Als we allemaal in uniform moesten verschijnen kwam ik niet meer in de kerk...
Wat de dominee draagt mag hij zelf weten... Ik zou er geen probleem mee hebben, als hij het maar consequent doet...
dus niet voor een keertje in spijkerbroek, want dan lijdt het af van de boodschap...
De vergelijking met de gelijkenis van de bruiloft gaat ten dele op: het is duidelijk dat Jezus doelt op het hart. Toch vind ik wel dat je best werk mag/moet maken van je kleding. Dat betekent niet dat je krullen moet zetten en in eigen borduursel moet gaan zitten, maar wel dat je weet wat je aantrekt. Je gaat wel naar een Godshuis...
En je mag God best laten merken dat je in veel dingen er aan denkt dat je er aan denkt dat je beseft dat je Hem op een speciale manier gaat ontmoeten...
Dit komt ook duidelijk naar voren in de brief aan de korintiers, waar paulus een aantal kledingvoorschriften voorlegt...
In hoeverre deze voorschriften tijdgebonden zijn durf en wil ik niets over zeggen Maar het is duidelijk dat kleding best een betekenis heeft...
Maar altijd liever in gerafelde, gescheurde broek met een goede boodschap, dan helemaal niet... God kijkt heus verder dan je kleding... maar als je de mogelijkheid hebt, neem 'm te baat!