quote:
Sorry maar ik ben enkel ingegaan op wat jij schreef.
Overigens lezen we in de gehele bijbel dat HANDEL gedreven werd en dat wat van een ander is domweg van de ander is.
Dat jij met een niet onderbouwde theoconomie komt is niet mijn keuze.
Dat je daarin een vorm van "één voor allen en alles van iedereen" kiest kan ik ook niet bijbels duiden dus: onderbouw het eens ?

quote:
Jij weet ook wel dat ik het hier niet heb over het stelen van een brood bij de bakker. Het gaat over de vraag of het een goddelijke misdaad is om geen legale windowskopie te gebruiken of een spel/film gratis te verkrijgen. Ik ben van mening dat dit niet perse zo is.
Wel, geef daar dan ook eens een ONDERBOUWING voor?
God leert ons (overigens Christus ook in zijn opmerking over "geef de keizer wat des keizers is"....) dat er een grens is tussen het mijne en het niet- mijne.
Jij ontkent dat hier maar kan geen reden geven daarvoor.
vrijzinnigheid kan ik best mee leven maar onzinnigheid niet.
quote:
Volgens aardse wet en moraal wél, volgens goddelijk principe in het geheel niet. Helaas zal het nog lang duren voordat aardse wet en goddelijk principe aan elkaar gelijk zijn. Het grote obstakel? De mens zelf.
Het grootste obstakels is die mens die niet weet dat er grenzen zijn van een door God gegeven overheid (immers: de overheid is overheid bij de gratie van God) en dat God ook zelf grenzen aangeeft.
Gij zult niet stelen is een vrij helder gebod.
Het illegaal overnemen van data is diefstal: je betaalt namelijk de maker niet voor zijn product.
Ik zie dan ook geen verschil tussen het stelen van een fiets en het niet legaal toe-eigenen van software en data waar in de regel een betaling tegenover staat omdat de eigenaar van het product die betaling verwacht.