Mijn keuken is ongeveer 4x4 meter maar wel heel slim ingericht.
Daarnaast heb ik een voorraadkast in de bijkeuken

Daar staat een kleine 2m3 aan materiaal en voorraad in
Tevens twee vrieskasten, eentje voor brood en ijsjes en de andere voor geportioneerd vlees wat ik zelf verpak.
Inkopen doe ik deels bij de Appie, de wereldwinkel en deels bij de Hanos of Sligro (groothandels voor restaurant en hotel).
Qua keukengereedschap ben ik stik en stik verwend. Ik spaar al jaren messen van een wat beter merk (leuk voor de verjaardag...) en kan door mijn bedrijf regelmatig aan leuke dingen komen voor een aantrekkelijke prijs.
Omdat koken bij mij ook weer te maken heeft met "werk" (woon-, en logeeropvang) kan ik veel zaken afschrijven zonder dat het mij prive raakt, dat is een luxe, weet ik, maar wel iets waar ik elke dag van mag genieten.
En verder denk ik dat elke beetje "kok" minimaal een sloof moet hebben, vier goede messen en een goed aanzetstaal + een heteluchtoven met magnetronfunctie. Daarnaast een kleine 5 soorten gedroogde kruiden, wat standaardkruiden als kerrie en cajun en het is prima te doen om een ruime maaltijd te maken.
Een alround keukenmachine van Kenwood erbij en werkelijk iedereen kan aan de slag.
Nadeel is de afwas maar de meeste mensen hebben een vaatwasser denk ik?
Vergeten: een kookwekker en een thermometer die IN de oven kan en snel en digitaal werkt.
Mensen denken vaak dat de lekkerste gerechten uit een dure keuken komen maar dat hoeft beslist niet.
Bij onze caravan kook ik op een skottelbraai voor 10 personen. Kwestie van je gerechten goed kiezen