Dit is het slot van een preek van Wilkerson (link voor als men hem eens helemaal wil lezen)
http://dutchdw.wordpress....-boodschappers-van-satan/
“Want doordat Hij zelf in verzoekingen geleden heeft, kan Hij hun, die verzocht worden, te hulp komen” (Hebreeën 2:18)
Bewijs van Gods liefde en bescherming1. Wanneer het er op lijkt dat de openbare orde instort hoeven Christenen niet te rennen en zich te verbergen omdat God heel nauw al onze stappen ziet!
Bewijs: “Hoe durft gij dan tot mij zeggen: Vliedt naar uw gebergte als vogels? Want zie, de goddelozen spannen de boog, zij leggen hun pijl op de pees, om oprechten van hart in het duister te treffen. Wanneer de grondslagen zijn vernield, wat kan dan de rechtvaardige doen? De HERE woont in zijn heilig paleis, HERE heeft in de hemel zijn troon; zijn ogen slaan gade, zijn blikken doorvorsen de mensenkinderen. De HERE toetst de rechtvaardige en de goddeloze; en wie geweld bemint, die haat Hij. Hij regent op de goddelozen vurige kolen en zwavel, schroeiende wind is het deel van hun beker. Want de HERE is rechtvaardig en Hij heeft gerechtigheid lief; de oprechten zullen zijn aangezicht aanschouwen” (Psalm 11:1-7)
2. Ongeacht hoeveel geweld en misdaad er ook is aan alle kanten – God heeft beloofd om Zijn geliefden buiten het bereik van kwaadwillende mensen te houden.
Bewijs: “Gij, HERE, zult ze gestand doen, ons altoos beschermen tegen dit geslacht; de goddelozen draven rond, terwijl snoodheid bij de mensenkinderen het hoofd opsteekt” (Psalm 12:8-9)
3. Zelfs wanneer de hele wereld om ons heen begint in elkaar te storten – iedere natie of persoon die werkelijk op de Heer vertrouwd zal blijven staan. We hoeven niet eens bang te zijn voor aardbevingen.
Bewijs: “Dezen beroemen zich op wagens en genen op paarden, maar wij roemen in de naam van de HERE, onze God. Zij zinken neder en vallen, maar wij richten ons op en houden stand” (Psalm 20:7-8)
4. De komende recessie hoeft een ware gelovige geen angst of zorg aan te jagen – omdat God heeft beloofd voor hem te zullen zorgen.
Bewijs: “want hij zal nimmer wankelen, tot eeuwige gedachtenis zal de rechtvaardige zijn. Voor een kwaad gerucht zal hij niet vrezen, zijn hart is gerust, vol vertrouwen op de HERE; zijn hart is standvastig, hij vreest niet, terwijl hij met vreugde op zijn vijanden ziet. Hij deelt uit, hij geeft aan de armen, zijn gerechtigheid houdt voor immer stand, zijn hoorn verheft zich in ere. De goddeloze ziet het en ergert zich, hij knarst met de tanden en wordt verteerd; de begeerte der goddelozen gaat teniet” (Psalm 112:6-10)
5. De godvruchtige persoon zal niet ontsnappen aan al het lijden – maar God heeft beloofd om hem te verlossen aan het eind
Bewijs: “Talrijk zijn de rampen van de rechtvaardige, maar uit die alle redt hem de HERE; Hij behoedt al zijn beenderen, niet één daarvan wordt gebroken” (Psalm 34:20-21)
“Wie kan standhouden voor zijn gramschap? wie staande blijven bij zijn brandende toorn? Zijn grimmigheid stort zich uit als vuur en de rotsen springen voor Hem aan stukken. De HERE is goed, een sterkte ten dage der benauwdheid; Hij kent hen die bij Hem schuilen. Maar met een overstromende vloed maakt Hij haar plaats geheel teniet, en zijn vijanden vervolgt Hij, de duisternis in” (Nahum 1:6-8)
“wanneer hij valt, stort hij niet neder, want de HERE schraagt zijn hand” (Psalm 37:24)
6. God heeft duidelijk beloofd om een ieder te verlossen die op Hem vertrouwen en Zijn Naam aanroepen
Bewijs: “Het geeft je niets van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat te zwoegen voor je eten. Aan de mensen die hij liefheeft geeft de Heer wat nodig is, zelfs als ze slapen” (Psalm 127:2 GNB)
“Jong ben ik geweest, ook ben ik oud geworden, maar – een rechtvaardige heb ik niet verlaten gezien, noch zijn nageslacht zoekende brood” (Psalm 37:25)
“Smaakt en ziet, dat de HERE goed is; welzalig de man die bij Hem schuilt. Vreest de HERE, gij, zijn heiligen, want wie Hem vrezen, hebben geen gebrek” (Psalm 34:9-10)
“De HERE kent de dagen der vromen, en hun erfdeel zal voor altoos bestaan; in boze tijd zullen zij niet beschaamd worden, in dagen van hongersnood zullen zij verzadigd worden” (Psalm 37:18-19)
“Daarom, zo zegt de Here HERE: Zie, mijn knechten zullen eten, maar gij zult hongeren; zie, mijn knechten zullen drinken, maar gij zult dorsten; zie, mijn knechten zullen zich verheugen, maar gij zult beschaamd staan; zie, mijn knechten zullen jubelen van hartevreugd, maar gij zult schreeuwen van harteleed en van gebrokenheid des geestes zult gij jammeren” (Jesaja 65:13-14)
David Wilkerson – januari 1982