Auteur Topic: profetie over Griekenland enzo door David Wilkerson  (gelezen 42648 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
profetie over Griekenland enzo door David Wilkerson
« Gepost op: november 02, 2011, 03:52:28 pm »
Bekijk de link eens? Dit lijkt uit te gaan komen.
http://xandernieuws.punt.nl/?r=1&id=481910
Een nieuwe start is een nieuw begin

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: november 02, 2011, 04:18:05 pm »

quote:

"'Het gaat gebeuren. Zeer spoedig -en ik spreek nu profetisch, ik heb dit absoluut van God doorgekregen- zal er een kompleet Europees, Noord Afrikaans of Oosters land niet meer aan haar financiële verplichtingen kunnen voldoen en failliet gaan."

Zei een 'profeet' in... 9-2008?? Eerder nog?? Toch niet echt spoedig te noemen...

En het advies om massaal geld van de bank te halen? Leidt tot een self-fulfilling prophecy: dan gaan er ook banken omvallen... Daar hoef je geen profeet voor te zijn om dat te "voorspellen"...
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 02, 2011, 06:28:09 pm »

quote:

Hendrik-NG schreef op 02 november 2011 om 16:18:
[...]

"'Het gaat gebeuren. Zeer spoedig -en ik spreek nu profetisch, ik heb dit absoluut van God doorgekregen- zal er een kompleet Europees, Noord Afrikaans of Oosters land niet meer aan haar financiële verplichtingen kunnen voldoen en failliet gaan."

op 2011 jaar lijkt me dat vrij spoedig.

Zei een 'profeet' in... 9-2008?? Eerder nog?? Toch niet echt spoedig te noemen...

En het advies om massaal geld van de bank te halen? Leidt tot een self-fulfilling prophecy: dan gaan er ook banken omvallen... Daar hoef je geen profeet voor te zijn om dat te "voorspellen"...

op 2011 jaar lijkt me dat vrij kort

ik beschreef ongeveer 2 jaar geleden wat in de navolgende jaren zou gebeuren.
Ik werd een beetje voor gek verklaard, helaas vrienden....het wordt nog veel erger...
« Laatst bewerkt op: november 02, 2011, 06:30:54 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 02, 2011, 07:43:29 pm »
op basis van mijn vorige opmerking zou ik je aandacht willen vragen voor het laatste hoofdstuk van de profeet Daniël.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 02, 2011, 08:15:23 pm »
t Is niet heel origineel om in september 2008 met allerlei doemscenario's aan te komen. 't Was origineel geweest wanneer dat een jaar eerder was gebeurd, toen de real estate-bubbel nog niet gebarsten was. En wis en waarachtig: er waren in 2007 al mensen die hel en verdoemenis preekten naar aanleiding van de op hol geslagen economie. 't Waren alleen geen christenen maar 'gewoon' economen en investeerders.
In 2005 was er al een docu getiteld 'De dag dat de dollar valt'.
« Laatst bewerkt op: november 02, 2011, 08:17:55 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 02, 2011, 09:10:10 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 02 november 2011 om 18:28:
[...]

ik beschreef ongeveer 2 jaar geleden wat in de navolgende jaren zou gebeuren.
Ik werd een beetje voor gek verklaard, helaas vrienden....het wordt nog veel erger...
Je gebruik van "ik" lijkt aan te geven dat jij de Xander van die website bent?
Mail me maar als je wat wilt weten

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: november 02, 2011, 09:49:07 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 02 november 2011 om 21:10:
[...]

Je gebruik van "ik" lijkt aan te geven dat jij de Xander van die website bent?
nee, wat een kul deponeer je hier. Je hebt in ieder geval geen profetische gave  :)  LOL

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: november 02, 2011, 09:49:59 pm »

quote:

elle schreef op 02 november 2011 om 20:15:
t Is niet heel origineel om in september 2008 met allerlei doemscenario's aan te komen. 't Was origineel geweest wanneer dat een jaar eerder was gebeurd, toen de real estate-bubbel nog niet gebarsten was. En wis en waarachtig: er waren in 2007 al mensen die hel en verdoemenis preekten naar aanleiding van de op hol geslagen economie. 't Waren alleen geen christenen maar 'gewoon' economen en investeerders.
er was ook enen diak die beweerde dat ik volledige onzin verkocht

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: november 02, 2011, 09:50:46 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 02 november 2011 om 19:43:
op basis van mijn vorige opmerking zou ik je aandacht willen vragen voor het laatste hoofdstuk van de profeet Daniël.
wie gaat in op voorgaande ??

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: november 02, 2011, 09:52:14 pm »

quote:

elle schreef op 02 november 2011 om 20:15:

je beoordeelt de situatie van toen met de kennis van nu. Zie mijn opmerking over de mening van Diak en mijn toenmalige bijdrage.  Daarbij heb ik en o.a.  diak en anderen niet hel en verdoemenis gepredikt.
Maar lieve mensen `slaap verder`
« Laatst bewerkt op: november 02, 2011, 09:59:51 pm door grondig christelijk »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: november 02, 2011, 11:44:00 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 02 november 2011 om 21:49:
[...]

nee, wat een kul deponeer je hier. Je hebt in ieder geval geen profetische gave  :)  LOL

Nou, sorry, maar het lijkt wel zo :X
Je had beter even kunnen quoten met een linkje naar jouw profetie  :)

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: november 02, 2011, 11:45:01 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 02 november 2011 om 21:52:
[...]

je beoordeelt de situatie van toen met de kennis van nu. Zie mijn opmerking over de mening van Diak en mijn toenmalige bijdrage.  Daarbij heb ik en o.a.  diak en anderen niet hel en verdoemenis gepredikt.
Maar lieve mensen `slaap verder`
Linkje graag???

Ozombi

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: november 03, 2011, 04:45:19 am »
Het is geen nieuwe voorspelling. We zitten in de moeilijkste periode van het zgn kali-yuga met een totale duur van 432.000jaar waarvan er nu ongeveer 5000 voorbij zijn. Dat het nog erger wordt en dat de materiele wereld gaat instorten is vele duizenden jaren geleden al " voorspeld " aan de hand van de sterren.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: november 03, 2011, 06:31:49 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 02 november 2011 om 23:44:
[...]

Nou, sorry, maar het lijkt wel zo :X
Je had beter even kunnen quoten met een linkje naar jouw profetie  :)

ik heb niet beweerd dat ik toen een profetie heb uitgesproken, ik heb mijn mening gegeven en mijn verwachting wat er zou gaan gebeuren en hoe moet ik dat in ....naam weer vinden in dit gigantische archief.

Overigens vind ik het aangehaalde artikel veel te breed interpreteerbaar en staat griekenland daar niet genoemd.

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: november 03, 2011, 08:37:26 am »
Citaat
[...]"'Het gaat gebeuren. Zeer spoedig -en ik spreek nu profetisch, ik heb dit absoluut van God doorgekregen- zal er een kompleet Europees, Noord Afrikaans of Oosters land niet meer aan haar financiële verplichtingen kunnen voldoen en failliet gaan."
Citaat

Compleet Europees, Noord Afrikaans of Oosters land ... van een alwetende God kun je denk ik wel specifieker iets verwachten in een profetie. Regelmatig kijk ik op de site van Xander en heb al heel wat artikelen tegengekomen met aannames, profetieeen, hoe het zou kunnen gaan gebeuren allemaal en tot nog toe weinig tegengekomen daar wat ook onomstotelijk zo gebeurd is.

Begrijp me niet verkeerd, ik geloof zeker dat we in spannende tijden leven, dat het heel goed mogelijk is dat we vlak voor de wederkomst van Jezus Christus leven en dat er de komende jaren een opeenstapeling zal zijn van natuurrampen, politieke onrust en economische teruggang en dat het wereldwijd chaotisch gaat worden. Maar als ik profeteer dat zeer spoedig ergens in Azie of Australie of Amerika volgend jaar een land met gigantische wateroverlast te maken krijgt, vind ik het persoonlijk beter nacheckbaar als er heel specifiek een regio terugkomt. De kans dat er ergens iets gebeurd in een zeer groot gebied is nl. vele malen groter
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: november 03, 2011, 08:43:51 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 02 november 2011 om 18:28:
[...]

En op 2011 uren lijkt me dat vrij lang... Die uitspraak op die website, daar kan je echt ALLE kanten mee op. Maar snel is snel...

Maar men zal, na een failliet van een of ander land zonder dat precies 2 weken later Mexico ook failliet gaat, altijd kunnen roepen dat er dus "snel" nog een land failliet zal gaan (waarna precies 2w later Mexico ook zal vallen)...

Zoals Elle al zei: het is soms beter om heel goed naar economen te luisteren. En, voor wat betreft ons moreel handelen, naar Gods woord en naar het eigen geweten...

Dan kunnen we het prima stellen zonder dit soort "vaag gestelde doemscenario's"!!!

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: november 03, 2011, 08:52:51 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 02 november 2011 om 21:52:
[...]

je beoordeelt de situatie van toen met de kennis van nu.
Ach welnee. 't Is niet moeilijk om te voorspellen dat mensen arm zullen worden wanneer er een crisis reeds is losgebarsten (maart 2008). Een vage voorspelling als: 'ergens op de andere helft van de wereld zal er een land failliet gaan', is makkelijk. De voorspelling dat er een zuid-amerikaans land omvalt, gevolgd door mexico, waarna er een run zal ontstaan op amerikaanse banken, die is idd specifieker; maar die is nog niet uitgekomen, terwijl er inmiddels allerlei ander onheil in de wereld is (de arabische 'lente' bijv), waarover niet geprofeteerd wordt. Met andere woorden: 't is nog veeeeeel te vroeg om deze 'profetie' te kunnen waarderen, nog afgezien van dat 't maar een beroerde profetie is met -zoals al opgemerkt- vaagheden en self-fulfilling elementen.

Troost je: alle echt sterke profetieen zijn pas achteraf helder. Da's bijkans per definitie zo.
Los daarvan: ik zie geen enkele reden waarom een profetie iets zou (moeten) veranderen aan mijn levenswijze. Gods plan met de wereld wordt vanzelf duidelijk, tot die tijd hou ik mijn olielampje brandend en wacht ik af, goed? Maar daar hebben we het al eerder over gehad, nietwaar?

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: november 03, 2011, 04:54:54 pm »

quote:

weer een doemprediker
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: november 03, 2011, 07:02:14 pm »

quote:

Hendrik-NG schreef op 03 november 2011 om 08:43:
[...]

En op 2011 uren lijkt me dat vrij lang... Die uitspraak op die website, daar kan je echt ALLE kanten mee op. Maar snel is snel...

Maar men zal, na een failliet van een of ander land zonder dat precies 2 weken later Mexico ook failliet gaat, altijd kunnen roepen dat er dus "snel" nog een land failliet zal gaan (waarna precies 2w later Mexico ook zal vallen)...

Zoals Elle al zei: het is soms beter om heel goed naar economen te luisteren. En, voor wat betreft ons moreel handelen, naar Gods woord en naar het eigen geweten...

Dan kunnen we het prima stellen zonder dit soort "vaag gestelde doemscenario's"!!!

ik geloof dat we betreffende je quote niet heel erg van mening hoeven te verschillen. Maar of wij naar economen, de wijzen van deze wereld en de hogepriesters van Mammon, moeten luisteren? Dat betwijfel ik ten zeerste.
In tegendeel, we moeten ons voorbereiden. En op het laatste hoofdstuk van daniel kom ik nog terug. Lees de passages over de verlichten
« Laatst bewerkt op: november 03, 2011, 07:12:56 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: november 03, 2011, 07:09:22 pm »

quote:

elle schreef op 03 november 2011 om 08:52:

Troost je: alle echt sterke profetieen zijn pas achteraf helder. Da's bijkans per definitie zo.
Los daarvan: ik zie geen enkele reden waarom een profetie iets zou (moeten)

het verschil tussen profetieën  in de bijbel en bijvoorbeeld nostradamus is dat van te voren details in de toekomst worden weergegeven.
Neem bijvoorbeeld de naam Kores als verantwoordelijke voor de terugkeer van joden naar Israël. Zijn naam werd letterlijk geprofeteerd, vele jaren van te voren, inclusief wat hij zou doen en besluiten.

Het fundamentele verschil zit hem in of de canon is afgesloten of dat er nog een derde laag in de profetieën is te ontdekken.
Of te wel het OT, NT en de toekomende tijd. Hier zit het fundamentele verschil met gereformeerden en mijn overtuiging. Waar ik overigens niet bepaald alleen in sta
« Laatst bewerkt op: november 03, 2011, 07:09:54 pm door grondig christelijk »

Ozombi

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: november 03, 2011, 09:07:06 pm »
In de bijbel staat geen informatie die specifiek betrekking heeft op gebeurtenissen in de toekomst, bv over de tijd waarin we nu leven.
Er wordt hier en daar verwezen naar historische plaatsen,volksgebruiken
en mogelijk zelfs historische gebeurtenissen. Bedoeld om verhalen te verpakken die als doel hebben: Geestelijke Inzichten te verwoorden.

Niet meer en niet minder. Ook Jezus Christus komt niet meer terug, niet binnenkort en ook niet over een hele lange tijd. Christus wél, die kun je elke dag in ieder gezicht zien als je goed kijkt.

Ooit is er een wetenschappelijk onderzoek gedaan naar een oudere Indiase man van hoog spiritueel nivo, die 4 weken niet at en niet dronk.
Zijn gezondheid was na 4 weken niet veranderd, kerngezond!
Wie geloofde dat dit kon? Wie kent deze zaak? Weinigen in de wereld hebben er van gehoord en het aanvaardt als een geldige verklaring dat er mensen zijn die de onsterfelijkheid al hebben bereikt.

Ik geloof overigens wel dat er rond het jaar 2050-2070 een grote spirituele leider zal verschijnen. Dergelijke gebeurtenissen komen namelijk 1x in de 2160 jaar voor en worden aan de hand van de
sterren berekend. Het is onwaarschijnlijk dat dit Jezus zal zijn, en al
was het zo dan zou ie zich niet op die manier bekendmaken. That much I know
« Laatst bewerkt op: november 03, 2011, 09:07:24 pm door Ozombi »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: november 03, 2011, 09:38:36 pm »

quote:

Wat is dat toch dat mensen zo gaarne in de agenda van de toekomst willen kijken en allerlei uitspraken doen daarover?
Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad immers?

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: november 04, 2011, 09:29:18 am »

quote:

Ozombi schreef op 03 november 2011 om 21:07:
In de bijbel staat geen informatie die specifiek betrekking heeft op gebeurtenissen in de toekomst, bv over de tijd waarin we nu leven.
Er wordt hier en daar verwezen naar historische plaatsen,volksgebruiken
en mogelijk zelfs historische gebeurtenissen. Bedoeld om verhalen te verpakken die als doel hebben: Geestelijke Inzichten te verwoorden.

Niet meer en niet minder. Ook Jezus Christus komt niet meer terug, niet binnenkort en ook niet over een hele lange tijd. Christus wél, die kun je elke dag in ieder gezicht zien als je goed kijkt.

Ooit is er een wetenschappelijk onderzoek gedaan naar een oudere Indiase man van hoog spiritueel nivo, die 4 weken niet at en niet dronk.
Zijn gezondheid was na 4 weken niet veranderd, kerngezond!
Wie geloofde dat dit kon? Wie kent deze zaak? Weinigen in de wereld hebben er van gehoord en het aanvaardt als een geldige verklaring dat er mensen zijn die de onsterfelijkheid al hebben bereikt.

Ik geloof overigens wel dat er rond het jaar 2050-2070 een grote spirituele leider zal verschijnen. Dergelijke gebeurtenissen komen namelijk 1x in de 2160 jaar voor en worden aan de hand van de
sterren berekend. Het is onwaarschijnlijk dat dit Jezus zal zijn, en al
was het zo dan zou ie zich niet op die manier bekendmaken. That much I know
Mag je vinden... Op een ander subforum...!!

quote:

Welkom op het subforum Christelijk Leven!

Dit subforum is bedoeld om te discussiëren over het christelijk geloof, ethiek, de Bijbel en dogma's op basis van een christelijke grondslag vanuit een theoretische invalshoek. Hierbij worden de Bijbel als het onfeilbare en geïnspireerde Woord van God en de Apostolische Geloofsbelijdenis als samenvatting daarvan als uitgangspunt genomen.

Het is dus duidelijk niet de bedoeling dat je in dit subforum meningen verkondigt die lijnrecht tegen de Bijbel en de Apostolische Geloofsbelijdenis, of dat je het gezag van de Bijbel in twijfel trekt. In het subforum Levensbeschouwing gelden ruimere grenzen. Zie de desbetreffende policy.

Dat Apostolicum zegt o.a.
Ik geloof in Jezus Christus, ... ten derde dage wederom opgestaan van de doden; opgevaren ten hemel, zittende ter rechterhand Gods, des almachtigen Vaders; vanwaar Hij komen zal om te oordelen de levenden en de doden.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: november 04, 2011, 03:49:58 pm »

quote:

Hendrik-NG schreef op 03 november 2011 om 08:43:
[...]

Jezus zou toch ook spoedig komen? Nou, waar blijft Hij dan? Hij is al zo lang weg!

Wat de landen betreft: duidelijk controleerbaar. Amerika moet een half jaar niet bij zijn bankgeld kunnen komen.
« Laatst bewerkt op: november 04, 2011, 04:00:17 pm door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: november 04, 2011, 03:59:47 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 03 november 2011 om 08:37:
Citaat
[...]"'Het gaat gebeuren. Zeer spoedig -en ik spreek nu profetisch, ik heb dit absoluut van God doorgekregen- zal er een kompleet Europees, Noord Afrikaans of Oosters land niet meer aan haar financiële verplichtingen kunnen voldoen en failliet gaan."
Citaat

Compleet Europees, Noord Afrikaans of Oosters land ... van een alwetende God kun je denk ik wel specifieker iets verwachten in een profetie. Regelmatig kijk ik op de site van Xander en heb al heel wat artikelen tegengekomen met aannames, profetieeen, hoe het zou kunnen gaan gebeuren allemaal en tot nog toe weinig tegengekomen daar wat ook onomstotelijk zo gebeurd is.

