Auteur Topic: Piñatas slaan voor het goede doel  (gelezen 1282 keer)

socrates

• Bekijk profiel
Piñatas slaan voor het goede doel
« Gepost op: mei 19, 2011, 10:05:49 am »
In deze draad ben ik vooral op zoek naar 'legal advice' en sinds de discussie rond de CD van het WTG zich ontaardde in een 'legal debate' leek me dat er mensen zijn die ook mij van advies kunnen voorzien. Het gaat mij in deze dus niet om het gebruik van pinãta, voordat we weer een WTG discussie krijgen :+....

Waar gaat het me wel om. Ik organiseer weer - namens mijn middelbare school waar ik les geef- een actiedag voor ZOA vluchtelingenzorg. Voor die dag willen we een wereldrecord vestigen voor het World Guinnesbook of Records. Ik heb een bevestiging gekregen dat we een poging mogen wagen, maar......

Er is één voorwaarde waaraan ik moeilijk kan voldoen. Er staat over de aard van de pinãtas dat: It must be commercially available.

Ik wil de leerlingen pinãtas laten maken, sterker nog, daar zijn ze al mee begonnen. Als ik pinãtas moet kopen, ben ik 10.000 euro kwijt, min of meer. Daar heb ik uiteraard geen zin in.

Stel, hypothetisch, dat ik een webwinkel begin en daar vrolijke, handgemaakte pinãtas aanbied. Zou dat in jullie ogen voldoen aan het criterium commercieel beschikbaar?

Wie helpt mij?
'het enige dat ik weet, is dat ik niets weet'

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: mei 19, 2011, 10:33:13 am »

quote:

socrates schreef op 19 mei 2011 om 10:05:
In deze draad ben ik vooral op zoek naar 'legal advice' en sinds de discussie rond de CD van het WTG zich ontaardde in een 'legal debate' leek me dat er mensen zijn die ook mij van advies kunnen voorzien. Het gaat mij in deze dus niet om het gebruik van pinãta, voordat we weer een WTG discussie krijgen :+....

Waar gaat het me wel om. Ik organiseer weer - namens mijn middelbare school waar ik les geef- een actiedag voor ZOA vluchtelingenzorg. Voor die dag willen we een wereldrecord vestigen voor het World Guinnesbook of Records. Ik heb een bevestiging gekregen dat we een poging mogen wagen, maar......

Er is één voorwaarde waaraan ik moeilijk kan voldoen. Er staat over de aard van de pinãtas dat: It must be commercially available.

Ik wil de leerlingen pinãtas laten maken, sterker nog, daar zijn ze al mee begonnen. Als ik pinãtas moet kopen, ben ik 10.000 euro kwijt, min of meer. Daar heb ik uiteraard geen zin in.

Stel, hypothetisch, dat ik een webwinkel begin en daar vrolijke, handgemaakte pinãtas aanbied. Zou dat in jullie ogen voldoen aan het criterium commercieel beschikbaar?

Wie helpt mij?
Tja... Wie vult dat begrip "commercially available" in??

Als je uitgaat van een betekenis "commercieel = met het doel om geld te verdienen" dan ZOU een "door jullie georganiseerde web-winkelsponsorverkoop" voldoen aan de eis. En het mes daarbij aan twee kanten kunnen snijden: de verkoop levert dan OOK nog wat op voor het goede doel...

En al ZOU een evt. afwijzing van opname in het World Guinnesbook of Records jullie niet de "15 minutes of fame" opleveren: Een ruime aandacht van/in het (op voorhand ingeseinde - 1000 kleurige pinatas op een rij leveren natuurlijk prachtige foto's op!!!) lokale "suffertje" (of het Jeugdjournaal? niet geschoten is altijd mis!!) kan jullie die aandacht en eeuwige roem natuurlijk OOK geven...!! En een ingelijst krantenartikel staat toch ook mooi aan de muur??  ;)
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 19, 2011, 10:36:05 am »
Piñata, niet pinãta.

Ik zou Guinness het zelf vragen. Misschien dat je ermee wegkomt, maar ik ben bang van niet.

Verder eens met Hendrik. Uiteindelijk levert zo'n vermelding bij Guinness je niks extra op, dus als die het afkeuren, who cares? Zolang je maar lol hebt en veel geld ophaalt, toch?
« Laatst bewerkt op: mei 19, 2011, 10:41:30 am door Pooh »

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 19, 2011, 11:34:59 am »

quote:

Pooh schreef op 19 mei 2011 om 10:36:
Ik zou Guinness het zelf vragen. Misschien dat je ermee wegkomt, maar ik ben bang van niet.

Mee eens, uiteindelijk is het de beslissing van Guinness of je die vermelding krijgt of niet. Dus je zult het met hun moeten bespreken, ik kan me voorstellen dat ze niet gecharmeerd zijn van 'Slimme trucjes' om de eisen te omzeilen. Je zou wel kunnen kijken of die eis 'onderhandelbaar' is, ik neem aan dat ze die eis stellen omdat ze willen dat het wel fatsoenlijke piñata's moeten zijn.

Als dat niet lukt zou je kunnen proberen om een commerciële leverancier te vinden die je wil sponsoren, zo'n recordpoging is voor een leverancier wel een heel mooie gelegenheid om in de picture te komen. Er is er vast wel eentje die er wel wat voor over heeft om zijn piñata's met zijn spandoek erachter op het jeugdjournaal terug te zien....
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash