Auteur Topic: profetie over Griekenland enzo door David Wilkerson  (gelezen 42647 keer)

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
profetie over Griekenland enzo door David Wilkerson
« Reactie #350 Gepost op: november 18, 2011, 09:59:33 am »

quote:

socrates schreef op 18 november 2011 om 09:23:
Dus hecht je -ik kom er weer even in- net zoveel waarde aan de bijbel als deze profeten. Dat was ook de bedoeling van mijn eerdere vraag, zouden deze mensen, die in jouw ogen de woorden van God spreken, ook boeken aan de bijbel toe mogen voegen? Als zij immers met het gezag van God spreken, waarom dan niet?
Door te erkennen dat zij profeten zijn heeft Gaitema hun woorden al aan de schrift toegevoegd.
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

socrates

• Bekijk profiel
« Reactie #351 Gepost op: november 18, 2011, 12:14:29 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 18 november 2011 om 09:42:
[...]

Als eerste bedankt voor je antwoorden.
De laatste vraag echter (over het legitiem zijn) werpt door je antwoord een vervolgvraag op.
Zijn de "visioenen en profetieen van deze tijd gelijkwaardig aan die we in de Bijbel lezen"? Of als een toevoeging op de profetieën? (zie ook Socrates hierboven).

Als je daar dan "ja" op antwoord dan kom ik klem te zitten met 18 Ik verklaar tegenover eenieder die de profetie van dit boek hoort: als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de plagen toevoegen die in dit boek beschreven zijn; 19 en als iemand iets afneemt van wat in het boek van deze profetie staat, zal God hem zijn deel afnemen van de levensboom en van de heilige stad, zoals die in dit boek beschreven zijn.(Openbaringen 22)

Hoe ziet gij dat dan???
En gij? Ziet gij dit als gezaghebbend voor de Bijbel of voor Johannes zijn visioenen en die weergegeven in het boek Openbaringen?
'het enige dat ik weet, is dat ik niets weet'

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #352 Gepost op: november 18, 2011, 12:20:57 pm »

quote:

socrates schreef op 18 november 2011 om 12:14:
[...]

En gij? Ziet gij dit als gezaghebbend voor de Bijbel of voor Johannes zijn visioenen en die weergegeven in het boek Openbaringen?
Ik heb je vraag heel vaak moeten lezen maar begrijp je zin niet helemaal.
Kun je de modus "Jip en Janneketaal" aanzetten?
Ik schrijf overigens dat ik dan "klem kom te zitten".
Mail me maar als je wat wilt weten

socrates

• Bekijk profiel
« Reactie #353 Gepost op: november 18, 2011, 12:42:25 pm »
Ik wilde even reageren in jouw stijl met je laatste vraag aan Gaitema. Het ging over welke waarde Gaitema toekent aan de profetieën. Het lijkt er op dat hij die hetzelfde waardeert als het boek Openbaringen. Jij stelt als zijn antwoord daarop ja is, dat je klem komt te zitten met die tekst uit Openbaringen.
Mijn vraag aan jou is: is dat schriftgedeelte, die verzen uit Openbaringen, van toepassing op de hele Bijbel, of alleen op het boek Openbaringen?

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #354 Gepost op: november 18, 2011, 01:28:39 pm »

quote:

socrates schreef op 18 november 2011 om 12:42:
Ik wilde even reageren in jouw stijl met je laatste vraag aan Gaitema. Het ging over welke waarde Gaitema toekent aan de profetieën. Het lijkt er op dat hij die hetzelfde waardeert als het boek Openbaringen. Jij stelt als zijn antwoord daarop ja is, dat je klem komt te zitten met die tekst uit Openbaringen.
Mijn vraag aan jou is: is dat schriftgedeelte, die verzen uit Openbaringen, van toepassing op de hele Bijbel, of alleen op het boek Openbaringen?
Johannes kan moeilijk over de gehele bijbel gesproken hebben omdat die er toen helemaal niet was :)

Het gaat dus over het boek Openbaringen aan Johannes.
Maar Gaitema doet het voorkomen alsof Wilkerson en Openbaringen aan Joh. gelijk van waarde zijn en dat Wilkerson etc. aanvullend zijn op dat boek. Vandaar mijn opmerking over "klem zitten". Ik denk dat Gaitema iets anders bedoeld dan ik er van begreep maar toch wel belangrijk om daar helderheid in te hebben.
Snapt u?
« Laatst bewerkt op: november 18, 2011, 01:30:14 pm door Riemer Lap »

socrates

• Bekijk profiel
« Reactie #355 Gepost op: november 18, 2011, 01:33:24 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 18 november 2011 om 13:28:
[...]
Johannes kan moeilijk over de gehele bijbel gesproken hebben omdat die er toen helemaal niet was :)

Het gaat dus over het boek Openbaringen aan Johannes.
Maar Gaitema doet het voorkomen alsof Wilkerson en Openbaringen aan Joh. gelijk van waarde zijn en dat Wilkerson etc. aanvullend zijn op dat boek. Vandaar mijn opmerking over "klem zitten". Ik denk dat Gaitema iets anders bedoeld dan ik er van begreep maar toch wel belangrijk om daar helderheid in te hebben.
Snapt u?
Mij snapt en is het met u eens

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #356 Gepost op: november 18, 2011, 02:04:40 pm »
twee vraagjes,

wat betekent deze zin in openbaring 1

3 Gelukkig is wie dit voorleest, en gelukkig zijn zij die deze profetie horen en zich houden aan wat hier gezegd wordt. Want de tijd is nabij.

en vraag twee, wat voegt wilkerson toe aan dit boek
« Laatst bewerkt op: november 18, 2011, 02:20:18 pm door grondig christelijk »

socrates

• Bekijk profiel
« Reactie #357 Gepost op: november 18, 2011, 02:27:40 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 18 november 2011 om 14:04:
twee vraagjes,

3 Gelukkig is wie dit voorleest, en gelukkig zijn zij die deze profetie horen en zich houden aan wat hier gezegd wordt. Want de tijd is nabij.

Is dit een vraag in zijn algemeenheid, of gericht aan iemand?

Zal ze voor me zelf beantwoorden:
1. Als je de woorden van Johannes voorleest ben je gelukkig en als je aan die woorden houdt eveneens.
2. Voor mij niets, maar aangezien Gaitema wel God herkent in de profetie van Wilkerson, vroeg ik me af of hij het als een appendix ziet van de Bijbel.

small brother

• Bekijk profiel
« Reactie #358 Gepost op: november 18, 2011, 02:30:32 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 17 november 2011 om 16:26:
Je moet elke profetie toetsen.
Zijn er naast valse profeten dan ook niet-valse profeten te onderscheiden?

quote:

Niet achteraf roepen van "het is uitgekomen DUS klopt het". Ik noemde dat dan ook "open deuren". Ik geloof dat heel veel zaken niet zijn wat ze lijken te zijn.
Heb je daar in het geval van Wilkerson onderzoek naar gedaan?

quote:

Als je volgeling wordt van een profeet dan leidt dat niet tot Christus maar leidt het af van Christus. Begrijp je wat ik bedoel?
Is er in het geval van Wilkerson sprake van volgelingen van een profeet?

quote:

Probleem is dat je geen standpunt in hebt genomen op het gebied van of het wenselijk is om mee te gaan met dergelijke personages en roepers.

Kun je bij en gesprek over David Wilkerson een typering geven als "dergelijke personages en roepers" zonder een oordeel over het concrete geval?
En, in het bijzonder: zonder een oordeel te hebben over het oordeelsvermogen van je medesprekers?

quote:

Ik acht dat niet wenselijk voor kinderen die al IN het Licht zijn. Simpelweg omdat je in de gelijkenis van de Maagden en de Bruid al een heldere aanwijzing daartoe. Mattheus 6 geeft daar ook alle aanleiding toe om die overtuiging te hebben.
Een ieder die aansluit bij de 5 wijze meisjes valt per definitie onder de overige meisjes :+ . De gelijkenis beoogt ons op te roepen toebereid te worden en dus bereid te zijn als het zover is. Niet om onszelf een schouderklopje te geven dat wij al klaar zijn en aan kunnen sluiten bij de 5 wijze meisjes. Stel dat God jou wil veranderen; kàn Hij dat dan ook? Sta je daar dan met open oor en open ogen tegenover? Of ga je ervan uit dat de ware gelovigen hun eigenste ik al gedood hebben, en klaar zijn? De bijbel roept op om het eigen vlees en de eigen wil te doden zodat er niets anders rest dan opnieuw te laten voeden door God zelf.

quote:

Ik hecht daar zoveel waarde aan dat het zelfs de tekst is die tijdens mijn huwelijksdienst als rode draad gold.
Vertrouwen op een interpretatie of een inzicht of een tekst of een predikant of een leer of een kerkleiding kan een pijler zijn van iemands geloof. En terecht! Maar het kan ook een bron zijn tot verstarring en canonisering van hetgeen in vertrouwen is aangenomen. En zelfs dat is nuttig want alles wat op die manier wordt erkend biedt een stevige basis. Maar àls er geluiden opkomen van andere stijl en strekking, dan hoort een christen deze te beproeven, opdat mogelijk God niet wordt tegengestaan en Hij niet mogelijk tevergeefs ons op milde wijze tracht te bereiken en door ons niet-horen tot tuchtiging moet overgaan.

quote:

Daarnaast is er al veelvuldig geroepen dat het wel "hele algemene zaken zijn" die er in de zgn. profetieën geroepen worden dat het haast zelfvervullend te noemen is.
Nee, dat is niet waar. De spanningen ontstaan juist doordat het algemeen blijft in termen van "het soort" van "dergelijke" predikers, gevolgd door een veroordeling. Waarbij dus niet alleen een toetsing ontbreekt, maar ook de oordeelsvaardigheid van anderen (erkende mede-efrgenamen in Christus) zodanig wordt miskend, dat er geen inhoudelijk gesprek aan te pas komt.

quote:

Ik heb echter aangegeven dat het mij wél interesseert. Daartoe stelde ik zelfs de vraag "wat maakt het toch dat mensen hier in meegaan" (oid).
In de formulering van "hierin meegaan" laat je zien dat het oordeel al klaar is en de deur potdicht. De sleutel zit in het woordje "zelfs". Waar jij een bevestiging ziet van hoe dichtbij je zelfs komt, zien anderen de bevestiging dat je juist helemaal niet dichterbij komt.

quote:

Nee, ik weet dat mensen dan achteraf gaan roepen "ow, daar had hij het over. Nu zien we het." Van achteren kijkt men echter wel het paard in zijn ....

...mond. Dat is het missende woord. Want je formuleert zelf het toepasselijke woordje "achteraf" waaraan je het ontleent. Het is dus  niet "van achteren", maar "achteraf". Als men een paard koopt en het pas achteraf in de mond kijkt dan ziet men wat de werkelijk waarde is van het paard.
En inderdaad. Dat is precies het geval met een profetie: het wordt in de tijd van het spreken niet anders getoetst dan op de geestelijke waarheid en sturing van de geesten. Maar er komt een dag waarop men zal weten dat de profeet gelijk had of dat het een valse profeet was. En op die dag weet heel het volk of God weer een Werk gedaan heeft, en heel het volk zal er lering uit trekken. Maar het schriftwoord luidt: beproeft de geesten of ze uit God zijn. En als jij alle profeten gaat verwerpen totdat hun gelijk bewezen is, dan kijk je het paard pas achteraf in de mond, en doe je hetzelfde als men kennelijk deed met heksen in de middeleeuwen: gooi ze in het water en als ze blijven drijven zijn het heksen... Zoals je ziet: niets nieuws onder de zon. Maar de geesten beproeven is de markt opgaan en bij elk paard eerst in de mond kijken, en pas dan wel of niet er schamper aan voorbij gaan. En als jouw goede vriend en paardenliefhebber een paard aanprijst om in de mond te kijken; dan zegt het iets over jou en je oordeel over die vriend, als je toch schamper voorbijloopt. Want zelfs als jouw zicht scherper is, dan nog kijk je als vriend in de mond van het paard en geef je in milde bewoordingen aan dat het paard echt niet het jonge levende ding is dat het werd vermeend te zijn.

Waakzaamheid is namelijk juist hier dat er een dag komt dat God jouw beste vriend inschakelt om je iets te leren. En het ongedachte komt dan aan de oppervlakte en het onbeminde wordt dan verheerlijkt. Ben jij daar klaar en toebereid voor? Ben jij bereid om God's majesteit ook te zien bloeien in het mindere en tot versterking van het meerdere?

Het woord van God roept op om JUIST oog te hebben voor het mindere, omdat het sterkere vernietigd zal worden door God en verleid door de satan. En het Woord van God leert ons om onze eigen inschattingen en wensen te doden en te doden en geheel open te staan voor hetgeen God met ons wil. Dat is een andere wil dan onze wil. Dat is altijd opoffering. Dat is dus altijd tegen het vlees in. Dat is altijd onplezierig en dat is nooit relaxt; voor wie niet in de Geest is. De relaxtheid van de Geest is een relaxtheid die menselijk gezien de maag omdraait. Dat zeg ik expres omdat er teveel wordt gerekend met een Geest die de mens behaagt en bevrijdt. Maar dat doet de Geest niet naar de mens, maar alleen naar de Geest. En dat verschil blijven duiden blijven we ons leven lang zoet mee.

quote:

Ik heb echter ook aangegeven dat het oproepen tot een bankrun zoals er op xandernieuws staat automatisch zal leiden tot wat er "geprofeteerd" zou zijn. Zelfvervullend dus.
Kijk naar je formuleringen: je formuleert een soort en geen concreet geval. Maar de soort waarover Gaitema vertelt is de soort prediker die de mensen scherpt, en die getuigt van de grote werken van God en de relatie met God's heilsgeschiedenis van alle grote zaken in de wereld. Je komt dus niet te spreken over het concrete geval omdat jij nog niet eens één keer "de soort" waarover Gaitema spreekt voor mogelijk hebt gehouden. En dat geeft niet, maar heb het dan niet over het concrete geval. Want je wekt de schijn erover te spreken terwijl je het concrete geval al hebt geoordeeld als zijnde niet van de goede soort, maar van dat soort dat [slecht] is. Maar benoem liever dat je gelooft dat God geen profeten meer geeft; als dat zo is. Want dan krijg je een ander gesprek en dan krijg je dat je houding tegenover je broeder niet wordt gevoed vanuit het herhalen van je vooroordeel, maar vanuit een ondersteuning in oordeelsvaardigheid bij een concreet geval. Als "ongelovige"zou je daarin toch een goede steun moeten kunnen zijn. Toch?

quote:

Rest dan nog wat in eerste instantie je vragen waren. Was dat enkel een reactie van anderen of was er meer?
Zo nee: kun je dan de vraag van mij beantwoorden of het legitiem is dat kinderen van God zich met dit soort zaken inlaten, en dan bekeken in het licht van de gevulde lampjes, zaakje op orde en gereed voor de komst van de Bruid?

Je spreekt over appels en peren. Jij over peren ongespecificeerd van het soort dat beliegt en bedriegt. En Gaitema over de bijzondere soort die predikt en leert en vervuld is van het geloof, en daardoor ook dromen droomt en gezichten ziet en daarover predikt en profeteert.
Als je nu eens de kleur en smaak eraf zou halen, dan  is dus de vraag: geloven wij dat er predikers zijn zullen die ook profetische woorden spreken over de toekomst. En als jij zegt dat het geen profetie is maar gewoon zicht op het heden, dan bevestig je dus mogelijk juist de waarheid en het goede zicht van die vermeende profeet.

En dan geef ik als gereformeerde de nuancering in antwoord op de vervolgpost van Gaitema dat die predikers nooit de openbaringen van Johannes zullen aanvullen. Maar zij zullen het bevestigen, zoals elk Woord van God ten diepste niet wordt uitgebreid maar uitsluitend bevestigd door elk nieuw woord van God. Maar wel met een nieuwe diepte en toepassing voor nieuwe tijden. Juist omdat we in een nieuwe tijd leven doen we niet echt alles zoals in de eerste gemeente. Laten we dan daarin consequent blijven en ook God's oproepen tot terugkeer en bekering mogelijk achten.

Kortom: hoe zou het antwoord zijn als er toevallig wèl sprake was van een goede prediker die toevallig gezichten ziet of dromen droomt of waarschuwingen predikt of een roeping heeft om iets te openbaren van wat hij heeft gezien. Bestaan dergelijke profeten bij jou? Zo ja, dan is de vraag hoe je tot je oordeel bent gekomen bij David Wilkerson, en zo nee, dan is de vraag of je misschien niet iets zou kunnen missen. En dan gaat het helemaal niet om David Wilkerson, maar gewoon om de vraag of een dominee die een toekomstbeeld krijgt ook een plicht heeft om dat te communiceren, dan wel om het voor zichzelf te houden omdat zijn omgeving toevallig denkt dat dromen niet meer gedroomd worden, en gezichten niet meer gezien worden, en profeten niet meer zullen opstaan.
Maar bij alles wat wij verzinnen aan mogelijkheden en oordelen over mensen en soorten mensen blijft God het laatste Woord houden. Zijn Woord is geschreven, en zijn Woord komt ook door de Geest tot ons. En daarvoor zullen wij graag openstaan als de Geest ook in ons leeft. En de Geest zoekt wat uit God is, en bevestigt dat, en zal ons ook dringen om het geschreven Woord te lezen en te bevatten en eruit te putten voor onze keer op keer te vernieuwen dagelijkse gemeenschap met God.
Dat is zeker. Denk ik.
« Laatst bewerkt op: november 18, 2011, 08:15:37 pm door small brother »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #359 Gepost op: november 18, 2011, 04:42:10 pm »
weet iemand hier wat het ervaren en meemaken van een visioen is?

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #360 Gepost op: november 18, 2011, 04:42:40 pm »

quote:

socrates schreef op 18 november 2011 om 14:27:
[...]

1. Als je de woorden van Johannes voorleest ben je gelukkig en als je aan die woorden houdt eveneens.
2. Voor mij niets, maar aangezien Gaitema wel God herkent in de profetie van Wilkerson, vroeg ik me af of hij het als een appendix ziet van de Bijbel.
kom er op terug

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #361 Gepost op: november 18, 2011, 04:43:28 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 18 november 2011 om 16:42:
weet iemand hier wat het ervaren en meemaken van een visioen is?
Dat ligt aan de omschrijving die je er van hanteert of wilt hanteren vrees ik.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #362 Gepost op: november 18, 2011, 05:31:38 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 18 november 2011 om 16:43:
[...]

Dat ligt aan de omschrijving die je er van hanteert of wilt hanteren vrees ik.
ik bedoel uit persoonlijke ervaring

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #363 Gepost op: november 18, 2011, 06:08:57 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 18 november 2011 om 17:31:
[...]

Dan nog is het handig dat je een definiëring geeft over de gebruikte kretologie :)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #364 Gepost op: november 18, 2011, 07:17:17 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 18 november 2011 om 09:42:
[...]

Als eerste bedankt voor je antwoorden.
De laatste vraag echter (over het legitiem zijn) werpt door je antwoord een vervolgvraag op.
Zijn de "visioenen en profetieen van deze tijd gelijkwaardig aan die we in de Bijbel lezen"? Of als een toevoeging op de profetieën? (zie ook Socrates hierboven).

Als je daar dan "ja" op antwoord dan kom ik klem te zitten met 18 Ik verklaar tegenover eenieder die de profetie van dit boek hoort: als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de plagen toevoegen die in dit boek beschreven zijn; 19 en als iemand iets afneemt van wat in het boek van deze profetie staat, zal God hem zijn deel afnemen van de levensboom en van de heilige stad, zoals die in dit boek beschreven zijn.(Openbaringen 22)

Hoe ziet gij dat dan???
Ik zie het niet als een toevoeging, maar als meer van het zelfde, net als visioenen uit het nieuwe testament voor delen ook in die van Elia bijvoorbeeld weer te lezen valt. Ik heb na het lezen van David geen nieuw of een ander soort geloof gekregen. Ik zie dat meer als richtingaanwijzers bij het bijbel lezen. zo van: als ik me af vraag of zaken die ik in de bijbel lees ook gaan over deze tijd, dan zegt david daarop: "ja, zoals dit en dat." Eigenlijk is alles wat om ons heen gebeurd deel aan de gebeurtenissen van de eindtijd, die dus al aangeboken was toen Jezus nog hier op aarde als Mens rond liep. De in éénstorting van Jeruzalem in de eerste eeuw was zo'n teken en de inval van de Moren was zo'n teken. Het zijn allemaal tekenen der weeën eerwaarde broeder.
« Laatst bewerkt op: november 18, 2011, 07:18:08 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #365 Gepost op: november 18, 2011, 07:22:18 pm »

quote:

Piebe schreef op 18 november 2011 om 09:59:
[...]

Door te erkennen dat zij profeten zijn heeft Gaitema hun woorden al aan de schrift toegevoegd.

Dat moet je de Rooms Katholieken ook even vertellen met de leer van hun Kerk en de protestanten met de Dordrechtse leerregels.
Volgens mij wordt dat niet in dat bijbelboek bedoeld. Zou niet best zijn. stel dat Jezus vandaag op aarde komt om ons te halen en ik schrijf daar een verslag van, dan zou ik de kleinste in het hemels koninkrijk zijn omdat ik iets erbij geschreven zou hebben? Nee, dat kan niet de bedoeling zijn geweest.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #366 Gepost op: november 18, 2011, 07:26:34 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 18 november 2011 om 14:04:
twee vraagjes,

Niets.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #367 Gepost op: november 18, 2011, 07:39:35 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 18 november 2011 om 17:31:
[...]

Visioenen niet. Wateengedoe2 had het wel. Zij zag in levende lijve Jezus voor haar ogen sterven op Golgota in een tijd toen ze de New Age aanhing. Daardoor raakte ze even helemaal ontregeld en moest alles op een rijdje zetten, waarop ze in het katholieke geloof Jezus als haar verlosser aannam.
« Laatst bewerkt op: november 18, 2011, 07:40:07 pm door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #368 Gepost op: november 18, 2011, 07:46:26 pm »
Met de reactie van Small Brother ben ik het trouwens aardig eens. Alleen zie ik dromen dromen en gezichten zien behalve in figuurlijke zin ook als een letterlijke mogelijkheid. Echter doet dit onderscheid opzich niet ter zake hier. Dus ik sluit me aan bij de betekenis van wat ik in je woorden lees :)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #369 Gepost op: november 18, 2011, 07:50:47 pm »

quote:

Wat een appendix is weet ik eigenlijk niet, maar ik kan je vraag wel beantwoorden met de uitleg van ds. Kaljouw van onze gemeente.
Volgens hem lezen we in de bijbel verhalen die God met de mensen gaat. Met ieder mens schrijft God zijn verhaal. Dat gaat na de bijbel gewoon verder, ook met ons. Zo zie ik alles wat van God komt in deze tijd als deel van het verhaal dat God met de betrokken mensen hiervan dan schrijft.

Openbaring is het verhaal van God met Johannes en een ieder die er uit put. God schrijft met David een andere verhaal en met een ieder van ons een uniek verhaal.

small brother

• Bekijk profiel
« Reactie #370 Gepost op: november 18, 2011, 08:53:31 pm »

quote:

gaitema schreef op 18 november 2011 om 19:46:
...Alleen zie ik dromen dromen en gezichten zien behalve in figuurlijke zin ook als een letterlijke mogelijkheid...
Ik ook.

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
« Reactie #371 Gepost op: november 18, 2011, 09:14:32 pm »

quote:

gaitema schreef op 18 november 2011 om 19:22:

quote:

Piebe schreef op 18 november 2011 om 09:59:
[...]

Dat moet je de Rooms Katholieken ook even vertellen met de leer van hun Kerk en de protestanten met de Dordrechtse leerregels.

Dat doe ik ook maar al te graag en daarom zijn Thorgrem en Ignatius beide kwaad op mij. Op een of andere manier kunnen gereformeerden het wel hebben, wat waarschijnlijk komt omdat ik uit een gereformeerd dorp kom en zij wel begrijpen dat ik het niet zo kwaad bedoel als het overkomt.

Doch geloof ik zeer zeker dat dogma's fout zijn die niet als zodanig in de schrift staan en ik geloof dat Jezus voor die dingen waarschuwde. Immers, mensen willen in de regel altijd wel een ander bij de club hebben en dat krijg je door stelling te nemen en dogma's vast te stellen.

quote:

Volgens mij wordt dat niet in dat bijbelboek bedoeld. Zou niet best zijn. stel dat Jezus vandaag op aarde komt om ons te halen en ik schrijf daar een verslag van, dan zou ik de kleinste in het hemels koninkrijk zijn omdat ik iets erbij geschreven zou hebben? Nee, dat kan niet de bedoeling zijn geweest.
Als je openbaring goed leest wordt de wederkomst er in beschreven, vreemd dat niemand dat schijnt op te merken.
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #372 Gepost op: november 18, 2011, 09:16:36 pm »

quote:

sterk antwoord _O_  :+
« Laatst bewerkt op: november 18, 2011, 09:16:49 pm door Riemer Lap »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #373 Gepost op: november 18, 2011, 09:25:03 pm »

quote:

Piebe schreef op 18 november 2011 om 21:14:

Als je openbaring goed leest wordt de wederkomst er in beschreven, vreemd dat niemand dat schijnt op te merken.
Ik mag dat toch als bekend gegeven beschouwen neem ik aan?

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #374 Gepost op: november 18, 2011, 09:57:23 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 18 november 2011 om 18:08:
[...]

Dan nog is het handig dat je een definiëring geeft over de gebruikte kretologie :)

visioen:  beeld dat je op bovennatuurlijke wijze waarneemt en dat een boodschap of voorspelling bevat. NIET ZIJNDE EEN GEFANTASEERD BEELD.

Ik denken het enkele weken geleden gehad te hebben, ik moet dit nog verwerken.

In ieder geval een beeld die je voor ogen wordt gesteld op een volkomen onverwacht moment, die zich niet in je hoofd maar als een film voor je ogen afspeeld. Dan is het woord film ook niet goed, het is net of er iets voor de ogen plaatsvindt achter een gordijn wat even open gaat, een gevoel van onthulling. Het overkomt je.
Een ervaring van een intense waarheid, er niet omheen kunnen dat je het hebt gezien en iets wat enorme indruk maakt en op je netvlies blijft hangen. Niet op een dag, uur of tijd in de toekomendheid te plaatsen, doch wat als zeer actueel en binnen bereik wordt ervaren.
« Laatst bewerkt op: november 18, 2011, 10:01:58 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #375 Gepost op: november 18, 2011, 09:59:19 pm »

quote:

gaitema schreef op 18 november 2011 om 19:39:
[...]

Visioenen niet. Wateengedoe2 had het wel. Zij zag in levende lijve Jezus voor haar ogen sterven op Golgota in een tijd toen ze de New Age aanhing. Daardoor raakte ze even helemaal ontregeld en moest alles op een rijdje zetten, waarop ze in het katholieke geloof Jezus als haar verlosser aannam.
wateengedoe2 zal wel niet meelezen, mocht dat wel zo zijn ben ik benieuwd wat ze van mijn omschrijving vindt.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #376 Gepost op: november 18, 2011, 10:13:02 pm »
voor welke tijd is bijgaande uit Joël bedoeld?

Daarna zal zich dit voltrekken:
Ik zal mijn geest uitgieten over al wat leeft.
Jullie zonen en dochters zullen profeteren,
oude mensen zullen dromen dromen,
en jongeren zullen visioenen zien;

2 zelfs over slaven en slavinnen
zal ik in die tijd mijn geest uitgieten.
3 Dan zal ik tekenen geven
aan de hemel en op aarde:
bloed en vuur en zuilen van rook,

And it shall come to pass afterward hat I will pour out my spirit upon all flesh;

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #377 Gepost op: november 18, 2011, 10:44:05 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 18 november 2011 om 21:57:
[...]

visioen:  beeld dat je op bovennatuurlijke wijze waarneemt en dat een boodschap of voorspelling bevat.
Een hallucinatie kan dus ook? Er zijn volksstammen die stoffen nemen om tot profetie of visioen te komen, kom je in de bijbel ook tegen bij de Baalpriesters (adrenaline opwekken...)
Mij dunkt dat je het zonder gebruik van stoffen / middelen / eigen actie bedoelt?

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #378 Gepost op: november 18, 2011, 11:48:46 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 18 november 2011 om 22:13:
voor welke tijd is bijgaande uit Joël bedoeld?

Daarna zal zich dit voltrekken:
Ik zal mijn geest uitgieten over al wat leeft.
Jullie zonen en dochters zullen profeteren,
oude mensen zullen dromen dromen,
en jongeren zullen visioenen zien;

2 zelfs over slaven en slavinnen
zal ik in die tijd mijn geest uitgieten.
3 Dan zal ik tekenen geven
aan de hemel en op aarde:
bloed en vuur en zuilen van rook,

And it shall come to pass afterward hat I will pour out my spirit upon all flesh;
hoofdstuk please??? En ook graag de vertaling die je aanhaalt :)

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #379 Gepost op: november 18, 2011, 11:51:35 pm »

quote:

[...]

visioen:  beeld dat je op bovennatuurlijke wijze waarneemt en dat een boodschap of voorspelling bevat. NIET ZIJNDE EEN GEFANTASEERD BEELD.

In ieder geval een beeld die je voor ogen wordt gesteld op een volkomen onverwacht moment, die zich niet in je hoofd maar als een film voor je ogen afspeeld. Dan is het woord film ook niet goed, het is net of er iets voor de ogen plaatsvindt achter een gordijn wat even open gaat, een gevoel van onthulling. Het overkomt je.
Een ervaring van een intense waarheid, er niet omheen kunnen dat je het hebt gezien en iets wat enorme indruk maakt en op je netvlies blijft hangen. Niet op een dag, uur of tijd in de toekomendheid te plaatsen, doch wat als zeer actueel en binnen bereik wordt ervaren.
Mijn "ervaring" is dat je het denkbare dan 3 dimensionaal beleeft maar dat is niet zo van belang.
Persoonlijk doe ik daar niets mee, slechte ervaringen met het delen van voorberichten inzake sterven en andere ongein.
Ik moet je zeggen dat ik het sinds ik er niets meer mee "doe" er ook geen "last" meer van heb  d:)b

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #380 Gepost op: november 19, 2011, 12:01:03 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 18 november 2011 om 22:44:
[...]
 Een hallucinatie kan dus ook? Er zijn volksstammen die stoffen nemen om tot profetie of visioen te komen, kom je in de bijbel ook tegen bij de Baalpriesters (adrenaline opwekken...)
Mij dunkt dat je het zonder gebruik van stoffen / middelen / eigen actie bedoelt?
Ons bewustzijn gebruikt sterke filters om minder waarschijnlijke ervaringen te negeren. De 'stoffen'  in kwestie onderdrukken dergelijke filters, en maken het mogelijk om de 'minder waarschijnlijke' intuities door te dringen tot ons bewustzijn. Dat betekent dat irrationele angsten en verwachtingen, maar net zo goed Goddelijke inspirate (inclusief profetie), meer kans hebben in ons bewustzijn door te dringen.
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #381 Gepost op: november 19, 2011, 12:07:47 am »
.
« Laatst bewerkt op: november 19, 2011, 12:09:21 am door grondig christelijk »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #382 Gepost op: november 19, 2011, 12:17:24 am »

quote:

Dan zijn we het weer eens  :)
« Laatst bewerkt op: november 19, 2011, 12:18:21 am door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #383 Gepost op: november 19, 2011, 12:25:09 am »

quote:

Piebe schreef op 18 november 2011 om 21:14:
[...]

Dat doe ik ook maar al te graag en daarom zijn Thorgrem en Ignatius beide kwaad op mij. Op een of andere manier kunnen gereformeerden het wel hebben, wat waarschijnlijk komt omdat ik uit een gereformeerd dorp kom en zij wel begrijpen dat ik het niet zo kwaad bedoel als het overkomt.

Doch geloof ik zeer zeker dat dogma's fout zijn die niet als zodanig in de schrift staan en ik geloof dat Jezus voor die dingen waarschuwde.
Immers, mensen willen in de regel altijd wel een ander bij de club hebben en dat krijg je door stelling te nemen en dogma's vast te stellen.

Ja, en mensen zijn eigenwijs, daar krijg je verdeeldheid van.

quote:

Wel, lucht je hart :)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #384 Gepost op: november 19, 2011, 01:04:32 am »

quote:

[...]

Doet me ook denken aan de amerikaan die de visioen kreeg van de ware opwekking van restanten uit de achter over in slaapgevallen kerken die stevig doelgericht in Gods licht wandelen en samenvoegen en de valse opwekking met Todd Bentley. De ware opwekking zag hij helder voor ogen. De valse opwekking omschreef hij alsof je naar een slecht belichte film keek.  Komt een beetje in de buurt van jouw omschrijving.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #385 Gepost op: november 19, 2011, 01:07:38 am »
uit mijn dagboek
Enkele weken (2-7-2011) geleden echter kwam dit tot mij:

Maar het woord kwam tot mij en zie, ik zag een plek waar mensen elkaar niet begrepen en elkaars woord niet meer geloofden. Ik zag ook strijd en onenigheid ontstaan waarbij het niet meer om Christus ging maar om de duiding van het visioen. Ik zag ook dat er mensen wegliepen en geen contact meer wilden. Er was onbegrip en haat. Dat zag ik in een visioen onlangs en ik heb het hier nu opgeschreven zodat jullie het weten. Die tijd gaat komen namelijk!!!! Tijden zag ik er niet bij maar wel dat het zal komen. Ook zag ik dat mensen op het  brood zouden eten en melk zouden drinken. Het laatste kwam vreemd op mij over omdat ik geen melk drink en in dit visioen ineens deelgenoot werd met hen.

Ook zag ik dat er een wereld was waarin de zwakke geen plek meer had en waarin de roep om doding van de zwakke een plaats kreeg. Ouderen en mensen zonder begripsvermogen werden via medicinale methodes uit het aardse gehaald om te komen tot rust.

Als laatste zag ik iemand contact zoeken met iemand van een ander geslacht dan het zijne. Ik zag ook dat er geen fysiek contact mogelijk was en dat de virtuele wereld een werkelijkheid leek te worden.  Een bijzondere ervaring waarin ik gevoelsmatig zelf aanwezig was.
« Laatst bewerkt op: november 19, 2011, 01:10:21 am door Riemer Lap »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #386 Gepost op: november 19, 2011, 01:20:06 am »

quote:

Meen je dat?
Dan kun je hier nogal wat verwachten.
Mocht je willen dat een ieder werkelijk zijn hart hier zou luchten dan garandeer ik je dat ik met ferme woorden van God ga komen. Niet eens profetisch, maar gewoon als kind van de Vader.
Wil je dat écht?
Maak je je borst nat daartoe?

Als ik mijn hart hier zou luchten (wat ik nadrukkelijk niet wil!!!) dan kon je nog wel eens schrikken en ik vrees dat dit hetzelfde (mogelijk nog erger in gevoel en ervaring!) is als Piebe dat zou doen.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #387 Gepost op: november 19, 2011, 08:17:46 am »
Ik zag gewoon dat hij iets er over kwijt wilde en ik gun hem dat.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #388 Gepost op: november 19, 2011, 08:23:57 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 19 november 2011 om 01:07:
uit mijn dagboek
Enkele weken (2-7-2011) geleden echter kwam dit tot mij:

Maar het woord kwam tot mij en zie, ik zag een plek waar mensen elkaar niet begrepen en elkaars woord niet meer geloofden. Ik zag ook strijd en onenigheid ontstaan waarbij het niet meer om Christus ging maar om de duiding van het visioen. Ik zag ook dat er mensen wegliepen en geen contact meer wilden. Er was onbegrip en haat. Dat zag ik in een visioen onlangs en ik heb het hier nu opgeschreven zodat jullie het weten. Die tijd gaat komen namelijk!!!! Tijden zag ik er niet bij maar wel dat het zal komen. Ook zag ik dat mensen op het  brood zouden eten en melk zouden drinken. Het laatste kwam vreemd op mij over omdat ik geen melk drink en in dit visioen ineens deelgenoot werd met hen.

Ook zag ik dat er een wereld was waarin de zwakke geen plek meer had en waarin de roep om doding van de zwakke een plaats kreeg. Ouderen en mensen zonder begripsvermogen werden via medicinale methodes uit het aardse gehaald om te komen tot rust.

Als laatste zag ik iemand contact zoeken met iemand van een ander geslacht dan het zijne. Ik zag ook dat er geen fysiek contact mogelijk was en dat de virtuele wereld een werkelijkheid leek te worden.  Een bijzondere ervaring waarin ik gevoelsmatig zelf aanwezig was.

Je reageerd niet inhoudelijk op mijn laatste vragen en ik zie dat dit is om Grondig Christelijk voor onnozel neer te zetten, zoals je dat eerst ook deed toen ik eens met je wat van mijn ervaring schreef, wat ik nu dan ook niet ga doen. Het klimaat is er hier niet na. Ik vind het prima zo. Als men niet echt inhoudelijk met me mee wil in het onderwerp en ieder gelegenheid aangrijpt om terug te keren naar oppervlakkige beschouwingen om de diepte niet te hoeven opzoeken, dan dwing ik hem er ook niet toe om met me in m'n onderwerp mee te gaan.
Niemand hoeft hier wat mee, iedereen mag hier wat mee doen.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #389 Gepost op: november 19, 2011, 08:57:55 am »

quote:

[...]

Hoe vaak worden de woorden van openbaring voorgelezen in de kerk?
Ik weet zeker uit eigen ervaring, niet vaak.
Inderdaad voegt Wilkerson niets toe, hij bevestigde wellicht wel van de toekomende dingen die al voorzegd zijn. Maar dan een nadere uitwerking van wat in openbaring staat beschreven.
Overigens ben ik geen blinde volgeling van Wilkerson, maar wens het slechts voor hem op te nemen
« Laatst bewerkt op: november 19, 2011, 09:08:41 am door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #390 Gepost op: november 19, 2011, 08:59:48 am »

quote:

gaitema schreef op 19 november 2011 om 08:23:
[...]

Je reageerd niet inhoudelijk op mijn laatste vragen en ik zie dat dit is om Grondig Christelijk voor onnozel neer te zetten, zoals je dat eerst ook deed toen ik eens met je wat van mijn ervaring schreef, wat ik nu dan ook niet ga doen. Het klimaat is er hier niet na. Ik vind het prima zo. Als men niet echt inhoudelijk met me mee wil in het onderwerp en ieder gelegenheid aangrijpt om terug te keren naar oppervlakkige beschouwingen om de diepte niet te hoeven opzoeken, dan dwing ik hem er ook niet toe om met me in m'n onderwerp mee te gaan.
Niemand hoeft hier wat mee, iedereen mag hier wat mee doen.

Ik denk dat ik minder onnozel ben als de heer Lap wil doen voorkomen.
En dat komt niet uit een visioen.
Ben toch wel benieuwd naar de diepste gevoelens die de heer Lap koestert ten aanzien van dit onderwerp.
Er blijkt dus een diepere verborgenheid die wij nog niet kennen.

Overigens blijkt Ralph Waldo Emmerson een transcendentalist te zijn.
Het is maar wie men wil citeren beste Riemer.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Transcendentalisme
« Laatst bewerkt op: november 19, 2011, 09:14:21 am door grondig christelijk »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #391 Gepost op: november 19, 2011, 09:50:48 am »
Was het geciteerde zogenaamde visioen van Ralph?

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #392 Gepost op: november 19, 2011, 09:54:40 am »

quote:

gaitema schreef op 19 november 2011 om 09:50:
Was het geciteerde zogenaamde visioen van Ralph?
nee in de onderkant van de bijdragen van RL staat een citaat. Daar verwijs ik even naar. Als je dan even dieper op de naam in gaat ontdek je dus wat-ie uiteindelijk geworden is. Tja....

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #393 Gepost op: november 19, 2011, 09:56:38 am »
Zoals ik het visioen van David lees over de toekomst en wat hier geduid wordt als selfmadeprofetie, dan ga  ik er één maken zoals ik zijn visioen lees over het leven van onze koning Willem Alexander.

Willen Alexander zal voor zijn ogen meemaken dat een derde wereldoorlog zal uitbreken. Het zal uitbreken als het gevolg van een strijd tussen de rijkste landen en de zwakkere landen van Europa, mogelijk met hulp van een land in Noord Afrika.  In die strijd zal het koningshuis op de vlucht slaan naar Rusland.
Terwijl dit plaats vind zal er hevige weersomstandigheden plaats vinden in de VS. Temperaturen zullen in het zuiden dalen toch extreem koude winterse waarden, terwijl het noorden de hele winters zacht regenachtig weer zal houden. Opeens zal een heftig hageldepressie in het oosten tijsteren en de oogst daar volledig vernietigen. Echter zal de VS er wel boven op komen door hulp van enkele oosterse landen.

Wel, duidelijk realiseerbaar.
« Laatst bewerkt op: november 19, 2011, 09:58:34 am door gaitema »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #394 Gepost op: november 19, 2011, 10:33:57 am »
Hoezo buiksprekende onheilsprofeet;

De apostel Paulus zei tegen zijn generatie: Ik heb “de prediking van het Evangelie van Christus volbracht” (Romeinen 15:19). en hij beschrijft het “volledig gepredikte” evangelie als iets dat uit meer bestaat dan enkel woorden. Het is een evangelie van woorden en daden! “Want ik zal het niet wagen van iets anders te spreken dan van hetgeen Christus door mij bewerkt heeft, om heidenen tot gehoorzaamheid te brengen door woord en daad” (Romeinen 15:18).

Paulus zei hier “De heidenen hebben zich enkel door mijn prediking tot Christus bekeert, maar omdat mijn woorden werden vergezeld door wonderbaarlijke daden!”

“door kracht van tekenen en wonderen, door de kracht des Geestes. Zo heb ik, van Jeruzalem uit rondreizende tot Illyrië toe, de prediking van het Evangelie van Christus volbracht” (Romeinen 15:19)

Als Paulus had gepredikt en onderwezen zonder dat dit werd vergezeld met tekenen en wonderen dan had zijn boodschap niet zijn volledige impact gehad. Het zou niet een volledig gepredikt evangelie zijn! Hij zei tegen de Korintiërs “De tekenen van een apostel zijn bij u verricht met alle volharding, door tekenen, wonderen en krachten” (2 Korintiërs 12:12).

Let op Paulus’ woorden in dit vers: tekenen, wonderen, machtige daden. De meeste Christenen van vandaag de dag krimpen ineen bij het horen van deze woorden! Waarom? Omdat deze woorden tot een gruwel gemaakt zijn door gewetenloze, op macht en roem beluste predikanten en leraren! De grote tragedie is dat zij dergelijke geperverteerde evangelieën hebben gemaakt dat veel Godvrezende herders, evangelisten en leken zich afkeren van de waarheid van een volledig gepredikt evangelie.

Geliefden, God is nog steeds God – en Hij is machtig en nog steeds in staat om wonderen te bewerken! Hij is nog steeds onze Geneesheer en Hij wil Zichzelf nog steeds openbaren aan hen die op Hem vertrouwen! Er vonden grote bovennatuurlijke werken plaats in de Nieuw Testamentische gemeente zonder dat hier enige perversie bij kwam kijken – zonder grote advertenties, spectaculaire shows, atmosfeertjes of een persoon die beweert alle kracht en autoriteit te bezitten. De bediening van Paulus is hier een voorbeeld van:

Toen Paulus een lange boodschap aan het prediken was bij Troas viel er een man in slaap terwijl hij in de raamopening zat, hij viel drie verdiepingen naar beneden. De Bijbel zegt dat deze jongeman “dood werd opgenomen” (zie Handelingen 20:9-12). Toen Paulus naar deze jongen toe ging maande hij iedereen tot stilte. Toen strekt hij zichzelf, net als Elia, uit over de dode jongen en plotseling kwam het leven weer terug in deze jongeman. De jongen stond weer op – hij was uit de dood opgewekt! Wat een machtig wonder!

Nadat dit gebeurt was stuurde Paulus niet iedereen weg om het nieuws over dat wonder te verkondigen. Nee, dat gebeurde absoluut niet. Iedereen ging weer terug naar de derde verdieping, braken het brood en Paulus ging weer verder met zijn prediking. De Schrift heeft het verder nooit meer over deze jongen gehad. Waarom? Omdat de gemeente dergelijke bovennatuurlijke wonderen verwacht! Ze verkondigden een volledig evangelie – waarop tekenen en wonderen volgden!

David Wilkerson

bron
http://dutchdw.wordpress....edig-gebrachte-evangelie/
« Laatst bewerkt op: november 19, 2011, 10:38:02 am door grondig christelijk »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #395 Gepost op: november 19, 2011, 10:41:13 am »

quote:

gaitema schreef op 19 november 2011 om 08:23:
[...]

Je reageerd niet inhoudelijk op mijn laatste vragen en ik zie dat dit is om Grondig Christelijk voor onnozel neer te zetten,
Nee, ik laat alleen zien dat het heel eenvoudig is om zaken te voorspellen.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #396 Gepost op: november 19, 2011, 10:43:52 am »

quote:

gaitema schreef op 19 november 2011 om 09:56:
Zoals ik het visioen van David lees over de toekomst en wat hier geduid wordt als selfmadeprofetie, dan ga  ik er één maken zoals ik zijn visioen lees over het leven van onze koning Willem Alexander.

Willen Alexander zal voor zijn ogen meemaken dat een derde wereldoorlog zal uitbreken. Het zal uitbreken als het gevolg van een strijd tussen de rijkste landen en de zwakkere landen van Europa, mogelijk met hulp van een land in Noord Afrika.  In die strijd zal het koningshuis op de vlucht slaan naar Rusland.
Terwijl dit plaats vind zal er hevige weersomstandigheden plaats vinden in de VS. Temperaturen zullen in het zuiden dalen toch extreem koude winterse waarden, terwijl het noorden de hele winters zacht regenachtig weer zal houden. Opeens zal een heftig hageldepressie in het oosten tijsteren en de oogst daar volledig vernietigen. Echter zal de VS er wel boven op komen door hulp van enkele oosterse landen.

Wel, duidelijk realiseerbaar.

Je laat hier exact zien wat ik al aantoonde.
Ben je dan een groot profeet of ben je een handige schrijver?
Ik vermoed het laatste :)

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #397 Gepost op: november 19, 2011, 10:54:35 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 19 november 2011 om 08:57:
[...]

Hoe vaak worden de woorden van openbaring voorgelezen in de kerk?
Dan zit je in de verkeerde kerk :)
Alhier wordt met enige regelmaat gepreekt over openbaring.

quote:

Ik weet zeker uit eigen ervaring, niet vaak.
In jouw gemeente dus kennelijk niet vaak.

quote:

Inderdaad voegt Wilkerson niets toe, hij bevestigde wellicht wel van de toekomende dingen die al voorzegd zijn. Maar dan een nadere uitwerking van wat in openbaring staat beschreven.
Overigens ben ik geen blinde volgeling van Wilkerson, maar wens het slechts voor hem op te nemen

Hij voegt niets toe zeg je maar hij werkt het verder uit?
Dan is de profetie dus kennelijk niet helder genoeg?
Als ik zijn teksten lees dan kom ik geen predikant tegen die iets uitlegt maar iemand die "een profetie" uitspreekt.

Maar we komen er niet uit omdat ik een andere basishouding heb in dergelijke zaken dus jullie stoeien maar lekker door, ik zal mij er buiten houden.
Voorkomt onheil in deze draad :)

@ citaat: je ziet de humor er kennelijk niet van in?
Als je het storend vindt geef dat dan aan, zet ik er een andere neer.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #398 Gepost op: november 19, 2011, 10:56:10 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 19 november 2011 om 10:54:
[...]
Dan zit je in de verkeerde kerk :)
Alhier wordt met enige regelmaat gepreekt over openbaring.

[...]
 In jouw gemeente dus kennelijk niet vaak.

[...]

Hij voegt niets toe zeg je maar hij werkt het verder uit?
Dan is de profetie dus kennelijk niet helder genoeg?
Als ik zijn teksten lees dan kom ik geen predikant tegen die iets uitlegt maar iemand die "een profetie" uitspreekt.

Maar we komen er niet uit omdat ik een andere basishouding heb in dergelijke zaken dus jullie stoeien maar lekker door, ik zal mij er buiten houden.
Voorkomt onheil in deze draad :)

@ citaat: je ziet de humor er kennelijk niet van in?
Als je het storend vindt geef dat dan aan, zet ik er een andere neer.
regelmaat kan ook één keer per jaar zijn, hier toch wel maandelijks

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #399 Gepost op: november 19, 2011, 11:00:14 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 19 november 2011 om 10:56:
[...]

regelmaat kan ook één keer per jaar zijn, hier toch wel maandelijks
offtopic:Hier stond vroeger een predikant die een boek aan het schrijven was over Openbaring. Maar alle teksten werden eerst wel in preken uitgewerkt. Soms wordt je dan "tekstmoe".Daarnaast, als er 66 boeken zijn en je hebt het maandelijks sowieso over 1 boek dan doe je de rest wel tekort in mijn optiek.

@citaat: stelde ik nog een vraag aan je