Beste Riemer,
Natuurlijk ontkent de Paus niet dat je alleen door Christus tot de Vader komt, maar Satan siddert ook voor de Almachtige Vader. Weet je Riemer, wat me opvalt als er maar iets tegen de RKK wordt ingebracht; men wordt boos. men wil of kan niet op Bijbelse gronden geen fundament voor bepaalde zaken aandragen.
En dat de RKK er geen eigen agenda op na houdt, mag wel blijken uit het feit dat zij de geboden van Jezus een andere insteek hebben gegeven, dat door Jezus Christus nergens wordt onderbouwd, dan eerder met klem wordt afgewezen.
En als Bisschoppen raad en advies vragen bij Protestantse predikanten, ja zelfs bij Protestantse gelovigen en er bij zijn die RK geestelijke Bijbelstudie geven, dan vraag ik je toch; hoe zit het met de Bijbelkennis van deze mensen.
Als ik met mijn familie over de Plechtige communie wil praten van hun 12 jarige zoon, dan krijg ik de kous op de kop. De jongen weet niet wat het is of betekent terwijl hij toch de eerste communie achter de rug heeft en de ouders zwijgen als het graf en keren zich van mij af, de hele familie staat er bij en keek er naar. IS dat een voorbeeld van Christus` verzoenende houding? . Een houding, die veel zegt. Maar ja deze wichtige zaken zijn voornamelijk "maatschappelijk" evenementen geworden, waardoor de mensen blind en doof een Kerk binnengeloodst worden. Bang voor hun baantje bang voor de Kerk.
Toen ik eens een gesprek had met een politie-inspecteur zei hij mij dat ik "eigendom van de Staat" was, niet door eigen keuze maar omdat de Kerk zowel een geestelijk als burgerinitiatief heeft binnen dit Koninkrijk. En zo zal dus ook de gehele wereld, op een dag merken dat zij aan een wereldomvattend systeem gekoppeld zijn dat Oecumene heet. Het is niet anders!
Ook heb ik vanmiddag bij de MAKRO in Gent een bijzonder "zwartboek" gevonden aangaande de RKK, geschreven door een RK gelovige.
Ik heb het doorgebladerd en wordt ingegaan op de -op zijn minst- verwerpelijke zaken die dat Instituut in de tijd van haar bestaan in de wereld tot stand heeft gebracht; niet bepaald zaken die we in het voorbeeld van Christus kunnen terug vinden, dus Riemer, waarom moeten gelovige mensen, beelden en relikwieën vereren, terwijl Jezus daar én geen voorbeeld van is, en het de gelovigen zelfs afraad om de dood éénvoudige reden, dat het afleidt van hetgeen meer belangrijker is, en God afleidt, in plaats er naar toe.
De RK Priester Rik Deville, een Belgische Priester die uitgesloten is van de RKK omdat hij (vernieuwende) kritiek had, zegt over de Kerk dat het dictatoriaal Instituut is waar het wapen van "het zwijgen" het grootste is en het een aantal "gektes" heeft die niet te verstaan, maar eerder verwarrend zijn. Waarom Riemer, worden Geestelijken weggemoffeld als zij onwaardige dingen hebben gedaan, waar jij en ik zwaar gestraft voor zouden worden. Waarom moet er een "zwartboek" geschreven worden en waarom zend het ZDF, noodzakelijkerwijs een docu serie uit, waar de RKK Staat historisch niet anders uitgebeeld kan worden als een Kerk (Instituut) dat politieke dwang gebruikt om mensen aan haar te binden en koningen in barre omstandigheden brengt, omdat zij de Kerk niet willen navolgen. En waarom moet ik hier omzichtig over de Heiland spreken, als ik buiten kerkelijk verband (welke kerk dan ook) wil gaan evangeliseren.
Ook niet bepaald een voorbeeld van Christus, die zegt dat "Geloof je vrij maakt"
Is dat een kerk die de Apostolische opvolger van Christus heeft voortgebracht, dat Bijbels gezien ten ene male onjuist is en door Christus zelf wordt ontkent! Gelukkig ken ik veel mensen uit de RKK die wél tot inzicht zijn gekomen en voorzichtig (net zoals Maarten Luther) over hun persoonlijke geloof in Christus praten.
Ik zal zeker je aangegeven link eens openen, maar een Professor Theologie heeft me gewaarschuwd en gezegd dat uitspraken van de Paus en hun woordvoerders met grote nauwkeurigheid moeten worden beluisterd en begrepen, aan de hand van de Bijbel of hetgeen dit boekwerk, dat alleen de Autoriteit van de Almachtige god draagt, ons vertelt door de Heilige Geest ( de waarlijke opvolger van Christus in de wereld).
Het is natuurlijk opmerkelijk dat de RKK Staat, ook in de Bijbel zo negatief wordt voorgesteld, omdat zij de kenmerken draagt van hetgeen de Bijbel over haar zegt. Opmerkelijk is dat de Kerk zelf toegeeft dat zij met een "eigen agenda" werkt, omdat zij meent dat zijn dat van de Allerhoogste god persoonlijk verneemt.
Ik heb een belangrijk deel van de Catechismus aan je voorgehouden en dan zeg jij ( en dat is een antwoord dat ik van andere rk gelovigen ook vaak krijg) je bent aan het knippen! Neen Riemer, antwoord mij nu gewoon op Bijbelse gronden, waarom men Beelden of Heiligen kan of mag aanbidden. Je moet toch weten wat je doet als een Instituut (welke het ook is) navolgt!
Je haalde nog aan:
Er zal geen paus zijn die dat ontkent, er is geen RKK die dat ontkent. KKK 2113 zegt daarover:
quote:
Met afgoderij worden niet enkel de verkeerde erediensten van het heidendom bedoeld. Afgoderij blijft een bestendige bekoring tegen het geloof. Zij bestaat erin te vergoddelijken wat geen God is. Er is sprake van afgodendienst, zodra de mens een schepsel vereert in plaats van God; het kunnen goden zijn of demonen (zoals b.v. in het satanisme) of macht, genot, ras, voorouders, de staat, het geld, enz. 'Gij kunt niet God dienen en de Mammon' zegt Jezus (Mt. 6,24). Talloze martelaren zijn gestorven, omdat zij weigerden 'het Beest''1 te aanbidden of zelfs de eredienst ervan voor te wenden. De afgodendienst verwerpt de unieke heerschappij van God; ze is dus onverenigbaar met de gemeenschap met God.
Ook dat kun je lezen in de Katechismus van de Katholieke Kerk....
Lees ook even KKK 266:
Het katholieke geloof bestaat hierin: dat wij één God vereren in de Drieëenheid en de Drieëenheid in de eenheid, zonder de personen te verwarren en zonder de substantie te scheiden: want de persoon van de Vader is een andere, een andere die van de Zoon en weer een andere die van de heilige Geest; maar de godheid van de Vader, de Zoon en de heilige Geest is één, gelijk is hun heerlijkheid en even eeuwig hun majesteit'.
Maar beste vriend, waarom doet men het tegengestelde dan! Men heeft heidendom toegelaten in de Kerk, men aanbidt de zonnegod op verschillende wijzen. Men
overteerdt de geboden van de Almachtige god en die van Jezus Christus, men
verandert de gebodentafel naar believen. Dan maakt het toch niet uit wat KKK 2113 en KKK 266 ons zeggen, het fundament is toch verkeert!
Zo kan Maria toch geen Middelares zijn of de Koningin der hemelen.
Heb je wel eens van Willow Creek gehoord? Een niet-kerkelijke organisatie die met Bijbelse boodschappen kerkleiders er toe wilde brengen om een bepaalde strategie te volgen, zodat de kerken weer vol zouden zitten? Het is falikant mislukt, omdat de Heilige Geest er aan ontbrak. Volle kerken zegt helemaal niets Riemer! Geloof begint in het persoonlijke hart! Op een moment dat we ons bewust zijn van wat God betekent en wat Jezus is, voor een mens. Niet als baby en ook niet als 7 jarig mensje of 12 jarige. Men kan de mens het Koninkrijk niet dwingen binnen te gaan. Eens RK is altijd RK, ook al denken de éénvoudige mensen dat men zich kan laten "ontdopen". En waarom hebben de meeste mensen een zekere angst voor de Kerk! Waarom moet ik dat anno 2011 ervaren in een land dat ook, een "democratie" is. Elk land zijn democratie!
Geen wonder dat de Kerk, gezamelijk met de Europese leiders naar een Oecumene voor allen zoekt. De Imam achter de kansel en de dominee in de moskee onder de bezielende leiding van de Wereldkerk en onder het gezag van het Internationale Kerkrecht van die zelfde Kerk.
Het is niet anders Riemer! De gelovige Riemer moet toetsen wat mensen zeggen over en aangaande Jezus Christus en niet zomaar aannemen wat men er van zegt of wat men de mensen wijs wil maken.
Jezus is toch Middelaar en Hij is toch de Koning die uiteindelijk overwint, waarom dan afgoderij van Maria! Maria verschijningen zijn toch ook niet van een Almachtige god, maar van de Tegenstander. Jezus leert ons toch nergens dat Maria aan mensen zal of kan verschijnen. Ook Mohammed had verschijningen van Maria, toen men hem tot een profeet maakte.
Ik ben van mening dat de Liefde volle Hemelse Vader begrip heeft voor die mensen die Jezus zoeken binnen de RK Kerk. Ik ben ook de mening toegedaan dat er veel van deze mensen het Koninkrijk der hemelen binnen zullen gaan, maar dat ontslaat hen er niet van dat zij verantwoord moeten afleggen en de meeste hoge geestelijke in rang zullen een des te grotere verantwoording moeten afleggen. Ik zou niet in hun schoenen willen staat Riemer!
De Bijbel leert mij dat er op een zeker moment de Wereldkerk haar macht en praal zal verliezen. De koningen der aarde, zij die in opperst vertrouwen de Kerk hebben nagevolgd, en haar adviezen heeft opgevolgd, zullen ontdekken dat zij eeuwen lang zijn bedrogen, de Kerk zal "naakt" komen te staan.
Jezus zal dan komen. Immers de Almachtige god maakt een einde aan alles dat tegen Zijn wetten is ingegaan, op welk gebied dan ook. Niets dat afwijkt van de geboden van het Hemels Rijk zal het Rijk binnengaan. En dat komt omdat alleen Jezus Christus en zijn wetten de enige weg zijn, waar gelovigen en verlosten mensen binnen kunnen gaan. Jezus Christus is de voleinder, en niemand anders.
Iedereen moet doen wat hij of zij voor zichzelf belangrijk acht.
En in het licht van Christus ben jij gewoon een vriend voor mij, want is het niet zo dat je je" vijanden" lief moet hebben, want Jezus Christus heeft alle mensen lief, zelfs Zijn tegenstanders! En zo hoort het ook te zijn, ondanks de menings verschillen, er is al genoeg oorlog in de wereld en het einde is nabij!
Hier nog enkele Bijbelverwijzingen die tegenstrijdig zijn aan sommige RK standpunten:
Is Maria (een) Middelares voor de wereld of Kerk, en staat zij voor op haar Zoon?
Mag men heiligen vereren?De Bijbel zegt duidelijke NEEN
quote:
Toen sprak Jezus; Ga heen, satan; want er staat geschreven: " Gij zult uw Heer uw God aanbidden, en Hem alleen dienen" Matt 4:10
Zie je dat hier vereren, dienen en aanbidden in één adem genoemd worden (bron:"God spreekt tot u" J.C; Guenen /België/S.D.T.
En ik weet dat de RKK één reden heeft gevonden of gecreëerd, die het rechtvaardigt dat mensen geestelijken of Bijbelse figuren mogen/kunnen aanbidden of vereren, buiten de de Almachtige om.
Is Maria in de Hemel en heeft zij een positie boven Christus ingenomen?
quote:
"..Vrouw ziedaar uw Zoon. Daarna sprak Hij tot de leerling:
Ziedaar uw moeder. En van dat ogenblik af nam de leerling haar bij zich op" Johannes 19:26,27
Als we nu het belang van de RKK onder ogen nemen, is het dan niet vreemd, dat de Bijbel nergens meer gewag maakt van Maria.
Maria stond bij het kruis waar Jezus hing, samen met haat zuster Maria van Klopas en Maria Magdalena. MAria de moeder van Jezus werd liefdevol opgenomen in het gezin van Johannes en stierf een gewone dood, zoals alle andere mensen.
Buiten de vermelding van Maria in de tekst van Joh 19:25 werd zij nergens meer vernoemd, niet door Jezus in het NT niet door Johannes, noch in de brieven, noch in Openbaringen, waar alleen Jezus centraal staat en -een- Onreine vrouw.
en ook niet in de brieven van Paulus, Petrus, Jakobus en Judas.
Had Maria, de moeder van een God een grotere plaats dan Jezus in het Bijbels perspectief, als Middelares bijv.?
Dit zegt de Bijbel:
quote:
"Want er is één God, en er is ook één Middelaar tussen God en de mensen, de Mens Jezus Christus" 1 Tim 2:5
Maria heeft dus geen grotere of belangrijkere rol. Zij hoort dus in het Evangelie en de verkondiging er van dan ook geen belangrijkere aandacht te krijgen. Haar verschijningen zijn dus onbijbels, niet van God en dus misleidend!
De kerk heeft de bescheidenheid van de Evangeliën op zij ngezet om Martia te verheerlijken en hebben haar uit de schaduw, waarmee de kracht van de Almachtige haar had overdekt, in plaats in het licht geplaatst?
In dat opzicht is dus een menselijk instituut dat zegt "in Christus " te zijn, de plaats van de Almachtige god opgeëist en uitgevoerd. haar biografie die door de Almachtige was gedacht en uitgevoerd werd gedrenkt in een "wonder" dat dus niet van de Almachtige god kan afgekomen zijn!
men heeft Maria een plaats toegekend, die haar onbekend is en ook niet toe kan komen en hebben van haar een afgod gemaakt door te verklaren dat Maria:
quote:
"Universele Algemene Middelares, Deelgenote van de Vader, Bruid van de Heilige Geest"
Zodoende Riemer heeft men Maria heer enige wettige roem ontnomen; de verhevenheid van slechts een vrouw te zijn geweest, die als zodanig de Kalvarieweg is gegaan, zonder te verzwakken, wandelend door heg Geloof!
Zij heeft zelf nooit gevraagd om die positie die menselijke instellingen en Geestelijken haar hebben toegekend, de Almachtige god heeft Zijn plan uitgevoerd, dat we allen zullen aanschouwen als we het hemels Jeruzalem binnen zijn gegaan, want bij God is geen zweem van ommekeer. Zij heeft zich in de schaduw van haar moederschap teruggetrokken en
alle licht gelaten voor de goddelijke zoon -alleen- die haar zoveel gekost had.
Gods zegen!