Geloven vandaag > Levensbeschouwing
Jezus' terugkomst
gaitema:
Volgens de Paus komt Jezus niet letterlijk terug.
De wederkomst van Jezus is een herindering aan ons geloof in Jezus.
Verder is Hij voor éénheid van alle wereldreligies en één wereldregering.
Als ik de berichtgeving van Xandernieuws mag geloven.
Ik verbaas me eigenlijk over deze uitspraken. Hij zegt net dat, waar veel protestanten van huiveren.
Hoe denken jullie hier over?
tin:
Heb het even nagelezen in Xandernieuws. Wat mij betreft een verfrissend bericht.
Maar ben benieuwd hoe de meningen daarover op dit forum zijn.
Riemer Lap:
Maak je niet druk, Orlando Botttenbleij heeft gisteren gezegd dat de wederkomst binnen 23 jaar is.
Blijft lachwekkend hoe mensen denken de agenda van God te kennen
Zolderworm:
Ten tijde van Jezus is een vermogen op de wereld neergedaald om aan de staat van zonde te kunnen ontstijgen en dus de staat van het paradijs te kunnen herstellen. Dat is mijn visie. Dit vermogen noemt men Christus. Een letterlijke wederkomst van Jezus is dus helemaal niet nodig. Christus is nooit weggeweest. Alleen wordt Hij door bijna niemand meer gezien. Op zijn best zou je de wederkomst dus kunnen beschouwen als een brede terugkeer van het vermogen om Christus te zien. En niet meer dan dat. Dat deze terugkeer zich dan zal afspelen in tijden van grote crisis, lijkt me voor de hand liggend. Pas dan zullen mensen zich weer tot Christus wenden en zullen ze oog krijgen voor zijn aanwezigheid. In die zin moet je de voorspelling zeker in geestelijke zin beschouwen, en niet letterlijk. En je zou dan inderdaad kunnen spreken van een herinnering aan ons geloof in Jezus, of beter nog een herinnering aan ons vermogen Christus te zien.
De gedachte van de paus van de eenheid van alle wereldreligies vind ik tamelijk absurd. Wat stelt hij zich daarbij voor? De verschillen tussen de religies zijn daartoe veel te groot en te fundamenteel. Of bedoelt hij stiekem dat we allemaal weer katholiek moeten worden?
small brother:
quote:Riemer Lap schreef op 13 december 2012 om 08:54:
Maak je niet druk, Orlando Botttenbleij heeft gisteren gezegd dat de wederkomst binnen 23 jaar is.
Blijft lachwekkend hoe mensen denken de agenda van God te kennen
--- Einde van citaat ---
Bedoel je hier concreet dat het lachwekkend is dat:
volgens de Paus Jezus niet letterlijk terug komt?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie