Auteur Topic: profetie over Griekenland enzo door David Wilkerson  (gelezen 42646 keer)

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
profetie over Griekenland enzo door David Wilkerson
« Reactie #400 Gepost op: november 19, 2011, 11:03:22 am »
ile bron
« Laatst bewerkt op: november 20, 2011, 01:24:30 am door grondig christelijk »

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #401 Gepost op: november 19, 2011, 11:13:19 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 19 november 2011 om 11:03:
[...]

tja Riemer, jij weet HEEL goed dat er vanuit tekstprediking vaak uit meerdere bijbelboeken wordt geciteerd. Niet dommer voordoen als je bent graag.
offtopic:Wat maakt dat jij een offtopiconderwerp altijd topic wilt maken?
Daarnaast: het is inderdaad zo dat ik het inderdaad HEEL goed weet dat er kringen zijn waar met grote regelmaat uit hetzelfde bijbelboek gepreekt wordt. Dat kan naar eenzijdigheid neigen. Let op: ik schrijf kan.

quote:

jij mag dat citaatje best laten staan, maar het komt uit een vuile bron
Je stoort je er dus aan. Alleen daarom zal ik het wijzigen.
offtopic:Overigens zie ik dat je een artikel van Wikipedia citeert. Als je het dan over "verkeerde bronnen" wilt hebben :+ (grapje....)
bron
« Laatst bewerkt op: november 19, 2011, 12:16:13 pm door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #402 Gepost op: november 19, 2011, 12:08:29 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 19 november 2011 om 10:43:
[...]

Je laat hier exact zien wat ik al aantoonde.
Ben je dan een groot profeet of ben je een handige schrijver?
Ik vermoed het laatste :)

Ja okee, maar het punt wat ik wil maken en wat een verschil is met jouw aangedragen profetie is dat jouw profetie zo algemeen is dat het altijd uitkomt, maar de mijne komt niet uit, omdat Willem Alexander niet naar Rusland zal gaan vluchten, snapje. Of ik zou onbewust opeens een profetie van God hof de duivel hebben doorgekregen, maar ik geloof van niet :)
Dat lees ik dus ook ter vergelijking met Davids werk, als hij het uit zijn duim gezogen heeft, dan komt het gewoon niet uit. Dus geen VS die voor een half jaar lam ligt als gevolg van een Zuid amerikaans land dat omvalt, waardoor ze hun geld van de banken uit de VS komen halen. Als het wel uitkomt, dan weten we dat David echt een visioen heeft gehad, los van de vraag wie hem dan die openbaring gaf.

Het zelfde met dus de Euro, het is er gekomen en daarmee voor mij aangetoond dat David echt een profetie heeft gehad. Voor mij resteerd dan enkel de vraag of het de duivel of Jezus was die hem die visioen gaf. Ik geloof ter vergelijking met de bijbel en het niets tegenstrijdigs met de bijbel als toevoeging leverd, dat het een openbaring van Jezus zelf is.

Zo sta ik hierin. Ik neem aan dat je dat graag wilde weten  :*)
« Laatst bewerkt op: november 19, 2011, 12:10:16 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

small brother

• Bekijk profiel
« Reactie #403 Gepost op: november 19, 2011, 12:12:08 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 19 november 2011 om 01:07:
uit mijn dagboek
Enkele weken (2-7-2011) geleden echter kwam dit tot mij:

Maar het woord kwam tot mij en zie, ik zag een plek waar mensen elkaar niet begrepen en elkaars woord niet meer geloofden. Ik zag ook strijd en onenigheid ontstaan waarbij het niet meer om Christus ging maar om de duiding van het visioen. Ik zag ook dat er mensen wegliepen en geen contact meer wilden. Er was onbegrip en haat. Dat zag ik in een visioen onlangs en ik heb het hier nu opgeschreven zodat jullie het weten. Die tijd gaat komen namelijk!!!! Tijden zag ik er niet bij maar wel dat het zal komen. Ook zag ik dat mensen op het  brood zouden eten en melk zouden drinken. Het laatste kwam vreemd op mij over omdat ik geen melk drink en in dit visioen ineens deelgenoot werd met hen.

Ook zag ik dat er een wereld was waarin de zwakke geen plek meer had en waarin de roep om doding van de zwakke een plaats kreeg. Ouderen en mensen zonder begripsvermogen werden via medicinale methodes uit het aardse gehaald om te komen tot rust.

Als laatste zag ik iemand contact zoeken met iemand van een ander geslacht dan het zijne. Ik zag ook dat er geen fysiek contact mogelijk was en dat de virtuele wereld een werkelijkheid leek te worden.  Een bijzondere ervaring waarin ik gevoelsmatig zelf aanwezig was.

Het woord visioen gaat over een gezicht dat betekenisvol geduid wordt.
Het woord gezicht gaat over een droom met een zekere sterkte.
Het woord droom gaat over de bespiegelingen door de eigen geest.
En wie sluimert weet nooit of het geen bedenksel is geweest.

Alles is dus een droom van een gewoon mens.
Maar wie in alles alles van God verwacht
zegt niet dat God daarin geen rol wil en kan spelen;
maar die verwacht ook daarin al het goede van God.

En het is dringender en logischer.
Wie bij de dag de dingen van het geloof overlegt
en deze overleggende ook in zijn hart bewaart;
kan niet anders dan er ook van dromen.

En ook God zoekt de Zijnen, en zal ook het eerst
gezichten geven en dromen doen dromen,
bij hen die Hem verwachten.
En dat zijn zij die worden vervuld met de Geest.
Spreek Here, uw knecht luistert.

Hoeveel jaren bewaarde Maria
de Woorden van God in haar hart?
Hoeveel jaren was Mozes buiten zijn roeping?
Hoeveel duizenden mensen leefden en stierven er,
op één voor hen gesproken woord door God aan één van hen?
Als je de statistieken zou bijhouden,
zou je ontdekken dat God niet vaak echt spreekt,
maar dat geeft tegelijk ook het begrip,
dat Hij ook nu nog spreken kan.

Want God verlaat nooit
wat Zijn Hand begon.

En het is aan God om
bij dag of bij nacht;
bij woord of bij daad;
bij inzicht of bij uitzicht;
bij het lekkers, of de roe;
zichzelf te openbaren,
wanneer en hoe het Hem behaagt.

Wie God hierin iets wil afdwingen,
is niet beter af dan zij die geesten-oproepingen doen.
Wie God hierin buiten spel zet,
is een waakzame die brandt op de waakvlam.
En wie zegt tot God: "hier ben ik Heer, spreek"
die kan generaties moeten wachten.
Maar God heeft in alles het laatste Woord;
en spreekt, en het is er.

En wie God daarin tegenstaat,
berokkent lijden aan Christus.
En de kinderen in het duister,
schimpen en honen, en verliezen de luister,
waartoe God hen had gezet.
Het is zoveel gemakkelijker te slaan,
dan te excelleren in verstaan.

Wat kwaad is, zal kwader worden.
En wat goed is, zal zeker aangevochten worden.
Daarom is er iets van een wapenrusting uitgevonden.
Fijn, om te zien als de wapens neergelegd worden.. :nee:

Niet fijn? Nee; want de vrede moet nog komen,
en de dageraad moet nog gloren.
Gord dan de lendenen van het verstand,
en hijs je in de wapenrusting van het geloof,
Want pas dan kan er gestreden worden,
op het scherpst van de snede;
zonder zelf te sneuvelen.

En de vrede is er, met wie Hem vreest,
en ook bij de minste van Zijn kinderen,
eer aan Hem bewijst.
« Laatst bewerkt op: november 19, 2011, 03:52:40 pm door small brother »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #404 Gepost op: november 19, 2011, 12:17:14 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 19 november 2011 om 10:41:
[...]
Nee, ik laat alleen zien dat het heel eenvoudig is om zaken te voorspellen.

Dan moet je mijn vragen die ik stelde kunnen beantwoorden. Ik wil nog steeds van je weten de meer dan 3 keer gestelde vraag hoe een klein groepje christenen die geloofd in de profetie van David het voor me kaar kan krijgen dat Davids Visioen uitkomt en dus behalve het instorten van een land in onze regio ergens rond de middenlandse zee en een land in zuid Amerika, dan heel dat zuid ameriaanse land een nooit eerder voorgekomen run op de amerikaanse banken wil veroorzaken en dan een land voor een half jaar lam kan leggen, waarin de burgers die hele tijd niet bij het geld kan. Dat kan nooit gebeuren als David dit allemaal verzonnen had. Dan kan het dus nooit een selfmadeprofetie zijn.
ik heb daarop nog niet je uitleg gehad.
« Laatst bewerkt op: november 19, 2011, 12:17:48 pm door gaitema »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #405 Gepost op: november 19, 2011, 12:17:46 pm »

quote:

gaitema schreef op 19 november 2011 om 12:08:
Zo sta ik hierin. Ik neem aan dat je dat graag wilde weten  :*)

Yep.
En zoals eerder aangegeven zal ik jullie in vrede de discussie hier laten voeren en in de meeleesstand gaan.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #406 Gepost op: november 19, 2011, 12:19:58 pm »
O zo, dan zal het wel snel rond zijn denk ik.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #407 Gepost op: november 19, 2011, 12:21:44 pm »
Deze staat volgens Gaitema nog in de brand, voor mij echt de laatste:

quote:

gaitema schreef op 19 november 2011 om 12:17:
[...]

Dan moet je mijn vragen die ik stelde kunnen beantwoorden. ......
ik heb daarop nog niet je uitleg gehad.
Heb je wel antwoord op gehad: Riemer Lap in "profetie over Griekenland enzo door Davi..."

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #408 Gepost op: november 19, 2011, 12:23:54 pm »
Daarmee is het niet aangetoond dat het om selfmadeprofetie gaat. dus je hebt me niet uitgelegd hoe Davids visioen een selfmadeprofetie kan zijn.  Vraag dus niet beantwoord. je zegt niets anders dan:  "ik wil je geen antwoord geven op die vraag"

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #409 Gepost op: november 19, 2011, 12:25:45 pm »
Met als gevolg dat ik geen enkel argument van je heb gekregen om Davids Visioen als selfmadeprofetie te kunnen lezen.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #410 Gepost op: november 19, 2011, 03:38:21 pm »
Het kan volgens mij ook niet echt weerlegd worden, als men het echt wil proberen en er niet omheen loopt te ouwehoeren.
Bijbelse onderbouwing waren we overigens mee bezig, maar die werd ook onderbroken in een inzichtverschil.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #411 Gepost op: november 19, 2011, 06:04:06 pm »

quote:

gaitema schreef op 19 november 2011 om 15:38:
Het kan volgens mij ook niet echt weerlegd worden, als men het echt wil proberen en er niet omheen loopt te ouwehoeren.
Bijbelse onderbouwing waren we overigens mee bezig, maar die werd ook onderbroken in een inzichtverschil.

Het is prima weerlegd in de genoemde gelijkenis en in Matt.6.
Dat jij en anderen dat niet erkennen is een keuze.
Verder zal ik er geen woorden aan verspillen.

har03

• leef, hoop, ervaar
    • Bekijk profiel
« Reactie #412 Gepost op: november 19, 2011, 06:14:22 pm »
Leef vandaag, hoop op morgen met de ervaring van gisteren.

Maak je niet druk om de dag van morgen, deze bestaat nog niet, als die al mag komen,
Kijk naar de vogeltjes, ze zaaien niet, ze maaien niet, enz.
leef vandaag, hoop op morgen, met de ervaring van gisteren.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #413 Gepost op: november 19, 2011, 08:28:01 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 19 november 2011 om 18:04:
[...]

Dat jij en anderen dat niet erkennen is een keuze.
Verder zal ik er geen woorden aan verspillen.

Het heeft er gewoon niets mee te maken. Ik stel je een vraag en je geeft geen antwoord op die vraag, maar jij doet daar heel flauw over. Mijn vraag is een simpele, waarop je of niet in wilt gaan of een antwoord op mijn vraag moet geven. Jij gaat daar niet op in, simpel. Dan moet je niet lopen beweren wel een antwoord te hebben gegeven, want mijn vraag is helemaal niet door jou beantwoord.

Maar laat maar... ik ben dit al zat. Flauw gedoe.
« Laatst bewerkt op: november 19, 2011, 08:31:13 pm door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #414 Gepost op: november 19, 2011, 08:33:46 pm »

quote:

har03 schreef op 19 november 2011 om 18:14:
Leef vandaag, hoop op morgen met de ervaring van gisteren.

Maak je niet druk om de dag van morgen, deze bestaat nog niet, als die al mag komen,
Kijk naar de vogeltjes, ze zaaien niet, ze maaien niet, enz.
Dat is mooi, maar daar heb ik het niet over. Ik wil gewoon verdieping in een profetie en dat heeft geen ene drol met zorgen maken te maken.

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
« Reactie #415 Gepost op: november 19, 2011, 08:55:29 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 19 november 2011 om 10:33:
Hoezo buiksprekende onheilsprofeet;

De apostel Paulus zei tegen zijn generatie: Ik heb “de prediking van het Evangelie van Christus volbracht” (Romeinen 15:19). en hij beschrijft het “volledig gepredikte” evangelie als iets dat uit meer bestaat dan enkel woorden. Het is een evangelie van woorden en daden! “Want ik zal het niet wagen van iets anders te spreken dan van hetgeen Christus door mij bewerkt heeft, om heidenen tot gehoorzaamheid te brengen door woord en daad” (Romeinen 15:18).
Eens.

quote:

Paulus zei hier “De heidenen hebben zich enkel door mijn prediking tot Christus bekeert, maar omdat mijn woorden werden vergezeld door wonderbaarlijke daden!”

“door kracht van tekenen en wonderen, door de kracht des Geestes. Zo heb ik, van Jeruzalem uit rondreizende tot Illyrië toe, de prediking van het Evangelie van Christus volbracht” (Romeinen 15:19)

Als Paulus had gepredikt en onderwezen zonder dat dit werd vergezeld met tekenen en wonderen dan had zijn boodschap niet zijn volledige impact gehad. Het zou niet een volledig gepredikt evangelie zijn! Hij zei tegen de Korintiërs “De tekenen van een apostel zijn bij u verricht met alle volharding, door tekenen, wonderen en krachten” (2 Korintiërs 12:12).

Let op Paulus’ woorden in dit vers: tekenen, wonderen, machtige daden.
Ook eens en ik schat dat je dat niet had gedacht.

quote:

De meeste Christenen van vandaag de dag krimpen ineen bij het horen van deze woorden!
Bij mij persoonlijk hangt het maar net af van de context, want tot zover kan ik alleen maar beamen wat je hebt geschreven en heb ik er ook geen moeite mee.

quote:

Waarom? Omdat deze woorden tot een gruwel gemaakt zijn door gewetenloze, op macht en roem beluste predikanten en leraren! De grote tragedie is dat zij dergelijke geperverteerde evangelieën hebben gemaakt dat veel Godvrezende herders, evangelisten en leken zich afkeren van de waarheid van een volledig gepredikt evangelie.

Nu draaf je door. Ik geloof dat het evangelie gevestigd werd door prediking die gepaard ging met grote tekenen en wonderen, want dat staat er duidelijk, maar Paulus schreef ook:

'De liefde vergaat nimmermeer; maar hetzij profetieën, zij zullen te niet gedaan worden; hetzij talen, zij zullen ophouden; hetzij kennis, zij zal te niet gedaan worden.' (1 Kor 13,8)

Als jij niet kan zien dat het spreken in tongen en de wonderen zoals die gedaan werden in de eerste eeuw tegenwoordig hebben afgedaan dan ben je geen haar beter als de mensen op wie je zo pissig bent.

quote:

Geliefden, God is nog steeds God – en Hij is machtig en nog steeds in staat om wonderen te bewerken! Hij is nog steeds onze Geneesheer en Hij wil Zichzelf nog steeds openbaren aan hen die op Hem vertrouwen!
Absoluut, maar accepteer dan ook wat hij heeft geopenbaard door de apostelen die hij daarvoor uitkoos.

quote:

Er vonden grote bovennatuurlijke werken plaats in de Nieuw Testamentische gemeente zonder dat hier enige perversie bij kwam kijken – zonder grote advertenties, spectaculaire shows, atmosfeertjes of een persoon die beweert alle kracht en autoriteit te bezitten. De bediening van Paulus is hier een voorbeeld van:

Toen Paulus een lange boodschap aan het prediken was bij Troas viel er een man in slaap terwijl hij in de raamopening zat, hij viel drie verdiepingen naar beneden. De Bijbel zegt dat deze jongeman “dood werd opgenomen” (zie Handelingen 20:9-12). Toen Paulus naar deze jongen toe ging maande hij iedereen tot stilte. Toen strekt hij zichzelf, net als Elia, uit over de dode jongen en plotseling kwam het leven weer terug in deze jongeman. De jongen stond weer op – hij was uit de dood opgewekt! Wat een machtig wonder!

Nadat dit gebeurt was stuurde Paulus niet iedereen weg om het nieuws over dat wonder te verkondigen. Nee, dat gebeurde absoluut niet. Iedereen ging weer terug naar de derde verdieping, braken het brood en Paulus ging weer verder met zijn prediking. De Schrift heeft het verder nooit meer over deze jongen gehad. Waarom? Omdat de gemeente dergelijke bovennatuurlijke wonderen verwacht! Ze verkondigden een volledig evangelie – waarop tekenen en wonderen volgden!

Onjuiste conclusie, of moet ik zeggen een wonderlijke? ;)

'...zalig zijn zij, die niet zullen gezien hebben, en nochtans zullen geloofd hebben.' (Joh 20,29)

Over de joden die een teken wilden zei Jezus '...hun zal geen teken gegeven worden, dan het teken van Jona, de profeet'. Waarom zei hij dat denk je als het allemaal om wonderen draait?

De wonderen die in de eerste eeuw geschiedden waren bedoeld om het evangelie te bevestigen wat Paulus overal verkondigd had in de wereld (kol 1,23) waar dat nodig was. Ook waren de wonderen een vervulling van de profeten en niet bedoeld om in extase te raken.
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #416 Gepost op: november 19, 2011, 09:19:13 pm »
En dat is vandaag nog steeds zo. Minder vaak als toen, maar vooral in China tref je het wat er aan bij droeg aan de oprichting van de huiskerkbeweging. Door de tekenen die er gebeurden zagen vele chineschen dat niet Boedha, maar Jezus hen kon helpen. In de moslimswereld krijgen soms moslims dromen van Jezus, waardoor ze christen worden.

Wat het teken van Jona betreft, heb ik me een tijd lang afgevraagd wat dat dan is. Het antwoord heb ik op een festival gekregen van een spreker die er over sprak. Het teken van Jona is namelijk dat ondanks dat hij de kortste visioen doorgaf van alle profeten in de bijbel, daardoor heel Nineve tot bekering kwam, terwijl de joden niet wilden luisteren naar profeten die met heel veel meer woorden van God kwamen. Nineve staat daarin simbool voor dat de heidenen gehoorzamer zullen zijn aan Gods Woorden, dan de joden.

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
« Reactie #417 Gepost op: november 19, 2011, 09:39:16 pm »
Dat denk ik niet Gaitema, want Jona was immers al dood en begraven toen Jezus op aarde kwam en sprak tot de joden. Nee, het betekent dat Jezus drie dagen en drie nachten begraven zou zijn zoals Jona drie dagen en drie nachten in de walvis was. En precies dat was het teken voor de ongelovige joden, vandaar dat Thomas er ook zo op gebrand was om Jezus zelf te voelen en nog steeds ongelovige genoemd wordt. Vandaar ook dat de Emmaüsgangers hun geloof wilden opgeven omdat ze meenden dat Jezus niet was opgestaan. Voor de ongelovige joden was het ultieme teken dat Jezus na drie dagen en drie nachten zou opstaan uit de dood.  Laat je niet een verklaring op de mouw spelden die toevallig precies past binnen de geloofskaders van de spreker, dat is toch verdacht?
« Laatst bewerkt op: november 19, 2011, 09:43:56 pm door Piebe »
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
« Reactie #418 Gepost op: november 19, 2011, 09:46:30 pm »
De discipel Thomas wordt tot op de dag van vandaag de ongelovige genoemd, puur en alleen omdat hij een teken verlangde. Dat is toch een teken dat het niet draait om tekens wanneer men tot geloof is gekomen?

Kortom, zijn tekens voor de gelovigen of de ongelovigen?

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #419 Gepost op: november 19, 2011, 11:08:42 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 19 november 2011 om 18:04:
[...]

.
je opvatting over mat 6 was al lang weerlegd, je bent een valse profeet
« Laatst bewerkt op: november 20, 2011, 01:24:59 am door grondig christelijk »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #420 Gepost op: november 19, 2011, 11:17:12 pm »

quote:

Met het verzoek deze beschuldiging weg te halen en enig respect te tonen voor mensen met een andere overtuiging.
« Laatst bewerkt op: november 19, 2011, 11:44:42 pm door Riemer Lap »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #421 Gepost op: november 20, 2011, 12:38:17 am »
.fo
« Laatst bewerkt op: november 20, 2011, 12:49:31 am door grondig christelijk »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #422 Gepost op: november 20, 2011, 12:50:36 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 november 2011 om 00:38:
[...]

je hebt een reactie op je mail aan mij, jij mag anderen aanwijzen als onheilsprofeet, maar ohoh als we Riemer maar niet beschuldigen van hetzelfde...en   over respect gesproken..voor mensen met een andere invalshoek...begin jij daar eens mee.
In de mail heb ik je enkel verzocht om de opmerking te verwijderen. Niets meer en ik zal die mail hier dan ook neerzetten opdat een ieder kan lezen wat ik je vraag.

Jouw antwoord is een priveantwoord en zal ik derhalve niet plaatsen omdat ik rekening wil houden met je gevoelen daarin.
Ik schreef in de mail aan jou:

quote:

Ik heb een TR aangemaakt omdat je wederom op de man speelt en mij valselijk beschuldigt op het forum.
Langs deze weg de vraag of je deze beschuldiging wilt verwijderen.

Niets meer dan dat.
En daarom nogmaals:

quote:

Met het verzoek deze beschuldiging weg te halen en enig respect te tonen voor mensen met een andere overtuiging.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #423 Gepost op: november 20, 2011, 12:51:24 am »
Het leegediten van een mail heeft geen zin als ik hem aan het beantwoorden heeft overigens. Eerst nadenken, dan posten  O-)

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #424 Gepost op: november 20, 2011, 12:53:27 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 20 november 2011 om 00:50:
[...]
In de mail heb ik je enkel verzocht om de opmerking te verwijderen. Niets meer en ik zal die mail hier dan ook neerzetten opdat een ieder kan lezen wat ik je vraag.

Jouw antwoord is een priveantwoord en zal ik derhalve niet plaatsen omdat ik rekening wil houden met je gevoelen daarin.
Ik schreef in de mail aan jou:

[...]

Niets meer dan dat.
En daarom nogmaals:

[...]

ik neem NIETS terug

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #425 Gepost op: november 20, 2011, 12:56:37 am »

quote:

quote:

En niet vergeten: slaap lekker conform psalm127  d:)b
« Laatst bewerkt op: november 20, 2011, 12:57:21 am door Riemer Lap »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #426 Gepost op: november 20, 2011, 12:59:04 am »
ER[/b]
« Laatst bewerkt op: november 20, 2011, 01:23:57 am door grondig christelijk »

St. Ignatius

• Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
« Reactie #427 Gepost op: november 20, 2011, 12:59:25 am »
hee wat een leuk draadje is dit....wat heb ik allemaal wel niet gemist de afgelopen dagen!?.. dat ga ik eens op mijn gemak doorlezen... :+
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #428 Gepost op: november 20, 2011, 01:00:18 am »
,
« Laatst bewerkt op: november 20, 2011, 01:23:43 am door grondig christelijk »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #429 Gepost op: november 20, 2011, 01:02:08 am »

quote:

St. Ignatius schreef op 20 november 2011 om 00:59:
hee wat een leuk draadje is dit....wat heb ik allemaal wel niet gemist de afgelopen dagen!?.. dat ga ik eens op mijn gemak doorlezen... :+

Nou, ik blijk een valse profeet te zijn inmiddels.
Nooit geweten maar toch.
Ik heb de schrijver van die opmerking verzocht om dat terug te nemen maar die weigert dat.
Verder niet zoveel behalve dan dat de hedendaagse profeten aanvullend zijn op de Apocalyps etc. etc.
Succes met lezen :)

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #430 Gepost op: november 20, 2011, 01:04:40 am »
en als ik de rest van mijn bijdragen op dit forum kon verwijderen deed ik het ook @ ziedend.

de mazzel
« Laatst bewerkt op: november 20, 2011, 01:27:06 am door grondig christelijk »

St. Ignatius

• Bekijk profiel
« Reactie #431 Gepost op: november 20, 2011, 01:06:55 am »
Hmm, nou...ik denk dat dat inmiddels wel bekend is dat ik helemaal niets heb met doom-en gloom profetieën. Maar een snelle google-search leert mij dat deze David Wilkerson nogal verguisd wordt in evangelische kringen in de VS. Zijn profetieën dus. Zijn Teen werk wordt daarentegen weer geprezen... De naam zegt mij verder helemaal niets, dus ik heb er nu nog even geen mening over. Maar ik heb wel een aardig vermoeden wat dat gaat worden...

Laten we elkaar verder wel een beetje constructief benaderen... Ik weet uit ervaring dat stront uitkieperen over elkaar nogal demotiverend werkt. :+

St. Ignatius

• Bekijk profiel
« Reactie #432 Gepost op: november 20, 2011, 01:40:49 am »

quote:

gaitema schreef op 04 november 2011 om 18:40:

Bij ons zie je dat ook velen de moet hebben opgegeven. In de PKN en de RKK heerst er veel verslagenheid vanwege de onoplosbaar lijkende vergrijzing. ...

Umm huh? Verslagenheid en de moed hebben opgegeven? Misschien dat dat bij jullie zo is, maar ik herken dat totaal niet wat de RKK betreft... Vergrijzing in Nederland is een demografisch gegeven en is niet onoplosbaar, in de zin dat het een eeuwig durende staat van 'zijn' betreft....

Waarschijnlijk doel je op ontkerkelijking in Nederland? Daar merk ik ook nergens dat de moed wordt opgegeven... bovendien is het nogal vreemd om uitsluitend binnen de landsgrenzen te kijken. De RKK groeit als kool en de priesters zijn niet aan te slepen in Azië en Afrika... Ik merk niets van verslagenheid, dus ik snap niet precies wat je hier bedoeld.

St. Ignatius

• Bekijk profiel
« Reactie #433 Gepost op: november 20, 2011, 01:53:47 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 november 2011 om 01:04:
en als ik de rest van mijn bijdragen op dit forum kon verwijderen deed ik het ook @ ziedend.

de mazzel
Even tot 10 tellen en de boel laten bezinken... Blijf gewoon gezellig hier, er is óók ruimte voor een evangelicaal geluid...

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #434 Gepost op: november 20, 2011, 02:42:21 am »

quote:

Piebe schreef op 19 november 2011 om 21:39:
Dat denk ik niet Gaitema, want Jona was immers al dood en begraven toen Jezus op aarde kwam en sprak tot de joden. Nee, het betekent dat Jezus drie dagen en drie nachten begraven zou zijn zoals Jona drie dagen en drie nachten in de walvis was. En precies dat was het teken voor de ongelovige joden, vandaar dat Thomas er ook zo op gebrand was om Jezus zelf te voelen en nog steeds ongelovige genoemd wordt. Vandaar ook dat de Emmaüsgangers hun geloof wilden opgeven omdat ze meenden dat Jezus niet was opgestaan. Voor de ongelovige joden was het ultieme teken dat Jezus na drie dagen en drie nachten zou opstaan uit de dood.  Laat je niet een verklaring op de mouw spelden die toevallig precies past binnen de geloofskaders van de spreker, dat is toch verdacht?
De spreker is een overtuigd christen, dus ik volg je laatste opmerking niet. Verder geloof ik dat jouw vondst niet hoeft te betekenen dat zijn vondst niet klopt. Want zijn vondst is wat de joden belijden in de synagoges en jouw vonds is naar mijn inziens ook waar, omdat het over een andere gedeelte van het verhaal van jona gaat. Jij kijkt naar de gebeurtenis van de grote vis. Ik kijk naar de woorden die hij sprak in de stad.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #435 Gepost op: november 20, 2011, 02:44:47 am »

quote:

Piebe schreef op 19 november 2011 om 21:46:
De discipel Thomas wordt tot op de dag van vandaag de ongelovige genoemd, puur en alleen omdat hij een teken verlangde. Dat is toch een teken dat het niet draait om tekens wanneer men tot geloof is gekomen?

Wat zijn gelovigen en ongelovigen?

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #436 Gepost op: november 20, 2011, 02:56:42 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 20 november 2011 om 01:02:
[...]

Nou, ik blijk een valse profeet te zijn inmiddels.
Nooit geweten maar toch.
Ik heb de schrijver van die opmerking verzocht om dat terug te nemen maar die weigert dat.
Verder niet zoveel behalve dan dat de hedendaagse profeten aanvullend zijn op de Apocalyps etc. etc.
Succes met lezen :)
dat heb je helemaal mis (op bepaalde punten een valse profeet) Riemer, want de hedendaagse profeten zijn niet allemaal van het soort dat de Apocalyps aanvuld. Bovendien kent de rooms Katholieke kerk haar hedendaagse profeten in hun argieven die zij erkend hebben. Zo ver ben ik ingelezen. En het klopt, we hebben het al lang weerlegd, maar na de weerlegging zwijgen jij en Elle doorgaans behoorlijk. Moeten jullie zelf weten, maar dan vind ik het echt een zonde als je het dat bestempeld als vals. Onbeargumenteerd iets als vals bestempelen is puur laster en kwaadsprekerij over anderen, of terwijl: roddels.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #437 Gepost op: november 20, 2011, 03:03:40 am »

quote:

St. Ignatius schreef op 20 november 2011 om 01:40:
[...]

Umm huh? Verslagenheid en de moed hebben opgegeven? Misschien dat dat bij jullie zo is, maar ik herken dat totaal niet wat de RKK betreft... Vergrijzing in Nederland is een demografisch gegeven en is niet onoplosbaar, in de zin dat het een eeuwig durende staat van 'zijn' betreft....

Waarschijnlijk doel je op ontkerkelijking in Nederland? Daar merk ik ook nergens dat de moed wordt opgegeven... bovendien is het nogal vreemd om uitsluitend binnen de landsgrenzen te kijken. De RKK groeit als kool en de priesters zijn niet aan te slepen in Azië en Afrika... Ik merk niets van verslagenheid, dus ik snap niet precies wat je hier bedoeld.
Ik bedoel de Nederlandse situatie en ja die verslagenheid bestaat bij ons en ik denk niet dat we uniek zijn.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #438 Gepost op: november 20, 2011, 03:09:03 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 november 2011 om 01:04:

de mazzel
Dat kan ik me voorstellen, dat is voorspelbaar dat het op een hoop roddels in de boom gaat uitlopen en wij als schietschijf worden gebruikt waarop wij gedwongen worden in te gaan op al hun vragen en zij zelf niet onze vragen hoeven te beantwoorden. Aan die heerszucht in de discussie herken je de valse geesten.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #439 Gepost op: november 20, 2011, 07:08:43 am »

quote:

gaitema schreef op 20 november 2011 om 03:09:
[...]

Dat kan ik me voorstellen, dat is voorspelbaar dat het op een hoop roddels in de boom gaat uitlopen en wij als schietschijf worden gebruikt waarop wij gedwongen worden in te gaan op al hun vragen en zij zelf niet onze vragen hoeven te beantwoorden. Aan die heerszucht in de discussie herken je de valse geesten.
die boom heb ik nog nooit gelezen....ze doen maar.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #440 Gepost op: november 20, 2011, 07:09:55 am »

quote:

St. Ignatius schreef op 20 november 2011 om 01:53:
[...]

Even tot 10 tellen en de boel laten bezinken... Blijf gewoon gezellig hier, er is óók ruimte voor een evangelicaal geluid...
Was ik maar 100% evangelicaal, ik ben eerder grevangelisch.

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
« Reactie #441 Gepost op: november 20, 2011, 11:14:11 am »

quote:

Piebe schreef op 19 november 2011 om 21:46:

Ik stel de vraag nog maar even een keer. :)

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
« Reactie #442 Gepost op: november 20, 2011, 11:17:20 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 november 2011 om 07:09:
[...]

Ja, je leest ook de stukken die grefo's niet uitkomen maar niet de stukken die evangelische christenen niet schikken. :+

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #443 Gepost op: november 20, 2011, 12:29:42 pm »

quote:

gaitema schreef op 20 november 2011 om 02:42:
[...]

De spreker is een overtuigd christen, dus ik volg je laatste opmerking niet. Verder geloof ik dat jouw vondst niet hoeft te betekenen dat zijn vondst niet klopt. Want zijn vondst is wat de joden belijden in de synagoges en jouw vonds is naar mijn inziens ook waar, omdat het over een andere gedeelte van het verhaal van jona gaat. Jij kijkt naar de gebeurtenis van de grote vis. Ik kijk naar de woorden die hij sprak in de stad.
offtopic:Beste gaitema;
De spreker kan een meer dan overtuigd christen zijn maar zijn duiding van de woorden van Jezus is gewoon onjuist.
De joden in de Synagoge verkondigen helemaal nada, niets, noppes over Jezus en zullen derhalve ook Zijn woorden over het "teken van Jona" niet bespreken.
De duiding van Piebe is een nieuwtestamentische duiding van de profetie Jona waarbij Jezus de bekering juist NIET als hoofdpunt lijk te zien maar de drie dagen verblijf in de via als hoofdpunt en profetie duidt.
« Laatst bewerkt op: november 20, 2011, 12:30:28 pm door Riemer Lap »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #444 Gepost op: november 20, 2011, 01:21:26 pm »
Ik denk dat ik de verwarring al begrijp, want de spreker haalde helemaal niet Jezus' woorden aan en behandelde gewoon het boek Jona. Het lijkt me wel juist dat Jezus met het teken van Jona op de drie dagen in het vis wees. Toch wordt in het jodendom wel aangehaald dat het verhaal van Jona verteld dat de heidenen zich zullen gaan bekeren, dat verhaal wordt voorgelezen op de grote verzoendag en inderdaad niet waarbij Jezus wordt aangehaald, maar dat bedoelde ik dan ook niet.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #445 Gepost op: november 20, 2011, 01:23:59 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 november 2011 om 07:08:
[...]

die boom heb ik nog nooit gelezen....ze doen maar.
Het is nu weer over, dus kan ik er weer vertoeven.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #446 Gepost op: november 20, 2011, 01:28:40 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 november 2011 om 07:09:
[...]

Ach, wat is evangelicaal, die gemeentes liggen tegenwoordig ook met elkaar over één hoop. Vooral met de komst van de nieuwe extreem charismatischen.
Toch valt in ieder geval mijn geloof wel onder globaal de tweede stroom van de evangelicalen. De eerste stroom zou de oude evangelische beweging zijn met de oude pinksterkerken erbij. De tweede stroom is de evangelcale opleving in de protestantse en charismatische opleving in de Rooms Katholieke kerk en de derde stroom zou de nieuwe extreem charismaten zijn, Maar so simpel is dat in de praktijk ook niet te duiden, omdat de oude bewegingen ook een bepaalde ontwikkeling door hebben gemaakt en het daardoor niet altijd helder en duidelijk is wie nou bij wie hoort.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #447 Gepost op: november 20, 2011, 01:39:21 pm »

quote:

Piebe schreef op 20 november 2011 om 11:14:
[...]

Ik stel de vraag nog maar even een keer. :)

Daarop stelde ik dus de vraag: wat is een ongelovige en wat een gelovige?
Maar ik zal dat ophelderen: als christenen worstelen we wel vaker met geloof en ongeloof. In gevallen van ongeloof kan een ervaring van boven een teken zijn om je geloof te sterken. Zo heb ik een periode gehad waarin ik me serieus afvroeg of ik mezelf niet gehersenspoeld of door anderen gehersenspoeld en daardoor gelovig ben geworden, terwijl dan in het echt geen God zou bestaan. Ik vond dat vreselijke angstaanjagende overwegingen. Echt een serieuse overweging waarvan ik het echt benauwd kreeg. Echter had mijn tante een sterfbedvisioen gehad in die zelfde periode. Daarom hervond ik de kracht om weer zeker in mijn geloof te staan. Tekenen kunnen daarnaast ook als hulp dienen. Ik luisterde eens naar een programma van de KRO over wonderen dat een vrouw een keer in de bos fietste en opeens een duuw tegen haar linker schouder voelde. Een hand drukte haar van de fiets af, waardoor ze in de berm viel. Zo voelde dat. Ze was net gevallen of er kwam vanuit de bocht die voor haar lag met een hoge snelheid een auto aanscheuren die net de bocht kon halen en precies over de plek scheurde waar ze anders nog had gefietst. Ze keek vervolgens van de schrik bekomen om zich heen, maar zag helemaal niemand.

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #448 Gepost op: november 20, 2011, 03:04:05 pm »
Wat gezellig, weer een ouderwets moddergevechtje op het forum. :)

Maar goed, ene meneer Wilkerson heeft een soort van profetie uitgesproken met een aantal specifieke punten, waarvan een deel lijkt te zijn uitgekomen op een bepaalde manier, en een deel niet.

Wat is nu precies de geestelijke waarde van het half uitkomen van een profetie? Zijn er massa's mensen door tot Jezus gekeerd? Is de kerk weer opgebloeid in een nieuw elan om de wereld te bereiken, in woord en daad? Ben je zelf tot een nieuwe toewijding aan God gekomen?

Eén voordeel: het levert weer es een pittige discussie op hier :-)
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #449 Gepost op: november 20, 2011, 03:56:53 pm »
Ja, dat moet gezegd, deze draad loopt aan aantallen reacties te zien wel goed door.
Ik ben zelf van inzicht dat net als in de bijbel de voorspellingen die nog niet zijn uitgekomen nog gaan uitkomen. Ik verwonder me erover in de loop van de discussie dat niemand echt zich lijkt te interesseren over de vraag hoe het mogelijk is dat een deel al uitgekomen is en hoe navolgbaar de toekomstvoorspellingen zijn die nog moeten uitkomen. Ik heb daar vragen overgesteld, maar geen concrete heldere antwoorden die echt mijn vragen beantwoorden. Het lijkt de politiek wel. Je stelt een politicus een vraag en die weet er zo'n draai aan te geven, dat het al snel over heel wat anders gaat dan de vraagstelling.
Dat vind ik wel jammer.
Of het een opleving heeft gegeven? In inder geval dat het wereldwijd bediscuseerd is en dat de man die het bracht (David) een succesvolle evangelist is uit New York en daar ter plaatse een gemeente uit de grond wist te stampen die bezocht worden door veel ex-criminelen die via hem Jezus hebben leren kennen.

Ik zelf ben er door bemoedigd, door dergelijke visioenen. Ik heb er meerder gelezen van anderen of gehoord over de toekomst. Het is voor mij bemoedigend, omdat als ik in onze gemeente om me heen kijk en het aantal jonge mensen tel die er zijn, dat je er door sterk ontmoedigd kan raken. Al lijkt er bij ons wel een lichte kentering in te zitten. Juist dit soort profetiën voorspellen allemaal één ding: dat er christenen samen (in de laatste dagen voor het einde) gaan voegen. Ze zullen sterk groeien in het geloof en dat er dingen zullen gebeuren die vergelijkbaar zijn met in de tijd van de Handelingen.  Ook wordt voorspeld dat het niet gaat om grote aantallen, maar wel om een opleving die sterk door God geleid wordt.
« Laatst bewerkt op: november 20, 2011, 04:27:53 pm door gaitema »