Begrijp me niet verkeerd, ik geloof zeker dat we in spannende tijden leven, dat het heel goed mogelijk is dat we vlak voor de wederkomst van Jezus Christus leven en dat er de komende jaren een opeenstapeling zal zijn van natuurrampen, politieke onrust en economische teruggang en dat het wereldwijd chaotisch gaat worden. Maar als ik profeteer dat zeer spoedig ergens in Azie of Australie of Amerika volgend jaar een land met gigantische wateroverlast te maken krijgt, vind ik het persoonlijk beter nacheckbaar als er heel specifiek een regio terugkomt. De kans dat er ergens iets gebeurd in een zeer groot gebied is nl. vele malen groter
De volgende visioen van hem lijkt anders aardig uit te komen:
http://bijbelgetrouw.nl/index.php?itemid=852 :
Het overige staat voor de deur.

Zaken die hierin voorspeld zijn, al in de jaren 70 toen het nog helemaal niet speelde:
de komst van de Euro en de europesche samenwerking
de stortvloed van pornografisch materiaal dat bij onder andere tankstation te koop zijn. Daarover lees ik meer bij hem wat hij goed wist:
"Er raast een demonische geest van zinnelijkheid die naaktheid, perversie en een vloed van vuil over de wereld. De belangrijkste TV-netten zullen meedoen met dit morele verval. Ook voorziet Wilkerson sexuele immoralitiet bij predikers. Een constante lawine van sex en bloot via alle media zal de gedachten en zielen van de meeste gelovigen doen kwellen."
De komst van zachte winters zonder sneeuw, opgevolgd door opeens weer recordbrekende strenge winters in Europa. De tijden van de zachte winters zou ook de tijden van de hele warme zomers zijn, te gelijk zouden juist hele warme landen opvallend winterweer hebben met sneeuw bijvoorbeeld. Dat is ook gebeurd. In latijnsamerika viel een keer sneeuw in de woestijn. In Zuid Afrika was het goed raak. 2 keer achter elkaar sneeuw in Jeruzalem, terwijl dat normaal eens in de eeuw voor komt. Marokko heeft ook sneeuw gehad.

Wat ook verspeld werd is de opstandige tieners tegen over hun ouders. De haatverhoudingen. Die zijn uitgekomen.

Deze woorden van hem is maar al te waar :) :
"De grootste zonde tegen God zal het negeren van Hem zijn. De boodschap van het komende oordeel en Zijn wederkomst zullen nauwelijks door gelovigen gehoord en geaccepteerd worden. Vele valse leringen zullen toenemen."
Deze ook: "Er is geen volk op aarde krachtig genoeg om Israel te doen vernietigen"

dat we getuige zullen zijn van failissementen van grote bedrijven en vooral veel fusie's heeft hij voorspeld. Fokker bestaat al haast niet meer, op wat onderhoudswerk na. Haast alle autofabriekanten zijn gefuseerd met andere. Onze Philips is al meer dan gehalveerd.

De komst van de wereldraad van kerken is uitgekomen. Dat is de poging tot vormen van een wereldkerk.

De opwekking binnen de gewone kerken wat hij voorspeld  is in opmars. Dat zie je al in Amsterdam, New York en Berlijn.

Ik vind het allemaal wel uitstekend voorspeld :)
« Laatst bewerkt op: november 04, 2011, 04:20:46 pm door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: november 04, 2011, 04:23:53 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 03 november 2011 om 19:02:
[...]

ik geloof dat we betreffende je quote niet heel erg van mening hoeven te verschillen. Maar of wij naar economen, de wijzen van deze wereld en de hogepriesters van Mammon, moeten luisteren? Dat betwijfel ik ten zeerste.
In tegendeel, we moeten ons voorbereiden. En op het laatste hoofdstuk van daniel kom ik nog terug. Lees de passages over de verlichten
Het wonderbaarlijke is, toen Jona Nineve binnenkwam met de kortste visioen van de hele bijbel, toen werd hij in één keer geloofd. God stuurde echter vele profeten naar Israël en ook hun boodschap werd genegeerd door de meeste mensen.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: november 04, 2011, 04:54:06 pm »

quote:

gaitema schreef op 04 november 2011 om 16:23:
[...]

Het wonderbaarlijke is, toen Jona Nineve binnenkwam met de kortste visioen van de hele bijbel, toen werd hij in één keer geloofd. God stuurde echter vele profeten naar Israël en ook hun boodschap werd genegeerd door de meeste mensen.

oh, maar ik heb wilkerson niet nodig om overtuigd te zijn dat we in het puntje van het puntje van de eindtijd zitten: Overigens vind ik het herstel van Israèl en wat er in het middenoostern gebeurt ook een bijzonder goe kompas als het gaat wereldse gebeurtenissen. IK heb het linkje gelezen, het blijft ee<n beetje algemeen en toch is het voor mij voldoende om te geloven dat deze man een bijzonder inzicht in het hart kreeg gelegd die hij terecht deelde.
Tegelijk zijn er ook veel gelovigen die net als Jona de door God voorzegde rampspoed afwachtten, die niet meer bidden omdat ze werkelijke bewogen zijn met de ongelovigen en lauwe en/of vrijzinnige christenen.
Niet omdat zij zich beter voelen dan hen, maar omdat ze ervan overtuigd zijn dat dezen net als hen gered moeten worden door genade die verkregen wordt door bekering en het ich wenden tot Jezus Christus als persoonlijke verlosser.
Velen hebben hun zout verloren en zijn geestelijk krachteloos geworden terwijl ze denken over voldoende olie te beschikken.
« Laatst bewerkt op: november 04, 2011, 05:07:53 pm door grondig christelijk »

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: november 04, 2011, 05:21:24 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 04 november 2011 om 16:54:
oh, maar ik heb wilkerson niet nodig om overtuigd te zijn dat we in het puntje van het puntje van de eindtijd zitten
Als jij zegt dat we nu in de uiterste eindtijd zitten dan is het nu de laatste ure, wel ironisch dat Johannes tweeduizend jaar geleden al schreef dat het toen de eindtijd was (   1 Joh 2,18) en jij hem niet geloofd hebt.
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: november 04, 2011, 06:36:32 pm »
Volgens alle christenen is de eindtijd er altoen Jezus op de aarde rond liep

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: november 04, 2011, 06:40:59 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 04 november 2011 om 16:54:
[...]

oh, maar ik heb wilkerson niet nodig om overtuigd te zijn dat we in het puntje van het puntje van de eindtijd zitten: Overigens vind ik het herstel van Israèl en wat er in het middenoostern gebeurt ook een bijzonder goe kompas als het gaat wereldse gebeurtenissen. IK heb het linkje gelezen, het blijft ee<n beetje algemeen en toch is het voor mij voldoende om te geloven dat deze man een bijzonder inzicht in het hart kreeg gelegd die hij terecht deelde.
Tegelijk zijn er ook veel gelovigen die net als Jona de door God voorzegde rampspoed afwachtten, die niet meer bidden omdat ze werkelijke bewogen zijn met de ongelovigen en lauwe en/of vrijzinnige christenen.
Niet omdat zij zich beter voelen dan hen, maar omdat ze ervan overtuigd zijn dat dezen net als hen gered moeten worden door genade die verkregen wordt door bekering en het ich wenden tot Jezus Christus als persoonlijke verlosser.
Velen hebben hun zout verloren en zijn geestelijk krachteloos geworden terwijl ze denken over voldoende olie te beschikken.

Bij ons zie je dat ook velen de moet hebben opgegeven. In de PKN en de RKK heerst er veel verslagenheid vanwege de onoplosbaar lijkende vergrijzing. aanstaande zondag wordt bij ons de laatste kerkdienst in de grote kerk gehouden. Voormalig Hervormd. Sinds afgelopen zomer protestandse gemeente-gebouw. Dan hebben we nog twee kerkgebouwen over.

Ik geloof sterk dat er een opleving gaat komen. Dat lees ik ook weer in zijn profetie. Dat bemoedigd mij heel sterk. Echter de kans is groot, dat het er weer eentje is waarbij een afscheiding noodzakelijk zal gaan worden.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: november 04, 2011, 07:17:06 pm »
Ik schreef eerder vandaag!

quote:

Zoals de grieken nu worden weg gezet als onbetrouwbare paria´s, zo zal het gaan met hen die niet buigen.
Het is een systeem die voortkomt uit een antichristelijke geest die nog meent het goede te doen ook
.

in het AD stond dit:

http://www.ad.nl/ad/nl/55...nige-grappen-op-G20.dhtml
« Laatst bewerkt op: november 04, 2011, 08:39:56 pm door grondig christelijk »

Ozombi

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: november 04, 2011, 07:44:23 pm »
@Hendrik::  Ik trek het gezag van de bijbel niet in twijfel hoor, en ook de Christus is voor mij een bekend gegeven. Waarom is de betekenis die jij/jullie aan deze dingen geven de juiste? Misschien is het wel grote onzin?!
Ik weet wel waarover ik praat en ik ben hier echt niet om te 'kwallen' maar om dingen juist duidelijk neer te zetten. Zonder bijbelse verzen die verder niets echt verduidelijken, inderdaad ja.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: november 04, 2011, 07:59:11 pm »

quote:

gaitema schreef op 04 november 2011 om 18:40:
[...]

Bij ons zie je dat ook velen de moet hebben opgegeven. In de PKN en de RKK heerst er veel verslagenheid vanwege de onoplosbaar lijkende vergrijzing. aanstaande zondag wordt bij ons de laatste kerkdienst in de grote kerk gehouden. Voormalig Hervormd. Sinds afgelopen zomer protestandse gemeente-gebouw. Dan hebben we nog twee kerkgebouwen over.

Ik geloof sterk dat er een opleving gaat komen. Dat lees ik ook weer in zijn profetie. Dat bemoedigd mij heel sterk. Echter de kans is groot, dat het er weer eentje is waarbij een afscheiding noodzakelijk zal gaan worden.
onder de verdrukking komt altijd een (veelal persoonlijke) geestelijke opleving, dat is het principe van druk uit oefenen. Maar er komt geen brede bekering onder de volken, zij zullen hun luxe meer lief hebben als God. Voor even zal een deel Hem zoeken en daarna keren ze terug naar hun afgoden.
« Laatst bewerkt op: november 04, 2011, 08:06:35 pm door grondig christelijk »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: november 04, 2011, 08:06:19 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 03 november 2011 om 21:38:
[...]

Wat is dat toch dat mensen zo gaarne in de agenda van de toekomst willen kijken en allerlei uitspraken doen daarover?
Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad immers?
nog maar een keertje....

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: november 04, 2011, 08:19:53 pm »

quote:

het heeft niets te maken met iets willen weten maar meer met het ongewild begrijpen, de tijd verstaan. Niet vanuit eigen wijsheid of eigenwijsheid, maar biddend. En als een mens zulke zaken dringen, moet deze dan zwijgen?

Daniel 12

1 In die tijd zal Michaël opstaan, de grote vorst, die de kinderen van je volk terzijde staat. Het zal een tijd van verdrukking zijn, zoals er niet geweest is sinds er volken bestaan. In die tijd zal je volk worden gered: allen die in het boek zijn opgetekend. 2 Velen van hen die slapen in de aarde, in het stof, zullen ontwaken, sommigen om eeuwig te leven, anderen om voor eeuwig te worden veracht en verafschuwd. 3 De verlichten zullen stralen als het fonkelende hemelgewelf, en degenen die velen tot gerechtigheid hebben gebracht als de sterren, voor eeuwig en altijd. 4 Maar houd deze woorden geheim, Daniël, en verzegel het boek tot de eindtijd. Velen zullen op zoek gaan en de kennis zal toenemen.’
5 Toen zag ik, Daniël, twee anderen staan, de ene aan deze oever van de rivier, de andere aan de overkant. 6 Een van hen zei tegen de in linnen geklede man die zich boven het water van de rivier bevond: ‘Hoe lang duurt het tot het einde van deze wonderbaarlijke gebeurtenissen?’ 7 Daarop hoorde ik de in linnen geklede man die zich boven het water van de rivier bevond spreken. Hij hief beide handen op naar de hemel en zwoer bij de eeuwig Levende: ‘Eén tijd, een dubbele en een halve tijd: wanneer de macht van het heilige volk niet langer verbrijzeld zal worden, dan zullen al deze dingen zich hebben voltrokken.’ 8 Ik hoorde het, maar begreep het niet en zei: ‘Mijn heer, hoe zal dit alles aflopen?’ 9 Maar hij zei: ‘Ga heen, Daniël, want deze dingen blijven verborgen en verzegeld tot de eindtijd. 10 Velen zullen zich laten reinigen, zuiveren en louteren, maar de wettelozen zullen wetteloos handelen; en geen van de wettelozen zal het begrijpen, maar de verlichten zullen het wel begrijpen.
« Laatst bewerkt op: november 04, 2011, 08:21:09 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: november 04, 2011, 08:57:26 pm »

quote:

oeps, mijn hele vorige bijdrage per ongeluk verwijderd, nou jammer dan.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: november 05, 2011, 12:32:59 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 04 november 2011 om 20:19:
het heeft niets te maken met iets willen weten maar meer met het ongewild begrijpen, de tijd verstaan. Niet vanuit eigen wijsheid of eigenwijsheid, maar biddend. En als een mens zulke zaken dringen, moet deze dan zwijgen?

Wat wil je nu feitelijk zeggen dan?
Kun je dat uitleggen? Verbreden? Duiden?
Zelfs de orthodoxe joden geloven niet in profetieën na Johannes de Doper.
Waarom zouden wij dergelijke profeten moeten volgen?
Is in Christus de ultieme Profeet niet geweest?
Kortom: kun je uitleggen waar je staat in dezen? Komen er nog profeten NA de geboorten en opstanding van Christus?

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: november 05, 2011, 07:56:37 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 05 november 2011 om 00:32:
[...]

Wat wil je nu feitelijk zeggen dan?
Kun je dat uitleggen? Verbreden? Duiden?
Waarom zouden wij dergelijke profeten moeten volgen?
Is in Christus de ultieme Profeet niet geweest?
Kortom: kun je uitleggen waar je staat in dezen? Komen er nog profeten NA de geboorten en opstanding van Christus?

Ik ben vrij duidelijk denk ik.
Ja Christus is de ultieme profeet lees het boek de Openbaring van Jezus
Christus.
Zijn wij onze eigen profeet? Nee, de profeet na JC is de Heilige Geest.
"Wie oren heeft, moet horen wat de Geest tegen de gemeenten zegt."

Voorts uit 1 kor

6 Toch is wat wij verkondigen wijsheid voor wie volwassen is in het geloof. Het is echter niet de wijsheid van deze wereld en haar machthebbers, die ten onder zullen gaan. 7 Waar wij over spreken is Gods verborgen en geheime wijsheid, een wijsheid waarover God vóór alle tijden besloten heeft dat wij door haar zouden delen in zijn luister. 8 Geen van de machthebbers van deze wereld heeft die wijsheid gekend; zouden ze haar wel hebben gekend, dan zouden ze de Heer die deelt in Gods luister niet hebben gekruisigd. 9 Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie hem liefheeft.’ 10 God heeft ons dit geopenbaard door de Geest, want de Geest doorgrondt alles, ook de diepten van God. 11 Wie is in staat de mens te kennen, behalve de geest van de mens? Zo is alleen de Geest van God in staat om God te kennen. 12 Wij hebben niet de geest van de wereld ontvangen, maar de Geest die van God komt, opdat we zouden weten wat God ons in zijn goedheid heeft geschonken. 13 Daarover spreken wij, niet op een manier die ons door menselijke wijsheid is geleerd, maar zoals de Geest het ons leert: wij verklaren het geestelijke met het geestelijke. 14 Een mens die de Geest niet bezit, aanvaardt niet wat van de Geest van God komt, want voor hem is het dwaasheid. Hij kan het ook niet begrijpen, omdat het geestelijk moet worden beoordeeld. 15 Maar een mens die de Geest wel bezit, kan alles beoordelen, en zelf wordt hij door niemand beoordeeld. 16 Er staat immers geschreven: ‘Wie kent de gedachten van de Heer, zodat hij hem zou kunnen onderwijzen?’ Welnu, onze gedachten zijn die van Christus.

kol 1

9 Daarom bidden wij onophoudelijk voor u, vanaf de dag dat we dat gehoord hebben. We vragen dat u Gods wil ten volle mag leren kennen door de wijsheid en het inzicht die zijn Geest u schenkt. 10 Dan zult u leven zoals het past tegenover de Heer, hem volkomen welgevallig. U zult vrucht dragen door al het goede dat u doet, uw kennis van God zal groeien 11 en u zult door zijn luisterrijke macht de kracht ontvangen om alles vol te houden en alles te verdragen.

Die Geest is toch niet uitgeblust waarde Riemer? Of wellicht in de breedte van de hedendaagse kerk wel:

“Dit zegt Amen, de trouwe en betrouwbare getuige, het begin van Gods schepping: 15 Ik weet wat u doet, hoe u niet koud bent en niet warm. Was u maar koud of warm! 16 Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen. 17 U zegt dat u rijk bent, dat u alles hebt wat u wilt en niets meer nodig hebt. U beseft niet hoe ongelukkig u bent, hoe armzalig, berooid, blind en naakt. 18 Daarom raad ik u aan: koop van mij goud dat in het vuur gelouterd is, en u zult rijk zijn; witte kleren om u te kleden en uw naaktheid te bedekken, zodat u zich niet meer hoeft te schamen; zalf voor uw ogen, zodat u weer kunt zien. 19 Iedereen die ik liefheb wijs ik terecht en bestraf ik. Zet u dus volledig in en breek met het leven dat u nu leidt. 20 Ik sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal ik binnenkomen, en we zullen samen eten, ik met hem en hij met mij.

In sommige kerken staat de leer binnen en Jezus Christus buiten ook al denken ze dat Jezus Christus binnen is. Waarom? Omdat ze de werking van de Geest buiten hebben gezet door hun leer. De leer is een vierkant in een cirkel duwen en dan houd je altijd niet ingevulde hoekjes. Die hoekjes vult de Geest.
Door de hoekjes niet in te (willen of durven) vullen kunnen ze de diepten van God niet volledig doorgronden, ook al denken ze van wel. Ze doen zich daar zeer mee tekort, want God wil dit wel degelijk doen.
« Laatst bewerkt op: november 05, 2011, 08:56:08 am door grondig christelijk »

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: november 05, 2011, 10:00:04 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 05 november 2011 om 07:56:
[...]

Dat is een wat flauw argument. Alsof het vóór Jezus Chistus niet zo was dat de Geest door mensen heen profeteerde.

quote:

num 11:25 Toen daalde de HERE in de wolk neder en sprak tot hem, en Hij nam een deel van de Geest die op hem was, en legde dat op de zeventig mannen, op de oudsten; toen de Geest op hen rustte, profeteerden zij, doch daarna niet meer.
1 Sam 10: Toen zij daar te Gibea kwamen, zie, een schare profeten trad hem tegemoet; de Geest Gods greep hem aan en hij geraakte onder hen in geestvervoering. 11 En allen die hem van vroeger kenden, zagen hoe hij met de profeten profeteerde; en men zeide tot elkander: Wat is toch de zoon van Kis overkomen? Is Saul ook onder de profeten?
2 Kon 21: Daarom sprak de HERE door zijn knechten, de profeten, aldus: (...)
Neh 9: 30 Vele jaren waart Gij (God) lankmoedig over hen en vermaandet hen door uw Geest, door de dienst van uw profeten, maar zij gaven daaraan geen gehoor. Toen hebt Gij hen in de macht van de volken der landen gegeven.

Maar hoewel ik geloof dat in Jezus Christus God plan met ons en met deze wereld verkondigd is, en ik daarom geloof dat er geen nieuwe grote profeten zullen opstaan, geloof ik ook dat er nog steeds profetisch gesproken kan worden. Waarom zou Paulus anders het als 1 van de gaven van de Geest aanmerken? Johannes profeteerde na Jezus' dood, en die profetieen zijn ook in de bijbel terecht gekomen.

De wereld zal vergaan. Ja en? Dat voorspelde Johannes 2000 jaar geleden ook al. De huidige crisis is nog steeds van futiele omvang vergeleken met de doemscenario's die in openbaringen voorkomen. Er gaat een land financieel omvallen, en die trekt allerlei andere landen in zijn ondergang mee. Erg? Natuurlijk; gezondheidszorg en onderwijs zullen veel spaarzamer worden, er zal meer kleine criminaliteit komen. Maar iedereen zal nog steeds groenten kunnen verbouwen in zijn groentetuin. En dat kan in het scenario van openbaringen niet meer.
« Laatst bewerkt op: november 05, 2011, 10:00:52 am door elle »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: november 05, 2011, 10:10:33 am »

quote:

elle schreef op 05 november 2011 om 10:00:
[...]
Dat is een wat flauw argument. Alsof het vóór Jezus Chistus niet zo was dat de Geest door mensen heen profeteerde.

nee, dat is geen flauw argument, het is een zeer actueel argument waarvan nu wordt betwijfeld of dit nog actueel is.
Daarbij wist deze passage op het hier en nu en niet op toen.
« Laatst bewerkt op: november 05, 2011, 10:13:45 am door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: november 05, 2011, 10:12:41 am »

quote:

Maar iedereen zal nog steeds groenten kunnen verbouwen in zijn groentetuin. En dat kan in het scenario van openbaringen niet meer.

dan voorzeg ik je dat ook dit niet meer (voldoende) zal kunnen door droogtes, misoogsten, extreme vorst op vreemde momenten etcetera.
Want, waarom kan het in november wel 20 graden zijn en in de zomer niet onder nul.
« Laatst bewerkt op: november 05, 2011, 10:15:21 am door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: november 05, 2011, 10:16:32 am »

quote:

[...]

en waarom ga je niet in op de rest van mijn bijdrage die citeert uit Gods woord?

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: november 05, 2011, 10:18:34 am »

quote:

Maar hoewel ik geloof dat in Jezus Christus God plan met ons en met deze wereld verkondigd is, en ik daarom geloof dat er geen nieuwe grote profeten zullen opstaan, geloof ik ook dat er nog steeds profetisch gesproken kan worden. Waarom zou Paulus anders het als 1 van de gaven van de Geest aanmerken? Johannes profeteerde na Jezus' dood, en die profetieen zijn ook in de bijbel terecht gekomen.
Hier vinden we elkaar dus (deels) WEL

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: november 05, 2011, 10:22:50 am »
zomaar drie links

http://www.telegraaf.nl/b...n_voor_zorg___.html?p=2,1

http://www.telegraaf.nl/b...n_op_voor_schulden__.html

http://www.telegraaf.nl/p...oper_Wicked__.html?p=18,1

de voortekenen van een groeiend antichristelijk denken omdat mammon onze god is die we moeten aanbidden. Een god zonder mededogen. Daarbij ook de steeds breder acceptatie van het occulte.

lees:

Houd stand
10 Ten slotte, zoek uw kracht in de Heer, in de kracht van zijn macht. 11 Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel. 12 Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen.

Is dit van toen, of van nu

ik denk van nu, des te heviger....maar we zijn kennis kwijtgeraakt die in de vroege kerk wel aanwezig was
« Laatst bewerkt op: november 05, 2011, 10:39:24 am door grondig christelijk »

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: november 05, 2011, 10:29:22 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 05 november 2011 om 10:12:
Want, waarom kan het in november wel 20 graden zijn en in de zomer niet onder nul.
Dat heeft te malen met de stand van de zon ten opzichte van de aarde en wat nou als de wereld binnenkort niet vergaat, val je dan van je geloof?
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: november 05, 2011, 10:30:46 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 05 november 2011 om 00:32:
Nou breekt mijn klomp, dit heb ik vele malen gezegd en jij was dat nooit met me eens! Vanwaar de nieuwe inzichten en waar baseer je dit op? Bronnen graag!

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: november 05, 2011, 10:33:42 am »

quote:

Piebe schreef op 05 november 2011 om 10:29:
[...]

Dat heeft te malen met de stand van de zon ten opzichte van de aarde en wat nou als de wereld binnenkort niet vergaat, val je dan van je geloof?
het feit dat jij schrijft over een aarde die binnenkort vergaat geeft aan dat je mij niet hebt begrepen, de aarde zal binnenkort niet vergaan. Er zal nog veel gebeuren.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: november 05, 2011, 10:37:11 am »

quote:

Piebe schreef op 05 november 2011 om 10:30:
[...]

Nou breekt mijn klomp, dit heb ik vele malen gezegd en jij was dat nooit met me eens! Vanwaar de nieuwe inzichten en waar baseer je dit op? Bronnen graag!

Waar heb ik je dan bestreden op dat gebied?
Linkje???

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: november 05, 2011, 10:49:56 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 05 november 2011 om 10:37:
[...]

Waar heb ik je dan bestreden op dat gebied?
Linkje???
ik ga er van uit dat je nog even reageert op mijn bijdragen?

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: november 05, 2011, 11:09:00 am »

quote:

Nou, als ik vraag om verduidelijking dan was dat kennelijk niet zo :)

quote:

Ja Christus is de ultieme profeet lees het boek de Openbaring van Jezus
Christus.

Voorts uit 1 kor

6 Toch is wat wij verkondigen wijsheid voor wie volwassen is in het geloof. Het is echter niet de wijsheid van deze wereld en haar machthebbers, die ten onder zullen gaan. 7 Waar wij over spreken is Gods verborgen en geheime wijsheid, een wijsheid waarover God vóór alle tijden besloten heeft dat wij door haar zouden delen in zijn luister. 8 Geen van de machthebbers van deze wereld heeft die wijsheid gekend; zouden ze haar wel hebben gekend, dan zouden ze de Heer die deelt in Gods luister niet hebben gekruisigd. 9 Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie hem liefheeft.’ 10 God heeft ons dit geopenbaard door de Geest, want de Geest doorgrondt alles, ook de diepten van God. 11 Wie is in staat de mens te kennen, behalve de geest van de mens? Zo is alleen de Geest van God in staat om God te kennen. 12 Wij hebben niet de geest van de wereld ontvangen, maar de Geest die van God komt, opdat we zouden weten wat God ons in zijn goedheid heeft geschonken. 13 Daarover spreken wij, niet op een manier die ons door menselijke wijsheid is geleerd, maar zoals de Geest het ons leert: wij verklaren het geestelijke met het geestelijke. 14 Een mens die de Geest niet bezit, aanvaardt niet wat van de Geest van God komt, want voor hem is het dwaasheid. Hij kan het ook niet begrijpen, omdat het geestelijk moet worden beoordeeld. 15 Maar een mens die de Geest wel bezit, kan alles beoordelen, en zelf wordt hij door niemand beoordeeld. 16 Er staat immers geschreven: ‘Wie kent de gedachten van de Heer, zodat hij hem zou kunnen onderwijzen?’ Welnu, onze gedachten zijn die van Christus.

kol 1

9 Daarom bidden wij onophoudelijk voor u, vanaf de dag dat we dat gehoord hebben. We vragen dat u Gods wil ten volle mag leren kennen door de wijsheid en het inzicht die zijn Geest u schenkt. 10 Dan zult u leven zoals het past tegenover de Heer, hem volkomen welgevallig. U zult vrucht dragen door al het goede dat u doet, uw kennis van God zal groeien 11 en u zult door zijn luisterrijke macht de kracht ontvangen om alles vol te houden en alles te verdragen.

Die Geest is toch niet uitgeblust waarde Riemer?
Dat heb je mij niet zien schrijven. Ik heb de vraag gesteld of wat maakt dan er zoveel mensen achter dergelijke zogenaamde profeten aanhobbelen.

quote:

Of wellicht in de breedte van de hedendaagse kerk wel:

“Dit zegt Amen, de trouwe en betrouwbare getuige, het begin van Gods schepping: 15 Ik weet wat u doet, hoe u niet koud bent en niet warm. Was u maar koud of warm! 16 Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen. 17 U zegt dat u rijk bent, dat u alles hebt wat u wilt en niets meer nodig hebt. U beseft niet hoe ongelukkig u bent, hoe armzalig, berooid, blind en naakt. 18 Daarom raad ik u aan: koop van mij goud dat in het vuur gelouterd is, en u zult rijk zijn; witte kleren om u te kleden en uw naaktheid te bedekken, zodat u zich niet meer hoeft te schamen; zalf voor uw ogen, zodat u weer kunt zien. 19 Iedereen die ik liefheb wijs ik terecht en bestraf ik. Zet u dus volledig in en breek met het leven dat u nu leidt. 20 Ik sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal ik binnenkomen, en we zullen samen eten, ik met hem en hij met mij.

In sommige kerken staat de leer binnen en Jezus Christus buiten ook al denken ze dat Jezus Christus binnen is. Waarom? Omdat ze de werking van de Geest buiten hebben gezet door hun leer. De leer is een vierkant in een cirkel duwen en dan houd je altijd niet ingevulde hoekjes. Die hoekjes vult de Geest.
Door de hoekjes niet in te (willen of durven) vullen kunnen ze de diepten van God niet volledig doorgronden, ook al denken ze van wel. Ze doen zich daar zeer mee tekort, want God wil dit wel degelijk doen.

Ik denk dat je vrij kort door de bocht gaat maar onderschrijf je gevoelen dat in sommige kerken het geloof aan het verdwijnen is. Daarbij denk ik dan wel heel concreet aan mensen als Hendriks etc. en NIET aan de totale PKN bijvoorbeeld.
(Overigens is er meer 1 Kerk en vele gemeenten ;) )
Maar per saldo kan ik helemaal niets met die self made profeten.
Valt het je ook op dat ze bijna allemaal onheil verkondigen terwijl juist in Christus geen onheil is?