Auteur Topic: Recessie  (gelezen 1988 keer)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Recessie
« Gepost op: mei 22, 2003, 03:28:27 pm »
Afgelopen week werd bekend dat Nederland officieel in een recessie verkeert. Merken jullie hier iets van en/of maken jullie je zorgen over de economie?

Zelf baal ik er wel van, omdat ik heb gemerkt dat het een stuk lastiger is om aan werk te komen. In de tijd dat ik nog klein was en op school zat, ging het met de economie ook niet best, maar toen merkte ik er weinig van omdat ik niet met de arbeidsmarkt te maken had. Hooguit bij het zoeken van een bijbaan. Dit is dus de eerste keer dat ik bewust een tegenzittende economie meemaak en al die negatieve berichten houden me wel bezig.

Hopelijk duurt de recessie maar kort. Vraag me af hoe de economie weer uit het slop komt. Een censuur in de media van negatieve berichten zou wel helpen denk ik, want door de media worden we bang gemaakt en houden we onze hand op de knip.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Laurens

• Nijntje Rocks!
    • Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #1 Gepost op: mei 22, 2003, 04:55:18 pm »
tss, dat ze daar nu pas achter komen... |:)

Werk in de grafische industrie en daar was het een jaar terug al te merken dat het achteruit gaat.
Teruglopende orders en elke klant probeerd goedkoper te drukken met behoud van kwaliteit.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #2 Gepost op: mei 22, 2003, 05:38:04 pm »
Ik merk het aan de werkdruk: een stuk minder!
Toen ik 3 jaar geleden bij de thuiszorg ging werken moest ik altijd hard hollen om alle klanten te helpen: steevast te weinig mensen en regelmatig 'zieke collega's'. Ondanks grote wervingscampagnes kon de thuiszorg niet aan personeel komen.
Afgelopen jaar is daar verandering in gekomen en werd het personeelstekort weggewerkt. Nu kunnen ze weer kieskeurig zijn in wie ze aannemen.
Dat merk ik zelf ook: ik krijg nauwelijks werk voor het aantal uren dat ik word aangevraagt (ben invalkracht), en ik hoor zelden geklaag over zieke collega's...

(Ik heb begrepen dat het slecht is voor de economie om de hand op de knip te houden. Geld uit blijven geven is belangrijk, anders hopen goederen zich op, en is er minder productie nodig, dus is er minder werk en zullen er ontslagen vallen. Dus meer werkeloosheid, dus minder geld dat uit te geven valt, dus minder koopkracht, dus hopen goederen zich op, dus.... Dus kga nog maar even niet sparen, dan draag ik mijn steentje bij aan het economisch herstel.)
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Macguinness

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #3 Gepost op: mei 22, 2003, 06:42:38 pm »
Ach, recessie, Ik merk er niks van, ze zeggen dat we netto minder overhouden en dat de werkloosheid zal stijgen, maar echte armoede zal hier voorlopig nog wel niet voorkomen.

En wat is armoede ?

http://www.jkfoto.nl/manilla/images/Vuilnisbelt.jpg Is wat te breed... Gr. Marloes

AW

• Want de HEERE is goed; Zijn go
    • Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #4 Gepost op: mei 22, 2003, 08:14:38 pm »
Pleun. Mijn broertje kan inderdaad ook geen werk krijgen, zij het dat het dan een bijbaantje moet zijn. Albert Heijn etc.: niemand neemt meer mensen aan. Ik heb het geluk dat ik vanaf mijn 13e werk (horeca e.d.) en zodoende best wat ervaring heb, maar anders werd t voor mij ook moeilijk.
Ps. 111:10

jacco

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #5 Gepost op: mei 22, 2003, 10:17:26 pm »
Ik merk er gelukkig waarschijnlijk niets van.

Ik maak me alleen zorgen of Balkenende met de zijnen er goed mee om zal gaan. (gevoelsmatig)
Liever de PVDA gezien, socialer enzo.

xgnoom

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #6 Gepost op: mei 25, 2003, 10:06:35 pm »
Ik werk in de IT, op dit moment zijn de opdrachten met een loepje te zoeken. Het goede nieuws is dat we deze recessie waarschijnlijk wel zullen overleven, maar salarisverhoging zat er vorig jaar al niet meer in.
Olvidemos nuestro ser - Alabemos al Señor

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #7 Gepost op: mei 26, 2003, 01:14:02 am »
In zeeland is het een probleem om aan mensen te komen. Hoef je niet eens opgeleid voor te zijn.
Recessie is iets wat in het hoofd zit, niet meer consumeren is niet meer produceren niet meer produceren is weer minder werk.

Gelukkig word er minder geconsumeerd, al dat overdreven geconsumeer de afgelopen jaren sloeg ook nergens op.
Als er op de centen gelet moet gaan worden dan word er even schoongemaakt en opgeteerd, daarbij is er wel een risico voor mensen die hoog op een ladder hebben gestaan....die kunnen nu weer even een tree lager gaan staan.
Heerlijk de onthaasting van de samenleving....ff geen gezeur over de 24uur's economie. Zondag verplicht als rustdag zal ook aardig wat centen opleveren en ff geen koopzondagen meer want er is niet zoveel te verteren.

Heel erg positief zo'n recessie...mag wel een jaartje duren.  :)
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

xgnoom

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #8 Gepost op: mei 26, 2003, 01:39:58 pm »

quote:

op 26 May 2003 01:14:02 schreef Picardijn:
Heel erg positief zo'n recessie...mag wel een jaartje duren.  :)

Is dit niet ietsje gemakkelijk, Picardijn? Het klinkt een beetje alsof je nu lekker je gemak ervan kunt nemen, terwijl anderen in de problemen komen (baan kwijt, financiele problemen). Het 'rijke' Nederland zal deze klap wel overleven, maar in de iets armere landen balanceren veel mensen op de grens tussen net wel en net niet rond kunnen komen - hoewel je daar als gewoon mens natuurlijk niet veel aan kunt doen. Het is natuurlijk mooi dat de zondagsrust tot z'n recht komt, maar over de ruggen van anderen lijkt me niet goed.

Prikkelend bedoeld :)

arjan1

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #9 Gepost op: mei 26, 2003, 07:56:07 pm »
Voor de meeste mensen heeft een recessie uitsluitend nadelen. Maar wanneer is er sprake van een recessie?
Volgens 'ons' CBS als er sprake is van twee kwartalen negatieve groei. In andere landen is 1 kwartaal krimp al genoeg om te spreken van een recessie. En in de VS (dacht ik) noemen ze een groei die lager ligt dan het voorgaande kwartaal, al een recessie. What's in a name.

En marge zijn er natuurlijk best positieve kanten aan een recessie. De files worden korter, en bedrijven kunnen weer kiezen uit goed personeel.
De keerzijde is dus dat mensen die moelijk plaatsbaar zijn op de arbeidsmarkt, nu helemaal kansloos zijn. Het streven moet dus gericht zijn voor economische groei, ook voor een christen zou dat uit christelijk sociaal oogpunt te wensen zijn.

Hans Wijers (niet christelijk sociaal...) vond dat we moesten streven naar 3% groei per jaar. Daar zit zeker wat in, zeker om de milieubelasting die gepaard gaat aan economische groei, te verminderen.

Ik verwacht zelf overigens niet getroffen te worden door een recessie; ik ben rijksambtenaar.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #10 Gepost op: mei 27, 2003, 12:53:33 am »

quote:

op 26 May 2003 19:56:07 schreef arjan1:
Ik verwacht zelf overigens niet getroffen te worden door een recessie; ik ben rijksambtenaar.
Ik dacht dat ik laatst in de krant gelezen had dat de overheid duizenden rijksambtenaren wil lozen. Kan me vergissen natuurlijk.  ;)
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Johan V.

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #11 Gepost op: mei 27, 2003, 01:15:46 am »
Er is wel wat van te merken.

Ik werk als webdesigner en idd de opdrachten liggen niet meer voor het oprapen.
Maar we kunnen er allemaal hard om janken, maar denk eens na over het volgende:

Recessie is een psychologische term die de overheid bedacht heeft om er voor te zorgen dat iedereen zich zorgen gaat maken en daardoor weer de economie opgeschoont wordt

M.a.w. er bestaat alleen een recessie in het hoofd van overijverige consumenten. Recessie is een goede zaak om weer eens na te denken over wat belanrijk in het leven is.
Geloofd zij de God en Vader van onze Here Jezus Christus, die ons naar zijn grote barmhartigheid door de opstanding van Jezus Christus uit de doden heeft doen wedergeboren worden tot een levende hoop,

arjan1

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #12 Gepost op: mei 27, 2003, 12:47:36 pm »
Balkenende 1 + Balkenende 2 willen samen 12000 ambtenaren kwijt in 5 jaar tijd. En dat op een populatie van 126.000. Dat valt dus wel mee.

Recessie uitsluitend te zien als een psychologische term lijkt me enigszins een onderschatting van de vervelende werkelijkheid die een recessie bij individuen kan veroorzaken. Geen enkele overheid heeft ook baat bij een recessie.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #13 Gepost op: mei 28, 2003, 03:31:34 am »

quote:

op 26 May 2003 13:39:58 schreef xgnoom:
[...]

Is dit niet ietsje gemakkelijk, Picardijn? Het klinkt een beetje alsof je nu lekker je gemak ervan kunt nemen, terwijl anderen in de problemen komen (baan kwijt, financiele problemen). Het 'rijke' Nederland zal deze klap wel overleven, maar in de iets armere landen balanceren veel mensen op de grens tussen net wel en net niet rond kunnen komen - hoewel je daar als gewoon mens natuurlijk niet veel aan kunt doen. Het is natuurlijk mooi dat de zondagsrust tot z'n recht komt, maar over de ruggen van anderen lijkt me niet goed.

Prikkelend bedoeld :)
Denk dat er in andere landen minder sprake is van dat het slechter word dan in Nederland. We onderschatten wel eens hoe goed we het allemaal wel niet hebben. Dat ze in de armere landen dan nu niet kunnen rondkomen omdat er een stel randdebielen niet meer helemaal naar zo'n arm land gaan om er vakantie te vieren is natuurlijk een zorgelijke ontwikkeling. Maar we blijven dus in eigen land en doen een exrtra donatie aan de arme landen.
Liefde is vreemd

vaneccles

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #14 Gepost op: mei 29, 2003, 05:26:49 pm »
Recessie.
Persoonlijk merk ik er geen klap van,maar dat komt omdat ik een bedrijf werk dat een behoorlijk monopolistische positie heeft.Geen recessie,eerder een toename
van het aantal orders en dito uitbreiding van werkzaamheden en personeel.
Ook op straat is het nog niet armoe troef,maar misschien heeft dat er mee te ma-
ken dat ik in studentenstad no. 1 leef,alwaar lands toekomstige elite niet op een
cent meer of minder kijkt..
Wat je wel ziet,is een toename van het aantal psychiatrische patienten dat op
straat beland.Maar dat is een ontwikkeling die eerder is ingezet en zelfs stamt uit
de tijden van paarse voorspoed.Paarse wanbeleidmakers..
Recessie is eigenlijk alleen iets wat ik uit de krant en van de radio verneem...
Prijs mij dan ook gelukkig!
Maar voor een wat meer 'balanced' oordeel zou ik misschien eens op de koffie
moeten bij een verse werkloze.
Hoe dan ook:Recessies horen bij een bepaald patroon,zijn tijdelijk van aard en los-
sen zich dan ook 'vanzelf' weer op.'k Maak me meer zorgen om de geestelijke
neerval,zeg maar gerust:vrije val.

angel

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #15 Gepost op: mei 29, 2003, 08:19:56 pm »
ik vind recessie toch niet zo fijn. Ik verwachtte sowieso niet snel in baan te vinden in mijn vakgebied (pedagogiek), maar dacht dat ik altijd wel een leuke baan zou vinden om mijn huur te betalen. Maar ik denk dat dat nu wel lastiger gaat worden. Nouja, kmoet nog een paar maanden studeren, dus we zullen wel zien  ;)

arjan1

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #16 Gepost op: mei 30, 2003, 09:10:15 am »
Op 29 mei schreef vaneccles:

quote:

Ook op straat is het nog niet armoe troef, maar misschien heeft dat er mee te maken dat ik in studentenstad no. 1 leef, alwaar lands toekomstige elite niet op een cent meer of minder kijkt..
Dan is het toch wel extra jammer dat de recessie in het noorden harder toeslaat dan in het westen van het land...

xgnoom

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #17 Gepost op: mei 30, 2003, 02:09:25 pm »

quote:

op 28 May 2003 03:31:34 schreef Picardijn:
[...]
Dat ze in de armere landen dan nu niet kunnen rondkomen omdat er een stel randdebielen niet meer helemaal naar zo'n arm land gaan om er vakantie te vieren is natuurlijk een zorgelijke ontwikkeling.
Bij deze rd's hoor ik ook, Picardijn... :9

j@f@

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #18 Gepost op: mei 31, 2003, 08:53:26 am »

quote:

op 26 May 2003 01:14:02 schreef Picardijn:
In zeeland is het een probleem om aan mensen te komen. Hoef je niet eens opgeleid voor te zijn.
Recessie is iets wat in het hoofd zit, niet meer consumeren is niet meer produceren niet meer produceren is weer minder werk. f zo'n recessie...mag wel een jaartje duren.  :)

Inderdaag wat zou het prettig zijn.....onthaasting.........tijd voor dingen waar je nu door de drukte niet meer aan toekomt. Zondag verplichte rustdag......
Toen ik op vakantie was in Thailand, was ik mij pas bewust dat wij hier alles zo snel doen, zo druk zijn met allerlei dingen, zo materialistisch.
Ik had mij voorgenomen e.e.a. te veranderen als ik weer in nederland zou zijn.
Nou je begijpt het wel, na 1 week weer in Nederland, had ik het tempo weer te pakken.
Daarom is een recessie niet altijd verkeerd. Het zet ons met beide benen op de grond. Misschien gaan wij financieel wel achteruit en moeten we geld in leveren.
Als je dan denkt aan de landen waar honger is,  massale aids, aardbevingen e.d. , waar hebben wij het dan nog over.

tillyrules

• www.snowboardersplanet.com
    • Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #19 Gepost op: juni 05, 2003, 11:37:55 pm »
Wat ik nu in deze tijd het meest opmerkelijke vind:

De euro gaat omhoog ten opzichte van de dollar en dat is nog erg ook.  oftewel: een stijgende euro is niet goed voor de economie.....  daar snap ik nou nix van.

Vandaag was het op het nieuws dat de rente omlaag gaat om de euro af te remmen. We zijn dan toch wel heel erg afhankelijk van die "gekke" amerikanen.

Persoonlijk merk ik het niet zo. Ik kan helaas geen huis betalen.  8)7 :? das het ergste. Maar wat is geld en goed boven geluk ?!?!?!
In één eikel ligt mogelijk de schepping van duizend wouden.

Johan V.

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #20 Gepost op: juni 06, 2003, 01:02:49 am »
T.a.v. de stijgende Euro koers t.o.v. de Dollar het volgende:

Het meeste van de handel en het inkomen wordt gegenereerd tussen Europa en Amerika.
Als de Euro duurder wordt dan de Dollar betekent dit dat onze Europese producten duurder zijn in Amerika dan wanneer de Euro voordeliger is.
Op het moment dat onze producten duurder zijn voor de Amerikanen, kopen ze minder, dus verdienen we minder.

Maar eh... Hebben jullie het nieuws al gehoord?
Wat een drogredenering zeg.

De Horeca klaagt steen en been. De omzet is in het afgelopen kwartaal maar liefst 3,5% gezakt ten opzichte van het eerste kwartaal van vorig jaar.
De reden die daar met name voor aangevoerd wordt is de slechte economie van dit moment.

Wa's dat nu voor BS?

Als je je prijzen met 50% verhoogd, dan moet je niet gek op kijken dat je minder verkoopt. En dan ook nog ergens anders de schuld neer leggen...belachelijk!
Geloofd zij de God en Vader van onze Here Jezus Christus, die ons naar zijn grote barmhartigheid door de opstanding van Jezus Christus uit de doden heeft doen wedergeboren worden tot een levende hoop,

lonneke

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #21 Gepost op: juni 06, 2003, 11:55:41 am »
De gulden is gewoon een euro geworden. Betaalde je voor een bloemkool 99 cent (in de aanbieding) daar betaal je nu 99 eurocent voor en dat durven ze dan ook een aanbieding te noemen. Toevallig is het wel 2,20.
Ga de zogenaamde aanbiedingen maar eens omrekenen naar guldens, dan val je flauw van je stoel af.
Bijna alles is duurder geworden of naar boven afgerond.

cochise

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #22 Gepost op: juni 06, 2003, 12:52:05 pm »
waarom is de euro in gevoerd denk je?
om de consument te naaien en de staat word er lachend rijk van :(
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

j@f@

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #23 Gepost op: juni 06, 2003, 03:03:33 pm »

quote:

op 06 Jun 2003 11:55:41 schreef lonneke:
De gulden is gewoon een euro geworden. Betaalde je voor een bloemkool 99 cent (in de aanbieding) daar betaal je nu 99 eurocent voor en dat durven ze dan ook een aanbieding te noemen. Toevallig is het wel 2,20.
Ga de zogenaamde aanbiedingen maar eens omrekenen naar guldens, dan val je flauw van je stoel af.
Bijna alles is duurder geworden of naar boven afgerond.

Volgens onderzoek zijn de supermarkten de laatste 3 jaar niet meer dan de inflatie gestegen..............................

lonneke

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #24 Gepost op: juni 06, 2003, 03:24:10 pm »

quote:

op 06 Jun 2003 15:03:33 schreef jfwolf:
[...]

Volgens onderzoek zijn de supermarkten de laatste 3 jaar niet meer dan de inflatie gestegen..............................
Ja, de inflatie is door invoering van de Euro dus echt niet minder geworden.

j@f@

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #25 Gepost op: juni 06, 2003, 09:26:20 pm »

quote:

op 06 Jun 2003 15:24:10 schreef lonneke:
[...]

Inderdaad........het heeft ons geen goed gedaan...........

Johan V.

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #26 Gepost op: juni 07, 2003, 01:13:18 am »

quote:

op 06 Jun 2003 15:03:33 schreef jfwolf:
[...]

Tja, maar toch zijn een aantal producten met 40, 50 of zelfs 60% in prijs gestegen. Hoe verklaar je dat?

Het laatste jaar zijn wij echt bewuster gaan winkelen.
En wat we een jaar geleden nog in onze kar hadden liggen voor 100 gulden, kost ons nu 70 Euro. Dat vindt ik toch wel een stuk duurder.

j@f@

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #27 Gepost op: juni 07, 2003, 10:19:04 am »

quote:

op 07 Jun 2003 01:13:18 schreef Johan V.:
[...]

Tja, maar toch zijn een aantal producten met 40, 50 of zelfs 60% in prijs gestegen. Hoe verklaar je dat?

Het laatste jaar zijn wij echt bewuster gaan winkelen.
En wat we een jaar geleden nog in onze kar hadden liggen voor 100 gulden, kost ons nu 70 Euro. Dat vindt ik toch wel een stuk duurder.

Johan,

Het is inderdaad waar dat een aantal producten wel hoger dan de inflatie zijn gestegen. Maar in de mix is de stijging in de supermarkten minder dan in andere branches, bijvoorbeeld horeca.  En het is natuurlijk ook afhankelijk van welke supermarkt je bezoekt. Bij de prijsvechters is het minder dan de grote landelijke ketens.

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #28 Gepost op: juni 07, 2003, 10:47:16 am »
Ik ben hier echt niet mee bezig. Ik weet echt niet wat een pak melk kost in de supermarkt. En dat de prijzen duurder zijn geworden sinds we de euro hebben, het zal wel maar ik ga me er echt niet druk over maken, zonde van de energie.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

j@f@

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #29 Gepost op: juni 07, 2003, 11:12:25 am »

quote:

op 07 Jun 2003 10:47:16 schreef Santaarnpaal:
Ik ben hier echt niet mee bezig. Ik weet echt niet wat een pak melk kost in de supermarkt. En dat de prijzen duurder zijn geworden sinds we de euro hebben, het zal wel maar ik ga me er echt niet druk over maken, zonde van de energie.
Dan had je beter ook niet op deze discussie kunnen reageren..........

Johan V.

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #30 Gepost op: juni 07, 2003, 02:13:21 pm »

quote:

op 07 Jun 2003 10:47:16 schreef Santaarnpaal:
Ach, als je dan maar overstapt op 100% natuurvriendelijke windenergie ;)

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #31 Gepost op: augustus 17, 2003, 12:32:38 am »
Er is eindelijk een recessie in Nederland...zou eens tijd worden...werd al zoveel over gepraat.
Liefde is vreemd

Lucid

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #32 Gepost op: augustus 17, 2003, 01:06:46 am »

quote:

Ik reken nog steeds om naar guldens!  :'(

j@f@

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #33 Gepost op: augustus 17, 2003, 08:43:39 am »
Gelijk heb je

Quallekop

• Voor het geval dat ik het verg
    • Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #34 Gepost op: augustus 29, 2003, 08:35:54 pm »
Dat is nog zachies uitgedrukt ook nog...

:X
Ik wil nu wel eens dat de fiets van mijn Opa wordt vergoed! En dat die radio, het was notabene een Grunndig ook nog, weer netjes bij ons wordt afgeleverd!

arjan1

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #35 Gepost op: september 04, 2003, 01:15:13 pm »
Ik snap de aversie tegen euro niet. Europese markten zijn veel transparanter geworden, wat per definitie op termijn tot lagere prijzen leidt.

Daarnaast hoeft het bedrijfsleven geen risico's meer af te dekken bij handel binnen het eurogebied. Dat bespaart jaarlijks miljarden euro's. Zelfs al zou maar 10% daarvan ten goede komen aan werkgelegenheid, dan is dat juist nu hard nodig. Oftewel, als de euro niet was ingevoerd, zou de recessie nog harder hebben toegeslagen, met exta werkloosheid als onvermijdelijk bijverschijnsel.

Dus laten we maar blij zijn met de euro!

cochise

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #36 Gepost op: september 04, 2003, 03:30:58 pm »

quote:

op 04 Sep 2003 13:15:13 schreef arjan1:
Ik snap de aversie tegen euro niet. Europese markten zijn veel transparanter geworden, wat per definitie op termijn tot lagere prijzen leidt.

Daarnaast hoeft het bedrijfsleven geen risico's meer af te dekken bij handel binnen het eurogebied. Dat bespaart jaarlijks miljarden euro's. Zelfs al zou maar 10% daarvan ten goede komen aan werkgelegenheid, dan is dat juist nu hard nodig. Oftewel, als de euro niet was ingevoerd, zou de recessie nog harder hebben toegeslagen, met exta werkloosheid als onvermijdelijk bijverschijnsel.

Dus laten we maar blij zijn met de euro!

maar ik word hier dus niets wijzer van  |:( |:(
leuk dat het bedrijfs leven  miljarden bespaart maar daar zie ik dus zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer weinig van dus das dus wel pretty f**ked :(
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

zegikdusechtniet

• Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #37 Gepost op: oktober 13, 2003, 04:39:19 pm »
http://members.lycos.nl/satansdomain/images/raven_pentagram3.jpg

Anybody who is truly interested in Satanism should start with obtaining and reading a

copy of The Satanic Bible by Anton Szandor LaVey, ISBN 0-380-01539-0. A copy of this

book can also be bought online at amazon.com.

As opposed to what many people think, Satanism is NOT a religion that worships the

devil, and the true Satanist does not sacrifice young children, animals, virgins or any

other living creature. Nor does a Satanist participate in group orgies or anything like

that, so if you are interested in Satanism because of any of these points you should

find another religion.

It is not so that a Satanist does not believe in God. The way God is seen has always

varied throughout the years and differs in each religion. The Satanist just chooses

the definition of God that best suits his own beliefs. In my case this is as a balancing

factor in nature, but not a deity that cares about any or all of the billions of living

creatures personally.

The true Satanist knows that there is no Deity that controls our lives and our lives are

not lived by a pre-set course. There is only one thing that controls the way your life

goes, and that is your own actions. If you do not like the way your live is going then

there is no use in praying to some God to turn it around, instead you should take

control of your own actions and make your life better yourself, for the only true god

is MAN ITSELF!

The Christian Church would have everybody belief that if you become interested in

Satanism then you would surely go to Hell as a sinner. If there were such a place

where sinners go after their earthly life is over then would not each Christian

believer go there too, because they have all probably indulged themselves in the

original sin of the Christian Church: Fornication.

When a Satanist does something wrong he knows that it will do no good whatsoever

to pray or ask for forgiveness. He just realizes he made a mistake, and if he is

genuinely sorry he will make sure he doesn’t make that mistake twice. If somebody

makes a mistake and is not truly sorry and knows he would probably make the same

mistake again then what good would it do to ask for forgiveness or pretend to be

sorry for it.

A Satanist loves only the people that deserve his affection. It is ridiculous to love

everybody, for why should one love another if that other person hates you. By only

loving the people that deserve it you also make sure that the affection those people

get is much purer then the affection they would get if you love everyone. As for

hatred, repressed hatred can lead to serious physical complaints. If you release your

hatred towards those who really deserve it you will rid yourself of these emotions so

that your loved ones will not have to suffer because of the hatred built up inside. If

your enemy hits you on one cheek: HIT HIM ON THE OTHER! The person that CAN

release his hatred towards the ones that deserve will also be able to love the people

who deserve it much more because his emotions are not obscured by hatred.

In closing I would like to say that if you are not content with the way your life is going

then do not turn to others or pray to some spiritual being you call God, but take

matters into your own hands and make something of it YOURSELF!

Satan LIVES !!!

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #38 Gepost op: februari 19, 2004, 10:29:46 am »

quote:

op 22 May 2003 16:55:18 schreef Laurens:
tss, dat ze daar nu pas achter komen... |:)

Werk in de grafische industrie en daar was het een jaar terug al te merken dat het achteruit gaat.
Teruglopende orders en elke klant probeerd goedkoper te drukken met behoud van kwaliteit.
persoonlijk werkend in de bouwsektor begin ik het nu konkreet te merken en terwijl het niet eens met de bouwfraude te maken heeft :P
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

zidane

• Komt er eerlijk voor uit!
    • Bekijk profiel
Recessie
« Reactie #39 Gepost op: februari 20, 2004, 12:22:05 am »
Niet alleen in de bauw.
Ik zit zelf bij een Delftse vestiging van een groot limburgs bedrijf, en daar draait de geruchtenstroom op volle toeren en neemt ook de ionrust toe.
Binnenkort gaan al een 40tal mensen verplicht de poort uit.

Dalende prijzen in combinatie met een slechte dollarkoers is een slechte zaak.
Zeg maar gerust een hele slechte!! :(
Doe maar gewoon....dan doe je al gek genoeg!