Auteur Topic: Nieuw mei 2003: Saybia "Live EP"  (gelezen 640 keer)

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Nieuw mei 2003: Saybia "Live EP"
« Gepost op: mei 14, 2003, 12:14:26 am »

Titel : Live EP
Artiest : Saybia
Releasedatum : Mei 2003
Genre: pop/rock
Meer info: http://www.saybia.co.uk

Het nummer “The Second You Sleep” van Saybia van het gelijknamige album hoorde ik voor het eerst bij Isabelle, en het maakte de nodige indruk op mij. Redelijk snel daarna schafte ik dit album aan en raakte enigszins verslaafd aan de stem van Soren Huss in combinatie met de dromerige muziek. Dat zal mede komen vanwege het toch ook wel ‘melancholische’ karakter waarmee ik behept ben. Saybia maakt mooie muziek, maar de teksten zijn niet vrolijk ze raken de diepe vragen die je als mens in dit leven hebt en dat stemt regelmatig tot nadenken. Onlangs kwam er een live Ep uit van Saybia met daarop zes nummers die ze speelden tijdens een concert op 26 februari 2003 in 013 in Tilburg. Veertig minuten lang worden deze nummers uitgesponnen en als het album afgelopen is ga ik snel op zoek naar de repeat knop. Houd je van U2, Coldplay, Pink Floyd dan zal dit album je zeker niet teleurstellen. Maar ook het album “The Second You Sleep” is het aanschaffen meer dan waard.

Saybia bestaat uit: Søren Huss vocals, Sebastian Sandstrøm guitar, Jess Jensen keyboards, Jeppe Knudsen bass, Palle Sørensen drums
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Sarah

• Bekijk profiel
Nieuw mei 2003: Saybia "Live EP"
« Reactie #1 Gepost op: mei 14, 2003, 05:18:28 pm »
ja prachtig!
I agree

by the way, lijkt véél op Coldplay als je het voor het eerst hoort!
En het deed me ook aan Radiohead denken.
The second you sleep als al enige tijd geleden uitgebracht he
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)