiën voor, dat scheelt:)
Gevoelsmatig stond het 1 tegenover het ander, vandaar mijn vraag.

En met Harderwijk zit je oké, maar wat KDC is, geen idee?
Maar als ik het goed heb, dan is jouw broer, de zwager van mijn schoonzus.
Dacht ik.
Als ik het goed heb dan zeg ik De Schutse :) en "in de kost", orgelmuziek, druiven en vader onlangs overleden.
En ja, ik waar hier nog steeds rond.

Thorgrem

• Bekijk profiel
Gadgets en hebbedingen
« Reactie #41 Gepost op: oktober 23, 2010, 10:19:39 am »
Ik ben dol op gadgets.

Wat ik oa heb qua elektronica is een ambilight tv, een dvd/harddiskrecorder (incl. home cinema), Wii, Playstation 3 (een paar weken geleden heb ik er een Move pakket bijgekocht, erg leuk), DSi, iPhone 4, iPod touch (had ik voor de iPhone), iMac, een speciale thermostaat die communiceert met de ketel wat energiebesparing oplevert. Verder is mijn huis voorzien van een draadloos netwerk (binnenkort koop ik een nieuwe router voor nog sneller draadloos internet). Wat ik nog wil op langere termijn zijn zonnepanelen, de techniek interesseert mij gewoon.