quote:
Iemand met dorst of honger mag blij zijn met wat hij krijgt

quote:
Indien men voorkeuren aan gaat geven, riekt het naar het vet dat men niet echt hulp benodigd.
De mens krijgt natuurlijk niet meer genade dan hij nodig heeft (Joh. 1? 1 Tim 1?) en deelt natuurlijk ook naar die maatstaf uit. Zo hoort dat kennelijk (let op: ik chargeer hier!).
quote:
Wanneer iemand geen TV kan betalen en iemand doet zo'n persoon een oude lompe zwart/wit TV, dan zal diegene blij ermee zijn. Als de ontvanger dan laat weten liever een kleuren TV te hebben, dan is de nood toch net zo hoog blijkbaar.
Ja, en?
Er zijn mensen met een auto met ingebouwd kantoor,mensen die een chauffeur hebben of een onderhoudsman voor de woning en de tuin, mensen die kunnen reserveren om tijdig te stoppen met werken, mensen die écht niet van plan zijn om tot hun 67e werkzaam te zijn (ik ben één van die laatste groep hoewel ik er geen eurocent voor apart ga zetten

), mensen die kapitalen kunnen sparen, mensen die door tegen een voetbal aan te schoppen miljoenen verdienen, etc, etc,. Hoeft helemaal niets mis mee te zijn. Het zijn gaven van God. Maar als er anderen ronduit niet rond kunnen komen in onze schitterende maatschappij dan gaat er "ergens" iets fout.
Dus:
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?Als de "norm" is dat een mens een kleuren tv heeft, waarom hebben jij en ik dan een kleuren tv en geven we een zwart-wit tv weg?
Zien we het verschil? Waarom houden we zelf de oude niet en geven we niet een nieuwe weg?
Het kan ook écht anders. Ik weet uit ervaring dat het anders kán. Moet je wél willen!
Neem eens contact op met de burgerlijke gemeente en zeg dat je voor een gezin in de bijstand een nieuwe pc in de aanbieding hebt...
We schuiven de "afdankertjes" weg en behouden zelf hetgeen bij de "norm" past.
Klopt dat wel?
IMHO: Nee. Ik zal dus eerder kijken of ik een substantiële oplossing kan bieden ipv een tijdelijke oplossing met oude zooi die ik over heb.
Los daarvan: je kunt bruikbare en bij de tijd spullen prima kwijt via de Arme Kant van Nederland.