Beste Riemer,
Dank voor je reactie.
Als wij trouw zijn aan de geboden Gods, in Christus en ons willen laten leiden door de Heilige Geest, dan is alles mogelijk bij God de Allerhoogste. "Het op de man spelen" heeft weinig te maken met de daadwerkelijke bedoeling er van, mijnerzijds. Het feit dat ik hier alleen maar a.h.w. "profetiën in vervulling zie gaan", baart mij zorgen. Hoe kan nu een volk, dat zegt Christen te zijn en Hem alleen na te volgen, en de Bijbel het enige uitgangspunt is, Hem én de wet van de Allerhoogste zo te verwerpen.
Houd ik de wetten van de Allerhoogste. Interepetatie van een regel of een wet is, bij de mens, een persoonlijke zaak. Dat wordt wel bewezen door het feit dat wij mensen onze burgerwetten, dagelijks overtreden en de Gerechtshoven en andere Staattoezichthoudende organisatie dagelijks druk zijn met het "verdoordelen" of corrigeren van het inzicht van de mensen, aangaande de wetgeving, van welke orde die ook mag zijn. Bovendie zijn er ook evenzo veel kerken als meningen.
En zo is dus ook Christus bezig, door de Heilige Geest, om de mens duidelijk te maken, dat Hij op het punt staat te komen en dat voortdurend aandacht wordt gevraagd om de wetten van het Hemels Koninkrijk te gaan eerbiedigen en uit te leven, ja om "uit te gaan van het grote Babylon".( Openbaring 14:6-12) Dat wij nog leven en dat er nu al geen einde aan de wereld gemaakt is, mag een wonder heten.
Jezus leergt ons dat wij " zonder Hem" niets zijn. Ook de Heilige Geest leert ons dat wij zonder de HG niets zijn en ook niet kunnen groeien in Christus. Christus zélf is immers afhankelijk van de Heilige Geest en dus, "staan wij niet boven onze meester" door ons een andere wet aan te matigen en te beweren dat dié -nu ineens - van God zijn.
Dat de persoonlijke interepetatie, in relatie met Christus, de wet van het Koninkrijk der hemelen er toe zou hebben geleid dat Christus de wet wou hebben afgeschaft is dus onzin en buitenbijbels. Want de geboden inclusief de Sabbat van het 4e gebod maken deel uit van het oordeel (over ons). Immers de Allerhoogste god, heeft GEEN ANDERE wet dan die" welke de decaloog is. (Hebreeën 4:1-11 /Exodus 20:11 / Openbaring 14:7)
Wie de kerkgeschiedenis m.b.t. de verandering van de Sabbatsrust naar de rust op de eerste dag onderzoekt, komt tot de ontdekking dat het maken van de zondagrust tot wet een halstoer is, tot de dag van vandaag. Steeds weer moet de RKK Staat opnieuw de zon dag onder de aandacht brengen om navolging te vinden in de kerken. Ook het vastleggen in burgerwetten heeft, tot nu toe steeds schipbreuk geleden.
Als de Allerhoogste god, de Sabbat van het 4e gebod voor ALLE mensen heeft bepaald, dan zal het zo zijn, dat de mens tot de wederkomst toe, zal twijfelen aan zijn geloof en, indien hij of zij hoort over de Sabbat van het 4e gebod, met de Heilige Geest, vandaag of morgen in conflict zal komen.
Immers, als wij getuigen van Christus zijn, dan leert de Bijbel mij dat zoiets in overeenstemming moet zijn met de wet van Onze gezamelijke Hemelse Vader.
Onze gehoorzaamheid is een getuigenis aan de wereld (2 Kor. 3:2,3)
Wel als de mens "trouw" is aan de zondagviering dan is hij of zij dus trouw aan een menselijke instelling ergo aan een Geestelijkheid die men alleen in deze wereld kan vinden. Wie de berichtgevingen van de RKK Staat eens rustig overloopt zal dan ook alleen amar vinden dan "men trouw is aan de Kerk" en dan pas aan Christus. En hier neemt vaak Maria, de "moeder gods" een bemiddelaarsrol in, dat al helemaal buitenbijbels en vooral ongeestelijk is.
Vieren de mensen die de zondag onderhouden aloleen maar de zondag, of zijn er bij die nadenken en ontdekken dat de Allerhoogste god, én Christus voorbeelden zijn dat het volk Israël "uit alle taal, stam, natie en volk" zal komen
Ik denk het wel, de Bijbel legt me het zelf uit? Welnu, als dan de Messiaanse jood Christus in zijn of haar hart heeft gesloten, en daarmee dus gestalte geeft aan datgene wat de Allerhoogste god en Chritus aan de joden bekend wilde maken, maar door hen werd afgewezen, dan vraag ik mij af waarom Messiaanse joden (zoals ik hen persoonlijk ken en ervaar) de Sabbat niet hebben afgeschaft maar eerder ondergan als een krachtiger bewijs der dingen van de Allerhoogste.
Als dan Christus zooo de "herschepper" zou zijn van een "nieuwe wet", dan zouden toch de Messiaanse joden de eersten moeten zijnh, om de Sabbat van het 4e gebod af te schaffen en de zondag daarvoor in de plaats moeten hebben ingesteld.
Als de Christenen die hier op dit forum dus hun Heiland ontkennen (bewust of onbewust) zouden aan mij dan de eersten moeten zijn die mij zouden kunnen mededelen dat het " volk Israël" in dat voorbeeld zou zijn gevolgd.
Maar nee, de Messiaanse jood onderhoudt de geboden geestelijk, nu in Christus, waar zij eerst de wetten "wettsich" en op menselijke inzettingen baseerden.
Geloven en navolgen zijn een kwestie van onderzoekn; "Onderzoekt de Schriften" zegt Jezus.
Hier heb ik een tweetal "links" van een Messiaans-joodse gemeente. Op het eerste gezicht zou je denken, maar ik zie geen typisch joodse mensen op grond van bepaalde zaken of, zo je wilt, zekere uiterlijkheden.
Dat klopt, want de meeste mensen die je op de fotos ziet of in de berichtgeving terug vindt, zijnh gewoon Gereformeerde- Hervormde- Rooms Katholieke- Adventisten- of gewone burger- boeren- en buitenlui die gespeend van welke menselijke navolger, anders dan Christus de Sabbat van het van het 4e gebod onderhouden en daarbij ONDERWEZEN worden door Rabbi`s die Christus hebben aanvaard en dus daardoor, geestelijke gezien ver staan boven de beperkingen van de zondagviering die de mens niet verder brengt dan de grensen van het grote Babylon.
http://god-is-goed.nl/Bet_Echad.htmlVoorganger van deze Messiaans-joodse geloofsgemeenschap is Ds. Paul Daniëls Predikant van het Kerkgenootschap der Zevende Dags Adventisten.
Niet dat ik in die gemeente vertoef, ik woon in belgië, maar ik ken Ds. Daniëls van een serie lezingen en predikaties vanuit Zeeland, vlak over de grens bij Gent.
Veel plezier met de foto`s en de info van die Messiaanse gemeente.
NOOT Het Kerkgenootschap der Zevende dags Adventisten heeft in de USA een eigen aparte Messiaans joodse gemeenschap welke geleid wordt door Clifford Goldstein. Deze joodse gelovige, die eens Orthodox ingesteld was, is door gebed en meditaite in de Jordaan in Israël door de Heilige Geest geleid tot de Adventkerk, om binnen dié gemeenschap een Messiaans-joodse kerk te vormen.
Maakt de Allerhoogste god of Jezus onderscheidt tusen hen die voortduren zijn wet onder druk zetten en andere leren de wet ongehoorzaam te zijn?
Ja, Jezus heeft een einde gemaakt aan het volk Israël omdat het Zijn geboden tot menselijke geboden maakten en hiermee dus een "andere god" dienden.
Het volk werd verspreid over de ganse wereld!
Hoe kunnen wij dan, op Bijbelse gronden, weten dat de Allerhoogste god, een volk "apart zal zetten" dat trouw zal zijn of worden aan de wet van het Hemels Koninkrijk, wel omdat de Bijbel zelf aangeeft dat er maar één volk zal overblijven, uit alle eeuwigheden:
Openbaring voorzegt dat het OVERBLIJFSEL zal bestaan na de vervolging van de middeleeuwen (Openbaring 12:13-17)
Door wie werden die gelovigen vervolgd? Door de "kleine horen" de RK Kerkstaat! (Inquisitie)
Omdat de Allerhoogste god in Christus elk afzonderlijk hart kent van de mensen (denhken, doen en laten) ROEPT de Heilige Geest dat overblijfsel op in een tijd van enorme afvalligheid (Opênbaring 18:1-4)
Die afvalligheid vindt plaats in alle kerken en leef gemeenschappen!
Kenmerk van dat Overblijfsel is: Het heeft de Geest der profetie, en is een levend getuigenis van Christus en de wet van het koninkrijk der Hemelen. Waarbij de ,liefde voor de medemens centaal staat (overigens) (Openbaring 12:17 en 19:10)
Wat is er essentiëel aan de boodschap die dat Overblijfsel brengt:
Daniël 7:9-15) Zij verwijst naar het oordeel dat voor de wederkomst van Christus plaats vindt .
Zij verkondigt de nabijheid van de wederkomst van Christus (Judas 3:14 / 2 Petrus 3:10-14 /Openbarin 12:1_14 en 2 Kor. 5:10)
groet