Geloven vandaag > Levensbeschouwing

Vragen en gedachten rondom het thema: dopen

<< < (9/133) > >>

itsmetoo:
quote:vrolijke schreef op 30 mei 2012 om 19:43:
Ik vind, dat wereldwijd alle kinderen zouden moeten onderwezen worden in alle religies.
Als ze meerderjarig worden, kunnen ze uitzoeken welke religie voor hun in aanspraak komt.

Al het andere is kinderen geweld aandoen.
--- Einde van citaat ---
Je bedoeld hiermee ook islam e.d.?

vrolijke:
quote:itsmetoo schreef op 30 mei 2012 om 20:26:
[...]

Je bedoeld hiermee ook islam e.d.?
--- Einde van citaat ---

Wat denk jij, wat ik met "alle" bedoel?

Gereformeerd, ondergereformeerd, overgereformeerd, lings gereformeerd, rechts gereformeerd. (sorry; grapje)

Als ik "alle" zeg, bedoel ik ook alle. (Wat praktisch onmogelijk is. Er zijn er wel een paar duizend). Maar toch zoveel als mogelijk.

itsmetoo:
quote:vrolijke schreef op 30 mei 2012 om 20:36:
[...]

Wat denk jij, wat ik met "alle" bedoel?

Gereformeerd, ondergereformeerd, overgereformeerd, lings gereformeerd, rechts gereformeerd. (sorry; grapje)

Als ik "alle" zeg, bedoel ik ook alle. (Wat praktisch onmogelijk is. Er zijn er wel een paar duizend). Maar toch zoveel als mogelijk.
--- Einde van citaat ---
Persoonlijk zou ik dus (als ik kinderen zou hebben) niet accepteren dat ze een afgoderij als islam leren of welke andere vorm van afgoderij. Al zou ik ze van school moeten houden, dan zou ik daar toe bereid zijn. Het zijn kinderen dus hun keuze vrijheid is nog beperkt. Laat ze die keuze maar maken dan als ze volwassen zijn, echt volwassen, 21 jaar  

vrolijke:
quote:itsmetoo schreef op 30 mei 2012 om 20:49:
[...]

Persoonlijk zou ik dus (als ik kinderen zou hebben) niet accepteren dat ze een afgoderij als islam leren of welke andere vorm van afgoderij. Al zou ik ze van school moeten houden, dan zou ik daar toe bereid zijn. Het zijn kinderen dus hun keuze vrijheid is nog beperkt. Laat ze die keuze maar maken dan als ze volwassen zijn, echt volwassen, 21 jaar  
--- Einde van citaat ---
Jij pleit dus, voor geen godsdienstles. Ik ook.

itsmetoo:
quote:vrolijke schreef op 30 mei 2012 om 21:29:
[...]
Jij pleit dus, voor geen godsdienstles. Ik ook.
--- Einde van citaat ---

Op christelijke scholen hoort gewoon christelijke godsdienstles gegeven te worden.
Waarom zou dat niet kunnen? Wie zijn kind stuurt naar een christelijke school weet dan ook dat er godsdienstles gegeven wordt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie