Auteur Topic: Minor volgen HHB of Universiteit  (gelezen 2434 keer)

Nathann

• Bekijk profiel
Minor volgen HHB of Universiteit
« Gepost op: januari 25, 2011, 05:38:55 pm »
Beste allemaal,

Op school mag ik een vrije minor uitkiezen. Een vrije minor is een minor wat niks met je eigen vakgebied te maken hoeft te hebben. Het leek mij leuk om een minor te kiezen wat met Religie te maken heeft. Ik heb de laatste jaren weinig aan mijn geloof gedaan. En ik zie dit als een hulpmiddel om mijn kennis op dit gebied te verbreden.

Voor de gene die het nog niet weten "wat is een minor?"
Een minor is een samenhangend onderwijsprogramma van 30 of 60 EC waarmee je je in de bachelorfase kunt verdiepen in een tweede vakgebied of in een interdisciplinair thema.

Mijn vraag
Wat vinden jullie ervan? Hebben jullie tips over wat leuk is om als minor te volgen of hebben jullie eigen ervaringen?

Ik kijk uit naar jullie reacties.

Groeten, Nathan

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: januari 25, 2011, 05:53:39 pm »
schopje naar prikbord Grand cafe.
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2011, 05:55:31 pm door elle »

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 25, 2011, 06:01:13 pm »
Het lijk mij voor je toekomstige werk het meest nuttig als je een minor uitkiest wat bij je toekomstige werkveld past. Dat vergroot je kansen op de arbeidsmarkt.

Een cursus over geloof kun je vast wel in je vrije tijd doen bij de plaatselijke gemeente.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 25, 2011, 06:09:13 pm »
Eens met Thorgrem. Ik weet niet wat je studeert, maar een vrije minor in een algemeen vak als sociologie of filosofie oid lijkt me nuttiger. Als je je bijbelkennis wil opvijzelen moet je geen theologie aan de VU doen oid.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 25, 2011, 07:24:36 pm »
Denk b.v. eens aan het bijwonen van een Alpha-cursus. Er is vast wel een kerkelijke gemeente bij je in de buurt die een dergelijke cursus geeft......!!! (mijn eigen gemeente start er b.v. binnenkort morgen met een - maar dan moet je wel in de buurt van Rotterdam wonen.......)

http://www.alpha-cursus.nl/vind-een-cursus
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2011, 07:27:57 pm door Hendrik-NG »
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 25, 2011, 11:25:36 pm »

quote:

elle schreef op 25 januari 2011 om 18:09:
Eens met Thorgrem. Ik weet niet wat je studeert, maar een vrije minor in een algemeen vak als sociologie of filosofie oid lijkt me nuttiger. Als je je bijbelkennis wil opvijzelen moet je geen theologie aan de VU doen oid.
Eens. Ik heb een jaartje Theologie mogen studeren in Groningen alvorens ik intrad, en ik ben blij dat ik al redelijk bekend was met de onderwerpen die men behandelden, want ik kan me voorstellen dat het voor iemand die er weinig van weet vrij slecht is voor je geloof.
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.