quote:
Riemer Lap schreef op 04 december 2012 om 23:58:[...]
En nu in gewoon Nederlands: het lijkt er steeds op dat er gradatie in zonden aangegeven wordt in deze draad. Een homo is erger dan een brooddief, een lesbo is fouter dan een belastingontduiker. Ik deel dat niet.
Zonde = je doel missen.
Het gaat niet om de mate van zonde maar om de vraag óf iets zonde is. En als dat oordeel gemaakt kan worden dan is elke zonde een gruwel in de ogen van God.
Elke zonde.
Beste, Riemer Lap,
Hebt uw naaste lief als u zelf. ( Is een opdracht en heeft daarom ook gevolgen.)
En het oordeel is niet aan mij of mijn naaste!
Maar aan God.
Die zonder aanziens des persoons zal oordelen de levenden en de doden.
Want God heeft mij en mijn naasten lief, omdat wij naar ZIJN evenbeeld geschapen zijn.
Genesis: "Het Begin."
Daarin lees ik hoe ik ten val gekomen ben en daar beginnen mijn moeiten en mijn verdriet en mijn
Godverlatenheid, die mij "zijn schepsel" als een molensteen om de hals hangen.
Daarom moet ik daarvan verlost worden! (Uitgesloten!) Want zelf kan ik dit niet.
Maar hoe wordt ik daarvan dan verlost? JA!JA!! Door JEZUS CHRITUS alleen!!!
Is CHRISTUS dan voor niets gestorven aan het kruis (vloekhout) op Golgota?
Nee, HIJ heeft voor mij, de straf van de vloek gedragen en voor deze vloek volkomen betaald en mij gereinigd van al mijn zonden!!!
EN gelukkig, daardoor ook mij weer verzoend met VADER. De
schepper weet je wel!! Ja!!Ja!! (Genade en nog eens Genade!!) Het is VOLBRACHT
Daarom zullen wij HEM lief hebben met heel ons verstand en met al onze krachten en met een geopend hart.
En HIJ heeft verzoening gebracht voor heel de wereld, die HIJ gemaakt heeft..)
Daarom blijft HIJ ook ZIJN schepping ONDERHOUDEN en met ZIJN sterke arm REGEREN.
Als onze God man en vrouw geschapen heeft tot zijn eer en glorie.
En hij zag en zie het was
zeer goed. (Oog verblindend!)
En God zegende man en vrouw met zijn ZEGEN.
Waarom moet dan, wat HIJ gezegend heeft, door de zondeval van de man en manin ongedaan worden gemaakt! (God, zijn werken zijn voor eeuwig.), toch!
En daarom:
Ieder mens (schepsel), die zich een
christen wil noemen, en de naam van CHRISTUS hoog wil houden, moet zijn identiteit op CHRISTUS afstemmen. IJken!
En zal alles in het werk stellen om te doen, wat GOD zijn VADER, en "CHRISTUS" zijn "REDDER" bevolen heeft, wat HIJ in ZIJN WOORD ons voorhoud omdat na te leven en dat te doen.
Dus oordeelt niet uw naaste maar hebt hem lief.
Maar als u of uw naaste zondigt, tegen wat HIJ in ZIJN WOORD gezegd heeft,
dan mag u of uw naaste
de werken van de boze veroordelen.
Dat is heel wat anders, dan uw naaste als mens veroordelen.
Daarom "Ik en mijn Naasten": Dat gaat zo diep, ja, dat gaat over jota's en tittel's, die in het Boek des Levens opgetekend zijn. (zie Openb.)
Verder heb ik niet de behoefte om met bijbelse teksten te strooien.
Een ieder die meeleeft met dit forum, zal zelf instaat moeten zijn, om op de onderwerpen naar eigen vermogen te reageren en of op te zoeken in Gods Woord.
Bovendien is het leerzaam en verkrijgt men zelf een beter inzicht op bepaalde onderwerpen die hier aan de orde komen.