Geloven vandaag > Levensbeschouwing
Het enige wáre geloof...???
AlbertS:
Een hedendaagse "Kretens" zei eens: "Eenieders persóónlijk geloof is het énige ware geloof"
M.i. is deze uitspraak (óók; zie Tit.1:12-13) waar.
,
Eenieders persoonlijke uitleg van de bijbel is dé enige ware uitleg, toch...???
gaitema:
Als dat waar zou zijn. Soms merk ik vaak dat mijn eigen uitleg de toetsing niet doorstaat. Dan kom ik zomaar in bepaalde problemen. Dus veranderd mijn geloof weer. Aangescherpt door nieuwe inzichten.
wimnusselder:
Hoi gait,quote:gaitema schreef op 03 april 2012 om 09:54:
Soms merk ik vaak dat mijn eigen uitleg de toetsing niet doorstaat.
--- Einde van citaat ---
Wiens toetsing waaraan...?
Je eigen toetsing aan je eigen ware geloof, kennelijk...
Met v&Viendengroet,
Wim
vrolijke:
quote:gaitema schreef op 03 april 2012 om 09:54:
Als dat waar zou zijn. Soms merk ik vaak dat mijn eigen uitleg de toetsing niet doorstaat. Dan kom ik zomaar in bepaalde problemen. Dus veranderd mijn geloof weer. Aangescherpt door nieuwe inzichten.
--- Einde van citaat ---
Dat doe ik al 60 jaar.
gaitema:
quote:wimnusselder schreef op 04 april 2012 om 08:18:
Hoi gait,
[...]
Wiens toetsing waaraan...?
Je eigen toetsing aan je eigen ware geloof, kennelijk...
Met v&Viendengroet,
Wim
--- Einde van citaat ---
Uiteindelijk wel.
Maar ik ben nooit zo zeker dat ik kan spreken van mijn ware geloof. Geloof gaat nogal eens samen met twijfel bij mij en daarom wisselt mijn geloof iedere keer weer. De laatste tijd bijvoorbeeld tot voor enkele weken terug ben ik genijgd geweest om overal Gods wonderen in te zien. De laatste weken geloof ik weer meer in toevalligheden. Ook beproevingen op verleidingsvlak dat heel wonderbaarlijk kan voorkomen.
Deze week leef ik zelfs in grote onbekendheden. Ik maak nu weer dingen mee, waarvan ik niet weet waar het op uit draait en wat je er precies van denken moet. Dan bid ik er voor, maar wordt het nog niet zo één twee drie helder wat ik doen moet. Dat hoort er ook bij: zoeken, zoeken en nog eens zoeken.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie