Auteur Topic: Openbaringen actueel  (gelezen 14954 keer)

Pink

• Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #50 Gepost op: februari 23, 2011, 12:40:21 am »
Waarom zou God zo uitgebreid een visioen laten optekenen door Johannes als daar geen praktische betekenis is?; zie ook

1 Korintiërs 14

Tongen en profetieën
14
1 Jaagt de liefde na en streeft naar de gaven des Geestes, doch vooral naar het profeteren. 2 Want wie in een tong spreekt, spreekt niet tot mensen, maar tot God, want niemand verstaat het; door de Geest spreekt hij geheimenissen. 3 Maar wie profeteert, spreekt voor de mensen stichtend, vermanend en bemoedigend. 4 Wie in een tong spreekt, sticht zichzelf, maar wie profeteert, sticht de gemeente.

Het lijkt me duidelijk, zoals ook al eerder door ik meen Gait werd aangegeven: het boek Openbaring is ons volgens mij tot bemoediging gegeven opdat we kunnen standhouden.

Nog iets anders:
Stel dat God je middels een profetie te kennen geeft dat als je een man op een Harley Davidson tegenkomt dat je deze man onderdak moet geven. Dan ga je toch opletten of je deze man tegenkomt? (je wordt extra waakzaam)

Ik ben me er van bewust dat er (bv. door Frank Ouweneel) wellicht veel te gemakkelijk uitleg wordt gegeven aan bepaalde passages in de Bijbel door gebeurtenissen nu. Maar dat wil niet meteen zeggen dat dat nutteloze bezigheden zijn. Ik vind jou daarin veel te zwart/wit.
Neem bv. die profetie uit Daniël 11. Volgens veel bijbeluitleggers is dit allemaal allang vervuld, dus incl. het stuk dat Perzië alles in beweging zal zetten tegen Griekenland.

Wat is er trouwens mis met de 'vreze des Heren' en waarschuwen voor de hel? God is een heilig God die niet met zich laat sollen.

Alle 10 de maagden verwachtten de bruidegom spoedig, maar 5 hadden zich beter voorbereid!

Waar gaat het om, hoe je het zaad zaait (de wijze van redeneren) of dat je het zaait?

Als de dokter tegen me zou zeggen dat ik nog één dag te leven heb, dan denk ik dat ik me nog meer afvraag of ik niet nog iets moet doen of veranderen omdat na die dag mijn kansen zijn verkeken. Dus de redenatie is zo gek nog niet.

Maar in beginsel zijn wij onbekwaam en kunnen we uit eigen kracht niets, ook niet het herkennen van de vervulling van een profetie. Daar hebben we Gods Geest voor nodig. En dan moet Gods Geest het ons ook nog laten zien, want het meeste blijft voor ons verborgen.
Het herkennen van voorspellingen verandert voor zover ik weet je taak ook niet. Maar het kan je wel bemoedigen en aanvuren om door te gaan. Ik voel me gesterkt door het boek Openbaring en dit wordt alleen maar meer naarmate er zo lijkt het wel elke dag een oorlog bij komt.
De Here God is genadig en rechtvaardig